سایر منابع:
سایر خبرها
فدک از زمان پیامبر اکرم(ص) تا حضرت زهرا(س)
Article source: http://www.farsnews.com/13950624001152
ولادت ناخدای کشتی هدایت،حضرت امام هادی(ع) خجسته باد
نامه ای خصومت آمیز نوشت، و به آن امام بزرگوار تهمتها زد، و نسبتهای ناروا داد و آن حضرت را مرکز فتنه انگیزی و حتی ستمکاری وانمود کرد و در حقیقت آنچه در شأن خودش و خلیفه زمانش بود به آن امام معصوم(ع) منسوب نمود، و این همه به جهت آن بود که جاذبه امامت و ولایت و علم و فضیلتش مردم را از اطراف جهان اسلام به مدینه می کشانید و این کوته نظران دون همت که طالب ریاست ظاهری و حکومت مادی دنیای فریبنده بودند، نمی ...
دفاع مقدس سند افتخاری برای نسل های آینده و گذشته است/ آل سعود بی لیاقتی خود در مدیریت حج را به اثبات ...
...> خدیری گفت: ظهور هم یک انشعابی از غدیر است، شیعه، غدیر، عاشورا و مهدویت دارد که اینها بال های پرواز جامعه تشیع است. *ایران اسلامی طومار حیات آمریکا و کشورهایی متجاوز را پاره می کند خطیب نماز جمعه پرند ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، به محضر مقام معظم رهبری، نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه غیور، ارتش جان بر کف، بسیجیان سلحشور و همه مردم ایران اسلامی، اظهار کرد: 31 ...
موارد جواز تجسّس، تفقّد و تفحص حاکم و حکومت اسلامی (1)
از احوال افراد تحت سلطه ی خود بپردازد، تا مبادا عدم اطلاع از شئون افراد موجد اختلال در نظام گردد. 3- وجود عریف و نقیب در زمان رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه اطهار (علیهم السلام) که به عنوان وسائطی حلقه ی ارتباط مردم با حکومت مرکزی بوده اند که در ادامه به شواهد تاریخی و مفهوم این دو اصطلاح در قرون اولیّه ی اسلام می پردازیم. مرحوم علامه در تذکره فرموده است: "ینبغی ...
امروز در "جنگ تحمیلی اقتصادی" هستیم/ بدون "انقلابی گری" اقتصاد سالم نداریم/ اقتصاد مقاومتی یعنی "اقتصاد ...
تصریح کرد: اقتصاد بی دشمن وجود ندارد و هنگامی که نام دشمن می آید مقاومت نیز باید گسترش پیدا کند، اسلام با فقر مبارزه می کند و تاکیدش بر پیشرفت همه افراد جامعه است و تلاش برای سیرکردن فقیران به معنی مبارزه با فقر است. وی تاکید کرد: معنای زهد با فقر متفاوت است، زهد فقر اختیاری است، زاهد کسی است که تولید می کند اما مصرفش کم است، همچنین اسلام رفاه نسبی را برای همه افراد جامعه می خواهد و با ...
در جستجوی مفهوم - معنویت - با رویکرد شیعی
های وابسته به آن در رهایی بخشیدن به انسان و سایر مشکلات هویتی مرتبط با سکولاریسم، این جوامع در اوج رفاه مادی و پیشرفت علمی و کاهش نرخ بیکاری به حدود صفر، از ابتدای دهه 1960 میلادی دچار نوعی فرایند تمدن گریزی (از دست دادن خویشتنداری و نزاکت و میل به هنجارشکنی و عرف ستیزی در همه عرصه های زندگی) در میان جوانان 15 تا 30 ساله شد (فرایند رسمیت زدایی) که گرچه کنترل قدرت دولتی بر مردم و نیز سبک تولید ...
مکتب های عرفانی حوزه های علمی شیعه
مشخصه های مکتب زهد است. از نظر صاحب نظران این مسلک، والاترین عبادت ها ذکر است. ذکر سبب می شود تا حکمت از قلب آدمی بر زبانش جاری شود. ذکر مدام رضامندی انسان در برابر قضا و قدر را در پی دارد. از این روش، عرفای همه مکتب های عرفانی حوزه های علمی شیعه بهره برده اند به ویژه در قم و نجف مورد توجه بوده است. به جز روش سلوکی جوارحی و جوانحی، در قم از روش معرفت نفس نیز استقبال شده است. علامه طباطبایی که ...
معنویت شیعی و عرفان های نوظهور، مبانی و رویکرد ها
...> معنویت پست مدرن بر آن است تا به بکارگیری شیوه هایی نظیر مدیتیشن، مراقبه، یوگا، استفاده از انواع مراسمات تشریفاتی و انواع بازی ها، مصرف کردن و استعمال داروهای روان گردان و توهم زا، مثل پیوت و مسکالین و اسید لیزرژیک، درد ها و آلام ناشی از کمبودهای معنوی را تسکین بخشد. بکار بردن این شیوه ها باعث می شود تا افراد نشاط و آرامشی نسبی بدست آورده و از عهده ی وظایف و مسئولیت های خود در قبال جامعه صنعتی و ...
حسینی: مصرف باید مقدمه ای برای بندگی باشد - معیار کار و تولید و کسب درآمد و مصرف اهل بیت(ع)
، او را توبیخ کردند و فرمودند آیا خداوند که این همه نعمت را آفریده، راضی می شود که از آنها استفاده نکنیم. با توجه به اینکه نعمت های خداوند برای استفاده مؤمنان خلق شده است، چرا به زهد و قناعت توصیه شده است؟ نکته اول اینکه قناعت به معنای مصرف نکردن نیست. ائمه معصومین نیز مصرف می کردند و گاهی مصرف آنها به صورتی بود که بعضی افراد گمان می کردند حضرت به افراط گرفتار شده اند. مثلاً ...
بزرگ ترین مصیبت جمهوری اسلامی از نگاه ازغدی
آرمان پرس: حسن رحیم پور ازغدی در سلسله نشست های فرهنگی بزم اندیشه که امشب با موضوع اقتصاد مقاومتی و مطالبات جامعه در مرکز پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: امربه معروف و نهی از منکر واجب است و مردم حق دارند مسؤولان را مورد استیضاح قرار دهند چراکه مسؤولان نشان داده اند که اگر کسی سربه سرشان نگذارد، خوابشان می برد. وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم که نظام را به حکومت هایی نزدیک ...
اقتصاد مقاومتی؛ اقتصادی تحریم ناپذیر و پویا/ اختلاس و فیش های نجومی؛ خروجی اقتصاد مدرن
خواهیم حتی یک نفر هم در دنیا فقیر باشد. وی با اشاره به تفاوت میان زهد و فقر گفت: زهد، فقر نیست بلکه فقر اختیاری است. زاهد کسی است که تولیدش سقف تولید اما مصرفش کف مصرف است اما آنکه تولیدش کم است، تنبل محسوب می شود، بنابراین اقتصاد اسلامی با هر آنچه جزو آثار فقر است، مخالفت می کند. مخالفت اسلام با دو نوع سبک زندگی رحیم پور ازغدی در ادامه با ذکر این نکته که اسلام با دو سبک زندگی ...