سایر منابع:
سایر خبرها
مخاطب امروز و حرفه ای سینما این نوع ملودارم بسیار کهنه و قدیمی است اما نکته و حرف فرهادی در همان بخش خلاصه می شود قبل از اینکه مرد را به اتاق ببرد نگاه سنگین رعنا بر عماد غلبه می کند و فیلمساز در این بخش از فیلم است که حرفش را می زند و می گوید اگر می خواهی درجامعه امروز زندگی کنی باید با خودت کنار بیایی و از تجاوزگر هم بگذری. شاید فیلم به لحاظ کارگردانی و منطق فیلمنامه در این لحظه دچار افت شود ...
آرامش و امنیت می دهد. یکی از تم های فرعی نمایشنامه مرگ فروشنده نیز خانه و حریم خصوصی است. در طراحی دکور خانه ویلی لومان در تئاتر، خانه ای را می بینیم که تا جایی دیوار دارد و بقیه اش طوری است که انگار از بیرون، راحت دیده می شود. انگار این خانه، حریم کاملی ندارد. شما اشاره کردید که در خارج از این مرزها هم حریم خصوصی در صورتی که مورد تجاوز قرار گیرد، شخص می تواند با مراجعه به قانون شکایت ...
در رشته ادبیات فرانسه تحصیل کرده است و سپتامبرهای شیراز نخستین رمان اوست که سال 2007 به وسیلۀ انتشارات هارپر در آمریکا منتشر شد. این رمان با وجود نقاط ضعف اساسی و غیر قابل اغماض به خاطر ماهیت ضد اسلامی و ضد ایرانی اش هم چون دیگر آثاری با این رویکرد مورد توجه و لطف رسانه های خارجی معاند قرار گرفت. نیویورک تایم ز در سال 2007 نام کتاب سپتامبرهای شیراز را در میان اسامی 100 کتاب برتر سال ...
تجاوز شده و دیگری از روی اتفاق و کاملا تصادفی به حریمش تجاوز شده نه به صورت فیزیکی به خودش. قیصر و عماد همانقدر با یکدیگر تفاوت دارند که رعنا و فاطی و از این رو بیننده فروشنده روی صندلی سینما همانند مخاطب قیصر، اعصابش به هم نریخته و دیوانه وار تحریک نشده و تشنه دیدن انتقام نیست اما برسیم به فروشنده . عماد تحصیل کرده و معلم است. هیچ نشانه ای از قهرمان بودن در رفتار او دیده نمی شود. عماد ...
...! 2. یکی از همسایگان به عماد (شهاب حسینی) می گوید من دنبال یارو (یعنی پیرمرده) دویدم ولی نگرفتمش! یعنی درباره همان یوزپلنگی صحبت می کند که مشکل قلب دارد؟ آری. پیرمرده ناراحتی قلبی دارد و قلبش با باطری نیم قلم کار می کند اما چند طبقه را با پای خونی دویده پایین و با سرعت مایکل جانسون از مهلکه گریخته! 3. کجای ایران را سراغ دارید که در آپارتمانی تجاوز یا حمله ای صورت بگیرد ...
پیرامون اثرش، آن را به صراحت بیان می کند. مروری بر داستان فیلم داشته باشیم: عماد و رعنا دو روشنفکر ایرانی هستند که به ناچار برای زندگی به منزلی می روند که ساکن پیشین آن زنی فاحشه بوده؛ زمانی که عماد در منزل نیست یکی از مشتریان زن فاحشه وارد منزل شده و به رعنا که در حمام است تجاوز می کند. عماد و رعنا تصمیم می گیرند نه تنها این قضیه را فراموش کنند بلکه حتی به پلیس ...
ای رفت. خانه ای تازه که به دلیل شرایط گذار، مستعد مسائل بسیار است. این خانه عاریتی است. در این خانه حریم خصوصی معنای دیگری دارد. نفس حضور در این خانه تهاجم به حریم خصوصی فرد دیگری است که پیش از این در خانه بوده است. البته عماد و همسرش رعنا آدم هایی هستند که به حریم خصوصی احترام می گذارند اما خود آن ها هم سرانجام به اتاقی که وسایل ساکن قبلی خانه در آن نهاده شده قدم می گذارند؛ کاری نمی توان کرد ...