سایر منابع:
سایر خبرها
چرا اهل سنت وهابیون را نماینده خود نمی دانند
منحرف پرداخت و مدعی شد که ابن تیمیه در معرض تروریسم فکری اشاعره(از تقسیم های بندی های اهل سنت) قرار گرفته بود. این روزنامه به اقدامات وهابی های سلفی در قتل و ویرانگری و مصادره اراضی و حذف مخالفان خود در جریان سیطره بر شبه جزیره عربستان اعتراف کرد و نوشت سلفی ها(وهابی ها) امروز بر دو مجمع از بزرگترین مجامع فقه اسلامی در جهان در مکه و جده سیطره دارند. الوطن مدعی شده است که دو ...
محمد بن عبدالوهاب می گوید مذاهب چهارگانه عین شرک هستند/ راه اهل سنت از وهابیت جدا است
به این گونه است که می گوید آنها در فلان مساله و فلان مساله اشتباه کرده اند. ابن تیمیه به طور غیر مستقیم حتی ابوبکر و عمر و عثمان و علی(ع) را تکفیر می کند. به عنوان مثال می گوید ابوبکر در سن پیری مسلمان شد و پیرمرد نمی داند اسلام چیست و پس از آن هم عمر مسلمان شد و شروع می کند اتهام هایی را به وی نسبت می دهد و پس از آن از عثمان بن عفان صحبت می کند که چگونه بیت المال را در اختبار بنی مروان قرار داد و ...
بخش اول
پیش تعیین شده به صورت کاملا تعمّدی وارد صحرای منا شده تا با رقم زدن یک فاجعه بزرگ، بن نایف را بی کفایت جلوه داده تا بدین ترتیب در مسیر تصاحب قدرت، او را از میان بردارد. از سوی دیگر، این سؤال نیز به ذهن نیز متبادر می شود که چگونه علی رغم وجود دوربین های مداربسته در خیابان های واقع در صحرای منا، ازدحام جمعیت بی سابقه در خیابان 204در این دوربین ها رؤیت و سپس گزارش نشدند؟ مگر مأموران رژیم ...
تاریخ وهابیت (2)
العیینه متولد شد و در 1206ق (1794م) درگذشت. وی در خانواده ای اهل علم متولد شد، پدر او قاضی شهر عیینه و عالمی دینی بوده و نیاکان محمد بن عبدالوهاب همگی بر مذهب احمدبن حنبل بوده اند؛ لذا محمدبن عبدالوهاب نیز از همان آغاز که تعلّم دینی را در خانواده شروع کرد، بر همان مذهب حنبلی به تحقیق و تلمّذ پرداخت (حسین خَلَف، 5556).پس از مدتی وی به شهرهای دیگری از جمله مکه و مدینه سفر کرد. از آنجا که وی در ...
نقدی بر نظریه فقهی کفایت پنجاه سوگند توسط مدعی در قسامه
چکیده قسامه یکی از ادله اثبات جرم قتل است که در صورت وجود لوث، قابل استناد خواهد بود. در شیوه اجرای آن دو نظریه عمده وجود دارد. به طور خلاصه نظریه نخست ادای پنجاه سوگند توسط پنجاه نفر را لازم می داند لکن نظریه دوم ادای همان پنجاه سوگند را توسط شخص مدعی برای اثبات جرم کافی می پندارد. نظریه دوم فتوای مشهور و نظریه اول مضمون فتوایی نادر می باشد. به موجب ماده 248 قانون مجازات اسلامی ...
عقیق و فیروزه شگفت انگیز امام هادی(ع)
یادآوری نعمت سلامتی و عافیت و نعمت ایمان، من دستور دادم که صد دینار به تو بپردازند، آن را برای خود بگیر تا تنگدستی خویش را جبران کنید.[1] در این فراز نیز، امام هادی علیه السلام، هم با دست جود و کرمش، صد دینار به ابوهاشم که نیازمند شده بود، داد و هم او را به شکر مداوم دو نعمت "امنیت و سلامت" که همواره مخفی هستند، سفارش فرمود، دو نعمتی که تا شخصی خود دچار بیماری و عدم امنیت نباشد، درک ...
یک سال گذشت، فرمان سلمان فرمالیته بود/ شگردها و سناریوی هدفمند آل سعود علیه ایران
اگرچه تا پیش از آغاز موسم حج امسال، موضوع بی کفایتی، سهل انگاری، سوء مدیریت و کوتاهی آل سعود در برگزاری موسم حج سال گذشته و مسئولیت آن در بروز فاجعه دردناک مشعر منا بیشتر مورد تأکید قرار می گرفت، اما اکنون با پایان یافتن مناسک حج و با توجه به اظهارات سؤال برانگیز مقامات سعودی از جمله سلمان، بن نایف و خالد الفیصل و کنایه های مضحک آنها به جمهوری اسلامی ایران و گزارش های ساختگی و غیرواقعی رسانه های ...
آیا زلزله شام ازجولان درفلسطین تا حرستا درسوریه، واقعیت دارد؟
، بدانند گروهی که عمار را به قتل می رساند، جبهه باطل است. و به راستی چقدر تفاوت است، میان آنان که پیش از شهادت عمارها، با تکیه بر بینات و میزان های دین، می دانند، علی برحق است و آنان که تا خون سرخ عمار بر زمین نریزد، بیدار نمی شوند! و به راستی چقدر تفاوت است، میان آنان که قبل از آغاز نشانه های حتمی، با تکیه بر احادیث مقدمات و حوادث قبل از نشانه های حتمی، همچون حدیث امام باقر (حدیث ...
احیای فرهنگ ولایت/ حفظ خط فکری و فرهنگی تشیع در زمان امامت امام هادی(ع)
به گزارش اصفهان شرق، یکی از کارهای مهمی که ائمه شیعه علیهم السّلام به آن اهمیت زیادی می دادند، حفظ خط فکری و فرهنگی تشیع و جلوگیری از انحرافات فکری بوده . این کار به تربیت شاگردانی برجسته و تشکیل حوزه علمیه و تدریس فقه و عقاید اصیل اسلامی نیاز داشت. در زمان امام باقر و امام صادق علیهما السّلام این کار به طور گسترده شروع شد و سپس امامان دیگر علیهم السّلام در هر شرایط آن را تداوم بخشیدند. باقر شریف ...
حکم تجسّس از حریم و اسرار خصوصی افراد
اطلاع جائز است، نظر کند، صاحب حریم نمی تواند او را رمی نماید و آسیب بزند و اگر به او آسیب رسانید، ضامن است. (154) اگر فردی که به دنبال اطلاع از حریم دیگری بر منزل او مشرف گردد، کور باشد. در اینجا آسیب زدن به او جائز نمی باشد و ضمان دارد. (155) ب- موارد عدم ضمان اگر صاحب حریم، مطلّع را زجر و نهی کند و او به کار خود ادامه داده و اعتنایی نکرده و بر عمل خود اصرار ورزد، در این ...