سایر منابع:
سایر خبرها
تصاویر/ هیات مدیره استقلال سر تمرین
بود. طرفداران حاضر در کمپ با شعار افشارزاده، امیر خان، استقلال قهرمان از مدیرعامل باشگاه خواستند تا امیر قلعه نویی را برای فصل آینده نیز در استقلال حفظ کند. هواداران بعد از این شعار سرمربی را مورد تشویق قرار داده و از او خواستند این 4 بازی باقیمانده را با موفقیت پشت سر بگذارند.
گزارشی از روزهای سخت قلعه نویی با استقلال
را قهرمان کند از همه مردم عذرخواهی خواهم کرد. البته روشن بعد از این صحبت ها جلسه ای را هم به همراه پیشکسوتان با بهرام افشارزاده برگزار کرد تا نقطه نظرات خود را درباره شرایط استقلال با مدیریت باشگاه در میان بگذارد. در همین جلسه بهرام افشارزاده از روشن درخواست کرده بود که تا پایان فصل هیچ صحبتی درباره قلعه نویی مطرح نکند تا آرامش تیم حفظ شود. البته امیر قلعه نویی هیچ وقت صحبت های ...
چرا نباید به دفتر ناصر حجازی می رفتم؟ | تجمع هواداران استقلال مقابل درب باشگاه کار درستی نبود | این ها ...
به گزارش خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام ؛ بهرام افشارزاده در خصوص تجمع برخی از هواداران استقلال جلوی در باشگاه اظهار داشت: من در جلسه بودم و نمی دانم چه اتفاقی افتاده است. گویا هواداران آمده بودند صحبت کنند اما این کار اصلا درست نبود. یک لشگر آدم به باشگاه استقلال آمده بود. فکر نمی کنم منطق خاصی پشت این رفتار باشد. وی ادامه داد: این نفرات نمی توانند برای من بهرام افشارزاده ...
تجمع اعتراض آمیز هواداران استقلال مقابل باشگاه در حمایت از قلعه نویی + عکس
افشارزاده با منتقدان امیر قلعه نویی از جمله حسن روشن در دفتر سایت مرحوم ناصر حجازی برگزار کرده و این جلسه را در باشگاه استقلال برگزار نکرد. همچنین در دستان این هواداران پلاکاردی که چند روز پیش در تمرین استقلال نصب شده بود، دیده می شد.
اعتراض هواداران استقلال به افشارزاده در حمایت از قلعه نویی
تعدادی از طرفداران استقلال پیش از ظهر امروز با حضور در محل باشگاه استقلال در حمایت از امیر قلعه نویی بنری را برده و به این شکل ناراحتی خود را نسبت به افشارزاده اعلام کردند. این تعداد از طرفداران اعتقاد داشتند افشارزاده نباید در محل سایت ناصر حجازی با حسن روشن دیدار می کرد. این تعداد که حدود 30 نفر هستند با میرشاد ماجدی سرپرست تیم استقلال و عباس نقدی زاده رئیس کانون هواداران ...
چرا با حجازی و روشن جلسه گذاشتی؟
و قبول دارم آقای افشارزاده تجربه این مساله را نداشت و منظوری خاصی نداشت. در ادامه میرشاد ماجدی، سرپرست این تیم هم در کنار هواداران حاضر شد و گفت: کاملا به شما حق می دهم که ناراحت و عصبانی باشید و اما باید درک کنید که تیم در حال حاضر به آرامش نیاز دارد. افشارزاده اگر به آن جلسه رفته بود به دنبال این بود تا شرایط را به نفع استقلال کند و جو انتقادآمیز و حاشیه ساز علیه تیم را کاهش دهد. همه ...
برای هیات مدیره ای که پشت قلعه نویی ایستاد
در چهار هفته آتی باشند؛ چهار هفته ای که استقلال در آن می تواند حداقل سهمیه را کسب کند یا اینکه برای دومین سال متوالی نتواند راهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شود. اعضای هیات مدیره استقلال در هفته های گذشته کمتر مصاحبه می کنند و چند تن از آنها مثل مسعود معینی ترجیح می دهند پاسخگوی سوالات نباشند؛ آنهایی که در زمان نتایج خوب استقلال مدام صحبت می کردند و از تصمیم خوب قلعه نویی جهت کنار ...
سرخابی ها همچنان در گیر مشکلات
مسلسل وار به قلعه نویی بردارند. البته در جلسه ای که در دفتر سایت ناصرحجازی برگزار شد، افشارزاده انتقادات زیادی به امیرقلعه نویی درباره نحوه بدنسازی تیم و مدیریت مطرح کرد که باعث دلخوری قلعه نویی شده بود. در هر حال افشارزاده به امیرقلعه نویی هشدار داده که اگر تیم سهمیه آسیایی نگیرد آن وقت است که ممکن است امیرقلعه نویی خیلی راحت از استقلال اخراج شود. در حوزه مدیریت این تیم مقداد نجف زاده به عنوان رئیس ...
افشارزاده:هنوز هم به قهرمانی استقلال امیدوارم
. افشارزاده در پاسخ به این سوال که آیا با تیمی که اول فصل بست، تصور این نتایج را می کرد یا نه هم گفت: چرا این نتایج عجیب باشد؟ من هنوز هم به قهرمانی استقلال در لیگ برتر امیدوار هستم. امروز هم به بچه ها گفتم بروید و قهرمان شوید و اگر هم نشد حداقل سهمیه آسیایی بگیرید. من به این تیم خیلی امیدوار هستم و فکر می کنم می توانیم در همین فرصت باقی مانده هم کارهای بزرگی انجام بدهیم. ...
ریشه اختلافات اصلی ترین دشمن قلعه نویی با وی
دوست داشتنی قلعه نویی جای چندانی برای انتقاد باقی نمی گذاشت. دوره دوم حضور قلعه نویی در استقلال هم چنین سرنوشتی داشت و ژنرال آبی ها با قهرمانی از این تیم جدا شد، پس انتقادات چندان شنیده نمی شد. چهارمین حضور قلعه نویی در استقلال هم با قهرمانی آبی ها همراه بود با این تفاوت که روشن با فتح الله زاده مدیرعامل وقت وارد جنگ لفظی شده بود و کسب مقام قهرمانی را به دلیل حضور قلعه نویی در ...
عابدینی می خواست من را پرسپولیسی کند
گفتم پیراهنم را با هیچ چیزی عوض نمی کنم. او هم مرا ماچ کرد و به من گفت که تعصب و غیرت را معنا کردی. هافبک دفاعی اسبق استقلال در مورد انتقاداتی که این روزها افشارزاده و قلعه نویی نسبت به هم در خصوص مسائل مالی و فنی می کنند، گفت: مسائل مالی را نمی دانم اما هر بار که ما شنیدیم گفتند پول نداریم و مشکل مالی داریم. ضمن اینکه 9 ماه است به پیشکسوتان پول نداده اند البته مسائل مالی برای بازیکن به ...
افشارزاده: چقدر باید از قلعه نویی حمایت کنیم؟
مشکلات خود را عنوان کردند. آنها در صحبت های خود گفتند که دارای خانواده هستند و مدت هاست که چه زمان مدیریت فتح الله زاده و چه امسال پولی دریافت نکردند. افشارزاده نیز در پاسخ آنها گفت که در جلسه هیئت مدیره مشکلات آنها را مطرح خواهد کرد تا راه حلی برای این موضوع پیدا شود. خبر دیگر اینکه هنگامی که تمرین به پایان رسید امیر قلعه نویی و محسن فروزان دقایقی با یکدیگر صحبت کرده و پس از آن فروزان ...
تجمع هوادران قلعه نویی علیه افشارزاده
حدود 30 هوادار تیم استقلال در اعتراض به جلسه بهرام افشارزاده مدیرعامل آبی ها با منتقدان سرمربی مقابل دفتر باشگاه تجمع کرده اند. به گزارش "ورزش سه"، در پی حضور بهرام افشارزاده در دفتر وبسایت ناصرحجازی و صرف ناهار مشترک با حسن روشن و جمعی دیگر از منتقدین سفت و سخت سرمربی استقلال، این تجمع اعتراض آمیز مقابل دفتر بهرام افشارزاده برگزار شده و حاضرین خواستار حضور در ساختمان باشگاه و صحبت با مدیرعامل هستند. ...
سقف آرزوهای آبی ها کوتاه شد
باشگاه مواجه بود اما همیشه حمایت مدیرعامل باشگاه را پشت سر خود داشت اما حضور پرویز مظلومی در دفتر افشارزاده و متعاقب آن حضور مدیرعامل باشگاه در جلسه مشترک با حسن روشن، کامران منزوی و کاظم اولیایی در دفتر سایت ناصر حجازی و درخواست افشارزاده از حسن روشن مبنی بر سکوت و صبوری در این چند هفته باقیمانده به اتمام لیگ به جهت آرامش تیمی، زنگ خطر را برای سرمربی استقلال به صدا درآورد. افشارزاده پس از آنکه کسب ...
فکری: اگر استقلال نتیجه نگیرد، عملکرد افشارزاده هم زیر سؤال می رود
امتیاز را در این چهار بازی بگیریم و حالا مشخص نیست چه جایگاهی در جدول پیدا خواهیم کرد. یکی از این چهار بازی مقابل پرسپولیس برگزار خواهد شد و ما نباید در این مسابقه بازنده باشیم. ما باید طرفداران استقلال را راضی کنیم. قلعه نویی مدت ها پیش گفته بود که استقلال را چهار هفته مانده به پایان لیگ قهرمان خواهد کرد ولی نتوانست. در این مورد چه نظری داری؟ او زمانی این حرف را زد که استقلال ...
روزی که رایکوف استقلالی ها را کتک زد
با ماشین مدل بالا سرتمرین نیا! این موضوع و نحوه برخورد مدیریت باشگاه با بازیکنان ما را یاد خاطره ای جالب از حسن روشن مهاجم گلزن اسبق استقلال انداخت. روشن به خبرورزشی گفت: ماشین بی ام و مدل بالایی خریده بودم. سال 1355 بود و خوشحال از داشتن چنین اتومبیل باکلاسی سرتمرین استقلال رفتم تا خودی نشان دهم. رایکوف سرمربی تیم به محض اینکه مرا دید گفت در پایان تمرین را ترک نکن چون کارت دارم. ما تمرین کردیم و کار تمام شد سپس نزد رایکوف رفتم و گفتم با من کار داشتید؟ مرد یوگسلاو استقلال گفت بله و لطف کن و دیگر ...
اولتیماتوم به قلعه نویی برای کسب سهمیه
نتایج بد استقلال، به خصوص در چهار بازی گذشته که تنها دو امتیاز را در بر داشته باعث شده تا تقریبا استقلال شانسی برای قهرمانی نداشته باشد وتنها اگر شانس بیاورد بتواند سهمیه آسیا را به دست آورد. همین موضوع کافی بود تا شایعه کنار گذاشتن سرمربی آبی ها دهان به دهان بچرخد. افشارزاده درباره اینکه آیا اولتیماتومی برای قلعه نویی تعیین شده می گوید: قرار شده است که چنانچه نسبت به کسب سهمیه موفق نباشند، تصمیم ...
روایتی خواندنی درباره امام هادی علیه السلام
بخواهید که سهمیّه مرا برگرداند، قبول می کند؛ و همانند گذشته کمک های خود را نسبت به من پرداخت می نماید. حضرت در جواب فرمود: انشاء الله درست خواهد شد. پس به منزل خود بازگشتم و چون شب فرا رسید، شخصی درب منزل آمد و دقّ الباب کرد، وقتی درب منزل را گشودم، دیدم که فتح بن خاقان مامور متوکّل ایستاده است، هنگامی که چشمش به من افتاد، گفت: در منزل خود چه می کنی؟ زود باش، که خلیفه تو را ...
خلاصه ای از زندگانی حضرت امام هادی علیه السلام
نیت متوکل آگاه بود، ولی چاره ای جز رفتن به سامراء نداشت، زیرا قبول نکردن دعوت متوکل سندی در تاءیید گفتار سعایت کنندگان می شد و باعث تحریک بیشتر متوکل می گردید و بهانه بیشتری به دست او می داد که تضییقات و مشکلات فراوانی را برای حضرت فراهم کند. دلیل اینکه امام از نیت شوم متوکل آگاه بود و بناچار به این سفر اقدام نمود، جملاتی است که امام بعدها در سامرّآ می فرمود: مرا از مدینه با اکراه با سامراء آوردند ...
افشارزاده: دوست دارم استقلال قهرمان لیگ شود/تا هستم، قلعه نویی می ماند
روز نو : مدیرعامل باشگاه استقلال با بیان اینکه مطمئن است بازیکنان تیم فوتبال این باشگاه در 4 بازی آینده استثنایی ظاهر می شوند، گفت: دوست دارم قهرمان لیگ شوید اما اگر نشد، مطمئنم سهمیه آسیایی را می گیرید. به گزارش روزنو، بهرام افشارزاده در مورد آخرین وضعیت تیم فوتبال استقلال ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: بعد از مدتها کنارتان هستم و از دیدن شما خوشحالم. به همراه اعضای هیات مدیره ...
هیأت مدیره استقلال همه مدعیان را خوشحال کرد!
سه شنبه 1 اردیبهشت 1394 0 نشست هیأت مدیره استقلال دیروز در طبقه پنجم ساختمان علامه جنوبی برگزار شد، جلسه ای که خبرنگاران و عکاسان زیادی را به این محل کشاند و همگی متفق القول بر این باور بودند که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد اما آمدیم تا آن را پوشش دهیم! اعضای هیأت مدیره یکی یکی وارد باشگاه شدند. مقداد نجف نژاد اولین نفر آمد و پندار توفیقی آخرین نفری بود که خودش را رساند! نتایج اخیر استقلال شرایط بحرانی را در این تیم حاکم کرده است. آبی پوشان نه تنها شانسی برای قهرمانی ندارند بلکه امیدهایشان برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا ...
1 اردیبهشت - 21 آوریل؛ در تاریخ چه گذشت؟
با حمله سپاه ایران به متصرفات روم آغاز شد. فرماندهی ایران، شاپور دوم معروف به شاپور ذوالاکتاف، پادشاه ساسانیان بود که دوران سلطنت وی 69 سال به طول انجامید. از آن طرف، فرماندهی سپاه روم با ژولین، امپراتور رومیان بود که برای بازگرداندن عظمت روم و مرام بت پرستی، تلاش ناموفقی انجام داد. در این جنگ که در منطقه تیسفون در حوالی بین النهرین در عراق امروزی به وقوع پیوست، چندین قلعه مهم رومیان به تصرف سپاه ...
همه ازقلعه نویی انتظار برد دارند
قلعه نویی بی تاثیر نیست. درباره منصوریان هم باید بگویم او مربی نفت است و دنبال این است که تیمش را قهرمان کند و در هیات مدیره هیچ بحثی در مورد منصوریان نشده است. آینده استقلال معلوم نیست و نمی شود با خیال راحت در مورد منصوریان یا هر مربی دیگر صحبت کرد. افشارزاده هم تاکنون از کادر فنی حمایت کرده است. * نظرتان درباره گروگان گرفته شدن کی روش توسط فدراسیون چیست؟ - طرح این مسایل ...
امپراتوری والیبال ایران چگونه شکل گرفت؟
...> ایوان می توانست به همه مناطق سر بزند؟ چاره ای نبود. یک اتومبیل با راننده در اختیارش گذاشته بودیم. یک آپارتمان خوب هم برایش گرفته بودیم تا خانواده اش راحت باشند. انصافا ایشان هم کار می کرد. از نظر فنی چه اهدافی را دنبال می کردید؟ ما باید والیبال مدرن را به بچه هایمان آموزش می دادیم. نه دفاع داشتیم و نه سرویس پرشی. اوضاع توپ گیری هم که مشخص بود. شما دیدید که نقاط ضعف سال های ...
گربه وشاطراسدا...(10نظر)
متوجه شده بود شوهرش مشکلی دارد اما شاطر دلیلش را رفتن شاگرد ها عنوان کرد.چیزی سرهم کرد وزنش راپیچاند. چون باران زیادی امده بودآن شب هواکمی سرد شده بود اما شاطر بیشتر از درجه سردی هوا سرما نشان میداد انگار لرز داشت برای همین زنش بخاری نفتی را روشن کرد شاطر از صدای زدن شاخ کبریت به سمباده کبریت میترسید احساس خوبی نداشت گوشهایش را گرفته بود کنار چراغ نفتی خوابش گرفت... ساعتی بعد زنش بعد از ...
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) آی.آر. رحمان ،آهنگساز هندی فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجیدی مجیدی ، همکاری با مجیدی را پرچالش ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط 6 ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می خواهد. به گزارش مشرق، آی. آر. رحمان ، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم های موفقی چون میلیونر زاغه نشین ، 127 ساعت و الیزابت: دوران طلایی را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با مجید مجیدی در پروژه محمد رسول الله را یکی از خاطره انگیزترین، پرچالش ترین و سخت ترین پروژه کاری خود می داند. رحمان در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود 25-20 سال از آشنایی ماها می گذرد...ولی مجیدی آنچه را که انجام می دادم را متوجه نمی شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی دانست. وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می نواختم، این سؤال برایش پیش می آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم. وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی رغم محدودیت های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می کنند. همیشه می خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی داد. رحمان در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم ضربه شلاق را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند. به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم محمد (ص) بسیار بالاست و همکاری با مجیدی برای او تجربه فوق العاده ای بوده است. وی در این مصاحبه گفت: علی رغم استرس های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان دهنده ای بود. بنا بر این گزارش، آی.آر. رحمن با نام دیلیپ کومار در خانواده ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به الله راخا رحمان تغییر داد. رحمن از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است. جلیل رسولی توضیح داد: جلیل رسولی توضیح داد: مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص) هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم محمد کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. به گزارش مشرق، با اکران پنج فیلم نوروزی از چهارشنبه هفته گذشته، اکران سینمایی سال 94 رسماً آغاز شد. اکرانی که به نظر اکثر صاحب نظران، با توجه به تعدد آثار ضدمخاطب و بی قصه در جشنواره ی سی و سوم، چندان افق روشنی ندارد؛ اما در این میان، یک فیلم هست که می تواند معادلات سینمای ایران در سال 94 را تغییر دهد. چند روزی است که زمزمه ها حکایت از تکاپوی مدیران سینمایی و عوامل فیلم محمد مجید مجیدی (ص) برای اکران این فیلم دارد. چه آنکه عده ای از قطعی شدن اکران عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عید فطر خبر داده اند و برخی نیز، از تلاش بنیاد مستضعفان برای تجهیز سینماها جهت اکران فیلم محمد با سیستم پخش D خبر داده اند. زمزمه هایی که گمانه زنی پیرامون میزان فروش این فیلم را داغ تر از همیشه کرده است و باعث طرح یک سوال مهم شده است: آیا فیلم محمد می تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابجا کند؟ از همین رو، گرچه هنوز کمی زود به نظر می رسد، اما بر آن شدیم تا در واپسین روزهای سال 93، این گمانه را که آیا اکران فیلم مجیدی می تواند مهم ترین اتفاق سال 94 را رقم بزند، بررسی کنیم. چه آنکه به نظر می رسد آخرین دستاورد سینمای مجیدی به دلایل زیر قابلیت فروش بسیار بالا و جذب مخاطب در حد رکوردشکنی را داراست: محمد بر خلاف غالب فیلم ها و سریال های تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهه های تاریخی مهمی است که معمولاً در روایت های تاریخی جا می افتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع می شوند و در صدد تدبیر و چاره جویی برمی آیند در کنار همه ی فراز و نشیب های زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانس های درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوه ی آشنایی حلیمه (دایه ی پیامبر) با آمنه (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار می رود. فارغ از این، کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. 2-آخرین فیلم مجیدی ، از حیث بصری و تکنیکی، جذابیت های فوق العاده ای دارد و استانداردهای سینمای ایران را از هر حیث ارتقا داده است؛ چه آنکه به جز سکانس های بخش ابرهه و ماجرای اصحاب فیل ، جلوه های ویژه ی فیلم، دیدنی و جذاب از آب درآمده است و به طور مثال، در سکانس هایی مثل شهر ساحلی ، فیلم از حیث تکنیکی چیزی از فیلم های روز هالیوود کمتر ندارد. علاوه بر این، قاب بندی های مجیدی در فیلم، در قامت سینمای ایران بی نظیر است. تک تک سکانس های این فیلم به یک قاب نقاشی می مانند که انگار کارگردان همچون نقاشی چیره دست، آن ها را طراحی کرده است. از همین رو، فیلم با هیچ فیلم دیگری در سینمای ایران قابل مقایسه نیست و به فیلم های درجه یک هالیوودی پهلو می زند. شاعرانگی فیلم نیز که تناسب درستی با نقطه نظر کودکانه ی پیامبر در داستان برقرار کرده است، تا حدی محصول همین قاب بندی های زیبا و واجد حس است. 3-فیلم قابلیت آن را دارد که بسیاری از اقشار قهر کرده با سینما و مخاطبین خاموش سینمای ایران را چه به واسطه ی عظمت ساختاری و تکنیکی و چه از حیث ارزش های مضمونی، به سینما بیاورد که البته این دومی، قطعاً مهم تر از اولی است. فیلم مجیدی در صورت اکران درست و تبلیغات صحیح، به راحتی قادر است مردمی را که سال هاست به دلیل بیراهه رفتن آثار داخلی از ارزش های دینی و مضمونی، به سینما نرفته اند، دوباره با سالن های سینمای وطنی آشتی دهد. به خصوص خانواده های ایرانی که حالا کمتر از هر وقت دیگری، سینما رفتن را به عنوان یک تفریح پیش روی خود می بینند. تاثیر این خیزش مخاطبین خاموش را در همین اکران سال 93، در مورد فیلمی مثل شیار 143 به وضح می توان دید؛ فیلمی که با وجود اکران در آبان ماه، توانست 4 میلیارد تومان فروش کند و با وجود مولفه های روستایی و غیرکمیک و عدم بهره گیری از ستاره های بفروش، از بسیاری از آثار پرمدعای سینمای ایران در گیشه موفق تر ظاهر شود. 4-فیلم مجیدی به معنای حقیقی کلمه سینماست. از آن دست فیلم هایی که دیدن آنها روی پرده به شدت با دیدن شان در پلیرهای خانگی توفیر می کنند. آن هم در میانه ی اکران فیلم های سال 94 که غالباً آنها رامی توان با سه ویژگی مینی مال، آپارتمانی و شخصی توصیف کرد و احتمالاً دیدن آنها روی پرده تفاوت چندانی با تماشای آنها در خانه ندارد. اما قاب بندی های فکر شده و چشم نواز فیلم مجیدی ، عظمت سپاه وحوش انسان نمای ابرهه، حس هیجان سکانس شهر ساحلی و زیبایی حیرت انگیز فصل سفر به یثرب این فیلم را جز در سینما نمی توان درک کرد. به همین دلیل، احتمالاً این عامل باعث حضور جمع بیشتری از مخاطبین در سینماها خواهد شد. 5- محمد بر خلاف ظاهر عظیم و صرفاً تکنیکی اش، فیلمی مملو از حس است؛ تا جایی که بسیاری از سکانس های فیلم قابلیت آنکه احساس مخاطب را تحریک کند و او را به گریستن وادارد، داراست. عاملی که در جوامع احساسی چون ایران، همیشه موجب فروش بالای فیلم ها شده است. 6- زمانه ی وقوع رویدادهای فیلم محمد گرچه مربوط به زمانه ی جاهلیت عربی در صدر اسلام است، اما با این حال، کارگردان نسبت درستی با زمانه ی حال و وضعیت حاضر جهان اسلام و به خصوص ایران برقرار می کند و با پیوند زدن تاریخ اسلام به عصرحاضر، فیلم را از تاریخ محض شدن نجات می دهد؛ به خصوص که آغاز و پایان فیلم با فرازهای مربوط به شعب ابی طالب و تحریم کفار و نیز نقش تقابلی صهیونیست های موعودگرا در وقایع دوران کودکی پیامبر (ص) (که به درستی در فیلم از یهودیان راستین تفکیک شده اند)، در زمانه ی تحریم ایران و اوج تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در صحنه ی بین الملل، باعث شده تا فیلم امکان تأویل و تفسیرهای فرامتنی برای مخاطب خاص را نیز فراهم کند. 7-دلیل هفتم یک دلیل فرامتنی است؛ زیرا هیچ فیلم ایرانی تا همین امروز از نخستین مراحل تولید تا مراحل پخش و ساخت، به اندازه ی فیلم محمد در جوامع بین المللی حساسیت برانگیز نبوده اند و مورد بحث و بررسی رسانه ای به خصوص از جانب کشورهای عربی قرار نگرفته اند. به ویژه که از همین حالا، علمای الازهر تحت تأثیر فضاسازی رسانه ای و خبرهایی مبنی بر نمایش تصویر پیامبر در این فیلم، فتاوایی در حرمت تماشای این فیلم صادر کرده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که با آغاز اکران احتمالی این فیلم در جشنواره های بین المللی و دیده شدن اثر، حواشی پیرامونی عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دوچندان گردد. حواشی و حرف و حدیث هایی که معمولاً در ایران به فروش فیلم ها کمک می کنند. از طرفی در ایران نیز، بعد از چند نمایش محدود فیلم، محمد حامیان و مخالفان جدی و دوآتشه ای پیدا کرده است که بدیهی است با نزدیک تر شدن به تایم نمایش فیلم، این جبهه بندی گسترده تر شود و فضای رسانه ای پیرامون این فیلم را داغ تر خواهد کرد. به خصوص که احتمالاً جدال رسانه ای پیرامون هزینه های فیلم و کیفیت فیلمنامه، همین حالا هم به بستر بحث های جدی درباره ی این فیلم تبدیل شده است و این امکانی است که هر فیلمی از آن بهره مند نخواهد شد. اما با همه ی این ها باید صبر کرد و منتظر شد؛ به ویژه که نوع مواجهه ی مسئولان با این دستاورد ملی سینمای ایران در مهیا کردن امکان اکران آن، در تحقق فروش بالای این فیلم ارزشمند تاثیرگذار خواهد بود. کمیته اکران فیلم محمد رسول الله تشکیل میشود کمیته اکران فیلم محمد رسول الله در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل می شود تا بهترین شرایط را برای نمایش این اثر فراهم کند. آنها اظهار امیدواری کردند با توجه به عزم وی در تکمیل حرکت قبلی بنیاد مستضعفان مبنی بر استمرار توجه فرهنگی به حوزه سینما که با دستور سعیدی کیا برای اکران مناسب فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) صورت گرفته از کمک های بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالن های سینما که قرار است به زودی انجام شود، قدردانی کردند. آنان همچنین از تلاش برای اکران مناسب داخل و خارج فیلم که همچنان با پشتیبانی صادقیان معاون هماهنگی بنیاد سیاستگذاری و برنامه ریزی بنیاد صورت خواهد گرفت، خبر دادند و اضافه کردند بناست کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان که علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، پخش فیلم را هم به عهده دارد تشکیل و پیش بینی های لازم را انجام دهند. کارگردان و مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله (ص) در پایان سال فرصت را مغتنم دانستند تا از مجموعه بنیاد مستضعفان و فروزنده و سعیدی کیا و صادقیان به جهت تلاش ها و کمک هایشان تشکر کنند. این خبر در حالی به دست رسانه ها رسید که ایمیلی از شرکت نور تابان نیز به رسید که در آن تاکید شده بود منبع رسمی همه اخبار مربوط به پروژه سینمایی محمد رسول الله این شرکت است. در ایمیل رسیده آمده است: نظر به مصاحبه جناب آقای حیدریان مدیر محترم پروژه فیلم سینمایی محمد(ص) در خصوص اکران این فیلم در عید سعید فطر و ضرورت اطلاع یافتن اصحاب محترم رسانه و افکار عمومی از زمان دقیق اکران این فیلم سینمایی فاخر، به اطلاع می رساند همان گونه که سابقا بعرض رسید مرجع انتشار کلیه اخبار رسمی و موثق این فیلم شرکت سینمایی نور تابان بعنوان تهیه کننده رسمی این فیلم سینمایی است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط سایر دست اندرکاران عزیز این فیلم فاقد اعتبار است. سنگ تمام سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص) سید مهدی شجاعی یادداشتی بر فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی نگاشته است، او در یادداشت خود مجیدی را آغازگر یک حرکت یا تحول در سینمای دینی می داند و می نویسد: فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقت، خلاقیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریف ها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندی اش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر در همه رشته ها و شاخه های آن هر آجر تازه ای، بر آجرهای قبلی قرار می گیرد و استوار می شود و هیچ اثر هنری را نمی توان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربه های پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمی دارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر می گذارند. و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلم هایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشت های نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخش های تخیلی نیست، دخالت های هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایت های تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهان بینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهان بینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلم ها و سریال های ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان می دهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز می کند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمی تواند منکر تأملات و دقت های وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمی شود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدی ترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح می شود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی مذهبی، عرض می کنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمی شود که شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینه ها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلم های تاریخی در عرصه های جهان و بین الملل عرض می کنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض می کنم که با آنچه فقط در سال های اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه می توانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم می توان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجه هایی که صرف دیگر افتخارات ملی می شود، مثل فوتبال و... عرض می کنم که ... از شدت شرمساری چیزی نمی توانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیف ترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمان سازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسأله ای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجه ای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینه ای که به اعتلای اثر کمک می کند، بر شکوه و فخامت اثر می افزاید، هزینه ای که تأثیرش در کار به چشم می آید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود ...
جلسه افشارزاده با دشمنان قلعه نویی / درخواست افشارزاده از روشن/ شرط حسن روشن برای افشارزاده /روشن: قلعه ...
افشارزاده هم گفتم زمانی که یک انقلاب صورت می گیرد همه باید بروند. وی ادامه داد: من ارادت خاصی به افشارزاده داشتم و دارم اما اگر بخواهد صحبت هایش به استقلال و من لطمه بزند نمی توانم کاری انجام دهم. افشارزاده تاکنون مدیرعاملی نبوده که تماشاگر داشته باشد و به صحبت های من هم گوش نکرد. من دنبال شغل و پست و مقام نبودم قصدم کمک کردن بود. همه عواملی که در استقلال ماندند عوامل فتح الله زاده بودند که ...
پاسخ به کسانی که بر این تصورند که خداوند "حجاب" را واجب نکرده است؟
موفع من مطالعه داشتم و می خواستم برای درس بیاسم . " پس از مدتی من آن شخص را ملاقات کردم و معذرت خواهی آیت الله بروجردی را ابلاغ کردم ، و شنیده بودم که بعضی از افراد و سوسه کرده بودند و به این مرد محترم گفته بودند : تعمدی در کار بوده که به تو توهین شود و تو را از در خانه برگردانند . من به آن مرد محترم گفتم : " آیت الله بروجردی می خواستند به دیدن شما بیاید و چون مطلع شدند که شما حرکت کردید ...
حادثه خونین برای دو خودروی لوکس با 5 کشته
حادثه به حدی بود که یکی از سرنشینان به بزرگراه یادگار امام پرتاب شده بود. بررسی بیشتر نشان داد که دو نفر از سرنشینان خودرو جان باخته و دو سرنشین دیگر که مجروح شده بودند به بیمارستان منتقل شدند. لحظاتی بعد بود که از بیمارستان خبر رسید یکی از مجروحان فوت شده است. در همین حال روابط عمومی فدراسیون اتومبیلرانی اعلام کرد حمیدرضا کمالی عضو تیم ملی اتومبیلرانی و قهرمان سال گذشته کلاس آزاد ایران در این ...
اگر می خواهیم تمدنی بسازیم که برپا بماند باید نوشتن را جدی بگیریم
و پنج ساله اند و معتقدند نوشتن را نمی دانند، معتقدند متنی که نوشته اند ضعیف و بی اهمیت است. بارها با اشتیاق دیگران برای شنیدن ادامه قصه هایشان روبرو شده اند، وقتی شور و شوق بقیه را برای خوانده شدن و ارزیابی شدن را می بینند، بعد از این همه سال نوشتارشان که بخشی از هویت آنهاست مورد توجه واقع می شود هیجان زده می شوند، وقتی با رأی اکثریت نوشته شان به عنوان یک نوشتار که قابل بحث و بررسی است انتخاب می ...