سایر منابع:
سایر خبرها
بیماری روانی را به مخاطب ارایه دهد. نکته مهم اینکه در ادامه فیلم این روند ادامه پیدا نمی کند و انتظاری که تماشاگر از معرفی شخصیت رعنا دارد؛ برآورده نمی شود. بازیگر نمایش فروشنده با متمایز دانست بازی شهاب حسینی ادامه می دهد: بازی شهاب حسینی بسیار منظم و خوب جلو می رود. حتی در سکانسی که مقابل دوستش قرار می گیرد و می گوید: تو چرا این خانه را به ما دادی و این درست زمانی ست که فهمیده همین ...
با هم خیلی دوست بودیم، می گفتیم، می خندیدیم، همه کار هم با همدیگه می کردیم ضمن این که هر کسی فعالیت خودش... حالا این که بگیم فعالیت سیاسی رو اون موقع این رو داشتیم بعد دیگه من وارد ورزش شدم یعنی اون هم باز دلیل داشت که وارد ورزش شدم چون من اصلاً فعالیت سیاسی دیگه نداشتم تا همون نمایندگی مجلس. ورزش رو در جایگاه ورزش می دیدید یا به عنوان نوعی از فعالیت اجتماعی؟ نه ببینید جریان ...
: بااین همه لباسی که پوشیده می گوید چگونه لخت بیرون بروم." همین دیالوگ هم به فسادی اشاره دارد که زیر لباس پنهان شده است . رعنا درحالی که از ورود پیرمرد متجاوز آسیب دیده است حاضر نیست به قانون مراجعه کند. عدم مراجعه به قانون نشانه ناکارآمدی آن در جامعه و بی اعتمادی به قانون است . اما بارزترین دیالوگ سیاسی _ اجتماعی فیلم به صحنه ای برمی گردد که عماد و بابک در پشت بام خانه بابک ...
معنای دینی بودن بلکه به معنی رعایت کردن اعتقادات درست و مقبول از طرف تمام انسان هاست. در همین فروشنده ما پیرمرد متجاوزی داریم که پدر یک خانواده است و برای همسرش بسیار عزیز، همین پیرمرد در انتها به خاطر عذاب وجدان یا دیدن بلایی که سر خانواده رعنا و عماد آورده مرگ را جلوی چشم خودش می بیند. در جدایی نادر از سیمین ما یک خدمتکار مذهبی به نام راضیه داریم که حتی برای دست زدن به یک پیرمرد بیمار و زمین ...
آن بخشیده نمی شوند. انتقام عماد از پیرمرد می تواند مشت نمونه خروار این حکم اسلامی باشد که از سمت فرهادی به شیوه ای بزک شده نشانه گرفته شده است. هیچ کدام از مخاطبین حاضر در سینما قتل پیرمرد بدست عماد داستان را که دچار عدم ثبات شخصیتی است، نمی پذیرند. زیرا هیچ مخاطبی دوست ندارد قهرمانش دچار انحراف اخلاقی شود، اما واکنش های رفتاری عماد در مقابل پیرمرد متجاوز بسیار لطیف ومحترمانه است. ...