سایر منابع:
سایر خبرها
نصب گنبد و 2 گلدسته بقعه امامزاده شاه عبدالرحمن(ع) در روستای بیدله
به گزارش خبرگزاری فارس از لردگان حجت الاسلام مجید غلامیان صبح امروز در مراسم نصب گنبد و دو گلدسته آستان امامزاده شاه عبدالرحمن(ع) روستای بیدله شهرستان لردگان اظهار داشت: برای انجام این کار 75 میلیون تومان هزینه شده است که حدود 30 میلیون تومان آن از کمک های مردمی جمع آوری شده است. وی افزود: با توجه به نیاز بقعه امامزاده شاه عبدالرحمن (ع) به توسعه و بازسازی اداره کل اوقاف و امور خیریه
همایش تجلیل از فعالان طرح تربیت حافظان قرآن در سنقروکلیایی برگزار شد
برنامه های انجام شده در شهرستان سنقروکلیایی بتوان رضایت تمام قرآن آموزان و حفاظ را بدست آورد و از خداوند بلند مرتبه مسالت داریم در جوار امامزادگان زندگی ما را همسو با راه و روش و تاسی از اهل بیت و ائمه اطهار(ع) قرار دهد. حجت الاسلام میرزایی با تقدیر از فعالان طرح تربیت حفاظ قرآن کریم، افزود: همایش امروز به همت خدام امامزاده، اداره کل اوقاف و موسسه میراث ماندگار برگزار شد. در این
سه میلیارد و 800 میلیون ریال در بقعه امام زاده سید سلیمان هزینه شد
حسین غریب زاده سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: یک میلیارد و 500 میلیون از اعتبار هزینه شده توسط خیران، 800 میلیون ریال توسط دولت و یک میلیارد و 500 میلیون تومان دیگر از نذورات مردمی بوده است. وی ادامه داد: عملیات عمرانی این بقعه از سال 85 آغاز شده و در بخش های کشتارگاه، فضای اداری، محوطه و صحن اسلی 80 درصد پیشرفت داشته است. معان اقتصادی و بهره وری اوقاف و امور خیریه هرمزگان
رشد 20 درصدی زائران امامزاده بی بی حکیمه(س) گچساران
فرزین بهمنی آزاد، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، با تأکید بر ضرورت اختصاص اعتبارات ویژه برای رفع مشکلات بقعه امامزاده بی بی حکیمه(س)، گفت: طی سال جاری رشد 20 درصدی درآمد و تعداد زائران را در این بقعه داشتیم. وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته 600 میلیون تومان به بقعه بی بی حکیمه(س) اختصاص یافته، افزود: برای
برگزاری همایش یاوران وقف در شهرستان بهمئی
1394/2/8 - 08:23 454254 سیدرضا منصوری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: وقف در میان مسلمانان دارای ارزش والایی است. وی افزود: فرهنگ ترویج وقف در پیشبرد شئون زندگی و استحکام پایه های گوناگون اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و بهداشتی جامعه اسلامی نقش موثر و به سزایی داشته است . منصوری در ادامه
چرخش چرخ مرمت حسینیه نواب بیرجند بر مدار فراموشی + عکس
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حسینیه و مدرسه نواب بیرجند یکی از آثار باستانی بنام شهرستان بیرجند در زمان صفوی و به فرمان امیرزاده خاتون ملقب به نواب یا بی بی نواب، از زنان معتقد خاندان خزیمه ساخته شده است. تاریخ 1001 ه.ق موجود در کتیبه سردر ورودی، سال ساخت آن را نشان می دهد این بنا به صورت دو ایوانی ساخته شده است. سردر ورودی، هشتی، صحن، دو ایوان و اتاق ها و پنجره های
احیای بناهای وقفی تاریخی یزد نیازمند همکاری اوقاف است
های رهبری است و میراث فرهنگی در این زمینه می تواند اقدامات مؤثری در امامزادگان و بقاع متبرکه انجام دهد. وی همچنین تصریح کرد: بسیاری از بناهای تاریخی در استان یزد نیز دارای ارزش فرهنگی و مذهبی هستند که اغلب آنها نیز موقوفه اند و احیای آنها از خواسته های اداره کل اوقاف و امور خیریه است که میراث فرهنگی می تواند در این زمینه اثرگذار باشد. شرافت، نمایندگان این دو سازمان در استان
طرح توسعه حرم امامزاده اسماعیل (ع) فسا 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است
550 میلیون ریالی برای ساخت مسجد است. رئیس اوقاف و امور خیریه فسا با بیان اینکه این شهرستان در سال 93 رتبه 4 درآمد موقوفات را در استان کسب کرده است افزود: در سال گذشته 90 درصد درآمد موقوفات شهرستان فسا محقق شد. وی با اشاره به اینکه شهرستان فسا در حوزه درآمد بقاع متبرکه بعد از شیراز رتبه دوم استان را دارد عنوان کرد: همه درآمد بقاع متبرکه از محل نذورات مردم تأمین می شود.
موقوفه باغ و عمارت شوکت آباد بیرجند افتتاح می شود
است. وی با بیان اینکه امسال ویژه برنامه تحویل سال در سطح 23 بقعه متبرکه استان اجرا شد، افزود: طرح خیمه های معرفت در ایام نوروز امسال در 28 بقعه برگزار شد که 120 هزار و 300 نفر از برنامه های طرح بهره مند شده است. مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از ثبت 20 وقف جدید از ابتدای سال جاری در استان خبر داد و گفت: ارزش این وقفیات 5 میلیارد و 205 میلیون تومان بوده است. حجت الاسلام
وقف عام لازمه گسترش فعالیت های فرهنگی است
1394/2/7 - 12:06 454073 حجت الاسلام سیدعلی فرمانی، تولیت آستانه مبارکه امامزاده یحیی تهران و استاد حوزه در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: امامزادگان برای تبدیل شدن به قطب های فرهنگی نیازمند نیرو، افکار نو و بودجه مناسب هستند و الحمدالله سنت حسنه وقف توانسته است تاکنون بخش عمده ای از اعتبارات امامزادگان را تأمین نماید. وی با بیان اینکه در گذشته فعالیت های
امامزاده سیدجمال الدین
کند در زمان گذشته امامزاده چندین بار به خواب یکی از مؤمنین روستا آمده، و چنین بیان داشته که: در فلان نقطه مرقد ما قرار گرفته و در ضلع جنوبی آن دو کوزه گلی نشانه است، نهایتاً مردم روستا در آنجا تجمع و حفاری کردند، درست آنچه بیان شده، صحت داشته و از همان روز قبه و بارگاهی بر مرقد مطهر ساخته شد. در فاصله 200 متری بقعه چشمه معروف خشاب تلخ و در فاصله 1000 متری مرقد امامزاده دیگری به نام
ساختمان بقعه متبرکه امامزاده محمد بن حسن(ع) الیگودرز افتتاح می شود
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت الاسلام علی ارکبان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان الیگودرز روز یکشنبه، ششم اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران از افتتاح ساختمان بقعه متبرکه امامزاده محمد بن حسن(ع) خبر داد و گفت: ساختمان بقعه متبرکه محمد بن حسن(ع) واقع در بخش بشارت ذلقی روز سه شنبه، 22 اردیبهشت ماه با حضور مسئولان ارشد سازمان اوقاف کشور و مسئولان استان انجام خواهد شد.
بهسازی بقاع متبرکه گچساران اجرا می شود
، امام زاده میرعزیز(ع) روستای لیشتر و امام زاده محمد(ع) روستای پشه کان بقاعی بوده که مرمت آن ها در دست اجرا است. وی عنوان کرد: سال گذشته 12 میلیارد ریال برای بهسازی و مرمت برخی بقاع متبرکه شهرستان هزینه شد. رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: در سال قبل 9 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتباری برای تعمیر، تجهیز، بهسازی و مرمت بقاع متبرکه این شهرستان اختصاص داده شد. بهمنی آزاد بیان کرد: اکنون بیش از 50 بقعه متبرکه در این شهرستان وجود دارد که بارگاه مطهر امام زاده حضرت بی بی حکیمه خاتون(س) شاخص ترین بقعه بوده است. انتهای پیام/ ...
90 سند مالکیت برای موقوفات کازرون صادر شد
220 بقاع متبرکه در شهرستان کازرون تصریح کرد: سال گذشته از محل نذورات مردم 5 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار عمرانی در بقاع متبرکه شهرستان هزینه شد. وی گفت: سال 92 در بخش بقاع و اماکن متبرکه در بیش از 65 امامزاده فعالیت عمرانی صورت انجام شد و بیش از 200 نفر از خادمان زیرپوشش بیمه قرار گرفتند. انتهای پیام/ ب
معاون استاندار خراسان جنوبی نسبت به ساخت و ساز غیرمجاز در حریم بناهای تاریخی هشدار داد
به ثبت رسیده گفت: 13 رجب امسال نیز مردم استان شاهد افتتاح موقوفه باغ و عمارت شوکت آباد خواهند بود. حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی به برگزاری طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در 42 امامزاده شاخص، اشاره کرد و افزود: در طول اجرای طرح یک میلیون و 135 هزار و 499 نفر با حضور در بقاع متبرکه استان از خدمات مختلف طرح بهره مند شدند و برای اجرای این دو طرح یک میلیارد ریال اعتبار هزینه شد. وی با
برگزاری همایش یاوران وقف و زکات در بهمئی
رتبه اول شهرستان کهگیلویه تا امروز، ششم اردیبهشت در حوزه وقف با 8 مورد خبر داد و عنوان کرد: این 8 مورد وقف مربوط به مسجد و حسینیه بوده است. معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خویش با بیان اینکه تا امروز، ششم اردیبهشت شهرستان چرام رتبه اول را در طرح تربیت حافظان قرآن با 302 نفر شرکت کننده کسب کرده، از قرعه کشی طرح تربیت حافظان قرآن در هفته جاری