سایر منابع:
سایر خبرها
را تنها با استفاده از دست و پا و سر تصویر کردم. فقط مونتاژ. آن را از فاصله نیز فیلم برداری کردم تا کل واقعه دیده شود. اما قیاسی میان این دو وجود نداشت. هیچ گاه وجود ندارد. دعواهای درون کافه ها و شکستن میزها و همه ی وقایع فیلم های وسترن همیشه از فاصله فیلم برداری می شوند. اما اگر همین صحنه ها توسط مونتاژ ساخته شوند، به مراتب تاثیرگذارترند، چون بیننده را بیش تر درگیر می کنند و این جادوی مونتاژ است ...
خامنه ای با عملکرد ما و این گزارش هایی که تهیه می کنیم خیلی موافق است. موافق است؟ بله بله شَدید. آقای هاشمی از آن طرف نه؛ بیشتر با گروه لاجوردی این ها موافق بود آن زمان! توجه می کنید؟ خب ما گزارش هایمان را داشتیم جمع می کردیم هنوز دنبال جمع بندی و این ها بودیم همان چهار – پنج روز نگذشته بود حاج احمدآقا زنگ زد که امام از دست شما عصبانی ست می گوید چرا این ها گزارش نمی آورند ...
حسام امیری/ ویتاسکوپ حرف تکراری نزنیم. بعضی لحظاتِ تاریخ سینما مهم اند، نه به خاطر فیلم کردن یک اتفاق که به دلیل اتفاق افتادنِ یک فیلم. معمولا رسم بر این است که فیلم سازان، یک داستان را تبدیل به یک فیلم کنند اما بعضی وقت ها، این چرخه سر و ته می شود و یک فیلم تبدیل به یک داستان می شود. ابد و یک روز یکی از نمونه هاست. چه داستانی شده این فیلم. برخلاف انتظاری که از آن به عنوان اولین ساخته ...
هر لحاظ با دولت متبوعشان هم داستان نباشند، مثل گوسفندی سیاه در گله گوسفندان سفید که جلب نظر می کند و به همان اندازه که جلب نظر می کند، غیرعادی و یا غیر گوسفند به نظر می رسد و چه بسا همچون گرگ مشتبه شود. به این ترتیب هر چه نشان دشمن بیگانه را بر پیشانی داشته باشد، فرق نمی کند مذهب باشد یا تجدد و مدرنیته، مشمول قاعده گوسفند سیاه و طرد و نفرت ناشی از آن خواهد شد. این همان چیزی است که در روان شناسی ...
آن نداشت اما در دوئل این حس به او دست می داد که نقش با تغییر یکباره و این گویش در نمی آید. هدیه تهرانی و زمانه زمانه اولین باری بود که می خواستم نقش فرعی بازی کنم . با خودم به این نتیجه رسیده بودم که به نقشهای اول وحضورهای طولانی روی پرده عادت نکنم .ابتدا خیلی داستان فیلم را درک نمی کردم و صحبتهای مفصل باآقای صلاحمند هم چیزی را حل نکرد .البته نقش در حد همین یکی دو دقیقه حضور ...