سایر منابع:
سایر خبرها
بسیاری از متخصصان اینترونشن( کسانی که استنت یا فنرمی گذارند) کار چندانی نیست و آنها ناچار می شوند کشیک بیمارستان خصوصی شب را قبول کنند. رخ دادن چنین امری در کشور اصلا مناسب نیست. شما ریشه این مشکل ها را در چه چیزی می بینید؟ شاید مقصر اصلی و بزرگ خود من باشم. من باید تنبیه بشوم که اینقدر دکتر قلب در ایران زیاد شده است زیرا هرکسی که نظام پزشکی اش بالاتر از 20 هزار باشد یا شاگرد ...
ندیمه دربار بود در کتابش ماجرایی را تعریف می کند که به نظر می آید دلیل اطلاق نام ملکه رسمی ایران به صیغه مشهور ناصرالدین شاه مربوط به آن است. او نوشته: در آن موقع ملکه انگلیس یک گردن بند الماس توسط وزیر مختار انگلیس به تهران فرستاد که به زن سوگلی شاه بدهند. وزیر مختار از صدراعظم پرسید: زن سوگلی شاه کدام یکی است؟ صدراعظم این سوال را نزد شاه مطرح کرد و شاه گفت: آن گردن بند الماس را برای ...
و مقالات برخی از مطّلعان و صاحبنظران دارالاسلام را که با بی طرفی به طبقه بندی علوم متداول عصرشان پرداخته و منزلت علم کلام را در میان آن علوم معلوم ساخته اند مورد بحث و بررسی قرار دهیم، تا مقام و منزلت این علم در ادوار مختلف فرهنگ و تمدن اسلامی و رابطه اش با سایر علوم معلوم گردد. برای این منظور، به ترتیب تاریخی، به نقل بعضی از طبقه بندی های علوم در عالم اسلام می پردازیم. فارابی در اهمّ و ...
کلامی در روزگار صحابه ی متأخّرین تداول یافته (6) و اولین خلاف، اختلاف در مسئله ی قدر الهی و قدرت و استطاعت انسان، یعنی جبر و اختیار بوده است. شهرستانی نوشته است: و القدریّة ابتدؤا بدعتهم فی زمان الحسن (7) (حسن بصری، 20-110 ه). آقای فان اس نخستین سند حرکت قدریّه را نامه ی حسن بصری به عبدالملک مروان (26-83 ه) شناخته و اظهار عقیده کرده است که: این نامه مسلّماً میان سال های 75 و 80 نگارش یافته است. (8 ...
(اسم فاعل از اِختار)، هم به فعلی گفته می شود که از روی اختیار انجام پذیرد (اسم مفعول از اختار) یعنی هم در سیاق فاعل به کار می رود هم در سیاق مفعول. (14) بنا به نوشته ی خواجه نصیرالدین طوسی، (15) در اصطلاح متکلّمان به کسی مختار می گویند که اگر بخواهد، فعلی را انجام می دهد و اگر نخواهد، انجام نمی دهد. لفظ اختیار در قرآن به کار نرفته ولی إختار (اعراف: 155)، إخترتک (طه: 13)، یختار (قصص: 68 ...