سایر منابع:
سایر خبرها
پاسخ وزیر ارتباطات به منتقدان دولت
خصوص با وزارتخانه های کشور، ارشاد و کار نیز صحبت هایی صورت گرفته تا معضلاتی به عنوان مثال برای نرم افزارهایی مانند اسنپ و تپسی ایجاد شده برطرف شود. وی در پاسخ به مطلبی مبنی بر مشکلات زیرساخت تاکید کرد: مطمئنیم زیرساخت های ارتباطی در هیچ کجای کشور مشکل ندارد. وزیر ارتباطات کشور در ارتباط با بحث مجوزهای ارائه شده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز عنوان کرد: به عنوان مثال در
اجرای طرح ریجیستری به تیر96 موکول شد
/> وی در ادامه صحبت های خود در پاسخ به گلایه های موجود از ارتباط کم وزارت ارتباطات با فعالین بخش خصوصی گفت: بارها از مسئولین اتاق بازرگانی دعوت شده است که در جلسات ما حضور یابند اما در این جلسات حضور نیافتند و یا به سرعت آن را ترک کردند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: دولت عنایت ویژه ای به بخش خصوصی در این ارتباط دارد و باید اذعان داشت که در این خصوص شعار نمی دهند و شرایط لازم
سه خبر دولت در حوزه دیجیتال
او در بخشی از صحبت هایش گفت که در تمام جلسات از بخش خصوصی دعوت می کنیم، اما شاهد حضور جدی آنها نیستیم. حتی در برخی مواقع همبستگی لازم را بین تشکل های مرتبط نمی بینیم. واعظی دومین وزیر کابینه دولت یازدهم بود که در جمع فعالان اقتصادی نسبت به فعال نبودن بخش خصوصی در حوزه مربوط به وزارتخانه مطلوبش انتقاد کرد. پیش از این وزیر راه و شهرسازی نیز در نشست خود با فعالان بخش خصوصی، از انفعال این بخش سخن گفته بود. اظهارات عباس آخوندی، منفعل بودن و موضع گیری نادرست بخش خصوصی را در برابر اجرای هدفمندی یارانه ها نشانه ...
تسری قوانین فضای حقیقی به فضای مجازی ایجاد مشکل می کند/اجرای طرح رجیستری در بهار سال آینده
اطلاعات با اشاره به اینکه حجم بازار از 18.5 هزار میلیارد تومان در ابتدای دولت الان به 40هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است، گفت: امیدواریم با کمک بخش خصوصی سرمایه گذاری در بازار ICT در پایان برنامه ششم به سه برابر یعنی 120 هزار میلیارد برسد. وی بیشتر سرمایه گذاری های صورت گرفته در حوزه ICT در گذشته را از آن مخابرات دانست و اظهار کرد: امروز بخش IT کار بسیار بزرگ و فضای خوبی را برای
وزیر ارتباطات: طرح رجیستری موبایل تیر سال 96 اجرا می شود
تیر 96 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد زمان اجرای این طرح گفت: اگر طرح پایلوت و آزمایشی رجیستری با موفقیت انجام شود، از تیرماه سال آینده به صورت رسمی در کشور اجرا خواهد شد. ایجاد 100 هزار شغل توسط استارتاپ ها محمود واعظی در مورد کسب وکارهای بخش خصوصی در حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: یکی از سیاست های ما حمایت از استارتاپ ها است. 100 هزار شغل به صورت
اجرای طرح رجیستری به تیر96 موکول شد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه حوزه ICT حوزه درآمدزایی در کشور به حساب می آید، درباره وضعیت اجرای رجیستری گوشی های تلفن همراه در کشور گفت: رجیستری کار فنی است و باید با حوصله انجام شود. تمام نرم افزارهای مورد نیاز در این خصوص تهیه شده، اما زمانی این کار انجام می شود که موجب نارضایتی مردم و اجرای ناقص و شکست طرح نشود. به گزارش تسنیم، محمود واعظی افزود: در صورتی که اجرای رجیستری با
اجرای طرح رجیستری موبایل از تیر ماه سال آینده
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای طرح رجیستری تلفن همراه از تیرماه سال آینده خبرداد. محمود واعظی امروز در حاشیه نشست صبحانه کاری که با حضور رئیس اتاق بازرگانی ایران و فعالان اقتصادی برگزار شد، اظهار داشت: سرمایه گذاری ها در گذشته در حوزه مخابرات بود، اما امروز بخش IT فضای بسیار خوبی را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی به وجود آورده است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
وجود خلاء قانونی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات
، گفت: امروز بخش IT فضای بسیار خوبی را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی به وجود آورده و با توجه به اینکه حوزه IT فضای کسب و کار جدیدی است، قطعا این حوزه نیازمند حمایت دولت است. وی با اشاره به اینکه در این حوزه، خلاء قانونی وجود دارد و شورای عالی فضای مجازی و دولت باید آیین نامه ها و مقررات جدید برای فعالیت تجاری در این حوزه ایجاد کنند، افزود: این اقدامات باید صورت گیرد تا کسانی که سرمایه به
اعلام طرح رجیستری از زبان وزیر ارتباطات/ رجیستری دوباره شکست خورده است
شکست مواجه شد، اما ما کار را به صورت عمیق و جدی شروع کرده ایم. برای این منظور هماهنگی خوبی با وزارت صنعت، معدن و ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز انجام شده و تقریباً مقدمات آن فراهم است و برای خریداری تجهیزات نیز مناقصه گذاشته شده است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با توجه به اینکه حوزه IT فضای کسب وکار جدیدی است، قطعاً این حوزه نیازمند حمایت دولت است. سرمایه گذاری ها درگذشته در
اجرای رجیستری موبایل؛ تیر 96
97 درصد گوشی های کشور از طریق قاچاق وارد می شوند. اگر این رویه چند ماه دیگر هم رخ دهد، اتفاقی نمی افتد، اما به هر صورت لازم است طرح رجیستری به شکل درست اجرا شود. وی ادامه داد: البته ایرانی ها در این بخش هم توان بالایی دارند و به عنوان مثال گاهی شاهدیم یک محموله کوچک را به طور قانونی وارد کرده و بعد شماره IMEI آن را به نمونه های قاچاق تسری می دهند. وزیر ارتباطات افزود: ما در
اجرای طرح ریجستری موبایل تا تیر 96
باید در دست دولت باقی بماند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ما می خواهیم که رگولاتوری کمتر در امور دخالت کند اما بخشهای خصوصی خود با یکدیگر همکاری لازم را ندارند. واعظی با بیان اینکه بخش خصوصی و دولتی باید به صورت هماهنگ با یکدیگر رشد کنند گفت: نمایشگاه های الکامپ و تلکام باید ازجانب بخش خصوصی واحد انجام شود و ما در پی متقاعد کردن فعالان امر در این باره هستیم. وی با
تشکیل کمیته تدوین قوانین کسب وکارهای آنلاین در وزارت ارتباطات
شود و مقررات بگذارد. واعظی با بیان انجام روند فرهنگ سازی برای رشد بخش خصوصی گفت: هم اکنون دو نمایشگاه الکامپ و تلکام توسط بخش خصوصی برگزار می شود و همه نمی توانیم آنها را اجبار کنیم که به صورت واحد برگزار شود اما از برگزاری آن توسط بخش خصوصی حمایت می کنیم. عضو کابینه دولت یازدهم ضمن بیان پرداخت وام وجوه اداره شده کم بهره با بازپرداخت طولانی مدت به 300 شرکت حوزه ICT گفت: با
کانال های بیش از 5 هزار عضو ملزم به دریافت مجوز نیستند/ هدف شناسایی متولیان کانال ها است
. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه در گذشته بازار ICT حدود 18 هزار میلیارد تومان بود، افزود: حالا ارزش این بازار به حدود 40 هزار میلیارد تومان رسیده و برنامه ریزی ما این است که تا پایان برنامه ششم سه برابر یعنی به حدود 120 هزار میلیارد تومان برسد. وی تصریح کرد: وظیفه دولت فراهم سازی بستر برای ایجاد محیط کسب و کار در این حوزه است تا
بیش از 30 میلیون دستگاه پوز بانکی در مغازه های ایرانی
رییس سازمان فناوری اطلاعات به انتقاد از نظام بانکی کشور پرداخت و گفت: اکنون در یک بقالی کوچک گاهی دیده می شود که پنج تا شش دستگاه پوز وجود دارد که این موضوع هزینه های زیادی را برای کشور ایجاد می کند. معاون وزیر ارتباطات صبح امروز در جلسه دولت الکترونیکی در حوزه انرژی با مسوولان مختلف وزارت نیرو به صحبت پرداخت و امور مربوط به حوزه دولت الکترونیکی را مورد توجه قرار داد. در
واعظی: صدا و سیما در معرفی موفقیت های برجام به مردم خوب عمل نمی کند
بوده اند در این باره اقدام و دستاوردها را منعکس کنند. واعظی افزود: بسیاری آمده اند تا موفقیت های دولت را مخدوش کنند و ما نباید اجازه چنین کاری را بدهیم. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: مردم باید بدانند در دولت های نهم و دهم چه وضعی داشتند و اکنون در چه وضعی قرار گرفته اند. واعظی خواستار آن شد، فعالان بخش خصوصی که از نزدیک موفقیت های دولت را لمس کرده اند نسبت به انعکاس این
خداحافظی با گوشی های قاچاق در تابستان 96 + جدول
ارتباطات گفته اند که این طرح را تا شهریور سال 96 به سرانجام می رسانند که به نظر ما دیر است و باید هر چه زودتر تا قبل از پایان سال جاری اجرایی شود. طرح رجیستری تلفن های همراه و نحوه و شرایط اجرای آن موضوعی بود که چندین بار از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به آن اشاره شده است. محمود واعظی وزیر ارتباطات، شهریور ماه سال جاری امسال گفت: ما باید طوری طرح رجیستری را پی گیری کنیم که افرادی که
تعداد عجیب دستگاههای کارتخوان در کشور
به گزارش اخبار بانک، رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان این که اکنون بیش از 30 میلیون دستگاه پوز بانکی در مغازه های کشور مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: این رقم بالا به خاطر آن است که از هوشمندسازی بهره کافی گرفته نشده است و این مساله هزینه های بسیاری به کشور تحمیل می کند. معاون وزیر ارتباطات صبح امروز در جلسه دولت الکترونیکی در حوزه انرژی با مسوولان مختلف وزارت نیرو به صحبت پرداخت و
ظرفیت بالای فناوری اطلاعات ایران در تسخیر بازارهای منطقه
دوایی معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست به ایجاد یکصد هزار شغل در بخش ارتباطات وفناوری اطلاعات (آی سی تی ICT ) کشور اشاره کرد و گفت: انواع و اقسام طرح هایی که این وزارتخانه، اپراتورهای تلفن همراه و سایر اپراتورها و شرکت های دارنده پروانه های ارتباطات ثابت (اف سی پی FCP ) طراحی کرده اند نه تنها موجب این حجم اشتغال شده است بلکه اشتغال های جدیدی را هم بوجود خواهند آورد
ظرفیت بالای فناوری اطلاعات ایران در تسخیر بازارهای منطقه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، غلامحسین شافعی در نشست صبحانه کاری فعالان اقتصادی که با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد با بیان اینکه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات حرف قابل توجهی برای گفتن در بازارهای عراق ،افغانستان و آسیای مرکزی داریم افزود: این حوزه می تواند نقطه شروع همکاری بخش خصوصی و دولت و ظرفیت های اتاق بازرگانی ایران نیز در این
کندی اجرای رجیستری به دلیل تاخیر وزارت ارتباطات
قاسم خورشیدی در خصوص اعلام وزیر ارتباطات مبنی بر اجرای طرح رجیستری در تیرماه 96، گفت: اگر صحبت های وزیر ارتباطات به طور کامل پخش شده باشد، بیان ایشان به این صورت بود که طرح ریجستری در تیرماه 96 تمام خواهد شد و در واقع اجرای این طرح از شهریورماه شروع شده و حداکثر در تیرماه 96 پایان خواهد یافت. وی در پاسخ به این پرسش که دلایل تاخیر و تعویق چند باره اجرای این طرح چیست، بیان کرد: وزارت
بهره گیری از خطوط برق فشار قوی برای دسترسی به فیبر نوری
بهره گرفته ایم. رئیس سازمان فناوری اطلاعات همچنین عنوان کرد: خوشبختانه در این شبکه تا حدود 17 الی 18 هزار کیلومتر استفاده شده و طبق تفاهم های صورت گرفته قرار بر آن است که همکاری ها در این حوزه توسعه پیدا کند. جهانگرد همچنین در خصوص بهره گیری از تکنولوژی IT برای هوشمندسازی کنتورها خبر داد و گفت: تاکنون در کشور حدود 450 هزار کنتور به حالت هوشمند در آمده اند که قرار بر آن است این
توسعه صنعت فاوا با توانمندسازی بخش خصوصی میسر است
عنوان پیشران توسعه، توانمندساز حوزه های دیگر و تسهیل کننده زندگی و کسب و کار در جامعه گسترش دهد؛ به عبارت دیگر دولت به نقش خود در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه حمایتی و سیاست گذاری واقف است و در این بخش ها نیز به درستی حرکت کرده است. از سوی دیگر، از آنجا که تیم وزارت ارتباطات دولت یازدهم همواره بر این نکته تاکید داشته است که توسعه صنعت فاوا با توانمندسازی بخش خصوصی میسر است و به
غول های فناوری در تهران
هواپیمای نو بد است که به دولت حمله می کنند؟ و البته از رفتار صداوسیما درخصوص برجام هم گلایه کرد و گفت: اتاق بازرگانی با سند و مدرک دستاوردهای برجام را به جای تلویزیون به مردم نشان دهد تا مردم بدانند در دولت نهم و دهم چه وضعی داشتند و اکنون چه وضعی دارند؟ مهدی محتشمی قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم از قرارداد با غول های فناوری جهان پس از برجام پرده برداشت و گفت: اکنون با شرکت
انتقاد از نحوه انعکاس خبر مصوبه اخیر مجلس برای انتقال ترافیک دیتا از ایران/ سازمان نظام صنفی نتوانسته ...
اگرچه ممکن است زودبازده نباشد، اما قطعا پرمنفعت خواهد بود. مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در بخش پایانی صحبت های خود نیز به نرم افزارهای مختلفی که این روزها مورد استفاده قرار می گیرند اشاره کرد و گفت: در این حوزه اتفاقاتی رخ داده و بیشتر کشور با برخی حواشی در خصوص شبکه های اجتماعی پرطرفدار مواجه شده است، اما حاشیه های ایجاد شده چنان زیاد بوده که از اتفاقات اصلی صرفه نظر شده است.
موکول شدن طرح رجیستری به سال آینده
فنی است و باید با حوصله انجام شود. تمام نرم افزارهای مورد نیاز در این خصوص تهیه شده اما موقعی این کار انجام می شود که موجب نارضایتی مردم و اجرای ناقص و شکست طرح نشود. وی اضافه کرد: در صورتی که اجرای رجیستری با تاخیر همراه باشد بهتر از آن است که طرح شکست بخورد و یا نارضایتی مردم را فراهم آورد. بنابراین باید به منتقدان گفت که فعلا عجله نکنند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: اگر
کانال های با بیش از 5 هزار عضو هویتشان را در وزارت ارشاد ثبت کنند
همه جانبه ای داشته باشد. واعظی خاطرنشان کرد: به جز مباحث امنیتی و زیرساخت هایی که بازدهی بلندمدت دارند و در اختیار بخش دولتی خواهد بود، تمامی اشکال درآمدزا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است و سیاست این وزارتخانه نیز کاهش رگولاتوری است. این عضو کابینه دولت یازدهم ادامه داد: مشکلی که وجود دارد این است که براساس تجربیات موجود، 2 بخش خصوصی نمی
دولت موظف به افزایش ترانزیت بین الملل شد
به گزارش ایلنا، محمد جواد جهرمی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد مصوبه اخیر مجلس در حوزه زیرساخت گفت: در برنامه ششم توسعه هدفگذاری صورت گرفته مبتنی بر اینکه دولت 30 ترابیت از ظرفیت ترانزیت بین الملل را جذب کند که در حال حاضر این ظرفیت نیم ترابیت است که دولت را موظف کردند این ظرفیت 60 برابر شود. وی با بیان اینکه برای اجرای این موظفی نیاز به ابزار آلات است، افزود: یکی از این
کانال های بالای 5هزار عضو در صورت عدم ثبت نام شامل فیلترینگ می شوند
کشور همه باید با یکدیگر رشد کنند و وقتی در بخش خصوصی فرهنگسازی شود و شرکت ها رشد کنند، دیگر مشکلی نداریم. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تعدد برگزاری نمایشگاه در این حوزه گفت: ما نیز نسبت به اینکه نمایشگاه ها یک متولی ندارد، ناراحتیم؛ اما نمی توانیم برای کسی اجبار بگذاریم. واعظی با اشاره به حمایت از تولید سخت افزار و نرم افزار از سوی این وزارتخانه ادامه داد: به بیش از
مقررات جدید برای طرحهای تشویقی موبایل
، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به هر اپراتور اجازه می دهد که حداکثر 8 بار در سال طرح های تشویقی را برای خدمات مورد نظر خود، به تفکیک در حوزه ثابت و موبایل ارائه کند. مدت استفاده از طرح تشویقی یعنی مدت زمانی که مشترک از این طرح استفاده می کند حداکثر به مدت 6 ماه درنظر گرفته شده است. همچنین مجموع مدت کل زمان ارائه طرح های تشویقی در سال، اعم از طرح تشویقی و یا تمدیدیه طرح تشویقی، نباید بیش
همکاری دو وزارتخانه برای انتقال برق و اینترنت روی فیبر نوری
فناوران - نصرالله جهانگرد در نشست دولت الکترونیکی در حوزه انرژی گفت: این نشست با موضوع نهایی شدن خدمات دولت الکترونیکی در بخش انرژی شامل نفت، گاز، پتروشیمی، آب و فاضلاب، برق و خدمات صلح آمیز هسته ای اختصاص دارد. رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه تاکنون عمده این بخش ها در تامین زیرساخت های دولت الکترونیکی موفق عمل کرده اند، گفت: اگرچه بسیاری از خدمات آنها در زمینه فروش و پشتیبانی