سایر منابع:
سایر خبرها
...> الدعوات (سلوة الحزین) قطب الدین راوندی ، ص 49 مستدرک الوسائل، ج5، ص 82 بحار الانوار، چ بیروت، ج 83، ص34. همچنین با توجه در آیات 20 تا22 سوره بروج درمی یابیم هر کس با ایمان در وقت رفتن به سفر آیات زیر را در خانه خود بانیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بنویسدو سه بار بخواند اهل و عیال و مال او همه صحیح و سالم از بلیات مانند تا آنگاه که مراجعت کند . ...
صفوه السقا، چاپ پنجم، بیروت: مؤسسه الرساله. - مجلسی، محمد باقر بن محمد تقی(1403ش)، بحار الأنوار الجامعه لدرر أخبار الأئمه الأطهار (ع)، تحقیق: جمعی از محققان، بیروت: دار إحیاء التراث العربی . - مسلم بن الحجاج (بی تا)، المسند الصحیح]معروف به صحیح مسلم[، تحقیق: محمد فؤاد عبدالباقی، بیروت: دار إحیاء التراث العربی. - مصباح یزدی، محمد تقی (1380ش)، قرآن شناسی، چاپ دوم، قم ...
است و تصرفاتی که بندگان انجام می دهند تصرفات مالک نیست؛ بلکه تصرفاتی است که از سوی مالک اذن داده شده است. پس به یک معنا همه هستی از جمله نعمت ها و اموال منقول و غیرمنقول و کالا و خدمات و مانند آن، امانت در دست بندگان است. بنابراین، هرگونه تصرفی بیرون از چارچوب امانتداری جایز نیست. قرآن در آیاتی از جمله 19 سوره ذاریات و 24 و 25 سوره معارج بیان می کند که اموالی که در اختیار افراد قرار می گیرد ...
حدّ گذراند. راغب نیز به معنای سرپیچی و نافرمانی اشاره دارد. در سوره ی ذاریات می خوانیم: فَعَتَوْا عَنْ أَمْرِ رَبِّهِمْ ؛ (100) سپس راغب می گوید این حالتی است که راهی برای اصلاح و درمان آن وجود ندارد. (101) در همین حوزه ی معنایی طغیان است. در این لغت خروج از اعتدال و حد ملاک و مناط است. حال طغیان یا در موضوع های خارجی است یا در نفس؛ گاه به دلیل استغنا و احساس بی نیازی است (102) یا به دلیل ...