سایر منابع:
سایر خبرها
. ترومای سرخ نیز قصه عاشقانه در بستر سفری شهری در تهران است. طی این سفر شاهد تلاش شخصیت اصلی فیلم برای برقراری تعادل بین چهار بُعد شخصیتی زن (معشوقه، مادر، آمازون و مادونا) هستیم. اسماعیل میهن دوست کارگردان این فیلم است. شنل به کارگردانی حسین کندری نیز درباره دختری به نام صحرا است که ناگهان خود را در میان ماجرایی می بیند که حاصل اشتباهاتش در گذشته است. او باید دست به انتخاب ...
هنروت) شباهت فراوانی دارد. روایت فیلم شنل درباره صحرا ، مادر مهاجری است که سعی می کند جایگاه بهتری برای خود و فرزندش، باران، فراهم کند. فیلمی وقتی آغاز می شود، ابهامات فراوانی در قصه وجود دارد و افشای تدریجی اطلاعات با حرکت موتور محرکه قصه، تعلیق گیرایی را چاشنی فیلم می کند. تعلیقی که به شناخت عمیقی از شخصیت ها منجر می شود. از این جهت فیلمنامه شنل از بسیاری از فیلم های حاضر در بخش ...
، متجه می شود شوهرش با شناسنامه آرم دیگری او را صیغه کرده و حالا شخص واقعی و صاحب شناسنامه ادعای مالکیت روی زن را پیدا می کند... شنل که در شمال ایران روایت می شود پس از مرگ همسر موقتش متوجه می شود که او برای سواستفاده با شناسنامه کارگرش این کار را کرده و در واقع با تبانی به کارگرش هم قول او را داده بوده... داستان از درگیری های زن افغانستانی و کارگر شوهر موقت وارد فاز تازه ای می ...
، هم به مادرش توجه کند و هم گوشه چشمی به کارش داشته باشد. در این میان، ذهن مخاطب نیز درگیر مشکلات و چالش های او می شود. نکته قابل توجه این است که تمام این وقایع و ارتباطات را مخاطب تنها از طریق بازیگر نقش اول و مکالمات تلفنی او درمی یابد. کارگردان، مخاطب را با کمک ماشین و تلفن همراه، وسایل ارتباطی نوین و... به دنبال خود می کشد. درواقع، این فیلم، گوشه چشمی به موقعیت و نقش گوشی همراه ...
...، اندیشه ی سلفی گری تکفیری را در آن مدارس آموخته و با تأثیر پذیری از مبانی فکری افراطی اهل حدیث وهابیت از مکتب فقهی امام ابوحنیفه دست کشیده و علیه تصوف و حنفیت وارد جنگ شده و زیارتگاه ها و قبور مردان صالح و مقدس آن ها را ویران کردند. عالمان سنّی احناف به آن ها لقب وهابی داده اند ولی گروه یاد شده خود را سلفی (2) می نامند. (3) با تجاوز و اشغال افغانستان توسط روس ها، تمام معادلات سیاسی کشور به ...
علیه فیلمش، پیش از آنکه اکران شود. از رویارویی فیلمساز و تهیه کننده که تا نشست خبری و مقابل دوربین ها ادامه یافت. از اظهار نظر عجیب یک بازیگر که وظیفه خود را ادب کردن دیگران می داند و از ژست های اغراق آمیز یک بازیگر و کارگردان مقابل دوربین ها. با این حال این جشنواره متوسط هنوز هم چیزهایی برای دوست داشتن و کشف کردن دارد. ویشکا آسایش قانونی نانوشته در سینمای ایران وجود دارد ...