سایر منابع:
سایر خبرها
فاطمه(س) نسبت به فرزندانش واقع خواهد شد گزارش می داد. علی(ع) تمام آن گزارشها و اخبار را می نوشت که همین مصحف فاطمه(س) را شکل داد. در حدیث دیگری امام صادق(ع) در پاسخ محدثی که سؤال کرد: مصحف فاطمه چیست؟ چنین فرمود: خداوند متعال زمانی که پیامبر را قبض روح کرد،بر فاطمه(س) از اثر رحلت پیامبر(ص) اندوهی وارد شد که جز خدای عز و جل کسی نمی داند چه حزنی بود. لذا خداوند فرشته ای را به سوی او فرستاد ...
کسانی را که فرمان بردار خدا و رسول وی اند، به هم نشینی با آنانی وعده می دهد که از نعمت های بی پایان و ابدی الهی بهره مندند. (26) انس بن مالک می گوید: یک روز صبح، پس از آنکه نماز صبح را با پیامبر(ص) به جای آوردیم، به آن حضرت عرض کردم: یا رسول الله! آیا این سخن خدای را برایمان تفسیر می کنی که می فرماید: و کسی که خدا و پیامبر(ص) را اطاعت کند، (در روز رستاخیز) هم نشین کسانی خواهد بود که خدا، نعمت خود را ...
راهنمایی از وحی خود قرار داده ای، تا آن را گم نکنند، پس خود - که نامت والا و مبارک است - فرمودی: به سوی خدا توبه خالص و بی پیرایه آورید، باشد که پروردگارتان گناهان شما را محو کند، و شما را داخل بهشت هایی نماید که نهرها از زیر آن روان است، در آن روزی که خداوند پیامبر خود و آنان را که به او ایمان آوردند خوار وذلیل نمی کند، درحالی که نورشان پیش رویشان و از جانب راستشان روان است می گویند: خداوندا ...
در ضرورت اتحاد میان ادیان و اهتمام فراوان آموزه های وحدت بخش قرآن می توان به تأکید این کتاب آسمانی بر وجود اتحاد میان ادیان نه تنها به عنوان تنها راه نجات در دنیا اشاره نمود بلکه با بیان دو شرط دیگر، آن را عاملی برای نجات و رهایی از آتش دوزخ و بهره مندی از بهشت و نعمتهای آن ذکرمی کند. هم چنین قرآن کریم برای همزیستی با اهل کتاب و شرایع آسمانی و ایجاد اتحاد، راهکارهایی را بیان می دارد که به ...
الصّادِقین صِدْقُهم لَهُم جَنات تَجری مِن تَحتِها الأَنهار خالِدین فیها رَضی الله عَنهُم و رَضوا عَنه ذلِک الفَوز العَظیم (مائده/119) [این روزی است که راست گویان را راستی سود می بخشد. برای آنان بهشت هایی است که از زیر درختانش نهرها جاری است و در آن به نعمت ابدی متنعمند. خداوند از آنان خشنود و آنان هم از خداوند خرسندند. این است پیروزی و سعادت بزرگ.] انفاق در راه خدا و نیکوکاری: ...
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) ، تبیان نوشت: بهشت واژه فارسی اوستایی است به معنای جهان برتر، عالم نیکوتر و ضد دژنگهو به معنای دوزخ، است، و آن جایی است خوش آب و هوا و فراخ نعمت و آراسته که نیکوکاران پس از مرگ در آن مخلدند. در فارسی به بهشت، فردوس و مینو نیز گفته می شود. درآیاتی از قرآن مجید بارها به درجات بهشت، اشاره شده و شرح این درجات آمده است، مانند آیاتی از سوره مبارکه واقعه که ...