سایر منابع:
سایر خبرها
کاتب هنوز در مرکز زندگی هایمان نشسته است
تماشا کنی.حالا سال هاست یااگر دقیق تر بگویم هفده سال است که فقط تماشا می کنی.تماشا می کنی ومی بینی که کابوس هایت تجسم تاریخ مان شده اندومعصوم هایت مکرر می شوند.راستی هنوزمعلوم نشده که پزشکان برای کابوس داعش بایدکدام قرص را تجویز کنند! راستی تا فراموش نکرده ام، فورا بنویسم که هنوز هم هیچ کس در ساعت پنج عصر برای رقصیدن در میدان ونک قرار نمی گذارد! با این حال تو همچنان ما را تماشا می کنی و می بینی که ...
درنگی بر مجموعه داستان “زیر پل سوخته کابل “
...، از وحشت حرف نمی زند، فقط نگاه می کند رنگش یک باره تغییر کرده است...همین طور به طرف خودم می کشمش، در را باز می کنم و هلش می دهم توی حیاط.) و گاه تزلزل و تضاد های آشکار در رفتارهای مرد که جایی از داستان به قول خودش، صدای چک چک قطره های آب در ظرف شویی مثل چکش توی سرش فرو می رود و جایی دیگر همان صدای عذاب آور، برایش مانند آهنگی ملایم و دلنشین به نظر می رسد. و مخاطب لحظه ای احساس می کند این ...
ادبیات معاصر ما در دنیا معرفی نمی شود
ایران آنلاین / با او درباره وضعیت داستان نویسی معاصر به گفت وگو نشستیم. به نظر شما آیا می شود از ادبیات کهن ساختاری برای داستان ایرانی پیدا کرد؟ راجع به این ماجرا دوستان خیلی زیادی کار کرده اند که برای داستان ایرانی الگویی ارائه دهند. ولی من ضرورتی در این ماجرا نمی بینم. چرا ما باید دنبال این باشیم که یک الگوی قصه گویی ایرانی داشته باشیم؟ باید توجه کنیم به طورکلی رمان و داستان ...
افشای مدل جدید تخلف در برخی شرکت های دولتی/ چرا تورم دو رقمی بازمی گردد؟
چارچوب آراء او قرار نمی گیرند و حتی در چارچوب سخنرانی های آقای روحانی نیز نمی توانند، قرار داشته باشند، معروف است که: برخی از وزرای ایشان در این دوره لحظاتی که تصور می کردند ممکن است، رقیبان روحانی پیروز شوند، خودشان را از اتفاقات سیاسی کنار کشیده بودند تا در کابینه های احتمالی بعدی نیز جایگاه داشته باشند . در همین حال سایت انتخاب بخش هایی از سخنان روحانی در ضیافت افطار با وزرا مدیران دولت و ...
سیمای قهرمانان؛ از پرده نقره ای تا مستطیل سبز
قهرمانان بسیاری را پیش رویمان قرار داده است. از مردان یاغی سینما که ما را به دوئلی نفس گیر فراخواندند تا گنگسترهایی چون تونی مونتانا در صورت زخمی ، یا خباثت کورلئونه های پدرخوانده و جنون تراویس بیکل و خیره سری هری کثیف و جولان جیمزباند ها و حتی قهرمان هایی که در دهه های اخیر به ضرب جلوه های ویژه رنگ و رویی به خود گرفتند، با قهرمانان و دیوانگی شخصیت هایی پیچیده و با آرامش ذاتی و سکوتشان رشد کردیم و ...
نیم قرن دلسوزی و دوندگی برای مطبوعات/ چراغ روشن تحریریه ها؛ سردبیر پنهان ما
و بلافاصله هم حس دوست داشتن برای همصحبتی و آشنایی با او پیدا می شد. سال ها گذشت و 15 سال بعد مختاریان را در ایران دیدم. بدون تغییر در هیچ چیزی. همچنان رونده، بشاش و بذله گو و تجربه هایی که فروتنانه و بزرگوارانه و بی توقع هدیه می کرد. حالا مختاریان از ایران هم رفته است اما چه فرق می کند زیر سقف یکی از تحریریه های مطبوعات ایران، پای تخته یکی از کلاس های روزنامه نگاری، قدم می زند، می خندد و نکته ها ...
انتقال دست نوشته های گلشیری به دانشگاهی در آمریکا
کتاب های نیمه تاریک ماه که مجموعه داستان کوتاه است، رمان های آیینه های دردار و شازده احتجاب تنها کتاب های داستانی گلشیری اند که به چاپ می رسند. باقی همه کتاب های نقد و مقالات است، به علاوه کتابی که درباره آثار سیمین دانشور (جدال نقش با نقاش) نوشته بود. طاهری در پاسخ به این سوال که آیا برنامه تازه ای در بنیاد گلشیری دارید یا خیر، گفت: آخرین اقدام مهمی ما انتقال دست نوشته های گلشیری به ...
عربستان در ائتلاف علیه ایران تنها خواهد شد
. بازی که در آن همه به نوعی مشارکت داشته باشند و در نهایت روی یک موضوع به توافق برسند و گام در مسیر حل ماجرا بردارند. سال های ریاست جمهوری اوباما در جریان شکل گیری روند بحران ها بود و در سال های اول، دوم و سوم پیچیدگی های این پرونده ها همچنان سیر صعودی را طی می کرد. اما اکنون این بحران ها به نقطه ای رسیده که به مساله تهدید فوری برای امنیت بین المللی تبدیل شده است. همزمان ترامپ روی کار آمده و ...
نادر ابراهیمی، نویسنده باشگاه صدتایی ها
. برخی از آثار ابراهیمی از سوی سازمان ها و نهادهای فرهنگی و ادبی جهان و ایران مانند یونسکو، شورای کتاب کودک و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان کتاب برگزیده جایزه گرفته اند. عمده شهرت نادر ابراهیمی به دلیل داستان نویسی است. وی در سال پنجم دبیرستان قصه کوتاهی نوشت به نام دشنام ، که در شناساندن ابراهیمی به عنوان داستان نویس موثر شد و بعدها در کتاب دیگر او، خانه ای برای شب ، چاپ شد و جلال ...
هوشنگ گلشیری، نهنگ داستان نویسی ایران
نگاه ساختارشناسانه و ارزیابانه داشت. تازه را از کهنه، تقلید را از خلق و عادت را از خرق عادت خوب تشخیص می داد. نویسنده ای که بیش از سی سال پیش در سنی کم تر از سی سال شازده احتجاب را با شگرد پیشرفته ی داستان نویسی جهان و تسلط بی همتا در بازی با زبان و زمان و با نثری شیوا و استوار نوشته بود و توانسته بود با این شگردها بخشی از تاریخ ایران را چنان گزارش کند که خواننده تا کتاب را تمام نکند زمین نگذارد ...