سایر منابع:
سایر خبرها
: هاشم رضی، انتشارات سخن، تهران، 1382ش، چ اول. 15. مطهری، مرتضی، جهاد و مشروعیت آن در قرآن، انتشارات اسلامی، 1361ش. 16. مالک بن انس، الموطأ، تصحیح، محمد فؤاد عبدالباقی، مصر، 1370ق. 17. نجفی، محمدحسن، جواهرالکلام، دارالکتب الاسلامیة، تهران، بی تا. 18. نوری، میرزاحسین، مستدرک الوسائل، مؤسسة آل البیت:، 1408 ق، چ اول. 19. Encyclopaedia of the Quran ...
.... 8. ازآنجایی که روح انسان جاویدان و پس از مرگ نیز همچنان در حال حیات است و بین حیات مادی و حیات برزخی ارتباط وجود دارد، و مردگان در عالم برزخ با عالم دنیا نیز در ارتباطند، شفاعت و دعا در حق ایشان مؤثر می باشد. منابع ابن اثیر، علی بن محمد (1367)، الکامل فی التاریخ، تهران، دار الاحیاء التراث العربی. ابن تیمیه، احمد (1314ق)، مجموعه الرسائل و المسائل ...
تفسیر شیعی در حال حاضر موجود نیست، در تفسیر محمدالباقر (733/114) به آن اشاره شده است. برپایه تفسیر منتسب به شیعیان، می توان استدلال کرد که آن ها بدون توجه به سیاق، آیات قرآن را تفسیر می کردند. برای مثال گفته می شود بیان بن سمعان (وفات: 737/119)، رهبر یکی از نخستین جنبش های شیعی، مدعی شد نامش در آیه 138 سوره آل عمران آمده است: این قرآن برای مردم، بیانی و برای پرهیزگاران رهنمود و اندرزی است (ابن قتیبه ...
خواهد شد که برقرارکنندگان ارتباط، به ارزش های طرف مقابل اهانت نکنند و با حکمت و برهان و جدال احسن به مذاکره بپردازند و بر اشتراکات تکیه نمایند. منابع ابن سعد، محمد (1957م)، الطبقات الکبری، بیروت، دار صادر و دار بیروت. ابن هشام (بی تا)، السیرة النبویه، بیروت، دارالمعرفه. احمدی میانجی، علی (بی تا)، مکاتیب الرسول، تهران، یس. طبرسی، احمدبن علی ...
و شرح میرزا ابوالحسن شعرانی، 1386، قم، قائم آل محمد(صلی الله علیه)، چ ششم. آلوسی، سید محمود، 1415 ق، روح المعانی فی تفسیر القرآن العظیم، بیروت، دار الکتب العلمیة. ابن جوزی، ابوالفرج عبدالرحمن بن علی، 1422 ق، زاد المسیر فی علم التفسیر، بیروت، دار الکتاب العربی. ابن عاشور، محمد بن طاهر، بی تا، التحریر و التنویر، بی جا، بی نا. ابن منظور، محمد بن مکرم، 1414 ق، لسان العرب ...
بن بابویه قمی معروف به شیخ صدوق است. خانواده ابن بابویه قم نخستین مرکز برای مذهب تشیع دوازده امامی است که از قرن دوم کاملا در اختیار پیروان این مذهب قرار گرفت. مردم آن به سبب پیروی از امامان(ع)، احادیث را نگاه می داشتند و شیعیان به جز بغداد چون مرکز دیگری نداشتند، این شهر را به صورت مرکزِ حدیث شیعی درآوردند. خانواده معروف به ابن بابویه هم در این شهر مقام علمی و ...
و ایوان آستانه از آثار دوره صفوی است. در دوره قاجار تعمیرات و اضافات زیادی صورت گرفت. پوشش زرین گنبد به فرمان ناصرالدین شاه در سال 1270 هجری قمری برابر با 1835 میلادی تعبیه شد. بسیاری از مشاهیر ایران در جوار ضریح و رواق های اطراف، عمدتا در باغ طوطی، به خاک سپرده شده اند. آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی، علامه محمد قزوینی، ناصرالدین شاه قاجار، عباس اقبال آشتیانی، ملا علی کنی، شیخ محمد ...
در مراغه در من نهادینه شد، اما اصل قرآنی شدن خودم را پس از ورود به تهران می دانم . استاد مهکام در صحبت های خود به اینکه قرآن را به صورت موضوعی حفظ کرده است اشاره می کند و از علاقه شدیدش به تفسیر قرآن کریم خبر می دهد و می گوید: زمانی که (سال 1340) در مراغه ساکن بودم یک دوره تفسیر شریف لاهیجی را خریدم که صد تومان قیمت داشت در آن زمان صد تومان پول زیادی بود، از پدرم اجازه خواستم تا آن کتاب را ...