پنجشنبه ۰۴ تیرساعت ۱۵:۵۳Jun 2026 25
جستجوی پیشرفته
شبکه اینترنتی آفتاب ۱۳۹۴/۰۴/۲۸ - ۰۰:۳۱

فضاپیمایی برای بلعیدن زباله های فضایی+تصاویر

موسسه تحقیقاتی EPFL در سوییس اعلام کرده به دنبال ساخت فضاپیمایی است که زباله های فضایی مدارگرد را به دام انداخته، سپس آن ها را به زمین حمل می کند تا به همراه فضاپیما در جو زمین آتش بگیرند. به گزارش سرویس فناوری ایسنا، سامانه فضایی مزبور که CleanSpace One نام گرفته، از نوعی ابزار چنگال مانند برای شکار زباله ها استفاده می کند. با این حال، این سیستم همچنین از نوعی توری شبکه ای تاشو برای به دام انداختن قطعات زباله های فضایی استفاده می کند. ... ... ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، "ادامه خبر" را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید ...)