سارا و آیدا روایت دو زن در جامعه ی امروز است که هر یک مشکلات و مصائب خود را دارند؛ اگرچه که پرونده ی مشکلات آنها پس از حادثه و به صورت محدود گشوده می شود و داستان فیلم حول سارا می گردد. جامعه ای که داخل فیلم تصویر می شود باورپذیر، ملموس و قابل تأمل است. انسان ها شعارگونه خوب و یا به طرز خصمانه ای بد نیستند؛ بلکه انسان هایی با رفتارهای خوب و بد هستند. به عنوان مثال شخصیت سعید(مصطفی
کشد. شانسی! بر اثر تصادف. و این تصادف تاثیر گذار است بر کل فیلم. کل فیلم نباید روی یک شانس باشد. دقیقا همین جاست که نویسنده به سرش میزند مفهوم جدیدی در فیلمش داد بزند! آبروی مرده باید حفظ شود! کاش نویسنده درباره الی را می نشست و نگاه می کرد. چقدر عالی کل فیلم در خدمت داستان الی است و اینکه همه تقصیرات گردن الی می افتد. و تردید بین اخلاق و بی اخلاقی را میبینیم و درکش می کنیم. در سارا و آیدا
. روز 28 مرداد من از منزلمان که در خیابان مولوی و کوچه سعادت بود- اکنون کوچه شهید مجید توسلی- بیرون آمدم دیدم ماشین ها از خیابان کارگر جنوبی و شهرنو، خانم ها و آقایان اراذل و اوباش همان طورکه حرکت می کردند شعار هم می دادند. بعدها در عکس های تاریخی دیدم که به همه جا حمله کرده و خانه دکتر مصدق را ویران کرده اند. چیزهایی از خانه دکتر مصدق در دست داشتند و معلوم بود غارت کرده اند. حادثه 28 مرداد حادثه
سارا و آیدا هر دو دخترانی هستند از جنس دختران امروزی که نمونه هایی در جامعه دارند. آن ها شاغلند و تلاش می کنند از لحاظ مالی مستقل باشند و منزلت خود را حفظ کنند. شاید بتوان به نوعی سارا را نماینده سنت و آیدا را نماینده مدرنیته دانست. سارا دختر خوب و سر به راه خانواده است. با مادرش در یک خانه ساده و قدیمی زندگی می کند و در شرف ازدواج با مردی است که او هم تعصبات سنتی خودش را دارد اما در مقابل آیدا تن به ازدواج نمی دهد و شاید وارد روابطی در قالب هم باشی شده است.