سایر خبرها
گزارشی خواندنی درباره کاهش قیمت بازیکنان نامی لیگ برتر | چشمه پول دارد می خشکد !
به گزارش خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام به نقل از خبرورزشی؛ می دانستند من فصل قبل بالای یک میلیارد گرفته ام. با خودم گفتم رقم پیشنهادی شان حداقل یک میلیارد تومان خواهد بود اما گفتند ما 300 میلیون بیشتر نمی دهیم! این رقمی است که یک باشگاه صنعتی به آن بازیکن معروف پیشنهاد داده، باشگاهی که در سال های گذشته اتفاقاً پول بدی به بازیکنان نمی داد. به نظر می رسد بعد از چند سال بریز و بپاش و
شاید در بستن استقلال اشتباه کرده باشم | روی عقایدم می مانم حتی اگر زمین بخورم | زیر بار فشار نمی روم
تمرینات هم با نظم خاصی پیش می رود. همان طور که شنیده اید شایعات زیادی درباره چگونگی بسته شدن استقلال و دخالت بعضی از بازیکنان در خریدها مطرح بوده. شفاف در این باره حرف می زنید؟ آیا فشاری برای جذب بعضی از بازیکنان روی شما بوده؟ فشاری هم باشد من زیر بارش نمی روم. لیستی از بازیکنان را در نظر داشتم و بر همان اساس، خواسته هایم را برای تیم گرفته ام. شاید خیلی ها بگویند پرویز مظلومی
همکاری با دایی باعث افتخار است | مظلومی باید شاگردانش را به زیاده خواهی عادت بدهد | استقلال هم باید داخل ...
. باشگاه در بخش اقتصادی دچار معضل بود که این بحران مالی در روحیه تیمی تأثیر منفی گذاشت. استقلال مشکلات فنی هم داشت و این عوامل دست به دست هم داد تا این تیم فصل تلخی را تجربه کند. پرویز مظلومی توان جمع و جور کردن این تیم بحران زاده را دارد؟ مربی یک نفر است و فوتبال یک کار کاملاً گروهی به شمار می رود. نقش سرمربی محفوظ و بااهمیت است. او باید نظم و انضباط را در تیم جا بیندازد، نفراتش
عمل نکردن به این دستور خیانت است | استقلال، همیشه استقلال است و مدعی
من چه می گویم و ملوان چقدر تنهاست. امیر قلعه نویی جانشین شما شده، مثل بهار 88 در استقلال! در فوتبال حرفه ای این رفت و آمدها طبیعی است. من امیدوارم همه به قلعه نویی کمک کنند، به خاطر ملوان و به خاطر فوتبال که بدون ملوان چیزی کم دارد. درست مثل فوتبال بدون استقلال یا پرسپولیس. فکر می کنید با این وضعیت ملوان در لیگ چندم می شود؟ قطعاً در شروع مشکلاتی خواهند داشت ولی از
قبل از بازی با تراکتورسازی به کریم باقری زنگ می زنم و رخصت می گیرم! | در تبریز می خواهم سر خاک پدرم بروم ...
پیام صادقیان را دوباره به فوتبال ایران معرفی کنم. ولی شنیدیم کمی مصدوم شدی. درست است؟ چیز خاصی نبود. الان که با شما صحبت می کنم، سرحال و قبراق هستم و مشکلی ندارم. باور کنید برای شروع لیگ پانزدهم لحظه شماری می کنم. هفته اول هم باید روبه روی همشهریان خودت به میدان بروی. بازی در تبریز سخت نیست؟ شکی وجود ندارد که بازی در تبریز و مقابل تراکتورسازی سخت اما برای من بسیار
افشاگری فرزند حجازی برای رد پیشنهاد مربیگری استقلال | آتیلا حجازی: سکوت من به خاطر پرویز مظلومی است | ...
حضور دارند و خط و خط بازی آقایان هنوز وجود دارد. تمام دلایل تو برای پاسخ منفی به استقلال همین بود؟ نه، 2 دلیل دیگر هم دارم که به خاطر مظلومی اجازه بدهید عنوان نکنم. متأسفانه بوقچی و بوقچی بازی حرف اول و آخر را می زند. یک دلیل دیگر را هم گفتی؟ شما خوب بلدید چگونه از زیر زبان آدم حرف بکشید. به عنوان سؤال آخر مشکلی با بهرام افشارزاده که نداری؟ نه، ایشان از مدیران باسابقه، خوشنام و کاربلد فوتبال ایران است و احترام خاصی برای آقای افشارزاده قائل هستم.
ایران به اندازه ای درگیر است که متوجه روابط گرم هند و اسرائیل نیست
از کشورهای نقتی منطقه وارد می کند. دفتر اندیشکده "مؤسسه بروکینگز" آمریکا در دوحه قطر، در خصوص منافع و روابط استراتژیک هند با کشورهای آسیایی توضیح می دهد: هند و کشورهای خاورمیانه بویژه کشورهای حوزه خلیج [فارس] دارای روابط استراتژیک و متقابلا سودمند دیرینه ای هستند. هند از زمان به استقلال رسیدنش، خاورمیانه را کاملا یک شریک تجاری می بیند که نیروی محرکه اش، جریان انرژی و نیروی کار مهاجر است
گفت و گو با دلال استقلالی که متهم است پرسپولیس برانکو را بسته!
شهرخبر : در روزهایی که هواداران پرسپولیس از بد بسته شدن تیم شان گلایه دارند ، امیر عابدینی با حرف هایش شوکی بزرگ وارد کرد. مدیر قدیمی پرسپولیسی می گوید یک دلال پرسپولیس امسال را بسته. دلالی که یک استقلالی است. کسی که به زعم عابدینی هم پرسپولیس را نابود می کند و هم برانکو را. تقریبا برای همه اهالی فوتبال مشخص است عابدینی کدام دلال را می گوید اما این مدیر برنامه ها که 3 بازیکن به
کلافگی رامبد جوان در "خندوانه"!
آقا کجا منتظره؟ آقا تون دیگه درخته نه منتظر! همچنین بعضی ها نیز آداب رفتار اجتماعی را فراموش می کنند، به طور مثال این اتفاق در فوتبال زیاد می افتد، مثلاً دو سرمربی قبل از بازی که به هم می رسند قربان صدقه یکدیگر می روند، یکی می گوید اصلاً آدامستو به من بده بگذارم تو کلکسیونم اون یکی می گوید لایه ته کفشتیم و از این دست صحبت ها ولی بعد از بازی اینگونه می شود: آقا برو بچه هاتو جمع کن آخه
تلاش اصلاح طلبان برای ورود به کمیسیون ویژه بررسی برجام/ زمزمه های بازداشت مشایی
بایدسعی کند تا بهانه را از افراط گرایان بگیرد. تا نتوانند به تخریب روی بیاورند. البته برخی از گروه ها هم هستند که بقا و بزرگ شدن شان را در تخریب و کوچک کردن دیگران جستجو می کنند و هیچ وقت در چارچوب هم افزایی فعالیت نمی کنند . این که یک گروه شناسنامه دار با برنامه دولت را نقد مشفقانه کند در واقع کمک به دولت است. اما مخالفان بی منطق دائم در حال نق زدن هستند. هیچ دلیلی هم برای مخالفتشان ندارند. آن ها فقط
مهدوی کیا: مربیگری غیراصولی را دوست ندارم/ زیاد در جریان شرایط پرسپولیس نیستم
خواهند داشت. استقلال و پرسپولیس اما در این زمینه همیشه مشکل دارند و از طرفی درگیر حاشیه هم هستند. با ادامه این روند موقعیت آنها در فوتبال ایران به خطر خواهد افتاد. وقتی چنین شرایطی وجود دارد قطعاً باشگاه های دیگر عرصه را برای استقلال و پرسپولیس کمتر می کنند.
بازیکن 2 میلیون دلاری در لیگ برتر؟
رضایتنامه داده باشند و حتی اگر در ویکی پدیای این بازیکن رقمی بالای 1 میلیون یورو ، ارزش مارکتینگ اشاره شده باشد، پرداختن چنین پولی اصلا در توان فوتبال ایران نیست که دو شاهد برای رد چنین رقمی وجود دارد؛ اولی عدم تمدید قرارداد با ادینهو است. مهاجم محبوب برزیلی که تبریز را خانه خود می دانست اما با پیشنهاد یک میلیون دلاری از قطر، به سرعت از ایران رفت. یعنی تراکتورسازی توان پرداخت چنین ارقامی را نداشته که
لیگ برتر پانزدهم مربی ممنوع الکار ندارد
فوتبال به خبرورزشی گفت: اصلاً این کمیته ای که شما نام می برید، حق ندارد حکم محرومیت یا ممنوع الکاری برای مربیان صادر کند. در فوتبال طبق اساسنامه و آیین نامه فیفا، فقط 3 مرجع کمیته انضباطی، کمیته اخلاق و کمیته استیناف می توانند حکم بازدارنده صادر کنند و شما اصلاً به حرف هایی که از کمیته صیانت یا مراجع دیگر می شنوید، استناد نکنید. وقتی به آبانگاه می گوییم ما به هیچ حکمی استناد نمی کنیم اما
بررسی واکنش مردم به برنامه های احسان علیخانی!!
استانداردهای تلویزیون را عوض کرده ای؛ طراحی صحنه باشکوه، تیتراژهای موفق، مهمان هایی که بلافاصله به مرکز توجه عمومی تبدیل می شوند و... مگر می شود اینها را نادیده گرفت؟ احسان عزیز! خوشحال باش که میلیون ها مخاطب داری و صد البته که برآوردن سلیقه و توقع همه آنها محال است اما تو با هنری که به خرج داده ای، حتی منتقدانت را هم پای برنامه ات می نشانی . کسی که از تو انتقاد می کند، وقت گذاشته و برنامه ات را مو به مو
از شکایت به فیفا تا انحلال باشگاه فوتبال پیکان
دل است. عین ناعدالتی است. مدیرعامل پیکان به عینه گفت که از فدراسیون فوتبال ناامید شده است.گفت و گو با مدیرعامل پیکان را بخوانید: آقای شیعی، با شنیدن خبر سقوط پیکان شوکه شدید... فکرش را می کردیم. از این فدراسیون هر چیزی که شما بگویید برمی آید. من به یک خبرگزاری گفتم ما هم مثل کفاشیان می خندیم. ایشان به همه چیز می خندد. ما هم به این حکم می خندیم. فقط به این حکم می
اگر شرایط خوب باشد، دوست دارم به لیگ ایران بازگردم
اما فعلاً شرایط این طور شده که می بینید. هافبک پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان افزود: حدود 2-3 هفته به صورت انفرادی با انصاری فرد و نکونام تمرین کردم اما حالا همه بازیکنان با باشگاه هایشان قرارداد بستند و این تمرین ما هم تعطیل شده است. زندی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از لیگ ایران پیشنهادی برای بازی دارد یا خیر؟ گفت: مسلماً اگر شرایط خوب باشد، دوست دارم به فوتبال بازگردم
عکس های دردسرساز پرسپولیسی ها در ترکیه +عکس
سنگین برای پرسپولیس درست کرد . هرچند کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در این مورد عکس العملی نداشت اما شنیده می شود که تذکری شفاهی به سرپرست تیم داده شده است. دومین مشکل مربوط به خالکوبی برخی بازیکنان قرمزپوش است. در روزهایی که هنوز یک ماه از انتشار قانون جدید لیگ برتر در مورد خالکوبی نمی گذرد انتشار عکس هایی ازبازیکنان پرسپولیس روی شبکه های اجتماعی و حتی سایت باشگاه سبب شد تماس هایی با اردوی
روی عقایدم می مانم حتی اگر زمین بخورم
هیچ فشار یا توصیه خارج از عرفی نرفته ام، حتی اگر این رفتارم به قیمت زمین خوردن و شکستم باشد اما می گویم روی اصول و عقایدم باید بمانم و نیازی نیست که نظراتم را عوض کنم. درباره بازیکن برزیلی یا خریدهای خارجی مان هم سعی کردیم با پولی که باشگاه داشته، بهترین انتخاب ها را داشته باشیم. مثلاً فیلم هایی که از ریوالدو دیدیم، خیلی خوب بوده و امیدوارم در طول فصل هم به کمک مان بیاید. ما امسال می خواهیم و تمام تلاش مان را می کنیم که باعث خشنودی هواداران شویم اما از آنها هم می خواهم که امیدوار باشند و به ما اعتماد داشته باشند. پرویز مظلومی ...
امید فوتبال به این ستاره های بی ادعاست!
بازی می کرد. اما آن قدر در بازی های این فصل پدیده مشهد خوب ظاهر شد که حتی کارلوس کی روش را هم مجاب کرد به تیم ملی دعوتش کند. نژادمهدی در اولین فصلی که داشت بازی در لیگ برتر را تجربه می کرد، در تمام بازی های پدیده مشهد جزء بازیکنان ثابت تیمش بود. او هم مثل خیلی از پدیده های دیگر این فصل فوتبال، قائمشهری است و از نساجی به فوتبال ایران معرفی شده است. روزبه چشمی رقم قرارداد
درباره گروه اکثریت خارجی های استقلال در تاریخ لیگ برتر
بود؟ کیه وو در سری A. فلیپ آلوز دسوزا در ملوان عالی بود ولی در استقلال نتوانست خودش را نشان بدهد. پرویز مظلومی هرچه تلاش کرد نتوانست او را زوج فرزاد آشوبی و کیانوش رحمتی کند. آندره لوییز آمد تا جای خالی خسرو حیدری را پر کند ولی در تمام طول فصل فقط یک بازی خوب کرد، جلوی سپاهانی که حیدری را داشت. اندرسون مهاجمی قدبلند که حتی بلد نبود درست راه برود. یک فصل در استقلال بود و فقط یک
داشتن صبر لازمه زندگی بهتر برای ماست
وقت نمی توانید خودتان را به حق برسانید. حق طلبی بدون صبر، ضرر هم دارد. اگر حق طلب باشید ولی بخواهید بدون صبر به مقصد برسید، می زنید همه چیز را خراب می کنید. البته بعضی ها آدم های صبوری هستند ولی حق طلب نیستند. مثلاً بعضی ها می بینند که دشمنان دارند مردم منطقه را می کشند و قتل عالم می کنند ولی می گویند: ما صبر می کنیم! این قبیل آدم ها اصلاً حق طلب نیستند و حال، انگیزه و علاقه و شتاب ندارند. این
پای دردل معاون امور عمرانی استانداری یزد
مشکلی وجود دارد، و این به نظرم آفتی برای یزد شده است، همیشه یزد را بدون مشکل نشان می دهند. یعنی بی مشکلی خودش آفت می شود و مشکلات اساسی که باید اتفاقا آنها را صریح با عدد و رقم نشان دهیم و به فکر حل ان مشکل بیافتیم آن را نشان نمی دهیم،هر وقت با مدیری حرف می زنیم، می گوید همه چیز آرام هست! همه چیز خیلی خوب است! و اصلا آدم یک چیزی بدهکار هم می شود ، در صورتیکه حقیقیت اینها نیست. نه اینکه بگویم دروغ
تیم های بدهکار فدراسیون را مقصر می دانند
داشت. تعدادی باشگاه لیگ یکی هم در میان اسامی تیم های بدهکار وجود دارند. این تیم ها معتقدند، مقصر اصلی این بدهی ها فدراسیون فوتبال است که نتوانسته حق پخش تلویزیونی را از صداوسیما بگیرد و به باشگاه ها پرداخت کند. علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون، در مورد بدهی تیم های بدهکار گفت: اگر کسی بدهکار است باید بدهی اش را تسویه کند اما اینکه بدهی جدید درست کند عاقلانه نیست و بدون شک به نفع فوتبال کشور نیست. اما
روانشناسی شخصیت محمدرضا پهلوی /محمد رضا پهلوی در سفر ی که هر گز بازنگشت!!!
بازخوانی تاریخ جزییات آخرین لحظه های شاه در ایران فرح در خاطرات خود آخرین لحظات شاه در ایران را اینگونه روایت می کند : عزیمت اشک آلوده محمدرضا و من در 26 دی ماه 1357 انجام شد. دخالت امریکا در امور داخلی ایران به اندازه ای رسیده بود که دیگر حتی ما را هم در جریان امور قرار نمی دادند، مثلا ژنرال رابرت هایزر مدتها بود به ایران آمده و فعالیت می کرد در حالی که ما اصلا اطلاع نداشتیم . وقتی محمدرضا فهمید ژنرال هایزر در تهران است بیشتر مشکوک شد و به من گفت: به محض اخذ رای اعتماد توسط بختیار کشور را ترک خواهیم کرد. ما در روزی که بختیار به مجلس رفته بود در فرودگاه بودیم و جریان مجلس را از طریق تلفن بی سیم گوش می کردیم. محمدرضا بیم آن را داشت که ما به سرنوشت ژنرال داوود خان رئیس دولت افغانستان که به اتفاق تمام اعضای خانواده اش اعدام شد دچار شویم. خوشبختانه محمدرضا با پیش بینی درست از ماه ها قبل همه اعضای خانواده دیبا و پهلوی را به خارج فرستاده بود فرزندانم در امریکا بودند بیشتر اعضای خانواده محمدرضا هم به جز والاحضرت شمس و شوهرش در امریکا بودند و جایشان امن بود. اما من و محمدرضا ماهها بود از وحشت این که به دست انقلابیون بیفتیم خواب راحت نداشتیم. روزی که برای خروج از کشور به فرودگاه رفتیم (26دیماه57) ارتشبد قره باغی آمد جلوی هلی کوپتر و احترام کرد .بعد سپهبد بدره ای جلو آمد و من و محمدرضا را بوسید. محمدرضا به قره باغی و بدره ای ، خسرو داد ، ربیعی و اسیر افسران عالی رتبه حاضر در پاویون سلطنتی گفت: ما برای مدت کوتاهی استراحت می کنیم تا ببینیم چه می شود؟ افسران حاضر مثل بچه های کوچک گریه می کردند. سپهبد ربیعی فرمانده نیروهای هوایی دست محمدرضا را گرفته بود و رها نمی کرد. عده ای خود را روی پای محمدرضا انداخته بودند. محمدرضا به عنوان آخرین دستورات به آنها گفت: ما در این شرایط احتیاج به نهایت میهمن پرستی شما داریم. قره باغی با صدای نسبتا بلند گفت: اعلیحضرت چه دستور می دهند؟محمدرضا گفت: ابتکار عمل به دست خود شما است همان که گفتم احتیاج به میهن پرستی در نهایت معنی آن داریم امیدواریم خودتان را نشان بدهید. محمدرضا از آن که مجبور به ترک وطن شده بود به شدت متاثر و ناراحت بود ساعت از یک بعد از ظهر گذشته بود که ما در میان بدرقه دکتر شاهپور بختیار (نخست وزیر) دکتر جواد سعید (رئیس مجلس شورای ملی) دکتر علی قلی اردلان (وزیر دربار) و فرماندهان عالی رتبه ارتش و گروهی از رجال و شخصیت های مملکتی فرودگاه مهر آباد تهران را ترک گفتیم. محمدرضا در گفتگوی کوتاهی که پای پلکان هواپیما با خبرنگاران انجام داد گفت: برای چند روز استراحت به اسوان (مصر) می رود او اضافه کرد همان طور که در موقع تشکیل این دولت گفته بودم مدتی است که احساس خستگی می کنم و احتیاج به استراحت دارم ضمنا گفته بودم بعد از این که خیال ما راحت شود و دولت مستقر شود به مسافرت خواهم رفت و این سفر اکنون آغاز می شود. امروز با رای مجلس شورای ملی که پس از سنا داده شد امیدوارم که دولت بتواند هم در جبران گذشته و هم در قانون گذاری آینده موفق شود و برای این کار ما مدتی به همکاری و حسن وطن پرستی به معنای اشد کلمه احتیاج داریم سخن دیگری غیر از حفظ مملکت و انجام وظیفه بر اساس میهن پرستی ندارم... محمدرضا همین اندازه گفت که خسته است و برای معالجه کشور را ترک می کند و از پاسخ به این پرسش که کی باز خواهد گشت خودداری نمود و گفت که این به وضع مزاجی اش بستگی خواهد داشت. محمدرضا در حالی که از پلکان هواپیما بالا می رفتیم گریه می کرد. در هواپیما خودش به کابین خلبان رفت و هدایت هواپیما را به عهده گرفت و تا فرودگاه اسوان بدون استفاده از خلبان اتوماتیک شخصا هواپیما را هدایت کرد. ما پنج روز در مصر بودیم اما امریکایی ها به ما دستور دادند تا خاک مصر را ترک کنیم در روز پنجم سفیر امریکا به دیدار محمدرضا در اسوان آمد و بدون مقدمه چینی ها تشریفاتی به صراحت گفت شما باید فردا صبح خاک مصر را ترک کنید. تاریخ اساطیر سرزمین آموزش آواز در باب ققنوس مرغ مشهور می گویند که موسیقی دانان هندی چندی از دستگاه های موسیقی خود را مدعی هستند که از ققنوس آموخته اند . مجمل احوال این حیوان آنکه ققنوس مرغی است در یکی از جزایر هندوستان ، طاق است ، او را جفت نباشد و هزار سال عمر می کند و چون نزدیک به مردن رسد ، سه روز قبل از موت ، هیزم بسیار جمع کرده ، بر سر هیمه نشیند ، و نزدیک هزار سوراخ در منقار اوست ، شروع به خواندن می کند ، و هر گونه آواز از منقار او بیرون آید ، و جمیع وحوش و طیور آن صحرا نزد آن مرغ جمع شوند ، بعضی از آواز او مدهوش شوند و برخی بمیرند . و چون وقت فوتش در رسد ، بال و پر بر هم زند ، و آتشی از بال او بجهد و به هیزم افتد و آن مرغ را بسوزاند و خاک و خاکستر گرداند ، آنگاه بادی بوزد و از زیر خاکستر ققنوسی دیگر پیدا شود . برهمن های هند و ریاضت کشان آن دیار به آن جزیره رفته و علم موسیقی را از آن مرغ فرا گرفته اند به نقل از کتاب ریاض السیاحه مستعلی شاه تلخک شیخ عطار و طنازی موقع شهادت نقل است که شیخ عطار در زمان فترت چنگیز خان به دست لکشر مغول اسیر شد و در قتل و عام شهید گشت و سسب شهادت او آن بود که طوطی روح مبارکش از زندان قفس بدن ملول شده ، می خواست که به شکرستان وصال رسد . گویند که مغولی می خواست که شیخ را به قتل برساند و مغول دیگر گفت : این پیر را مکش که خونبهای او هزار درهم بدهم . مغول خواست که ترک قتل شیخ نماید . شیخ گفت : مفروش که بهتر از این خواهندم خرید. شخصی دیگر گفت که این پیر را نکش که به خونبهای او یک توبره کاه می دهم . شیخ گفت : بفروش که به از این نمی ارزم ... سرباز مغول از این شوخی و حرکات شیخ خشمگین شده شمشیر کشید و شیخ شربت شهادت نوشید . به نقل از تذکره دولتشاه شاه تصمیم داشت رهسپار آمریکا شود اما مقامات آمریکائی به دلیل اوجگیری بحران سیاسی در روابط تهران و واشنگتن، مایل به پذیرائی از وی نبودند. اردشیر زاهدی از جمله کسانی بود که در آن روزها دائماً در تلاش برای یافتن جائی جهت اقامت شاه بود. او که در سنموریتس سوئیس و همچنین در کنار دریاچه ژنو، 2 خانه ویلائی داشت... از 26 دی 1357 که محمدرضا پهلوی در بحبوحه انقلاب اسلامی از ایران گریخت تا 5 مرداد 1359 که در بیمارستان رمادی قاهره درگذشت، در سرگردانی و آوارگی بود. او در اولین مرحله از سفر بدون بازگشت خود وارد آسوان مصر شد و به هنگام ورود به مصر مورد استقبال رسمی و تشریفاتی انورسادات رئیس جمهور این کشور قرار گرفت. سادات، میهمانان را به هتلی در یک جزیره مصنوعی در وسط رود نیل انتقال داد. شاه یک هفته در این هتل اقامت کرد. سپس در دوم بهمن 1357 با بدرقه رسمی سادات، مصر را به قصد مراکش ترک کرد. گرچه شاه به دعوت پادشاه مراکش به آن کشور رفت ولی در رباط از آن تشریفات رسمی که در مصر به عمل آمد خبری نبود. ملک حسن پس از دیداری کوتاه و رسمی با شاه، ترتیب انتقال وی و همراهانش را به کاخ جنانالکبیر در حومه پایتخت داد. شاه 67 روز در این کاخ که در وسط باغ بزرگی بنا شده بود، ماند. در طول این مدت از یکسو امامخمینی از نوفللو شاتو به تهران آمد و 10 روز بعد انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید و از سوی دیگر در مدت زمان دو ماهه اقامت شاه در مراکش، اکثر درباریان و اطرافیان شاه که وی را در خروج از ایران به مصر و از آنجا تا مراکش همراهی کرده بودند، به تدریج او را رها کرده و رهسپار اروپا و امریکا شدند. تنها جمعی از خدمه بودند که شاه را هنگام ترک مراکش همراهی کردند. از سوی دیگر دولت مراکش نیز به دلیل آنکه تصمیم گرفته بود روابط سیاسی با جمهوری اسلامی ایران را حفظ کند مایل نبود اقامت شاه طولانی شود. این موضوع را خود شاه و اطرافیانش نیز از فحوای مقالات مطبوعات مراکش فهمیده بودند. شاه تصمیم داشت رهسپار آمریکا شود اما مقامات آمریکائی به دلیل اوجگیری بحران سیاسی در روابط تهران و واشنگتن، مایل به پذیرائی از وی نبودند. اردشیر زاهدی از جمله کسانی بود که در آن روزها دائماً در تلاش برای یافتن جائی جهت اقامت شاه بود. او که در سنموریتس سوئیس و همچنین در کنار دریاچه ژنو، 2 خانه ویلائی داشت تصمیم گرفته بود شاه را به آنجا انتقال دهد اما دولتمردان سوئیس مایل نبودند روابطشان با دولت جدید ایران به خاطر وفاداری به رئیس یک دولت سرنگون شده به خطر بیفتد. محمدرضا پهلوی در شرائطی که نتوانسته بود کشوری را به عنوان پناهگاه بیابد، به پیشنهاد مشترک راکفلرو کیسینجر مجبور شد به باهاما در آمریکای مرکزی،1 برود. این سفر با هواپیمای اختصاصی شاه حسن مراکشی صورت گرفت زیرا خلبان معزی چند روز پس از آنکه شاه و همراهانش را به رباط رساند، با موافقت شاه، مراکش را به مقصد تهران ترک کرد. 2 هواپیما صبح روز 10 فروردین 1358 فرودگاه رباط را به مقصد جزایر باهاما ترک کرد. در فرودگاه باهاما هیچ یک از مقامات دولتی برای پذیرائی از شاه حضور نیافتند و شاه و همراهان توسط رابرت آرمائو عضو ارشد سیا و دوست اشرف پهلوی به مقصد از پیش برنامهریزی شده هدایت شدند. شاه، همسرش و یک پیشخدمت به یکی از جزایر و بقیه همراهان به جزیره دیگر برده شدند. به شاه و فرح اجازه خروج از جزیره داده نشد. شاه 70 روز در این جزیره به سر برد. انتشار خبرهای مربوط به برقراری نظام جمهوری اسلامی در 12 فروردین 1358، شناسائی جهانی جمهوری اسلامی ایران، اعدام هویدا و امرای ارتش شاه در ایران، ورود عرفات به تهران، تبدیل سفارت اسرائیل به سفارت فلسطین، تعقیب بینالمللی شاه و تشدید بیسابقه مراقبتهای امنیتی برای حفظ جان شاه و ممانعت از ربوده شدن وی، بدترین خبرها و رویدادهائی بود که شاه طی 7 هفته اقامت خود در باهاما با آنها مواجه شده بود. علاوه بر این، در همین مجمعالجزایر بود که شاه توسط پزشکان اعزامی از فرانسه، از بیماران سرطان لنفاویش مطلع شد. 3 شاه و باقیمانده همراهان روز 20 خرداد 1358 با یک هواپیمای کرایهای از باهاما راهی مکزیک شدند و در یک خانه ویلائی که قبلاً برای اقامت آنان در نظر گرفته شده بود، مستقر شدند. گفته میشود وزارت خارجه مکزیک مایل به ورود شاه نبود اما خوزه لوپز پورتیلو رئیسجمهور آن کشور تحت فشار آمریکا مجبور شده بود، وی را در حومه مکزیکوسیتی برای مدتی اقامت دهد. شاه و معدود همراهان وی مدت 4 ماه در این اقامتگاه ماندند. در دوازدهمین روز اقامت آنان در مکزیک دوم تیر 1358 انورسادات از پارلمان مصر تقاضا کرد قطعنامهای تصویب کند و به شاه اجازه دهد تا به عنوان پناهنده سیاسی برای همیشه در مصر بماند. در پارلمان مصر از این پیشنهاد با کفزدنهای بسیار، استقبال شد. 4 هفته پس از ورود شاه به مکزیک بیماری وی تشدید شد. او یک تومور سرطانی بدخیم در ناحیه گردن داشت و از یرقان شدید نیز رنج میبرد. پس از 4 ماه اقامت در مکزیک وی مطلع شد که دولت کارتر با سفر او به آمریکا صرفاً با هدف معالجه بیماریش موافقت کرده است. از این رو در 30 مهر، مکزیکوسیتی را به مقصد بیمارستان نیویورک همان بیمارستانی که 17 ماه پیش امیراسدالله علم وزیر پیشین دربار به بیماری مشابهی در آن درگذشت 4 تر ک کرد و به مدت 54 روز در آنجا بستری شد در این مدت دو بار تحت عمل جراحی طحال و کیسه صفرا قرار گرفت. کمتر از دو هفته پس از ورود شاه به این بیمارستان، سفارت آمریکا در تهران به تصرف دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در آمد و این امر بیش از پیش کارتر را به صحت دیدگاههایش که مایل نبود شاه به آمریکا بیاید، متقاعد کرد. دستور مسدود ساختن دارائیهای ایران در بانکهای آمریکائی 22 آبان 1358 واقعه دیگری بود که اوضاع را پیچیدهتر کرد. مشاهده خشم ضد آمریکائی مردم ایران و اصرار آنان برای تحویل گرفتن شاه، از تلویزیون اتاق بیمارستان نیویورک از جمله مهمترین نگرانیهای شاه بود. علاوه بر این خبر آزاردهنده دیگر این بود که به شاه اطلاع داده شد به محض بهبودی نسبی باید خاک آمریکا را ترک کند. در همین حال سفیر مکزیک نیز به همراهان شاه اطلاع داد که بعد از تصرف سفارت امریکا در تهران، دولت مکزیکوسیتی به خاطر حفظ روابط سیاسی خود با حکومت تهران مایل به میزبانی مجدد شاه نمیباشد. بدترین لحظه شاه و همسرش زمانی بود که در 11 آذر 58 از بیمارستان نیویورک مرخص شدند ولی هنوز مقصدی برای سفر نداشتند. در نتیجه آنان با یک هواپیمای نیروی هوائی آمریکا به مقصد تکزاس پرواز کردند تا 2 هفته باقی مانده از روادید خود را در آنجا در داخل آپارتمانی کوچک بگذرانند. اما در حین راه به همراهان آمریکائی خبر رسید که آپارتمان مزبور هنور آماده نیست. در نتیجه شاه و همسرش به مکانی که بعداً معلوم شد، تیمارستانی برای نگهداری بیماران روانی است برده شدند. با ورود به این مکان همسر شاه برای نخستین بار با داد و فریاد به همراهان آمریکائی خود اعتراض کرد و گفت: آیا ما در اینجا زندانی هستیم؟ آیا کارتر ما را زندانی کرده است؟ ما در این جا دیوانه خواهیم شد؟ باید بیرون برویم و .......... 5 برای فرونشاندن اعتراضات همسر شاه تلفن در اختیار وی گذاردند و او توانست بستگان خود را در جریان قرار دهد. پس از چند ساعت آنان به آپارتمان مورد نظر در پایگاههای نظامی لک لند تکزاس برده شدند. مقامات آمریکائی با پایان مهلت اقامت شاه در آمریکا به وی اطلاع دادند که به دلیل عواقب ناشی از تصرف سفارت آمریکا در تهران امکان تمدید روادید وی وجود ندارد و به همین دلیل در پاناما جائی مناسب برای اقامت وی و همسرش در نظر گرفته شده است. شاه که غیر از پذیرفتن، چاره دیگری نداشت به اتفاق همسرش در 24 آذر 1358 با هواپیمای نیروی هوائی آمریکا از فرودگاه تکزاس به پاناما در آمریکائی مرکزی برده شدند. وقتی شاه و همسرش در فرودگاه پایگاه هوائی هوارد در پاناما سیتی از هواپیما خارج میشدند جز جمعی از سربازان گارد ملی پاناما، افسران امنیتی ، دستیاران عمر توریخوس 6 و سفیر آمریکا کسی در فرودگاه نبود. شاه، همسرش و پزشک مخصوص آنها با هلیکوپتر از فرودگاه به یک پایگاه در جزیرهای به نام کونتا دورا متعلق به پاناما انتقال داده شدند. توریخوس روز 25 آذر به ملاقات شاه آمد. او در پایان این ملاقات به یکی از مشاورینش گفت شاه مانند پرتقالی است که تا آخرین قطره آبش را گرفتهاند و تفالهاش حتی به درد غذای خوکها هم نمیخورد. این سرانجام کسی است که کشورهای بزرگ او را چلاندهاند، شیرهاش را کشیدهاند و تفالهاش را دور انداختهاند. 7 شاه و همسرش در پاناما با دو دردسر عمده مواجه شدند. نخست شدت گرفتن بیماری شاه که وی مایل نبود پزشکان پانامائی بدون اطلاع از ماهیت و عمق بیماریش معالجات را از صفر شروع کنند؛ او بویژه از نگرانی پزشکان پانامائی از عواقب جراحی خبر داشت. دیگری اطلاعاتی بود که براساس آن مقامات وزارت خارجه دولت ایران در تماس مداوم با مقامات پانامائی بودند تا بتوانند راهی برای استرداد شاه بیابند.8 راه رهائی از این دو دردسر، خروج شاه و همسرش از پاناما بود. با همه این مشکلات، شاه و همسرش 100 روز در پاناما ماندند و سپس به اصرار رئیس جمهور مصر و همسرش، روز سوم فروردین 1359 با یک هواپیمای پانامائی رهسپار قاهره شدند. این بار نیز در فرودگاه مصر انورسادات و همسرش استقبال رسمی از شاه به عمل آوردند. شاه روز 8 فروردین در بیمارستان معادی قاهره تحت عمل جراحی طحال و کبد قرار گرفت. آزمایشهای انجام شده بر روی بافتها نشان میداد سرطان بدخیم تمامی سیستم خون و کبد وی را فرا گرفته است. با ورود شاه به مصر مجلس نمایندگان این کشور نیز دستور رئیسجمهور در مورد تصویب طرح اعطای پناهندگی به شاه را به اجرا در آورد. ورود شاه همچنین از یکسو خشم مردم ایران علیه آمریکا و حکومت مصر را برانگیخت و از جانب دیگر سبب رنجش خاطر گروههای اسلامی مصر گردید و تظاهراتی را در قاهره و چند شهر دیگر با هدف واداشتن دولت به اخراج شاه براه انداخت. تشخیصهای گروهای مختلف پزشکی راجع به درمان شاه و تجویز راهحلهای مختلف، خود یکی از عوامل نگران کننده برای شاه بود. شاه در مصر دو بار مورد عمل جراحی قرار گرفت و بهبود نیافت. او در کاخ قبه که معمولا در اختیار سران کشورهای بازدید کننده از مصر قرار میگیرد برده شد. آخرین مصاحبه شاه قبل از مرگش، در خرداد 1359 در همین کاخ صورت گرفت. وی در این مصاحبه که با کاترین گراهام مدیر مؤسسه مطبوعاتی واشنگتن پست انجام داد، از بیمهری رهبران دولتها که مایل به پذیرفتن وی نبودند، از فرصتطلبی دولتمردان آمریکائی و انگلیسی و از اینکه در برابر انقلاب ایران دست به کشتار بیشتر و بیرحمانه تر نزد اظهار تاسف کرده است. حال عمومی شاه در اقامت دومش در مصر هفته به هفته و ماه به ماه وخیمتر شد. آزمایشات انجام شده در ماههای خرداد و تیر 1359 نشان میداد که عفونت تمامی بدن وی را احاطه کرده است. در اولین روزهای مرداد تیم پزشکی اعزامی از فرانسه نسبت به نجات جان شاه اظهار ناامیدی کرد و محمدرضا پهلوی 4 ماه پس از سفر دوم خود به مصر در 5 مرداد 1359 درگذشت .جسد شاه در مسجد زیدالرفاعی، جائی که معمولاً اجساد پادشاهان مصر در آن دفن میشد، به خاک سپرده شد. جنازه رضاخان پدر شاه نیز که در 1323 در آفریقای جنوبی درگذشت برای مدت 6 سال در مصر و در همین مسجد نگهداری میشد.9 شاه در حالی درگذشت که 9 ماه از گروگانگیری دیپلماتهای آمریکائی در تهران میگذشت و استرداد شاه به ایران از جمله شرائط آزاد کردن دیپلماتها اعلام شده بود. از این رو هیچ یک از کشورها حاضر به پذیرفتن شاه نبود. ...
سکوت تونی اولیویرا شکست/واکنش تونی به شایعه سازی احتمالی پسرش
اصلا پنالتی نبود و نتیجه بازی را عوض کرد . این صحبت های اولیویرا بعد از این بود که متوجه شد تیمش قهرمانی را از دست داده است. او ابتدا تقصیر را گردن فغانی انداخت که در اواسط بازی آندرانیک تیموریان را اخراج کرد اما شاید از روی عصبانیت این حرف ها زده شد. تونی این بار آرام تر شده بود و برخلاف اینکه گفته بود: ناراحتی مردم به خاطر بازی امروز (25 اردیبهشت 94) نیست، بلکه به خاطر این است که به ما کلک زدند
90/ لیگ پانزدهم را نجات دهید!
مربیانی که برنامه ریزی درست و حسابی داشته اند چیست. آنها باید به پای کسانی بسوزند که تفریح و سفرهایشان را رفته اند و درچند روز مانده به مسابقات تیم گرفته اند و حالا به باشگاه هایشان فشار می آورند تا لیگ به تعویق بیفتد؟ سابقه نداشته در هیچ جای دنیا تاریخ نقل و انتقالات تمدید شود چه برسد به اینکه مسابقات لیگ را با تأخیر آغاز کنند. تنها به یک شرط لیگ های اروپایی آنهم یک هفته به تأخیر می افتد که حق و
90/ به من گفتند با پرسپولیس تبانی کردی ذوب آهن ببازد!
؟ حرف پایانی اینکه من دارم چوب یک اشتباه قرارداد با سپاهان و پرسپولیس را می خورم در حالی که چندین نفر با چند باشگاه قرارداد بستند و الان خیلی راحت تیم پیدا می کنند ولی ما شدیم چوب دو سر برد یا باخت فوتبال در حالی که در ذوب آهن بهترین بازی ها را انجام دادم عملکردم هم مشخص است ولی این داستان برایم درست شد.
درآمدزایی با آدامس و مفتول مسی
خودم بارها در طول روز به چشمم دیده ام که این حرکت را در مدت یک ساعت، به راحتی، بدون وقفه چندین بار انجام می دهد. نه خسته می شود و نه اصلاً درد را می فهمد. گاهی آنقدر دولا می شود که نگران می شوم نکند سرش به جدول جوی آب بخورد و اتفاقی برایش بیفتد. جالب است که می تواند این انعطاف بدنی اش را در هر حالتی حفظ کند حتی وقتی خوابیده روی چمن ها هم باز بدنش فرم خاصی دارد انگار نه انگار که مفصلی
مگه میشه؟
شاید تنها مقطع از فصل که فدراسیون می تواندبه باشگاه ها فشار آورد تا بدهی های خود به بازیکنان و مربیان گذشته خود را پرداخت کنند همین ابتدای فصل است. اهرم های فشارهم همیشه ثابت بوده ؛ تهدید به کنار گذاشته شدن از لیگ. اما این بار تعداد باشگاه های بدهکار اعلام شده چنان زیاد است که برگزاری لیگ با باقی مانده تیم ها اصلا ممکن نیست. حالا دیگر شمار تیم های لیگ برتری که حق حضور در پانزدهمین دوره لیگ برتر
وقتی صدای آژیر آمبولانس را میشنوید چه میکنید؟
سلامت نیوز :اورژانس همان نامی است که نجات جان انسان ها در بزنگاه حوادث با آن گره خورده است ولی با این حال باز هم عده ای متوجه آن نیستند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان وقتی کسی در حادثه ای گرفتار شده و تند تند ثانیه ها را برای رسیدن گروه امدادی می شمارد عده ای بی خبر از همه جا یا به صدای آژیر امبولانس توجهی نمی کنند یا صدای ضبط شان آنقدر بلند است که اگر هم بخواهند