سایر منابع:
سایر خبرها
خدمت مواد مخدر، در خدمت تجاوز به ملت ها، در خدمت استعمار، در خدمت خون ریزی و جنگ قرار داده اند. چنین علمی را ما نمی خواهیم؛ ما اینجور عالم شدن را نمی خواهیم. ما می خواهیم علم در خدمت انسانیت باشد، در خدمت عدالت باشد، در خدمت صلح و امنیت باشد. ما اینجور علمی می خواهیم. اسلام به ما این علم را توصیه می کند. ... ما دنبال علمی هستیم که ما را به معنویت، به انسانیت، به خدا، به بهشت نزدیک کند. (بیانات مقام ...
: اللَّهُمَّ اِنِّی اَسْئَلُکَ به حقّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، سُبْحَانَکَ لَا اِلَهَ اِلَّا اَنْتَ، عَمِلْتُ سُوءاً وَ ظَلَمْتُ نَفْسِی فَاغْفِرْلِی اِنَّکَ اَنْتَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ فَهَؤُلَاءِ الْکَلِمَاتُ الَّتِی تَلَقَّی آدَمُ؛ [2] این گریه مداوم تو چیست؟ عرض کرد: خدایا! چرا گریه نکنم، در حالی که از جوار رحمت تو رانده شده ام؟ خداوند فرمود: این کلمات را فراگیر که به وسیله آن، خدا توبه ...
فرمودند اَفَلا اَکُونَ عَبْدا شَکُورا؛ آیا بنده شُکرگزاری نباشم؟! (وسائل الشیعه ج 6، ص 192) فرمان الهی بر لزوم شُکرگزاری قرآن با آیه 152 سوره بقره فَاذْکُرُ ونِی أَذْکُرْ کُمْ وَاشْکُرُ وا لِی وَلَا تَکْفُرُ ونِ، پس مرا یاد کنید، [تا] شما را یاد کنم؛ و شکرانه ام را به جای آرید؛ و با من ناسپاسی نکنید. بر فرمان شُکرگزاری امر می کند. بسیار مهم است که در کنار یاد خدا، شُکر خدا را داشته ...
جُورَهُمْ وَ اللَّهُ لَا یُحِبُّ الظَّالِمِینَ (آل عمران / 57) آیه را دلیل بر آن می داند که شخص نیکوکار، به آنچه شخص بدکار سزاوار می شود، مجازات نمی شود؛ و شخص بدکار به آنچه شخص نیکوکار سزاوار گردیده، پاداش داده نمی شود. او توفی در اجر را ، به مساوات در اندازه استحقاق، معنا می کند، زیرا اندازه ثواب یا مساوی با عمل است و یا زائد بر عمل و یا کمتر از عمل. و دادن ثواب بیش از اندازه استحقاق، به عنوان ...
اش توکّل بر پروردگار می باشد؛ یعنی شخص مسلمان کسی است که در جلب منفعت و دفع مضرت، تکیه اش به پروردگار باشد که معنای لا اله الّا اللّه و لا حول و لا قوّة الّا باللّه العلیّ العظیم است. یعنی یقین کند که اسباب، استقلال ندارند تا خواست خدا چه باشد. در هر دو جهت، جلب منفعت و دفع مضرت، دنیوی و اخروی، قوّت قلب و تکیه اش پروردگارش باشد. ای انسان! تو عاجزی و نمی توانی در دنیا و آخرت به تنهایی بگذرانی ...
عشایر غیور از این سرزمین با نام امیرالمؤمنین(ع)، با نام امام حسین(ع)، با نام شهدای کربلا، با نام ائمه معصومان توانستند بروند و نام خدا، یاد اهل بیت و آئین مقدس اسلام و فقه متین جعفری را در سرتاسر این کشور، مستقر کنند و کشوری یکپارچه، محکم و مقتدر به وجود آورند. این اقتداری بود که از معنویت، از دین و از تعالیم اهل بیت به وجود آمد. بزرگانی که در این مدت، در طول چند قرن، در اردبیل پرورش ...