سایر منابع:
سایر خبرها
اخبار معارفی رسانه ها/ تداوم اخبار مربوط به مسئله حفظ قرآن
...، ابتدا وضعیت موجود را احصا کنند و یک هماهنگی و برنامه ریزی جامعی را درباره اینکه چقدر حافظ قرآن داریم چه یک جزء و چه حفظ کل. وی با اشاره به دومین انتظار از شورای توسعه فرهنگ قرآنی عنوان کرد: شورا باید شاخص هایی که برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن نیاز است را مشخص کند و اینکه مفهومی که مقام معظم رهبری از بحث حفظ انتظار دارند چه شاخصه هایی است آیا حفظ کل مدنظر ایشان است یا اینکه مناسب است برای ...
شگفتی آیت الله سیستانی از تلاوت قاری ایرانی + صوت و عکس
سرپرستی حجت الاسلام رمضانی، حافظ کل قرآن کریم به جمع خوانی آیاتی از سوره مبارکه آل عمران به تقلید از مرحوم اللیثی پرداختند. سبزعلی پس از جمع خوانی این طلاب گفت: یکی از آرزوهای من اینست که روحانی ها و ائمه جماعات، قرائت حمد و سوره شان صحیح باشد. سبزعلی در ادامه از یکی از شاگردان خود درخواست تلاوت کرد که وی از تلاوت به خاطر موتورسواری و نامناسب بودن صدایش و قرار گرفتن در معرض باد ...
انتقاد قاری بین المللی از افول برخی برنامه های قرآنی
قاری ممتاز بین المللی دارد که دارای رتبه نیز هستند. این قاری بین المللی با اشاره به اینکه در هیچ جای کشور به اندازه مشهد جلسات قرآنی برگزار نمی شود، می افزاید: داشتن صدای خوش را مدیون فضای معنوی بارگاه منور رضوی هستیم. به گفته وی طبق آمارهای 300 جلسه قرآنی غیررسمی، هر هفته حداقل سنتی و غیرسنتی در مشهد برپاست در حالی که در برخی شهرهای بزرگ هر هفته به شمار انگشتان دست جلسه قرآنی داریم. وی ...
فهرست دانشگاه ها وموسسه های آموزش عالی مورد تائید وزارت علوم
سراسری( توسط سازمان سنجش آموزش کشور) و آیین نامه ها و دستورالعمل های مصوب مراجع ذیصلاح پذیرفته شده باشند مورد تایید می باشد. 1. دانشگاه اصفهان 2. دانشگاه ارومیه 3. دانشگاه الزهراء 4. دانشگاه بوعلی سینا همدان 5. دانشگاه پیام نور 6. دانشگاه تبریز 7. دانشگاه تربیت مدرس 8. دانشگاه تربیت معلم تهران 9 ...
خواندن نماز با لحن چه حکمی دارد
دارای استحباب موکد است. و چون نماز نیز مشتمل بر سوره هایی از قرآن است آهنگین خواندن آن با لحن و آواز خوش همراه با ترتیل، مشمول آیه و روایات ذکر شده می شود. علاوه بر این، در خصوص نماز نیز در روایات آمده است: امام صادق (علیه السلام) هنگام خواندن نماز، حمد و سوره و حتی ذکر رکوع و سجود را به ترتیل می خواندند .[9] از این رو، فقها حکم به استحباب ترتیل در قرائت و ذکرهای نماز[10]نمودند و ...
تفسیرآیات 196 تا 203 سوره بقره
که ما برای اتمام کردیم ندارد چون واجب بودن حج و عمره و ادای آن همان اتمام آن است. و در کافی از امام صادق (علیه السلام ) روایت کرده که فرمود: رسول خدا صلی اله علیه و آله چون خواست حجة الاسلام را بجا آورد، چهار روز از ذی القعده مانده بیرون آمد، تا به مسجد شجره رسید، و در آنجا نماز خواند،سپس مرکب خود را براند، تا به بیدا رسید، در آنجا محرم شد، و لبیک حج گفت ، و صد راءس بدنه با خود حرکت داد ...
مروری بر اخبار معارفی رسانه ها/ گفت و گوهای اختصاصی خبرگزاری ها با مسئولان قرآنی
قرار ندارند. در بخشی از خبر طرح ملی نهضت حفظ یا آزمون ملی کشف حافظان قرآن مدارس؟ که گزارشی از تسنیم در رابطه با طرح ملی نهضت حفظ قرآن وزارت آموزش و پرورش می باشد، آمده است: عزم جدی در تربیت حافظان قرآن که مورد اشاره آقای مسیب زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است موضوعی است که خبرگزاری تسنیم چند روز پیش طی یادداشتی با عنوان علت عدم وجود آمار متقن از تعداد حافظان ...
امام حسین وسیله نجات و گذر ما از مسیر سخت دنیا و آسمان ها
وسایل الشیعه نقل شده است که حضرت صادق(ع) با خودشان تربت سیدالشهداء را داشتند و هرگاه که سجاده را پهن می کردند این تربت را بر آن می نهادند و بر آن سجده می کردند و می فرمودند: إِنَّ السُّجُودَ عَلَی تُرْبَةِ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ یَخْرِقُ الْحُجُبَ السَّبْع (3). اگر کسی قدر این تربت را بگذارد و با توجه بر این تربت سر بگذارد، حجاب های هفت گانه را می شکافد. این اثر، مربوط به خاک امام حسین است حال باید ...
عاشورا محور رشد تعلقات و آگاهی ها و اقدامات در جامعه منتظرین
گویی و این خلاف دین است؛ این شخص از دایره دین بیرون می رود. حال چطور چنین کلامی صحیح است که عامه نقل می کنند: اصْحَابِی کَالنُّجُومِ بِأَیِّهِمُ اقْتَدَیْتُمُ اهْتَدَیْتُمْ بعد در ادامه حدیث حضرت فرمودند یَا ابْنَ أَبِی مَحْمُودٍ احْفَظْ مَا حَدَّثْتُکَ بِهِ فَقَدْ جَمَعْتُ لَکَ خَیْرَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَة ابن ابی محمود آنچه به تو گفتم حفظ کن زیرا خیر دنیا و آخرت را در این کلامم جمع کردم. ...
زیبایی دستگاه سید الشهدا(ع) در تکثر است/توقف در محبت امام حسین(ع) آسیب نیست
...: قلمرو شعر آئینی و شعر هیئت بسیار گسترده است و شعر آیینی فقط منقبت و مدیحه سرایی نیست و تمامی عرصه های دین را شامل شده و پایانی برای آن قابل تصور نیست. با توجه به این موضوع لزوم تبیین این جایگاه توسط کارشناسان شعر آیینی و هیئت احساس می شود. به همین در میزگردی با حضور قاسم صرافان، هادی جانفدا و محمود حبیبی کسبی شاعران آیینی به بررسی شعر هیئت پس از انقلاب پرداخته است. یک ...