سایر منابع:
سایر خبرها
چنین در برداشت افلاطونی و ارسطویی از عدالت، نابرابری در جامعه و بین انسان ها، امری طبیعی و عادلانه است. در واقع برابری نه برای همه، بلکه برای کسانی که با یک دیگر برابر باشند دادگری است و نابرابری نه برای همه، بلکه برای مردم نابرابر عین عدل است. (ارسطو، 1371، ص122) این تفسیرها از عدالت، کم و بیش در میان دانشمندان مسلمان نیز تداوم یافت، اما در اندیشه غربی در دوران مدرن، نوعی بازگشت به ...
پایه داده های تاریخی می نویسد آموزش سنتی در ایران به سه شکل مکتب خانه ای، حوزه های علمیه و تدریس خصوصی در منازل وجود داشت. مکتب خانه ها بیشتر به آموزش احکام مذهبی، خواندن قرآن و صرف و نحو عربی می پرداختند. ادبیات قدیم همچون غزلیات حافظ، گلستان سعدی، مثنوی مولوی، خمسه نظامی، دیوان سنایی و خلاصه الحساب شیخ بهایی نیز در زمره کتاب های درسی آنها به شمار می رفت [...] این مدارس در منازل معلمان، مساجد ...
دوم به سلطان آباد (اراک) حوزه درسی تشکیل داد و شیخ محمدعلی که 20 ساله بود، به درس وی شتافت و در درس خارج فقه و اصول وی شرکت جست و به علت توان علمی و تحصیلی مورد توجه خاص حاج شیخ عبدالکریم قرار گرفت. از مصادیق این توجه این است که اگر کسی در درس حاج شیخ ایراد و اشکالی وارد می ساخت، پاسخ آن را به اراکی جوان احاله می کرد. وی به مدت هشت سال در حوزه علمیه اراکیه در درس خارج حاج شیخ عبدالکریم شرکت کرد و ...
اندام های ساختمانی با اندام های انسان و توجه به نیازهای او در کار ساختمان سازی است. در ایران هم مثل مکان های دیگر، معماری هنری وابسته به زندگی است. معمار ایرانی بلندای درگاه را به اندازه بالای مردم می گرفته و روزن و روشندان را چنان می آراسته که فروغ خورشید و پرتو ماه را به اندازه دلخواه به درون سرا می آورد. پهنای اتاق خواب به اندازه یک بستر است و افراز طاقچه به اندازه ای است که نشسته و ایستاده به ...