سایر منابع:
سایر خبرها
جامعه ی معاصر فرانسه ناتوان و ناکارامد باشد و به راحتی و در دوران شدید رکود اقتصادی طرد شود و به یکنواختی محض برسد. اما در اواخر دهه ی 1950 میلادی و اوایل دهه 1960 نویسندگان جوان مجله ی کایه دو سینما به سرپرستی آندره بازن در انتقاد به این روند و با کمک همکارانش شروع به نوشتن و چاپ مقالاتی انتقادی کردند. سردمدار این مقالات انتقادی و تند مقاله ی فرانسوا تروفو با عنوان گرایش خاص در سینمای فرانسه بود. این ...
مردم نیوز :آنقدر شیرین و زیبا صحبت می کند که حتی آدم دلش نمی آید صحبت هایش را قطع کند. سیده تکتم حسینی، شاعر افغانستانی که شعرهایش سراسر احساس است و به معنای واقعی کلمه شعرش شریف است. برای مصاحبه با او به قم رفتیم. برایمان از دغدغه ها، احساسات و پدر و مادرش که در کنار خانه شان یک حسینیه کوچک درست کرده اند، صحبت کرد. به قول خودش خیالات خودش را بسته و بی حال می بافد/ به یاد کودکش زنی که شال می بافد ...
جوی خیابان اندکی درنگ می کند آخر او نمی خواهد به سرنوشت آن نابینا که در گذر از خیابان به درون جوی افتاد و جان خود را از دست داد، دچار شود! دو دختر جوان سوار اتوبوس می شوند؛ جمعیت زیاد است؛ دخترکی که قد بسیار کوتاه دارد لابه لای جمعیت به سختی تعادل خود را نگاه می دارد. دیگری نیز میله اتوبوس را در بغل می گیرد خوب که نگاه کنی می بینی یکی از دستانش تنها دو انگشت دارد. زن جوان با ...
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بیتوته، آن شب که از مهمانی برگشتیم دیدم در دست دخترم که خوابش برده بود یک کیسه ی پلاستیکی مشکی است! وقتی آن را باز کردم دیدم کلید خانه ی میزبان،عروسک بچه ی آنها و همین طور تلفن همراه آن ها را برداشته است.یک بار هم که از مدرسه برگشت مداد زیبایی در کیفش بود که از وسایل همکلاسی اش برداشته بود! یعنی باور کنم که او دزدی کرده است ؟ چطور ممکن است ...
...> هرکدام از این سه مشکل بزرگ برای مشغول کردن و از پا درآوردن هر حکومت اخلاق محوری حتی اگر حکومت علی باشد، کافی است. همان علی که از بیت المال نمی گذرد حتی اگر مهر زنان طلحه و زبیر شده یا در خانه اشراف باشد. امام در طول حکومت کوتاه خود با این سه غده سرطانی جنگید. ناکثین را زخم کاری زد و از کارانداخت. تا خیمه کثیف قاسطین شمشیر رساند ولی دست نامرئی شیطان، ظاهربینانِ کم خرد را فریفت و چشم فتنه مارقین را کور ...
] ارائه مطالب جدید نیز درواقع نوعی پاسخ گویی به سلایق و علایق مردم بوده است؛ برای نمونه، نام عزرائیل نخستین بار توسط وهب بن منبّه _یکی از مهم ترین طلایه داران قصص گویی_ در متون اسلامی سربرآورد[62] و پیش از آن در هیچ متنی از متون دینی نیامده بوده است.[63] اطلاعات جدید، بیشتر در جزئیات قصص قرآنی مشاهده می شود؛ برای نمونه سعید بن جبیر، قوچ قربانی شده به دست حضرت ابراهیم(ع) را حیوانی زیبا با ...