سایر منابع:
سایر خبرها
نگاه سرگرمی بودن تئاتر بسیار غالب است. یعنی کارگردان ها به این نگاه می کنند که حتماً تئاترشان برای مخاطب سرگرم کننده باشد. چرا در ایران این گونه فکر نمی کنند؟ کوشک جلالی: ببینید تئاتر یکی از مقولاتی است که برخاسته از زندگی اجتماعی مردم و بافت جامعه است. در تمام زمینه های دیگر هم این افراط و تفریط وجود دارد، یعنی در روابط اجتماعی هم میانگینی وجود ندارد. برای مثال در روابط زن و مرد: از یک ...
، دیدگاه زمانی روایت و میزان دوری و نزدیکی راوی از حوادث داستان تبیین می شود. بررسی زمان و مکان روایت به شیوه زبان شناختی، ما را وارد دنیایی می کند که راوی داستان از طریق آنها، پنجره ای از وقوع حوادث در آن دنیا را بر روی خوانندگان گشوده است (همان: 15). عامل زمان در جمله که نشان دهنده میزان فاصله گوینده با موضوع است، متغیر مهمی در بررسی میزان واقع گرایی متن به شمار می رود. راوی در ابتدای ...
آن را پیدا کرد. به علاوه در صورت اقدام برای جستجوی یک آدرس، تمامی مخاطبانی که با آدرس واردشده در ارتباط هستند، قابل مشاهده خواهند بود. Google Contacts خدماتی برای ثبت شماره ی تماس، آدرس و سایر اطلاعات مخاطبان است. برای جستجوی مخاطب مورد نظر باید نام یا آدرس آن را در کادر جستجو وارد کنید. در این صورت، مخاطبانی که با آدرس واردشده مطابقت داشته باشند، در بخش پیشنهادات نتایج جستجو ظاهر ...
داستانِ یک فروشنده است که شاهدِ جنایت است، مردی که می تواند ببیند و برای همین در هر لحظه و تکه ای از متن مخاطب با رازها و رمزهایی که او به آن ها اشاره می کند همراه می شود مگر کلید حلِ معما را بیابد. یک رمان درخشان و البته مهیج که قرار است خواننده ی خود را غافلگیر کند... هاندکه نویسنده ی فیلم نامه ی مشهورِ برلین زیرِ بالِ فرشتگان است که ویم وندرس آن را کارگردانی کرد. داستان موفقیت نخبگان ...
گونه ای انتخاب می کنم که پیش زمینه آشنایی برای مخاطب داشته باشد. در نمایش در بارانداز از فیلم در بارانداز اقتباس کرده بودم اما کاملا قصه خودم را گفته بودم. ازاین رو برای اجرا متن تنهایی پرهیاهو را انتخاب کردم که این متن کاملا شناخته شده است. بسیاری با این متن آشنا هستند؛ اصلا این متن دغدغه بسیاری از مردم است. حتی برخی روی این متن به شدت تعصب دارند! البته این مسئله طبیعتا کار مرا سخت تر می کرد اما نمی ...
؟ پاسخ این سوال را مسئولان فرهنگی و مدیران سالن هایی چون مولوی باید بدهند که قرار است از جوانان تئاتری حمایت کنند اما معلوم نیست چرا در این سالن ها، کار خوب نمی بینیم؟ مشخص نیست چرا آثاری با ادعای دراماتورژی متن برشت در سالن مولوی اجرا می رود و برای افتتاحیه اش هم از دکتر قطب الدین صادقی دعوت می شود و اجرایی ناموفق و غیرحرفه ای ارائه می کند! ظاهرا این روزها موفقیت از آن کارگردان هایی است که بتوانند ...
، طوقی و مادر نیز با این که تاریخ هیچ نقشی در زمان وقوع حوادث آنها ندارد، اما هریک دارای تاریخیّت متن هستند و در ساخت شخصیت های خود همه عناصر متعلق به فرهنگ و آداب ایرانی را دارند. لازمه این ویژگی در شخصیت ها، نفرت از وادادگی در برابر فرهنگ غیرخودی و معارضه با آن است . حاتمی شخصیت های واداده را نیز به شدت منفی نشان می دهد. مثل میرزامحمود مترجم در حاجی واشنگتن که در برابر حاجی می ایستد و به گوش او ...