سایر منابع:
سایر خبرها
شفاعت خدا به معنای واسطه گری نیست
...، اما در سوره زمر آیه 42 گفته شده است خدا انسان ها را قبض روح می کند، اینها باهم تفاوتی ندارند و فرشتگان مظاهر اراده خداوند هستند؛ یعنی فرشتگان و انبیا به اذن خدا شفاعت می کنند. ادامه داد: شفاعت خداوند یعنی پاداش دادن به عمل خاص عاصی؛ مثل خواندن دعا، توبه کردن یا انجام عمل صالح که در این شفاعت هیچ به اصطلاح پارتی بازی و خلافی وجود ندارد. پاداش خدا بی حساب نیست چون خدا به باج گرفتن ...
------ " روز چهارشنبه " ------
إِنَّکَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ شفاعت محمد را ، درود خدا بر او و خاندان او، ومحرومم مکن همنیشینی او را همانا البته توئی میربانترین مهربانان، اللَّهُمَّ اقْضِ لِی فِی الْأَرْبَعَاءِ أَرْبَعا اجْعَلْ قُوَّتِی فِی طَاعَتِکَ وَ نَشَاطِی فِی عِبَادَتِکَ خدایا برآور در روز چهارشنبه چهار حاجتم را ، قرارده نیرویم را در طاعتت وخوشحالیم را در بندگی تو وَ رَغْبَتِی فِی ...
وسیله آزمایش بندگان در پذیرش ولایت رسول ا.
مرتبت داشته، بالاتر از دستور سجده فرشتگان به حضرت آدم(ع) است. دراین آیه با عبارت یا ایها الذین امنوا از مومنان خواسته شده تا درود و صلوات خود را با عملشان همراه سازند ودرهرکاری از پیامبر اکرم(ص) پیروی کنند که پیروی وتبعیت از حضرت محمد(ص)، پیروی از دستورات خدا را به همراه خواهد داشت. مومنان با فرستادن صلوات، پنج اصل اعتقادی توحید،نبوت ،امامت ،عدل ومعاد رانشان می دهند و خداوند با واجب کردن ...
طرح همسایه سلام ؛ ابتکاری در ورامین
...> همسایه عزیز من دوست ندارم روز قیامت از شما شکایت کنم تا به مشکل بربخوری به همین خاطر این نامه را برایت نوشتم تا حق همسایگی را بجا آورم و از برکات حضورم استفاده کنی و خدا را زیارت کنی و از او هدیه بگیری مگر نشنیده ای که امام حسن (ع) فرمودند: ساکنان مسجد زائران خدا هستند و بر خداست زیارت کنندگانش را هدیه دهد تو نیز حق همسایگی را به جای آور تا قیامت وقتی مسجدی های یک محله را صدا می زنند تا مساجدشان آن ها را شفاعت کنند من نیز پیش مساجد دیگر سربلند باشم و بتوانم شفیعان باشم این نامه دست دراز شده من به سمت شماست و هر اذان ندای دعوت خصوصی من برای شخص شماست. انتهای پیام/2568/30/ ...
ابتلائات نردبان سلوک انسان هستند/ همه ما باید با عاشورا سالک شویم
خدا شده و محبت خدا در دلش آمده است بی قرار شده احساس می کند راه خدا هم بسته است؛ نمی شود با پای عقل، دل یا عشق به خدا رسید، به عجز می رسد. این طلب همراه با عجز، همان اضطرار است. انسان مضطر خدا را می خواهد او با همه توان کار کرده ولی احساس می کند نمی شود به خدا رسید. آن وقت خدای متعال دست انسان مضطر را می گیرد از این به بعد خدا او را می برد. در بسیاری موارد او را با پای بلاء می برد؛ بلاهای ...
شماره سوم مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی منتشر شد
یا تقابل معنایی هستند؟ بررسی واژه های همنشین مغفرت در قرآن حکایت از آن دارد که این واژه در کانون ارتباط پیامبران، فرشتگان و نیز گناهکاران با خدا، همچنین در کانون ارتباطات میان فردی ظهور یافته است. از رهگذر تحلیل کاربردها و استخراج مفاهیم همنشین مشخص شد که از یک سو مفهوم مغفرت با مفاهیم ارزشی همچون ایمان، تقوا، توبه، خشیت، صبر، رحمت و عدم اصرار بر گناه دارای رابطه معنایی می باشد. از سوی دیگر این ...
امام حسین (ع) شاه بیت شعر شعرای آیینی
رضا صفری: در جریان سوزناک عاشورا، قلب های همه انسان های آزاده غمناک شد. آنانی که حسین علیه السلام را شناختند، در کنارش تا رسیدن به کام شیرین شهادت ایستادگی کردند و برخی از آنانی که نتوانستند یا نخواستند در کنار امام حسین (ع) باشند بعدها دچار اندوه و عذاب وجدان شدند. در این میان، انسان های بسیاری از جمله شعرا و خطبا، که زمانه حسین (ع) را درک نکردند، در تاریخ تلاش کردند با سخنان آهنگین و در عین حال ...
همه چیز درباره "قیام مختار"
می نویسد: مختار سر عبیدالله بن زیاد را نزد علی بن الحسین(ع) به مدینه فرستاد و به پیک خود گفت: بر در خانه حضرتش بنشین، همین که دیدی در خانه گشوده شد و مردم به درون خانه رفتند، بدان که هنگام غذا خوردن او است، تو هم به درون خانه برو! ، پیک چنان کرد و چون داخل خانه شد، بانگ برداشت: ای خانواده نبوّت و معدن رسالت و محل فرود فرشتگان و منزل وحی! من فرستاده مختار پسر ابوعبیده هستم و این سر پسر زیاد است که ...
تربیت دینی کودک از منظر آیات و روایات
رسیدن به انسان کامل باشند. خانواده کوچکترین، قدسی ترین و قدیمی ترین نهاد اجتماعی است. قدمتش به آدم و حوّا می رسد. کودک میوه تکوینی خانواده است، در نتیجه خانواده زیربنایی ترین نهاد و مسئول اصلی تربیت میوه مذکور به شمار می رود. امام علی(علیه السلام) پدر را عامل اساسی در تربیت کودک می دانند، که: ... وَحَقُّ الْوَلَدِ عَلَی الْوَالِدِ أَنْ یُحَسِّنَ اسْمَهُ وَیُحَسِّنَ أَدَبَهُ ...
سی وششمین جشنواره تئاتر فجر در یک نگاه
بازبینی آثار به صورت فیلم – تئاتر با رجوع به اجراهای زنده، اصلاح فرآیند انتخاب آثار با تکیه بر خرد جمعی و مراجعه به آرای طیف وسیعی از کارشناسان و مدیران تئاتر، اعتباربخشی به جوایز جشنواره با فرآیند استانداردسازی موضوع داوری و کاستن تعداد جوایز مانند دیگر جشنواره های جهانی تئاتر، توجه به ظرفیت های نوین اجرایی با حمایت از گونه های مختلف تئاتر، تلاش برای هویت یابی و کارایی اجتماعی جشنواره تئاتر فجر روندی ...