سایر منابع:
سایر خبرها
فیلترینگ ها زیاد عمر نمی کنند !
، اشاعه مفاسد اخلاقی و ایجاد آشوب های خیابانی انجام می شود. اولاً باید از امضا کنندگان پرسید آیا پیام رسان ها هیچ منافعی ندارند که فقط چند مورد اتهامی را مطرح کرده اند؟ وانگهی، این تصور که بستر اتفاقاتی مانند خرید و فروش مواد مخدر یا ناآرامی های خیابانی و نظایر این ها، شبکه های پیام رسان است، چشم بستن بر واقعیت هاست. بستر ناآرامی خیابانی، نارضایتی مردم از ناکارآمدی هاست، شکایت مردم ...
سرمقاله های روزنامه های 27 دی
است که رئیس جمهور محترم در جشنواره خوارزمی و درباره اغتشاش دو هفته قبل بیان کرد و بر اساس آن می توان نوع و سطح نگاه دکتر روحانی و برخی دولتمردان را به حوادث چند هفته قبل، اعم از مطالبات به حق مردم و نیز اقدامات آشوب طلبان (همان آدم کش هایی که رئیس جمهور از اینکه آشغال نامیده شده اند ناراحت شده) را بررسی کرد. 1- در بخش آخر سخنان، رئیس جمهور موضوع را به جامعه شناس و روانشناس و... ارجاع ...
خطبه البیان چیست و آیا از زبان امام علی (ع) است؟
اتفاق خواهد افتاد خبر می دهد پیش از آنکه تعلیم داده شود. ای مردم! آگاه باشید که حدود دین با نظر ما به پا داشته می شود و از ما بر انجام آن عهد و پیمان گرفته شده است. آگاه باشید که مهدی کسی که حق ما را نشناسد قصاص کند. اوست که به حق شهادت می دهد و خلیفه خداوند بر مخلوقاتش است. همنام جدش رسول خدا (ص) است. پسر حسن بن علی از اولاد فاطمه و از ذریه فرزندم حسین است. ماییم ریشه دانایی و عمل. دوست داران ...
کاسبان فاجعه و کاسبان غم و عزای مردم
بریتانیایی و سعودی، همه یک چیز میگویند: ای ایرانیان، شما در وضعیتی استثنایی قرار گرفته اید. زندگی تان سراسر فاجعه است. زندگی تان سراسر مرگ است. از میان دویست ملت جهان فقط شما می میرید. فقط ساختمان شما در پلاسکو آتش میگیرد و فقط کشتی سانچی شما غرق میشود و فقط شما در زلزله مدفون میشوید و فقط جامعه شما دچار شورش میشود و فقط اقتصاد شما فساد می پذیرد. در حالیکه مشابه این اتفاقات هرروز در کشورهای ...
چالش ها ی فقه سنتی با مقوله حق الناس در حوزه عمومی
دیدگاه هایی را که مطرح می کردند و چالش هایی را با موضوع حق الناس در حوزه عمومی داشتند، مطالبی را عرض می کنم. قبل از پیروزی انقلاب در دوران مشروطه، در برابر دیدگاه شورا محورِ مرحوم نائینی، بحث مشروطه مشروعه و نفی شورا مطرح شد. دیدگاه مرحوم نائینی، کم و بیش، نگاهی به حق مردم در اداره جامعه داشت. بخش شورا و تبیین مبانی شورا در حکومت در همان سطحی که ایشان مطرح می کرد، به طور جدی با دیدگاه ...
اقرار و انقیاد/ بررسی ریشه های تاریخی و فلسفی نوشتار اعترافی
سکولار شده و جدید اعتراف به ارث رسیده است. اشکالی نظیر اتوبیوگرافی، روان پزشکی و هنردرمانی که می توان آنها را صورت های سکولاریزه شده همان مقوله اعتراف دانست. در همین راستا توماس تنتلر در کتاب گناه و اعتراف در آستانه عصر اصلاحات (1977) کشیشان قرون وسطایی را در مقام اقرار نیوشان آن دوران، در حکم پیش نمونه های روانکاوان امروزی و اقرارگران و توبه کنندگان را در حکم پیش نمونه های بیماران روانی در عصر ...
نام آدمکشانی که قرآن و پرچم کشور را آتش زدند چیست؟!
...، چند حسینیه و امام زاده را به آتش کشیدند چه می توان خواند و در توصیف آنان چه عباراتی را می توان به کار برد؟ حضور میلیونی مردم در سراسر کشور این آشوبگران را از کف و سطح خیابان ها زدود و چهره اصیل و انقلابی کشور را به جهانیان نشان داد، بی شک چهره ایران اسلامی را همان ها که به مساجد و حسینیه ها حمله کرده و خانواده هایی را عزادار ساختند تصویرگر نمی شوند و در توصیف آنان محترمانه تر از آیت الله صدیقی نمی توان سخن گفت. ...
عاقبت برجام به کجا خواهد کشید؟ / اعتراضات و کشته شدگان زیر ذره بین مجلس / آشفتگی در بازار پول /چگونگی ...
دشمنان خارجی شاد شوند که احیانا فشارشان در این روزها آنها را از مرز و محدودیت عقلانیت خارج کرده و به دایره افراط انداخت و همزمان چگونه عمل کنند که دشمنان داخلی، جایگاه و محبوبیت شان نزد قاطبه مردم را به مخاطره نکشانند. جایگاه و محبوبیتی که با اتکا به بررسی نتایج چند انتخابات اخیر غیرقابل کتمان است. شاید بهترین تجویز برای آینده راه اصلاحات و اصلاح طلبان بازگویی همان مشی و روشی است که این گروه ...
روایت معاون فرهنگی دانشگاه تهران از اتفاقات اخیر در دانشگاه/دستگیری دانشجویان در داخل دانشگاه افسانه ...
مجازی آمدند، نه تنها خیلی زود و خارج از قاعده شکل گرفتند، بلکه از وجوه یک رسانه حرفه ای هم برخوردار نبودند. تفاوت بین نشریات خوب و حرفه ای و نشریات غیرحرفه ای مانند تفاوت بین یک کوه واقعی با یک کوه یخی است؛ درست است که هر دو کوه هستند ولی کوه یخی همان طور که به سرعت شکل می گیرد، به سرعت هم از بین می رود؛ ولی کوه واقعی این گونه نیست. رسانه های حرفه ای باید در فضای رسانه ای کشور، براساس انصاف، حق و ...
شرور و افزایش درجات قرب و معرفت
آگاه است، این کار را انجام دهد. (Rowe,1993,P.80) اولاً خدا در هر حال می تواند به مخلوق خود خیر برساند و نیازی نیست عمل او را به از دست رفتن یا به دست آوردن خیر برتر محدود سازیم؛ ثانیاً با توجه به کاربرد باید از سوی راو، به نظر می رسد از منظر او ندادن حق موجوداتِ دست به گریبان با شرور، منجر به افتادن آن ها در دام شرور شده است. اما از آن جا که انسان و تمام موجودات دچار فقر ذاتی هستند و ...