سایر منابع:
سایر خبرها
...، یک باک بنزین محمد ایمانی در کیهان نوشت: 1- مرز عقلانیت و سفاهت کجاست؟ آیه 130 سوره بقره، یک ملاک مهم در این باره معرفی می کند و می فرماید وَمَن یَرْغَبُ عَن مِّلَّهًِْ إِبْرَاهِیمَ إِلَّا مَن سَفِهَ نَفْسَهُ. چه کسی از دین ابراهیم رویگردان می شود، جز آنکه خویشتن را سفیه و سبک مغز کرده است؟ . جزو قواعد دینداری که عقل هم آن را امضا می کند، دشمن داشتن دشمنان است. آیه 22 سوره ...
آیاتی که در شأن آن حضرت زهرا نازل شده است به خوبی می توان به تماشا نشست. در آینه سوره کوثر، سوره انسان یا هل اتی( آیات9-8)، سوره احزاب(آیه تطهیر: 33)، سوره شوری(آیه مودت:23)، سوره آل عمران(آیه مباهله: 61)، و روایات و احادیثی از قبیل: حدیث کساء ، سفینه نوح ، ثقلین . چنان که در سوره کوثر می خوانیم: به نام خداوند بخشاینده مهربان، به یقین ما تو را کوثر[ خیر و برکت فراوان ]عطا کردیم، پس برای پروردگارت نماز ...
ما در بررسی شخصیت جنین بعد از ولوج روح آیه ی 14 سوره ی مؤمنون است که در آن ضمن بیان مراحل قبل از ولوج روح به خلقت و آفرینشی خاص اشاره شده است. خداوند در این آیه می فرماید: آنگاه نطفه را علقه و علقه را گوشت پاره و باز آن گوشت را استخوان ساختیم و سپس بر استخوان ها گوشت پوشانیدیم (و پیکری کامل کردیم) پس ازآن خلقتی دیگرش انشا نمودیم. آفرین بر (قدرت کامل) خدا که بهترین آفرینندگان است . در ...
سوره یونس آیه 74 داریم که به حضرت نوح گفته می شود کسانی که با تو مخالفت می کنند و تو با آنها مخالفت می کنی، به تو ایمان نمی آورند چرا که پیش از این، تو را انکار کرده اند. ما بارها این را خوانده و از کنارش رد شده ایم، اما وقتی به این آیات دقت می کنیم متوجه می شویم که نوع بشر چنین است که یا خود و معاصرینش انکار کرده اند و یا اجدادش انکار کرده اند و از این رو زیر بار حق نمی روند و خود پیروی از آبا و ...
و از بین بردن نطفه مانند کسی است که با عزل، نطفه را از بین می برد (چطور عزل را جایز می دانید ولی این مورد را جایز نمی شمارید) حضرت می فرمایند: (این مورد با عزل تفاوت دارد چراکه) نطفه هنگامی که در رحم واقع می شود امکان تبدیل به مضغه و سپس به علقه و سپس به آنچه خدا بخواهد، دارد؛ ولی نطفه ای که در غیر رحم واقع شود چیزی خلق نمی شود، پس به آن زن اگر یک ماه حیض او بندآمده و از وقت حیض او گذشته، دارویی ...
أَعُوذُ بِاللَّهِ تَعَالَی مِنْ جَوْرِ الْجَائِرِینَ وَ کَیْدِ الْحَاسِدِینَ وَ بَغْیِ الظَّالِمِینَ وَ أَحْمَدُهُ فَوْقَ حَمْدِ الْحَامِدِینَ اللَّهُمَّ أَنْتَ الْوَاحِدُ بِلا شَرِیکٍ وَ الْمَلِکُ بِلا تَمْلِیکٍ لا تُضَادُّ فِی حُکْمِکَ وَ لا تُنَازَعُ فِی مُلْکِکَ أَسْأَلُکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَی مُحَمَّدٍ عَبْدِکَ وَ رَسُولِکَ وَ أَنْ تُوزِعَنِی مِنْ شُکْرِ نُعْمَاکَ مَا تَبْلُغُ بِی غَایَةَ ...
...> 17 – پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرمایند: هر کس بعداز نماز جمعه یک مرتبه سوره توحید، هفت مرتبه سوره فلق و هفت مرتبه ناس را بخواند، تا جمعه دیگر بلا و فتنه ای به او نمی رسد. (ثواب الاعمال، ص 455) 18 – پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرمایند: جمعه روزی است که خداوند همگان را در آن جمع کند، پس هیچ مؤمنی نیست که در آن روز به سوی نماز جمعه رود ...
حضرت آبی نوشیدند یا غذایی میل کردند، بعد فرمودند: الحمد لله رب العالمین ، من تمام شکرها را در این جمله انجام دادم؛ یعنی توحید در شکر، توحید در منعم بودن، توحید در ربوبیت، توحید در الهیت، همه را من رعایت کردم، چون این الف و لام ، الف و لام استغراق است؛ یعنی تمام حمدها از هر حامدی که صادر بشود مال خداست، چون حمد در برابر نعمت است و منعم غیر از خدا نیست. اگر شکر در این حد باشد، گوهر ایمان خود شخص بالا ...