سایر منابع:
سایر خبرها
غیرمسلمان توارث جریان ندارد و تنها موردی که از این امر استثناء شده است، توارث به واسطه ولاء عتق می باشد (البهوتی، الروض المربع، ج 3: 45؛ مقدسی، الکافی فی فقه ابن حنبل، ج 3: 556؛ ابن ضویان، منارالسبیل ج 2: 86). 3-1-1- فقه حنفی الف) سرخسی در المبسوط آورده است: خلافی در این نیست که کافر از مسلمان در هیچ حالی ارث نمی برد و همین طور مسلمان از کافر ارث نمی برد بنا به قول اکثر صحابه و این مذهب فقهاست... (سرخسی ...
برخوردار بود و من از فرصت فراهم آمده، بهترین استفاده را بردم. اساتید اساتید من در مشهد عبارت بودند از: حجج الاسلام و آیات عظام ادیب نیشابوری (در صرف، نحو، معانی، بیان و بدیع)، حاج سیّد مدرّسی (در اصول و فقه)، حاج شیخ هاشم قزوینی (در سطوح عالی)، سید محمد هادی میلانی، حاجمیرزا جواد تهرانی، و حاج آقا مروارید (در خارج فقه و اصول) و مرحوم شیخ کاظم دامغانی. فلسفه و عرفان را از ...
" همواره یکی از مراکز شیعه در غرب آسیا بوده است و دانشمندان شیعه از این ناحیه، بسیارند. در همه زمانها، حتی عصر حاضر، جمعیت شیعه در جبل عامل به وفور می زیسته اند و در کمک به رسمیت مذهب شیعه استوار کردن بنیان آن در ایران خصوصاً از قرن هفتم هجری به بعد، نقش بسزایی داشته اند. شیخ از نسل "حارث بن عبدالله اعور همدانی" (همدانی به سکون میم، منسوب به قبیله ای در یمن؛ م: 65) از معاریف اسلام و از یاران امیرالمؤمنین ...
در کتاب تفسیر المیزان جلد هفدهم وارد شده است: أن الله سبحانه حفظه حیا سویا فی بطنه أیاما و لیالی/ خداوند متعال حضرت یونس را در شکم ماهی چند شبانه روز زنده و سالم نگاه داشت . فاستجاب الله له فأمر الحوت أن یلفظه/ خداوند دعای حضرت یونس را مستجاب کرد و به ماهی دستور داد او را بیرون پرت کند . فنبذه بالعراء/ ماهی حضرت یونس را به خشکی پرت کرد . و هو سقیم/ در ...
را پرسیدیم، فرمودند: در فکر هستم که شیخ طوسی که بود و ما که هستیم؟! آیت الله وحید خراسانی احادیث را یادگار ائمه معصومین علیهم السلام و حشر با حدیث را اکسیر احمر خواندند و بیان داشتند: اثر انس با احادیث این است که وقتی بدن شیخ صدوق بعد از هزار سال از قبر پدیدار شد، پیکر ایشان تازه و سالم بود. و وقتی آقا علی مدرس این واقعه را دید، نظرش در باب معاد برگشت. معظم له در پایان با ارزشمند خواندن دفاع از احادیث گفتند: علامه مجلسی با بحارش دین و مذهب را زنده کرد. کوچک شمردن زحمات علامه مجلسی در تألیف بحارالأنوار، نشانه ی جهالت است! ...