سایر منابع:
سایر خبرها
...، گسترش بیشتری یافته و این موضوع را تأمل برانگیزتر می کند . به عنوان مثال، اجرای گوشه قره باغی در آواز افشاری و اجرای همین گوشه در گوشه شکسته دستگاه ماهور از این جمله است که تطابق فضای مُدال این دو منطقه مُدال را آگاهانه و غیرمستقیم به شنونده این مجموعه گوشزد می کند. حسن گلپایگانی در جهت تدوین این مجموعه، مکاتب و شیوه های مختلف و معتبر آوازی را ملاک عمل خود قرار داده است. بدین جهت برخی از ...
و عجب آنکه این نوازندگان با نداشتن دانش تئوری موسیقی همواره با قدرت فوق العاده نوازندگی، در زیبایی این هنر نقش ستودنی داشته و بسیاری هنرجویان پس از طی مدارج علمی و بهره گیری از مدرسان گوناگون، برای شیرینی سازشان از این مفاخر فرهنگ و هنر کشورمان پیروی می کنند. علی اکبر شهنازی، حسین اسماعیل زاده، علی اصغر بهاری، احمد عبادی، منصور صارمی، رضا ورزنده و مرتضی محجوبی از جمله نوازندگان سینه به سینه ...
درمورد سبک کاری چشم آذر درموسیقی پاپ نسبت به نسل امروزاین گونه می گوید: کارهایی که جوانان درعرصه موسیقی پاپ تولید می کنند را دوست دارم آنها دراین راه تلاش کرده اند اما باید به دنبال تکنیک و تجربه باشند به مانند ناصر چشم آذر. درعرصه موسیقی آوازی هم دراین چند سال اخیر خواننده های بسیاری ظهورکردند اما بجز چند انگشت شماراین خوانندگان نتوانستند بخوبی درعرصه موسیقی بدرخشند و ملودی های ماندگار بسازند ...
دانشکدۀ موسیقی دانشگاه هنر، با همکاری آقای رضا پرویززاده به صورت کامپیوتری نت نویسی و نسخه خوانی شده و ویرایش نهایی کتاب نیز توسط آقای آرشام قادری صورت گرفته است. در سال 1393 نیز تصویر نسخۀ دست نویس هدایت توسط مؤسسۀ فرهنگی هنری ماهور چاپ شد. اما هیچ یک از این دو منبع به دلایل مختلف مورد اقبال چندان قرار نگرفتند و جزو کارگان آموزشی و کاربردی نشدند. از جملۀ این ایرادها می توان به علائم نت به کاررفته در نت ...