سایر منابع:
سایر خبرها
یادداشت پردیس عامری درباره محمد امین قانعی راد
درجات علمی و آن چیزی بود که در رسانه ها همیشه دیده شد؛ به معنای واقعی کلمه انسان بود. اولین بار سال ها قبل وقتی بنا به عادت همیشه که برای درد و دل و گلایه پیشش می رفتم و دقیق گوش می سپرد، با کمی عصبانیت و ناراحتی به او گفتم: استاد خسته شدم، از همه جا حذف شده ایم، تریبون نداریم، ما با جوانان، با افرادی از رشته های مختلف نه فقط جامعه شناسی می خواهیم با نگاهی متفاوت برای مطالبات و حوزه زنان ...
اهورا ایمان: دلم گرفت روی پیغام گیر بابک بیات شکل گرفت!
نویسی بلدم و... فردا به منزل شان رفتم و گفت یک ترانه می خواهم که با دلم گرفت شروع شود. بیشترِ آن کار را در دو روز نوشتم؛ اما بریجِ ترانه در نمی آمد و آقای بیات هرچه می نوشتم را نمی پسندید و خیلی مرا اذیت کرد. یک روز از خوابگاه رفتم به سمت تلفن عمومی که بگویم دیگر نمی خواهم در موسیقی حضور داشته باشم. اگر قرار است آخرش بابک بیات شدن باشد که این قدر جدی و عصبانی و سخت گیر، من نمی خواهم! همان لحظه ...
بخش دیگری از کتاب الف لام خمینی
. راهپیمایی شب نوزدهم دی ماه با آرامش خاتمه نیافت. درگیری های پراکنده، عده ای زخمی به جا گذاشت. آن شب هنوز لوله اسلحه ها به سمت پایین کشیده نشده بود. اهل بازار در پیروی از خیزش حوزه علمیه قم، مغازه های خود را در نوزدهم دی بستند. مأموران ساواک و شهربانی در کنار نیروهایی که از تهران به کمک آنان رفته بودند، در سطح شهر، به ویژه حوالی مدارس علمیه و حرم حضرت معصومه علیهاالسلام خودنمایی می ...
برو به خمینی بگو که دیگر پایش را به عراق نگذارد!
و حاضران این دو نفر را از اجتماع خود بیرون کردند. برنامه ها تا ساعت 14:00 به درازا کشید. در پایان ایرانیان به سمت نوفل لوشاتو رفتند تا با رهبر نهضت دیدار کنند. من امروز بنا داشتم که در این محلی که آقایان مجتمع شدند، بیایم و در آنجا بعض مطالب، بعض درد دل ها را به آقایان تذکر بدهم لکن مقتضیاتی پیش آمد که صلاح ندیدند امروز بیایم. سخنرانی آن روز/ 23 مهر آیت الله بیشتر جنبه تاریخی داشت؛ با ...
اندیشمندان به عنوان متهم ردیف اول مهجوریت قرآن هستند/ حوزه های علمیه و دانشگاه ها واقعاً کم کار کرده ...
سطحی اکتفا کند، نه درد را خواهد شناخت و نه دارو را به درستی تشخیص خواهد داد. اگر ما نیز بخواهیم جامعه را بسیار سطحی و قشری بررسی کنیم و بدون شناخت آسیب، بخواهیم عمل کنیم، گرفتار همین اعوجاج می شویم. در حال حاضر دو سوی اهل سنت کج رو و شیعه ی کج رو، یک سمت می شود داعش و سمت دیگر، شیعیان متعصبی که اهل سنت را نجس می دانند و حتی حاضر نیستند با آن ها در یک جا زیر یک سقف زندگی کنند و معتقدند اولین افرادی ...
عبادتِ بدون عبودیت بی فایده است
.... باید بگوییم 10 تا بچه خوب داشته باشیم بهتر است یا یک بچه معتاد؟ چرا اینگونه نمی پرسید؟ خداوند از ما بندگی و عبودیت خواسته است و اگر به ما بگوید چگوه عبادت کنیم باید تسلیم باشیم و چشم بگوییم. شراب درمان یا درد! مفضل بن عمر از شاگردان امام صادق(ع) می گوید: من و عبدالله بن ابی یعفور خدمت امام رسیدیم. امام برای پذیرایی از ما میوه آورد، اما عبدالله به ایشان عرضه داشت که برای ناراحتی ...
تحلیل و نقد گفتمان تئودیسه های سنتی در پاسخ به مسئلۀ شر
طور که گرِیس جَنسِن اشاره می کند، کار اصلی ما پایان دادن به رنج خواهد شد. اصلاً درک ریشه های اعمال شرارت آمیز فقط به اندازه ای مهم است که بتوانیم آگاهی پیدا کنیم تا پدیده ها را تغییر دهیم. (Jantzen 1998, 111) 2.1 نقد گفتمان سوژه محوری به گفتة سورین در عصر روشنگری فاعل شناسای خودتعریف ساز، جهان را که شامل خیر و شر است، متعلقی می داند که می-تواند آن را بازآفرینی کند. در این دوره ...