سایر منابع:
سایر خبرها
پایان عصر دلواپسان
تحمیل می کند. تفرقه امروز ما را دچار مشکلاتی می کند که خودمان نمی فهمیم که در آینده چه خواهد شد. فرصت طلبی به عنوان اینکه یک گروه خاص طرفدار فکر امام بوده و گروه دیگری نیست این ضرر خواهد زد. (30 تیر 67) خط امامی هایی که مخالف بی طرفی شدند صادق خلخالی که 28 تیر 67 در بزنگاه پذیرش قطعنامه از مدافع جنگ تبدیل به مشوق صلح شده بود، در 29 دی 69 در نطقی دیگر، هدف از حمله آمریکا به عراق در جریان ...
دسته های عزاداری بزرگترین نمایش جهانی است
...> گه دلم پیش تو گاهی پیش اوست گه دلم پیش تو گاهی پیش اوست رو که در یک دل نمی گنجد دو دوست ساعد باقری در ادامه این جلسه بخش هایی از تاریخ واقعه عاشورا را برای حاضران روایت کرد و بعد از آن قطعه ای با صدای محمد احمدوند در مایه شوشتری خوانده و با ساز عود هاشم احمدوند همراهی شد. این جلسه در ادامه با شعرخوانی علی اکبر جعفری یکی از شاعران حاضر در جلسه و خواندن ...
روایتی از وقایع عاشورا در عشق نامه
آلبومهای موسیقی سنتی اینک از امید و اینک از حافظ یادآور شد: دو خواننده در این اثر در قالب سوال و جواب و به صورت بداهه با همراهی ساز نی برنامه را اجرا می کنیم. تلاش ما این است که بخش حماسی و اسطوره ای این حوادث بیشتر حفظ شود تا صرفا به ذکر مصیبت ها نپردازیم. شیخ زاده تأکید کرد: در بیان ذکر مصیبت ها نیز از عباراتی که عینا در نفس المهموم، لُهوف یا ارشاد شیخ مفید به آنها اشاره شده، استفاده ...
توصیه های رهبر انقلاب به هیئات مذهبی
السلام را گسترش می دهد، و مداح هم به عنوان هنرمندی که می تواند این محتوا را به دل و جان مردم منتقل کند در هیات حضور دارد. *هیات های مذهبی در طول تاریخ به خصوص در طول تاریخ تشیع در ایران، عامل اصلی گسترش فرهنگ اسلامی در بین مردم و نهادینه کردن آن بوده اند. رهبر معظم انقلاب راجع به این موضوع فرموده اند: ما مسلمان ها و به خصوص ما شیعیان، امتیازی داریم که دیگر ملیت ها و ادیان این امتیاز را به قدر ...
روسای ورزش ایران، میراثی 80 ساله
...> محمدعلی تربیت در خرداد 1256 در محله نوبر تبریز متولد شد. پدرش میرزا صادق، تحویلدار ناصرالدین میرزا ولیعهد بود. تحصیلات خود را در مکتب ملا زین العابدین آغاز کرد و از پدرش ریاضی و نجوم آموخت و سپس نزد میرزا نصراللّه سیف الاطبا به تحصیل طب پرداخت. از شانزده سالگی به تدریس در مدرسه دولتی مظفری تبریز پرداخت. در سال 1316 با حسن تقی زاده، حسین عدالت (صاحب امتیاز روزنامه های الحدید، عدالت و صحبت) و محمد ...
کنسرت داود آزاد در فستیوالی عرفانی در هند
جدید مهدی یراحی به روزهای پایانی خردادماه 1394 موکول شد . آلبوم از عشق حمید عسکری فردا (5 خرداد) منتشر می شود محمدجواد وزیر امور خارجه ایران در کنسرت ارکستر سمفونیک البرز با اجرای آثاری از هوشنگ کامکار حاضر شد. این اجرا در دومین شب از خرداد ماه در حالی روی صحنه رفت که جواد ظریف، وزیر امور خارجه محبوب ملت ایران در این برنامه به عنوان مهمان ویژه حضور داشت. مهران دوستی گوینده سرشناس رادیو درگذشت آلبوم های جدید حمید عسکری و علی عبدالمالکی روز 5 خرداد منتشر می شوند ...
از کنسرت های زیرزمینی دهه شصت تا کنسرتِ کنار دریاچه انتاریو!
گفتن آقا ما رو یاد ویگن انداختی. یا به خاطر لطفی که استاد نوری به من داشتند و دوستی ای که بین ما بود، خیلی ها میگن مدل خواندنت به سبک او نزدیکه. * پنج آلبوم موسیقی منتشر کرده ای با افراد و گروه های مختلف. معمولا بعضی خواننده ها ترجیح می دهند مثلا با یک یا دو آهنگساز کار کنند که کارشون رو قبول دارند، ولی آلبوم های تو آثار افراد و گروه های مختلف است. دلیل این تنوع چیست؟ آلبوم ...
اشعار شب چهارم محرم؛ دو طفلان حضرت زینب(س)
گروه دین مشرق- به مناسبت برگزاری سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام)، 40 قطعه شعر از شاعران آئینی برجسته و به نام کشور را با موضوع "دو طفلان حضرت زینب(سلام الله علیه)"، به محبان آل الله (علیهم السلام) تقدیم می نماید. هرچه مستی ها فزونتر، هست ساغر بیشتر چون پیام عاشقی دارد پیمبر بیشتر عشقِ خواهر باشد و مِهرِ برادر بیشتر دارد اصلاً کربلا از کوفه ...
نوازنده ارکستر مرتضی پاشایی به بلک کتس پیوست
درمان که پیش از این در ارکستر بسیاری دیگر از خواننده های داخلی نیز ساز زده است، در تصاویری هم که از خود و اعضای این گروه منتشر کرده، از حضورش در این گروه و ادامه فعالیت هایش خارج از کشورنوشت. گروه بلک کتس در سال 1342 در تهران توسط شهبال شب پره راه اندازی شد. بلک کتس در طی تمام سال های فعالیت خود، 4-3 عضو داشته که هر کدام فقط برای مدتی به همراه شهبال شب پره در گروه حضور داشته اند ...
گفت وگوی تاریخ ایرانی با علی فردوسی: ما امروز به ملکم نزدیکتریم
زبان بیاورد تا من از مسندالیه آن چنان بگریزم که جن از بسم الله. عنوان فراماسون مانند ترمی که به همهٔ پرسش های آدم پاسخ بدهد، و به قضاوتی تأثیر و قدرتی نهایی بدهد، عمل می کرد. چنین بود کارکرد روان شناختی نوعی ادبیّات که در آن دوران درست شده بود، و هنوز هم باز تولید می شود، که تکلیف آدم را با امری، به شکل ماتقدّمی ، یعنی با شنیدن کلمهٔ هیپنوتیزی، روشن می کرد. این گفتمان، چنانچه در جایی دیگر استدلال ...
آثار جاوید موسیقایی در محرم/ از انتظامی، سراج و کویتی پور تا چاووشی، صادقی و بنیامین
به موفقیتی که در حد نام سازندگان آن باشد دست پیدا نکرده است. آلبوم “سلام آقا” با حضور محسن چاوشی، رضا صادقی، محمد علیزاده و مهدی یغمایی در آذرماه سال 88 منتشر شد. نظرات پیرامون این آلبوم در زمان انتشار بسیار متفاوت بود زیرا برخی این اثر را در ادامه سایر آلبوم های گروهی شکست خورده می دانستند و برخی دیگر از آن به عنوان سکوی پرش محمد علیزاده و مهدی یغمایی یاد می کردند. زیرا این دو خواننده هر کدام ...
25 مهر - 17 اکتبر؛ در تاریخ چه گذشت؟
لندمسر کارگر آلمانی، شناخته شده به دلیل حضور در عکسی که در آن از اجرای سلام نازی خودداری می کند. پویی 1967 - درگذشت پویی، آخرین امپراتور چین، دوازدهمین و آخرین امپراتور دودمان چینگ 1998 - درگذشت جوان هیکسون، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون انگلیسی جوان هیکسون ***** منابع: -پایگاه نوشیروان کیهانی زاده -ویکی پدیای فارسی -صفحه امروز در تاریخ در توئیتر -راسخون ...
سرمقاله روزنامه های صبح ایران
مکانی بود که نتانیاهو قصد داشت بخش زمانی آن را اجرایی کند براساس آن طرح یهودیان از ساعت 7تا 11 صبح و 13:30 تا 14:30 عصر به مسجد الاقصی وارد می شدند و مسلمانان در این زمان حق ورود به مسجد الاقصی را نداشتند. اجرای این طرح موجب خشم مسلمانان شد و اعتراضات جدید را رقم زد. از طرف دیگر اگر شکست مذاکرات سازش را به عنوان یکی از عوامل زمینه ساز انتفاضه دوم بدانیم که بنا بود تشکیل دولت فلسطینی را تا سال 1997 به ...
آیین و سنت های گرانبهای عزاداری در استان گیلان
به قوت خود باقی است. کرنا نوازی در گیلان به عنوان یک نوع عزاداری مرسوم است. کرنا نواری کرنا یکی از سازهای منطقه است که تا پیش از این برای اطلاع رسانی و اعلام خبری به مردم از آن استفاده می شده و امروزه تنها به عنوان ساز مراسم عزاداری شخصی و مذهبی از آن استفاده می شود. کرنا معمولا به صورت دسته جمعی و در قالب گروههای ده نفره کرنانواز نواخته می شود که یک نفر ...
بزرگ ترین مصیبت ایران نظام آموزش متوسطه است
. در علوم پایه و علومی که بعدها به آن علوم انسانی می گوییم، این معضل به طریق اولی صادق است. از آنجا که علوم انسانی با مسائل اجتماعی و عموم مردم سروکار دارد، حکومت نسبت به این علوم حساس است. این علوم برخلاف فنی-مهندسی، آگاهی بخش و جهت دهنده و ایدئولوژی ساز و آرمان ساز هستند و مردم را بیدار می کنند. پس به طریق اولی، علوم انسانی باید تقلیدی باشد. متأسفانه ما در ایران بنای کجی را گذاشتیم و این بنا در ...
100 توصیه مهم رهبرانقلاب به هیئت های عزاداری
عزیز مداح - چه آنهایی که به صورت حرفه یی مداح هستند، چه آن کسانی که گاهی در کنار کارهایشان این کار را انجام می دهند - تکرار بکنم که این نقش، نقش بسیار مهم و حایز اهمیت و حساسی است؛ این را کم نگیرید.( 17 / 10 / 1369) هنر مداحی: نقش هنر، نقش شعر، نقش ادبیات، نقش حضور در میدانهای عملی در پرورش این روح ایمانی، نقشی است که بسیار بسیار کارساز و مؤثر است. شما جای مداح و ذاکر اهل بیت را اینجا ...
پیام ویدئویی حسین علیزاده در سپاس از مردم هنردوست شیراز
...> انتشار آلبوم جدید مهدی یراحی به روزهای پایانی خردادماه 1394 موکول شد . آلبوم از عشق حمید عسکری فردا (5 خرداد) منتشر می شود محمدجواد وزیر امور خارجه ایران در کنسرت ارکستر سمفونیک البرز با اجرای آثاری از هوشنگ کامکار حاضر شد. این اجرا در دومین شب از خرداد ماه در حالی روی صحنه رفت که جواد ظریف، وزیر امور خارجه محبوب ملت ایران در این برنامه به عنوان مهمان ویژه حضور داشت. مهران دوستی گوینده سرشناس رادیو درگذشت آلبوم های جدید حمید عسکری و علی عبدالمالکی روز 5 خرداد منتشر می شوند ...
بهنام توکلی: مطمئنم که آثارم مخاطبان زیادی خواهد داشت
قیطاسی بود که خیلی هم به او ارادت دارم. با ساز پیانو در سبک کلاسیک آشنا شدم و به دلیل علاقه به خوانندگی دوره های آواز جز و بلوز را زیر نظر اساتید ایرانی، ارمنی و چند استاد آمریکایی گذراندم. یک آلبوم در سال 2008 به همراه برادرم و در قالب گروه 13G به صورت بین المللی پخش کردیم. در آن اثر نوازندگان و موزیسین های سرشناس ایرانی نظیر آرمین قیطاسی، علیرضا میرآقا، امید حاجیلی و پوریا حیدری حضور داشتند. آن ...
دلایل زنده بودن حادثه عاشورا بعد 1400 سال
رفتارهایی مانند گریستن و فریاد زدن به دلیل از دست دادن نزدیکان همراه است. بدین ترتیب، گونه ای تخلیه روحی و روانی صورت می پذیرد. مراسم عزاداری سالار شهیدان، فرهنگی پر بار و سنتی شکوهمند است که تاریخی مقدس و جغرافیایی آسمانی، آن را در بر گرفته است. این عزاداری ها با گذشت زمان، به یک جنبش اجتماعی تبدیل شده و بخشی از فرهنگ مردم شده است. هر چند نوع و شکل آن از فرهنگ بومی آنان سرچشمه می گیرد، ولی ...
برتری حافظ ایرانی در روسیه و اظهارنظر در مورد سند ملی حفظ قرآن
...> انتشار نوایی برای قربانیان فاجعه منا در اولین روز این هفته حسن خانچی، خواننده آواهای دینی، جدیدترین اثر خود را به قربانیان حادثه منا و خصوصاً قرآنیان مهاجر الله تقدیم کرد. این اثر حدود چهار دقیقه ای که لاله های سپید منا ، دارای فضای محزونی است که شعر آن را ناصر دغاغله و مرتضی حیدری آل کثیر سروده اند، همچنین تنظیم کننده این اثر نیز محمد عسکری از تنظیم کننده های جوان کشورمان است. خبر دیگری ...
لطفاً به هیأت های عزاداری خیانت نکنید
عنصر محبت یک اصل اساسی و عمیق در جریان تشیع است. عنصری که بسیار در ترویج و تحکیم این مکتب اثرگذار بوده است. بدیهی است که این نوع عاطفه متکی به منطق و حقیقت است و نه عاطفه پوچ، سطحی و زودگذر. در مورد میزان اهمیت و توجه به این عنصر اشاره پیامبر به پاداش اش در برابر رسالت بسیار می تواند اهمیت این ماجرا را نشان می دهد.(1) با توجه به این امر بدیهی است که برگزاری جلسات هیئت ها، مدح و مرثیه برای اهل بیت یکی از نمونه های ابراز این نوع از محبت است. در مقابل این جریان، خدشه دار کردن این محبت به هر شکل و به هر صورتی، خیانت به جریان عظیم محبت اهل بیت(ع) است. توجه اهل بیت به محبت و کسانی که مدح اهل بیت را می گفته اند دلیلی بر تائید این ذوات مقدس در مورد محبت و نقش آن بوده است. در دوران ائمه اطهار(ع) شاگردان آگاه و فقهای بزرگی در خدمت امام صادق(ع)، امام باقر(ع) و ائمه دیگر شرف حضور داشتند و معارف، احکام، شرایع، اخلاقیات را نقل می کردند؛ اما در کنار همه این ها، وقتی انسان با دقت به تاریخ می نگرد، در می یابد که امثال زراره و محمدبن مسلم و بزرگانی از این قبیل در دستگاه ائمه(ع) حضور دارند؛ اما امام رضا(ع) دعبل را می نوازد، امام صادق(ع) سید حمیری را مورد توجه و محبت قرار می دهد. ایام محرم و آسیب جدی برگزاری مراسم عزاداری در ایام شهادت اهل بیت علیهم السلام یکی دیگر از نمونه های نشان دادن عشق و عاطفه به ایشان است. در ایام محرم یکی از زمان هایی است که برگزاری مراسم ها حال و هوای دیگری می گیرد. بدیهی است که شور و شدت هیجان موجود در فضای جامعه عده ای را برای جذب بیشتر مخاطب تحریک کند. نگاه به سبک عزاداری های مردم در هر دوره ای یکی از اصول مهم است. متأسفانه استفاده از ابزار عزاداری برای تخریب وجهه شیعیان یکی از موارد دم دست و نفوذپذیر است. هرسال با شروع ایام عزاداری حضرت امام حسین(ع)، بازار برگزاری مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) نظم و انسجام خاصی پیدا می کند. حال و هوایی که فضاسازی های شهری اعم از سیاه پوش شدن کوچه و خیابان ها پیدا می کنند این حال و هوا را تقویت و غنی تر هم می کند. در این ایام برگزاری جلسات عزاداری همراه با سخنرانی و مداحی ازجمله برنامه های غیرقابل حذف از این مجموعه برنامه هاست که روایت مصائب، مشکلات و روایت ماجرای شهادت حضرت اباعبدالله(ع) ویارانش قسمت اصلی ماجرا محسوب می شود. دراین بین بعضی اوقات مشاهده می شود که سخنران یا مداح مجلس اقدام به خواندن روایت ها و نقل قول های نامعتبر و حتی غیر مستند کنند. در طول تاریخ و درگذر زمان، آسیب ها، تحریف ها و آفت هایی متوجه این فرهنگ بوده است که آن را از طراوت و تازگی و پاسخ گویی کامل و مداوم به نیازهای زمان بازداشته است. این مسئله ناشی از عوامل مختلفی بوده است که مهم ترین آن فلسفه بافی های انحرافی نسبت به قیام عاشورا بوده است. شهید مطهری یکی از کسانی بوده که در برابر این تحریف ها به خصوص در مورد شهادت حضرت اباعبدالله(ع) نوشته ها و سخنرانی های روشنگرانه ای دارند و ایشان به طور صریح در برابر این نوع از انحراف ها موضع می گرفت. حتی برخی از کتاب ها را مقدمه ساز انحراف و کج روی معرفی می کرده است. استاد در مورد تحریف لفظی عاشورا، نمونه های زیادی ارائه داده اند، برای مثال در کتاب حماسه حسینی می نویسند: در همین تهران در منزل یکی از علمای بزرگ چیزی را درباره حادثه کربلا شنیدم که در عمرم نشنیده بودم. روضه خوان گفت: بعدازاین که حضرت لیلا رفت داخل خیمه و موهایش را پریشان کرد، نذر کرد که اگر خدا؛ علی اکبر را سالم به او برگرداند... از کربلا تا مدینه را ریحان بکارد! [روضه خوان] این را گفت و زد زیر آواز: (نذر علی لئن عادوا و ان رجعوا لازرعن طریق الطفت ریحانا) گشتم دیدم این طفتی که در این شعر آمده، کربلا نیست، بلکه این طفت, سرزمین مربوط به داستان لیلی و مجنون معروف است. این داستان را خود این شخص جعل کرده است. بدیهی است که این نمونه ها آسیب پذیر مجالس اهل بیت را بالاتر می برند. اما می شود که بخشی از این آسیب ها را توسط مداحان از بین برد. معلمی مداحان مداحان اهل بیت دارای جایگاه ویژه ای هستند. در این زمینه حضرت آیت الله خامنه ای، می فرمایند: با این چشم به حرفه مداحی نگاه کنید. وقتی آنجا می ایستید برای خواندن، احساس کنید که به عنوان یک مبلّغ دین، به عنوان یک پیام آور حقائق دینی، در اثرگذارترین شکل، آنجا ایستاده اید. اگر این احساس وجود داشت، آن وقت انتخاب شعر محدودیت پیدا می کند، کیفیت ادا محدودیت پیدا می کند، انسان هایی که می خواهند این مسئولیت را انجام دهند، محدودیت پیدا می کنند؛ چاره ای هم نیست. این کار را خود شما باید انجام دهید؛ کار خود مداح است. امروز اگر چنانچه بپرسند: آقا حرفه مداحی به چی احتیاج دارد؟ یکی می خواهد مداح شود، از امروز شروع کند، چه چیزی نیاز دارد؟ دو یا سه چیز را می شمارید؛ می گویید باید صدایش خوب باشد، حافظه خوبی داشته باشد، بتواند شعر یاد بگیرد؛ البته روح هم داشته باشد. انسانی با داشتن حافظه خوب و صدای خوش، می تواند مداح شود، به نظر ما این کافی نیست. شما به مداح به چشم یک معلم نگاه کنید که می خواهد چیزی را به مستمع خود تعلیم بدهد. همه شماها این صلاحیت رادارید. هیچ کس را از این دایره نباید بیرون کرد. هر که شوق این کار را دارد، بسم الله، خیلی خوب است؛ اما صلاحیتش را در خودش به وجود بیاورد. شعری که می خوانید، شعر معرفت و آموزنده باشد. فرض بفرمایید فاطمۀ زهرا(س) را که می خواهید معرفی کنید، آن چنان معرفی کنید که یک انسان مسلمان، یک زن مسلمان، یک جوان مسلمان از آن زندگی درس بگیرد؛ در دل خود نسبت به آن مجسمه قداست ، طهارت ،حکمت، معنویت و جهاد، احساس خشوع، خضوع و وابستگی کند. این، طبیعت انسان است. ما انسان ها تابع و متمایل به کمالیم. اگر بتوانیم کمال را در خودمان ایجاد کنیم، می کنیم؛ اگرنه، آن کسی که صاحب کمال است، به طور طبیعی انسان به او گرایش دارد. این کمال را در فاطمۀ زهرا(س)، در امیرالمؤمنین(ع)، در ائمه ی اطهار(ع) برای شنونده تشریح کنیم و شنونده ما در قالب شعر، در قالب کلام موزون، و به خصوص در قالب صدای خوش و آهنگ درست و خوب، این معرفت را مثل آب زلالی که می نوشد، بنوشد و به همه اجزای بدن او برسد. این کار از خیلی گویندگان، هنرمندان و معلمان برنمی آید اما از شما برمی آید، اگر این کار را انجام دهید . داشتن الگو – بایدها و نبایدها یکی از شرایط مرثیه خوانی پایندی به اصل واقعه است و برای گریاندن مستمعین نباید از هر سخن بی اساسی استفاده کرد. بلکه سوزندان قلب محبان اهل بیت(ع) به وسیله هنرنمایی در کیفیت بیان واقعه توسط مداحان باید تأمین شود. باید گفت اشک گرفتن از مردم که هدف نیست؛ هدف، آمیختن این دلِ اشک آلود که اشک را به چشم می رساند و چشم را اشک بار می کند به معارف زلال است؛ البته با هنرنمائی. در همین زمینه رهبر انقلاب نقل می کنند: ما در مشهد یک منبریِ معروفی داشتیم، خدا او را رحمت کند، مال پنجاه سال قبل است؛ مرحوم رکن الواعظین. او منبر می رفت و مردم پای منبر روضه خوانی او مثل ابر بهار گریه می کردند؛ درحالی که خودش هم بارها می گفت من اسم نیزه و خنجر نمی آورم. واقعاً هم نمی آورد؛ بنده ده ها منبر از او دیده بودم. حادثه را آن چنان هنرمندانه تصویر می کرد که مجلس را منقلب می ساخت؛ بدون اینکه بگوید کشتند ، بدون اینکه بگوید تیر زدند ، بدون اینکه بگوید شمشیر چنین زدند یا خنجر چنین زدند ؛ این ها را نمی گفت. می توان با شیوه های هنرمندانه، روضه خوانی خوب کرد و گریاند. البته این را هم به شما عرض کنم؛ اینکه آقایان مداح ها، و سابق ها روضه خوان ها که ما حالا کمتر توفیق پیدا می کنیم ببینیم، اما در مواردی از افاضات مداح ها مستفیض می شویم، اصرار می کنند که بلند گریه کنید، لزومی ندارد؛ خوب، آرام گریه کنید. وقتی می خواهند سینه بزنند، اصرار بر اینکه صدا، صدای این جمعیت نیست ؛ یا وقتی مردم می خواهند صلوات بفرستند، اصرار بر اینکه صلوات، صلوات این جمعیت نیست . شما بخواهید مردم صلوات بفرستند، ولو توی دلشان. گرم شدن مجلس به این شیوه ها، اصل نیست؛ کاری کنید که دل های مستمع را در اختیار بگیرید. دل مستمع وقتی در اختیار شما آمد، مقصود حاصل است؛ اگر آهسته هم گریه کند، باز مقصود حاصل است؛ اگر به شما توجه کرد، باز مقصود حاصل است. جلوگیری از تفرقه یکی از موارد دیگری که به نظر می رسد مداحان و مرثیه سرایان اهل بیت علیهم السلام می توانند آن را کنترل کند و به نوعی آن را مدیریت کنند مسئله تفرقه و از بین بردن فتنه است. مداحان می توانند از گسترش و ایجاد فضاهای عوامانه ای در برخی محافل مذهبی جلوگیری کنند. فضایی که موجب بدبینی و تفرقه افکنی میان شیعیان و اهل سنت می شود. تفرقه ای که زمینه ساز سوءاستفاده وهابیت و صهیونیسم می شود. یکی از آسیب های جدی در روابط شیعه و سنی که استعمار و استکبار از آن سود می برد، تحریک علما و عوام اهل سنت به وسیله برخی سخنان مجالس و اقدامات نسنجیده و غیر مرتبط با سیره اهل بیت(ع) توسط برخی افراد نادان است که علیرغم نهی و هشدار علما و بزرگان به مسیر نادرست خود ادامه می دهند. اهانت های علنی و زشت و تأسف بار به برخی صحابه و خلفا و لعن برخی همسران پیامبر نه تنها با سیره ائمه هدی و علمای بزرگ تناسبی ندارد، بلکه زمینه را برای سوءاستفاده وهابیت و تندروهای القاعده برای آتش افروزی و خشونت فراهم می سازد. اگرچه بانیان جدید جریانات برائتی که با پرچم تبری به میدان آمده اند، دارای ارتباطات واضح و عمیق با قدرت های استعماری به ویژه استعمار هستند، اما متأسفانه به علت عدم آگاهی برخی جوانان و مداحان، آن ها عملاً در میدان دشمن بازی کرده و هیزم آتش جنگ مذهبی را فراهم می آورند که فاتح نهایی آن اسراییل در منطقه است. بسیاری از گروهک های تندروی تکفیری که هم اکنون در عراق و سوریه و پاکستان و افغانستان مشغول فعالیت هستند، به منظور یارگیری و تحریک احساسات مردم، از نوارها، فیلم ها و سخنان مطرح شده در این مجالس استفاده می کنند و جواز قتل شیعیان را صادر می کنند. ................................ (1) قُل لا أَسئَلُکُم عَلَیهِ أَجراً إِلاَّ المَوَدَّهَ فِی القُربی (سوره شوری-23) ...