سایر منابع:
سایر خبرها
عاشورا زمینه ساز نهضت مهدوی است
دولت را طرح تحول سلامت دانست و عنوان کرد: این طرح باهدف خوبی آغازشده ولی متأسفانه در استان نظارت کافی اعمال نمی شود، کمبود پزشک متخصص در سایر شهرستان های استان لرستان از دیگر مشکلات اساسی استان به شمار می رود که باید سایر دستگاه ها به ویژه دانشگاه علوم پزشکی توجه ویژه ای به این امر داشته باشد. انتهای پیام/
شور عاشورا نیاز جامعه است/ نامه رهبر انقلاب منشور هسته ای ایران
اقدام قانون کاپیتولاسیون را لغو کردند. نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد یادآور شد: این حوادث تذکر و عبرتی برای بشر است. آیت الله میرعمادی به نامه مهم، تاریخی و کاربردی رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور در رابطه با برنامه هسته ای اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب در این نامه ضمن تایید برجام، الزامات و تکالیفی را برای برنامه هسته ای ایران مشخص کردند
حضور وزیر آموزش و پرورش در یزد و ارائه چند پیشنهاد(1نظر)
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد نویسنده این سطور متنی را که در حضور وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و عده ای از پیشکسوتان فرهنگی و مدیران و معاونان ادارات آموزش و پرورش بعداز ظهر روز شنبه 28/6/94 قرائت نمود عیناً در این ستون درج می نماید. بسم الله الرحمن الرحیم سلام و ادای احترام به خانم ها و آقایان حاضر در جلسه و با عرض خیرمقدم خدمت مقام عالی وزارت و همراهان عزیز و ارجمندشان و دیگر میهمانان عزیز. وظیفه می دانم به مناسبت 31 شهریور ماه آغاز دوران 8 ساله دفاع مقدس، گرامی بدارم یاد و خاطره شهیدان والامقام، آزادگان و ایثارگران به ویژه معلمان و دانش آموزان شهید و خانواده های معظم آنان اسوه های صبر و مقاومت که آسایش و امنیت این سرزمین اسلامی را مدیون فداکاری های آنان هستیم. حقیر در نظر دارد در این جلسه از خصوصیت کمتر گفته شده شهید بزرگوار محمدعلی رجایی یعنی از آزاداندیشی آن بزرگ مرد یاد کند. در سال 1358روزی با حضور مدیران و معاونان وزارتخانه جلسه ای برگزار شده بود تا پیرامون مطالب کتاب های درسی بحث و تبادل نظر شود. شهیدرجایی اظهار داشت اگر می خواهید این امر تحقق یابد بروید با متخصصان هر رشته مذاکره و از آنها دعوت کنید همکاری نمایند، وجهی هم برای اینکار اختصاص دهید. ایشان نام چند نفر از جمله مرحوم دکتر عبدالحسین زرین کوب را ذکر کردند. اما بعدها دیده شد در کتابهای درسی مقالات، عکس ها و نام بزرگانی که نه تنها از یاوران انقلاب بلکه از کسانی بودند که در پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش اساسی داشتند حذف کردند تا جایی که نوبت به حذف شعر مفسر بزرگ جهان تشیع علامه بزرگوار سیدمحمدحسین طباطبایی مولف تفسیر ارزشمند المیزان رسید. شعری با عنوان کیش مهر و با مطلع: همی گویم و گفته ام بارها – بود کیش من مهر دلدارها... اما آنچه حذف گردیده است: گره را ز راز جهان باز کن / که آسان کند باده، دشوارها جزافسون وافسانه نبود جهان / که بستند چشم خشایارها مرحوم علامه طباطبایی ترک زبان و استاد مسلم ادبیات عرب بودند به غیر از کلمه حلاج که آن هم اسم خاص بوده لغت عربی در آن شعر استفاده نشده اما به دست مولفان به تیغ سانسور گرفتار شده است. چه زیباست که تصمیم گیرندگان و نویسندگان کتب درسی در رشته های اجتماعی و ادبی و غیره به این نکته تاریخی توجه می نمودند که ابوالاسود دوئلی از حضرت علی بن ابیطالب(ع) پرسید: ای امام! بزرگترین شاعر عرب کیست؟حضرت فرمودند شاعران در یک وادی روشنی نتاخته اند تا پایان کار معلوم شود و اگر ناچار باید داوری کرد، پس پادشاه گمراهان بزرگترین شاعر عرب است.(حکمت 455 نهج البلاغه). مظهر عدل و عدالت به امرؤالقیس اشاره می فرماید که بیشتر اشعار او در وصف شراب، معشوق، مجالس لهو و لعب، زیبائی های اندام اسب و امثال آن بوده و در دوران جاهلیت به وی لقب ضلیل داده بودند. جناب آقای دکتر فانی از جنابعالی درخواست می گردد ترتیبی داده شود تا برق و آب و گاز هیچ یک از مدارس در سراسر ایران قطع نگردد و در این راه استانداران محترم به کمک طلبیده شوند. دیدیم با نبودن وسایل استاندارد گرمایش و سرمایش در آموزشگاه ها ضررهای مادی و خسارات جانی جبران ناپذیری تاکنون به بار آمده است. از جمله اثراتی که بر این امور و نظایر آن مترتب می باشد سوژه ای است که به دست مخالفان نظام و حتی عده ای از موافقان حکومت داده می شود تا با تمسک به ضرب المثل چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است بعضی از سیاست های نظام مانند کمک به دیگر کشورهای مسلمان منطقه یا آمریکای لاتین یا بعضی از کشورهای آفریقایی را مورد ایراد و انتقاد قرار دهند. پیشنهاد می نماید در تحقق خواسته های فرهنگیان شاغل تلاش های همه جانبه صورت پذیرد و دولتمردان و مسئولان ذی ربط کوشش کنند ظلم مضاعفی را که سال هاست بازنشستگان فرهنگی بویژه بازنشستگان قبل از سال 1379در زمینه تبعیضات موجود در دریافت حقوق ماهیانه، تحمل می نمایند بر طرف گردد یا حداقل کاهش یابد. از دیدارتان با خانواده های معلمان زندانی سپاسگزاری می گردد همانگونه که در مصاحبه با خبرگزاری مهر اظهار داشته اید در حدود اختیارات قانونی برای پیگیری مشکلات معلمان از جمله معلمان زندانی تلاش خواهید نمود که این عنایت و توجه با عملکرد پیشینیان شما که حاضر نبودند اعضای کانون صنفی معلمان را به اصطلاح به حضور بپذیرند قابل مقایسه نیست. یکی از وعده های جناب دکتر حسن روحانی قبل از خرداد 92 همانا تلاش برای رفع حصر معترضان به انتخابات 88 بود بدان امید که در این زمینه اقدامات لازم معمول گردد و به نتیجه مطلوب هم برسد. تشکر از دولت تدبیر و امید که اعلام کرد بگذارید معلمان و کارگران خواسته های خودشان را بیان کنند و در یزد نیز از جناب آقای استاندار محترم و جناب آقای دکتر طالبی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جناب آقای احمد شیرزاد مدیر کل آموزش و پرورش بار دیگر تشکر می کنم که طی جلسات متعدد خواسته های به حق فرهنگیان اعم از شاغل و بازنشسته را شنیدند و از امنیتی کردن فضا جلوگیری نمودند و سپاس از معلمان آگاه و نکته سنج یزدی که با صراحت در تجمع های گوناگون اظهار داشتند: برای احقاق حق معلمان و جلوگیری از تضییع حقوق آنان کوشش می کنند اما در روزهای رسمی مدرسه و کلاس را ترک نمی کنند. باشد که در پی سفر وزیر محترم آموزش و پرورش به یزد تصمیماتی به نفع فرهنگیان محترم اعم از شاغل و بازنشسته و دانش پژوهان یزدی اتخاذ گردد. ضمناً از طرف 4600 نفر سهامدار شرکت های فرهنگیان یزد از جنابعالی دعوت می نمایم در سفر بعدی از مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) و یکی از پروژه های در دست اقدام شرکت بازدید فرمائید تا به خواست ایزد یکتا جنابعالی هشتمین وزیر دولت جمهوری اسلامی ایران باشید که از تعاونی فرهنگیان یزد دیدن می نمائید. خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی وما رستگار بر محمد و آل محمد صلوات در آن نشست عده ای از پیشکسوتان و فرهنگیان درخواست ها، پیشنهادها و نقطه نظرات خود را بیان نمودند جناب آقای غلامعلی سفید استاندار اسبق اظهار داشت: با تشکر از وزیر محترم به خاطر کارهایشان، از نظر سفر به استان ها و جلسه با معلمان و حضور در جمع فرهنگیان و به ویژه ملاقات با خانواده زندانیان و تلاش در جهت آزادی آنان که کار ارزشمندی است، متاسفانه دعا برای زندانیان و حمایت برای آزادی اسیران در قاموس بعضی منکر تلقی می شود. درباره آموزش و پرورش می توان مسائل مختلفی را مطرح نمود ولی تحت دو عنوان مطالب کلی را عرض می کنم. 1- عدالت آموزشی 2- نوسازی اموزش و پرورش درباره عدالت آموزشی باید مهمترین مسئله را وضعیت معیشتی معلمان عنوان کرد پس از آن نگاه یکسان به همه معلمین و دانش آموزان و تامین و توزیع امکانات مناسب برای همه آموزشگاه ها. در رابطه با مدارس خاص تنوع آنها کاهش یابد و با اجرای قانون و پرداخت بخشی از هزینه ها توسط دولت امکان حضور بیشتر دانش آموزان در مدارس غیردولتی فراهم گردد. قانون اینگونه مدارس که در مجلس شورای اسلامی مصوب شده اجرایی گردد و معلمین مدارس غیردولتی در خدمات رفاهی و ادامه تحصیل و آموزش های ضمن خدمت مورد حمایت قرار گیرند. به مدارس مناطق و استان ها در زمینه های مختلف به ویژه محتوای دروس، شروع و خاتمه کار مدارس، زمان های تعطیلی و ساعات آموزشی و... اختیارات بیشتر داده شود. به تشکل های موجود فرهنگیان و ایجاد تشکل فراگیر با انتخابات آزاد برای مشارکت در امور مختلف از جمله مسائل معیشتی، مدیریتی عنایت ویژه ای مبذول گردد. در پایان باید تاکید کرد علیرغم همه مشکلات مانده از سال های پیش از قبیل استخدام های فراوان، وجود نیروی انسانی مازاد، بدهی ها و... اما نقشه راه تا حدی مشخص شده و تدوین سند تحول، زمینه بعضی اقدامات اساسی را فراهم نموده است که باید از این فرصت ها استفاده نمود. جلسه بعد از سخنان مقام عالی وزارت و پاسخگویی به بعضی از مطالب و پرسش های مطرح شده با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد پایان یافت. مدیر مسئول ...
برگزاری نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان تفت
نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان تفت به ریاست معاون فرماندار و با حضور معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی در محل فرمانداری تفت برگزار شد . به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "ناصر دهقانی" در ابتدای این نشست ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدا... الحسین(ع) ابراز امیدواری کرد سوگواری ها و عزاداری های همگان مورد قبول درگاه حضرت دوست قرار گیرد. معاون فرماندار تفت در ادامه این نشست با اشاره به اهمیت سواد و علم آموزی در جامعه اسلامی گفت: خوشبختانه وضعیت شهرستان تفت در عرصه سوادآموزی مناسب و مطلوب است و امیدواریم ادامه این روند بتواند به ریشه کنی کامل بی سوادی در شهرستان منجر شود. دهقانی افزود: خوشبختانه در شرایط حاضر، شرایط و مشوق های مناسبی از سوی دولت تدبیر و امید برای کمک به ریشه کنی کامل بی سوادی و کم سوادی در جامعه ایران اسلامی در نظر گرفته شده است که هم بی سوادان و هم مشتاقان خدمت در این عرصه خداپسندانه می توانند از این فرصت ارزشمند بهره لازم را ببرند . معاون فرماندار تفت با اشاره به محدودیت های در نظر گرفته شده برای بی سوادان از سال 95 اظهار داشت: از سال 95، صدور و تمدید گواهینامه رانندگی و نیز صدور و تمدید پروانه کسب برای افراد بی سواد منوط به اخذ و ارائه مدرک دوره سواد آموزی خواهد بود . وی تاکید کرد: همچنین کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور از سال 95 مکلفند افراد آموزش پذیر بی سواد تحت پوشش خود را برای سوادآموزی به سازمان معرفی و یا راساٌ نسبت به آموزش سواد به افراد یاد شده با همکاری سازمان سودآموزی اقدام نمایند . در ادامه این نشست معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز از خدمات و تلاش های آموزش و پرورش شهرستان تفت در ریشه کنی بی سوادی قدردانی کرد. "مرآت امین الرعایاء" با اشاره به عوامل مختلف موفقیت استان یزد در امر ریشه کنی بی سوادی اظهار داشت: مهم ترین عامل برای توسعه سواد آموزی در استان یزد، مسئله اعتقادی است چرا که مردم مومن و مسلمان استان یزد به خوبی از تاکیدات و سفارشات دین مبین اسلام در رابطه با علم آموزی و سواد آگاهند. معاون اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از امضاء تفاهم نامه با 42 دستگاه اجرایی در استان در عرصه سوادآموزی خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه استان یزد در زمینه اجرایی کردن سند باسوادی اولیاء در کشور رتبه ممتاز را کسب نموده که امیدواریم این روند ادامه یابد. وی با قدردانی از خدمات و تلاشهای مسئولان سوادآموزی شهرستان تفت در بحث سواد آموزی کارکنان قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با توجه به همت و تلاش صورت گرفته، شهرستان تفت اولین شهرستان استان باشد که سند باسوادی کارکنان را تنظیم و اجرایی نماید. در ادامه این نشست کارشناس مسئول سوادآموزی شهرستان تفت نیز به ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در این رابطه پرداخت. "منصور اسلامی" با اشاره به اقدامات صورت گرفته در عرصه سوادآموزی تفت، گزارش اجمالی از طرح باسوادی اولیاء و کارکنان، آموزش طرح اتباع خارجی و ارائه عملکرد سال گذشته و امسال ارائه کرد. ...
استعفای شهردار یزد و اثرات مترتب بر آن
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد قانون وظایف اعضای شورای اسلامی شهرها را در 34 بخش و چند تبصره مشخص نموده از جمله انتخاب شهردار، نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا و طرح های مصوب در امور شهرداری، همکاری با مسئولان اجرایی و نهادها و سازمان های مملکتی در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و عمرانی، نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمایه و دارایی های شهرداری، همکاری با شهرداری جهت تصویب طرح حدود شهر، نرخ خدمات ارائه شده توسط شهرداری، تعیین نرخ کرایه وسائط نقلیه و عوارض و از همه مهمتر انتشار صورت مالی در پایان هر سال جهت اطلاع عمومی و غیره می باشد 1 گرچه بنا به دلایل و علل گوناگون نظیر عدم استقبال فعالان سیاسی، نهادهای اجتماعی و یا نبودن احزاب و گروه های قانونی علاقه مند آن طور که باید و شاید مردم دارالعباده در انتخابات اعضای شورای اسلامی شهر یزد شرکت ننموده و به نظر می رسد جمع آرای 13 عضو منتخب برابر با تعداد رای افرادی است که حق شرکت در انتخابات شورای شهر داشته اند یعنی با یک حساب ساده آرای اکثر منتخبین کمتر از ده درصد آرای واجدین شرایط می باشد که می توانستند پای صندوق های رای بیایند اما بدیهی است افراد انتخاب شده قانوناً عضو شورای اسلامی شهر یزد و مورد احترام هستند و مصوبات جلسات پس از طی مراحل پیش بینی شده قابل اجراست. یکی از مواردی که اخیراً در شهرداری خبرساز شد موضوع استعفای شهردار یزد بود که روز سه شنبه 10 شهریور ماه در شورا اعلام وصول شد و قبل از آن برخی از سایت ها مخالفت بعضی از گروه های سیاسی و مسئولان ارشد استان و نیات مغرضانه!! یکی از اعضای شورای اسلامی شهر را باعث استعفای شهردار می دانستند که نمی خواسته به مردم خیانت کند و به ناچار استعفا داده است. شهردار یزد با اقدام به جا و مناسب مطالب منتشر شده در این باره را تکذیب کرد. وی عنوان مسائلی از قبیل اختلاف با استانداری و زیاده خواهی اعضای شورای اسلامی شهر را کذب محض دانست.. ... و گفت طی دو سال گذشته بیشترین تعامل را با استانداری یزد و شورا داشتیم و داریم و نمایندگان محترم مردم در شورای شهر یزد نیز تنها خواست مردم را دنبال کرده و مشکلی با هیچ یک از اعضای شورا وجود نداشته است. وی در پایان خود را خدمتگزار مردم دانست و افزود: امیدواریم با تصمیم شورای شهر آنچه که به نفع شهر یزد است حاصل شود و منتظر تصمیم شورا می مانیم. 2 مدیر مسئول آیینه یزد در این شماره نظر خوانندگان آیینه را به نکاتی که به نظر می رسد در رسیدگی به استعفای شهردار مورد بی توجهی اعضا از جمله رییس شورا قرار گرفته است جلب می نماید. قبلاً رئیس شورای اسلامی شهر یزد با رد شایعه استیضاح شهردار یزد گفته بود: اعضای شورای اسلامی شهر به دلیل اجرا نشدن برخی مصوبات شورا، سوالاتی را با شهردار مطرح کردند. حجت الاسلام عباس زارع گفت: طرح سوال از شهردار یکی از حقوق اعضای شورای شهر است اما هدف از این سوالات، دریافت پاسخ از شهردار است و برنامه ای برای رای گیری و استیضاح شهردار مطرح نیست. وی با تاکید بر اقدامات شایسته شهرداری یزد، ادامه داد: 60 درصد مصوبات شورای شهر تاکنون اجرا شده است اما اعضای شورای شهر خواستار پاسخ شهردار درباره مصوبات اجرا نشده هستند. این عضو شورای شهر گفت: اعضای شورای شهر با بازدید از طرح های شهری، از روند اجرای برخی از این طرح ها از جمله ساخت پارک های شهری و توسعه فضای سبز شهر انتقاد کرده اند. وی ادامه داد: سرعت عمل اجرای برخی از این طرح ها نیز کند است در حالی که نیاز به ایجاد پارک و توسعه فضای سبز شهری از نیاز های اساسی شهر محسوب می شود. رئیس شورای شهر یزد گفت: اجرای طرح های مناسب برای توسعه فضای سبز و نگهداری از فضای سبز موجود به ویژه فضای سبز حاشیه معابر شهر نیز مورد تاکید اعضای شورای شهر است. زارع اضافه کرد: محله های مختلف به ویژه محله های قدیمی شهر نیز مشکلاتی دارند که هنوز اقدام مناسبی برای رفع آنها انجام نشده است و اعضای شورای شهر خواستار ارائه پاسخ از سوی شهردار در خصوص دلایل رفع نشدن این مشکلات هستند. وی گفت: سیما و منظر شهر یزد در این سال ها تغییرات فاحشی کرده است، اما اعضای شورای شهر انتظار دارند که تلاش های شهرداری برای ارتقای خدمات ارائه شده در شهر سرعت یابد. 3 بعداز حدود 3 ماه که استعفای شهردار تقدیم شورای اسلامی شهر شد مردم انتظار داشتند از طریق شورا علت استعفای شهردار و دلایل اجرایی نشدن تعداد زیادی از مصوبات شورا توضیح داده شود و اعلام گردد در این مدت چه اقدامات و مذاکراتی صورت گرفته است؟ آن عده از اعضای شورا که بعضی از اقدامات شهردار را تخلف می دانستند چرا این موضوع را پیگیری نکردند؟ نتیجه چه شد؟ چرا عده ای از مخالفان آن گونه تغییر روش دادند که به موافق تبدیل شدند؟حق مسلم اعضا است که از عملکرد شهرداری مستدلاً حمایت و یا مخالفت کنند اما هر گروه باید دلایل خود را علنی و رسمی بازگو نماید و در صورتجلسات ثبت و ضبط گردد تا به شایعات موجود دامن زده نشود راه چاره شکایت از این یا آن نیست پاسخگویی راه حل نهایی است. نکته دیگر این که قانون حضور شهروندان را در جلسات علنی شورا مجاز دانسته است. اما هر گاه هنگام رسیدگی به استعفای شهردار عده ای هر چند محدود از هر صنف و طبقه به دلخواه بخواهند از عملکرد وی حمایت یا مخالفت کنند کاری پسندیده و مورد قبول نیست، همانگونه که طومارنویسی مشکلات خاص خود را دارد و قابل اعتنا نمی باشد. اگر روزی قرار است درباره اقدامات مسئولی نظرخواهی شود حداقل عرف راه هایی را مشخص نموده که مغایر با آن چیزی است که در روز رسیدگی به استعفای شهردار انجام پذیرفت و در تاریخ شهرداری ثبت و ضبط گردید و پرسش ها در ذهن جامعه بی پاسخ ماند !! شهردار و اعضای شورا اگر چه تاکنون نشان داده اند مسائل مطروحه مربوط به شهر را که در این ستون درج گردیده پاسخگو نبوده اند اما سزاوار است توضیح دهند در ساعاتی که با استعفای شهردار مخالفت گردید آن عده از کارمندان یا شهرداران منطقه که در جلسه شورای شهر شرکت نموده بودند با اجازه مقامات مافوق و یا شورای شهر بوده و یا در آن روز درخواست مرخصی کرده یا به دلخواه میز کار خود را ترک و در جلسه شورای شهر شرکت کرده بودند؟ مشورت و نظرخواهی معقول و لازم است ولی تصمیمات مهم و اثرگذار در مسائل اجتماعی بویژه در شورای اسلامی شهر معمولاً در نشست های خودمانی، سخنان در گوشی پشت میز هتل ها و میهمان خانه ها و رد و بدل کردن مکالمات با تلفن های همراه و امثال آن در صورتی که مورد اعتراض بعضی از همکاران هم قرار بگیرد و یا نظرات و پیشنهادها در صورتجلسات قید نگردد موثر و مفید نخواهد بود. بدان امید که انتقاد سیدمحمد میرمحمدی عالی ترین مقام اجرایی استان از پاسخگو نبودن بعضی از مسئولان را شنیده باشیم و آن را به کار بندیم. استاندار در مراسمی گفت: همه ما باید پاسخگو به مردم باشیم و عملکردمان به گونه ای باشد که بتوانیم پاسخ مناسبی به مطالبات مردم بدهیم. میرمحمدی با انتقاد از اینکه برخی از مسوولان از پاسخگویی به مردم شانه خالی می کنند اظهار کرد: گاهی مشاهده می شود برخی مسوولان در شبکه های اجتماعی یا گفتگو با رسانه ها خود را به جای مردم می گذارند و مشکلات و مسایلی را که برعهده خودشان است تا رفع کنند را از زبان جامعه بیان می کنند که این معضلات وجود دارد. وی افزود: به عبارتی دیگر آنها سعی در فرافکنی و عدم پاسخگویی به مردم دارند که این در دولت تدبیر و امید جایگاهی ندارد. استاندار یزد به فرمانداران و دیگر مسوولان استان توصیه کرد تمام وقت خود را برای خدمت به مردم قرار دهند و از جایگاه و مسوولیتی که به آنها داده شده به نحو مطلوب در جهت خدمت به مردم استفاده کنند. 4 خواست شهروندان این بود که اعضای شورای اسلامی شهر عملکرد شهردار را دقیقاً بررسی و از اقدامات مفید وی که در نهایت به نفع شهروندان است سپاسگزاری و با توجه به امکانات موجود تصمیم گیری می کردند، چون چهل درصد مصوبات شورای اسلامی شهر یزد اجرایی نشده علت را دقیقاً جویا می شدند و طی صورتجلساتی دلایل اجرایی نشدن آنها را مشخص و به شهروندان یزدی توضیحات لازم را ارائه می کردند و با کسانی که احیانا در انجام وظیفه کوتاهی کرده اند برخورد قانونی می نمودند، در این صورت مردم دارالعباده تصمیمات متخذه از سوی اکثریت یا اقلیت اعضای شورا را بیش از پیش کارساز و اثرگذار تلقی می کردند. مدیر مسئول پی نوشت ها: 1- قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی، ماده 76، مصوب 1/3/1375 2- سایت یزدفردا، 10/6/94 3- هفته نامه آیینه یزد، شماره 421 4- سایت یزدی نیوز، 17/6/ ...
یزد در جستجوی شرکای بین المللی / پیشنهاد تشکیل کمیته روابط خارجی در استان یزد
مناسبات تازه ایران و جهان پس از برجام ، استان یزد بایستی جایگاه و سهم واقعی خودش را از فرصت بوجود آمده در دوران پسا تحریم جستجو نماید، با توجه به اینکه پس از برجام کشورهای توانمند غربی و جهان با اعزام هیات های بلند پایه سیاسی و اقتصادی درصدد توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران برآمده اند ؛ شایسته است استان از این فرصت پیش آمده استفاده نموده و ضمن دعوت از برخی از این هیات ها ، مناسبات تازه ای را با این کشورها برنامه ریزی کند .
آزموده را، آزمودن خطاست
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد هر ایرانی با شرایطی که در قانون مشخص شده می تواند در تمام انتخابات به عنوان انتخاب کننده یا انتخاب شونده شرکت کند مردم هم آزادانه پس از طی مراحل می توانند به کاندیداهای مورد نظر خود رای بدهند. معمولا در هر دوره ای افرادی از گروه ها و احزاب و انجمن ها نام عده ای از فعالان سیاسی را مطرح و یا ضمن سفر به شهرها و استان ها آنها را به شرکت در انتخابات تشویق می نمایند که در این زمینه فعالانه حضور داشته باشند در این شماره بر اساس ضرب المثل معروف آزموده را آزمودن پیشمانی آرد و آن طور که گفته اند: تباهی روزگار خود فزایم چو چیز آزموده آزمایم روان را رنج بیهوده نمایی که چندین آزموده آزمایی 1 نویسنده این سطور در نظر دارد با دهها شاهد و دلیل که در 9 سال اخیر بخش هایی از آن را در ستون انعکاس آیینه درج نموده، با عنایت به نزدیک شدن ایام انتخابات مجدداً بدان اشاره کند و آرزو نماید برای سومین بار خط و شیوه محمود احمدی نژاد و همفکرانش بر این سرزمین حکمرانی نکند و مردم را دیگر بار دچار بلیه دوران حکومت نهم و دهم ننماید. آیت ا... عبدا... جوادی آملی، با اشاره به موضوع اختلاس ها در کشور گفت: مشکلاتی به مملکت ما ضربه وارد کرده که نخست اختلاس است و دیگری سوء مدیریت که اینها کمر نظام را شکسته اند. ایشان در دیدار شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: بیت المال حسابش در قیامت معلوم است اما در این دنیا بنا به فرموده حضرت علی(ع) بیت المال یک مرتع سرسبز است که اگر در جایی غیر از خودش و خدمت به مردم مصرف شود بیماری و با می شود که آبروریز خواهد بود و همه از آن مطلع خواهند شد. مسئولان باید در مصرف بیت المال دقت کنند و همین دادگاه اختلاس نفتی بیماریی شده است که آبروی نظام را خدشه دار کرده و اگر به این جمله گهربار حضرت علی(ع) گوش داده بودیم امروز آبروی ما در دنیا حفظ می شد و من از خداوند می خواهم که به ما آبرو عطا کند. آیت ا... جوادی آملی ادامه داد: ما در این کشور همه چیز داریم و خداوند نعمت خودش را برای ما قرار داده و این در حالی است که یک صدم جمعیت دنیا را داریم، 10 درصد از منابع دنیا در کشور ما قرار دارد ولی متأسفانه این اختلاس ها ضربه زیادی را به مردم و کشور وارد کرده است. 2 سیاستمداری که سال ها در سمت های اداری و در رده های مختلف از قبیل شهرداری، استانداری، ریاست جمهوری فعالیت و مسئولیت داشته آیا نمی داند در یکی دو هفته آخر دوران مدیریتش نباید مجوز دانشگاه به نام خود و یاران نزدیکش صادر کند و یا از بیت المال وجه به حساب شخصی واریز ننماید تا در مظان اتهام قرار نگیرد. اگر سازمان ها و نهادهای نظارتی به هر دلیل با دولتی که خود را پاکترین دولت تاریخ و یا حکومت عدالت گستر می دانست در آن 8 سال مماشات نموده اند وقت آن است که بر اساس مدارک موجود به وظایف شرعی و قانونی عمل نمایند. گرچه شواهد امر حکایت از آن دارد که پرونده متخلفان و مفسدان اقتصادی، زمین و کوه و دریا و جنگل و گردنه خواران و غیره در حال رسیدگی است و باعث امیدواری مردم خواهد بود. دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اما از یک تخلف دیگر دولت سابق هم توضیحات بیشتری می دهد و می گوید: دانشگاه جامع ایرانیان یک دانشگاه غیر انتفاعی و خصوصی است که در دو هفته پایانی کار دولت قبل تاسیس شد و در صدور مجوز آن و تخصیص اعتبار از محل بودجه نهاد ریاست جمهوری، سوء جریان به وقوع پیوسته است. شاهد این مدعا روند زمانی شتاب زده تاسیس و شکل گیری این دانشگاه و تخصیص غیرقانونی اعتبار به عنوان سرمایه تاسیس از محل منابع نهاد ریاست جمهوری در دو هفته پایانی کار دولت است. مصوبه ای در دولت به منظور جواز کمک نهاد ریاست جمهوری به برخی اشخاص حقیقی و حقوقی تحت عنوان فعالیت های فرهنگی و اجتماعی صادر می شود بدون آنکه در جلسه، ذکر نامی از دانشگاه جامع ایرانیان باشد. در حال حاضر پرونده این مصوبه که مبنای قانونی این اقدامات قرار گرفته است، در مرجع قضایی در حال رسیدگی است. در نهایت مورخ 12/5/1392 و در آخرین روز کاری دولت قبل با امضای آقای ح. ب مبلغ 16 میلیارد تومان به حساب شخصی مشترک رییس جمهور وقت با وی، واریز می شود. البته با اشکال دیوان محاسبات کشور و پیگیری دولت یازدهم این وجوه مجددا به حساب نهاد ریاست جمهوری بازگردانده شد. در تاریخ 5/6/1392 حسابرس کل هیات حسابرسی دیوان محاسبات کشور این امر را خلاف قانون ابلاغ کرده و بر بازگشت آن تاکید می کند و روز بعد از آن با اعلام دادسرای دیوان محاسبات کشور، حساب شخصی رییس جمهور سابق و آقای ح. ب مسدود می شود و با پیگیری های مکرر معاون کل محترم نهاد ریاست جمهوری در تاریخ 11/7/1392 این وجه به حساب نهاد باز می گردد. وی افزود: پرونده قضایی رسیدگی به دانشگاه ایرانیان مفتوح است، ضرورت دارد مرجع قضایی بررسی کند که چگونه طی کمتر از دو هفته پایانی کار دولت مجوز این دانشگاه صادر و شروع به کار می کند، بدون اینکه به ثبت رسمی برسد و از محل بودجه دولت به بهانه کمک به آن به حساب شخصی این افراد کارسازی شود. انتظارمان از دستگاه قضایی این است که این پرونده را با سرعت بیشتری رسیدگی کند. امیدواریم مسوولانی که در این رابطه نقش داشتند پاسخگوی عملکردشان باشند. 3 نه تنها اصلاح طلبان بلکه عده ای از اصول گرایان هم آرزو می کنند عموم مردم اجازه ندهند تفکر احمدی نژاد ی ها بار دیگر بر این سرزمین حاکم شود حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان در فاصله شش ماه مانده به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به بررسی فضای انتخاباتی حاکم بر جریان های سیاسی و افراد موثر در این دو انتخابات می پردازد و می گوید: دعا می کنم تفکر احمد ی نژاد دیگر هیچ گاه به ملت ایران تحمیل نشود. مدتی است که زمزمه هایی از فعالیت های انتخاباتی محمود احمدی نژاد و اطرافیانش شنیده می شود. از جلسات دفتر ولنجک رییس جمهور پیشین گرفته تا همایش های گاه و بیگاهی که احمدی نژادی ها برگزار می کنند و بازار سفرهای استانی هم داغ است. این فعالیت ها، شایعات زمینه چینی برای حضور مجدد احمدی نژاد در قدرت را قوت می بخشد. غرویان در این زمینه می گوید: من که شخصا دعا می کنم که هیچ وقت افکار و مشی آقای احمدی نژاد بار دیگر بر ملت ایران تحمیل نشود و این از دعاهای بنده است که این مصیبت ها بار دیگر در کشور ایران و ملت ایران توسط آن افکار و مشی ایشان حاکم نشود. البته حدس می زنم اکثریت ملت به خصوص فرهیختگان و آن ها که دانش بالاتری دارند متوجه شدند که واقعا چه مصیبت هایی بر ملت ما در این هشت سال وارد شد. وی می افزاید: توده مردم هم آگاه تر و متوجه تر شده اند. نخبگان باید تلاش کنند که توده مردم را آگاه تر کنند تا بار دیگر به آن طرز فکر رای داده نشود ولی در عالم سیاست هر اتفاقی ممکن است بیفتد. تلاش دولت سابق هم این است که باز قدرت را در دست بگیرد ولی ما امیدواریم و دعا هم می کنیم که چنین اتفاقی نیفتد و مردم را هم آگاه می کنیم که به چنین نمایندگانی با آن طرز تفکر و افراط گری ها و تندروی ها رای ندهند. در دو سال پایانی دولت احمدی نژاد برخی از اصولگرایان او را به خاطر خانه نشینی 11 روزه و ارتباط با اسفندیار رحیم مشایی از جریان اصولگرایی خارج دانستند و حتی پس از پایان دوران ریاست جمهوری اش از او برائت جستند. هر چند او هیچ گاه خود را وام دار گروه خاصی ندانست و حتی زنده شدن جریان اصولگرایی را از دم مسیحایی خود در انتخابات 84 می دانست... آقای احمدی نژاد هم به اعتبار این که دم از امام زمان(عج) و مدیریت امام زمانی می زند در دایره اصولگرایی گنجانده شده است. او خاطر نشان می کند: من خودم در یک سخنرانی 22 بهمن از احمدی نژاد شنیدم که در آخرش گفت که از نیروی انتظامی، استاندار و... تشکر می کنم، از امام زمان هم تشکر می کنم! انگار که امام زمان هم یکی مثل بقیه مسئولین است! طوری حرف زد که من تعجب کردم و انگار ارتباط مستقیم با امام زمان (عج) دارد. این کارها برای عوام فریبی بود و بعضی ها این ها را شاخصه اصولگرایی می دانستند. 4 خبرها حکایت از آن دارد که احمدی نژاد قرار است به وقتش پاسخ لازم را بدهد مردم مومن و صبور و انقلابی ایران می دانند او سال ها ادعا می کرد اسامی مفسدان اقتصادی را در جیب و کیف خود دارد گر چه هیچگاه نام آنها اعلام نگردید اما با کمال تاسف و تاثر باید گفت تنها یکی از کسانی که توانسته است با امکاناتی که در دولت احمدی نژاد برایش فراهم گردیده به آلاف و الوف دست یابد بابک زنجانی است که درباره ثروت کلان و نجومی وی می گویند: چنانچه ثروت دوباره مردم ایران از جیب های بابک زنجانی به بیت المال برگردد، می توان، هزاران کیلومتر مسیر آسفالتی برای تردد ایرانیان به سایر شهر های ایران ایجاد کرد، بیش از 100 بیمارستان تخصصی سرطان در سراسر کشور تاسیس کرد، ده ها هواپیما و کشتی برای بازرگانان و تاجران تهیه کرد، هزاران کیلومتر خط لوله آب رسانی کشاورزی و آشامیدنی به روستاها کشید، می توان هزاران مدرسه در سراسر کشور ساخت و بیش از 10 استان را به طور کامل آباد کرد و با تاسیس صد ها کارخانه تولیدی و شرکت های فرآورده های نفتی میلیون ها جوان متمدن، باهوش و تلاشمند را مشغول به کار و از کاهش بی رویه طلاق در کشور جلوگیری کرد. صد ها مرکز ترک اعتیاد، نگهداری از کودکان بدسرپرست و کودکان معلول راه اندازی کرد تا دیگر خانواده ای نگران مشکلات فرزند مریضش نباشد، و هزاران مورد دیگر می شود انجام داد به شرط آنکه پول های ملت عزیزمان از جیب های متهم بزرگ نفتی دوباره به بیت المال برگردد. 5 صد البته مردم، از درک و بینش سیاسی کارآمد و توانمندی برخور دارند و نیازی به هدایت جریانات سیاسی ندارند و مسایل و حوادث کشور را بخوبی تحلیل می کنند در گزینش و انتخاب خود بهترین ها را انتخاب خواهند کرد و از طرفی عهد و پیمانی با کسی ندارند و عقد اخوتی با کسی نبسته اند هرگاه تشخیص دهند که فرد اصلح کیست او را بر می گزینند و برای این تشخیص بهترین معیار عملکرد گذشته افراد است. بنابراین شایسته است که همه ما به خواست و اراده مردم تمکین کنیم و در برابر انتخابشان سر تسلیم فرود آوریم. مدیر مسئول پی نوشت ها: 1- امثال و حکم علامه علی اکبر دهخدا، جلد اول، صفحه 31 و 32، انتشارات امیرکبیر 2- خبرگزاری ایرنا، 19/7/94 3- روزنامه اعتماد، مورخ 19/7/94 4- خبرگزاری ایسنا، مورخ 15/6/94 5- روزنامه آرمان، مورخ 18/7/ ...
آن روی سکه ی بازسازی جاده منتهی به مرز مهران ؛ تکمیل زیرساختهایی که هنوز یک رویا است
اساس تحولات سریع امروزی اکنون به ضرورت مورد استفاده ترانزیتی و بین المللی قرار گرفته و به عنوان مسیر تردد بیش از سه میلیون زائر کربلا به حساب می آیند بی آنکه بهسازی آنها متنساب با این تغییرات باشد. چنین ظرفیتی با علم و آگاهی مسئولان کشوری و محلی هنوز در اغلب جاده های غرب کشور و خصوصاً استان ایلام مورد توجه قرار نگرفته است. کمبود اعتبار و گره های مدیریتی سد راه بازسازی جاده ایلام-مهران در
متن برجام نقاط ضعف ساختاری دارد / امر به معروف و نهی از منکر در جامعه منزوی است
به رئیس جمهور در خصوص برجام آن را تاریخی خواند و تأکید کرد: در متن توافق هسته ای نقاط ضعف خواستاری و موارد متعددی وجود دارد که اگر تیم مذاکره کننده، دولت، مجلس، شورای عالی امنیت ملی مراقبت نکنند، شرایط سوء استفاده غربی ها، سازمان ملل و آژانس بین المللی و انرژی اتمی فراهم می شود. نمازی عنوان کرد: مقام معظم رهبری با درایت، تیزبینی و آینده نگری خود که از سوی پروردگار برای رهبری امت اسلامی
در خوزستان با چالش آب مواجهیم
مقابله کند. کمیته ای در کرمان به ریاست استاندار تشکیل شده است تا با تدوین دستورالعمل ها در دولت از اعتبارات لازم برای آنها دفاع کنیم و قرار شده است که در برنامه ششم توسعه بودجه مشخصی برای این موضوع در نظر گرفته شود تا حداقل در میان مدت بتوانیم از تلفات این حوادث کم کنیم. مدیر ملی کار گروه مقابله با گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: توصیه ما این است که باید میزان آسیب پذیری مردم را کاهش
رییس اتاق بازرگانی ایران خبر داد
اقدام شود. وی گفت: با اجرایی شدن برجام، امید بر این است که فضای کشور برای سرمایه گذاری به ویژه سرمایه گذاری خارجی فراهم شود. رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: یک دوره تا حل مسائل در عرصه بین الملل داریم و دراین دوره باید حداکثر تلاش شود که رونق را در کشور داشته باشیم. جلال پور با اشاره به وضعیت استان کرمان گفت: انتقال آب و آب شیرین کن از برنامه های مهم ما برای استان
نامه رهبری به رئیس جمهور تضمین کننده منافع ایران اسلامی است/ فرهنگ عاشورا جامعه را زنده نگه می دارد
هسته ای را به عنوان سند ماندگار که تضمین کننده منافع ایران اسلامی است را بیشتر مورد توجه و تشریح کنند. طرح تحول سلامت باید موجب محرومیت زدایی شود امام جمعه خرم آباد، در ادامه با اشاره به طرح مهم تحول سلامت، بیان کرد: این طرح با انگیزه با هدف خوبی شروع شد و اثرات مثبت و فراوانی داشته است. وی افزود: در استان لرستان طرح تحول سلامت به دلیل نبود نظارت کافی خوب اجراء
بحران سوریه محور مذاکرات/کینه شخصی عامل تیرگی روابط ایران وکانادا
اشغالگران رفتارهای خشن و احمقانه ای داشته باشند بطور طبیعی نسل جوان آنان تحمل نمی کنند و به سوی مقاومت در مقابل اشغالگران سوق پیدا می کنند و در این حالت فرصت برای جذب آنان توسط تروریست ها فراهم می شود. نحوه تکوین جریانهای تروریستی در افغانستان و عراق مبین صحت این نظر است. لذا جنگ و اشغال همیشه زمینه فعال شدن یا بوجود آمدن جریانهای تروریستی را فراهم می کند و همین پدیده در جنگ یمن نیز
نامه رهبر در رابطه با برجام؛ منشور هسته ای ایران/ این نامه فصل الخطاب است
اند. وی افزود: در این نامه الزامات و تکالیفی تعیین شده و در واقع این نامه پایان بخش همه مسائل مربوط به هسته ای و فصل الخطاب است لذا همه کسانی که مخالف و یا موافق برنامه برجام هستند باید به این دستور که رهبر معظم انقلاب دادند، عمل کنند. خطیب جمعه خرم آباد با بیان این که نامه رهبر معظم انقلاب زمینه اتحاد و همدلی را فراهم کرد، ادامه داد: گرفت با نامه رهبر معظم انقلاب همه مسائل پایان یافت
هدف قانون امر به معروف و نهی از منکر بدخویی نیست
دستگاه های دولتی نمونه بارز در رعایت مسائل اسلامی باشند. این مسئول با بیان اینکه خدمت در جمهوری اسلامی، خدمت مقدسی است، افزود: مسئولان در انجام خدمت و رفع مشکلات مردم باید پیشگام باشند و در قانون امر به معروف م و نهی از منکر، افراد مجری باید آموزش های لازم را ببینند تا بتوانند این قانون را به درستی اجرا کنند. موسوی با اشاره به اینکه پیام امام حسین (ع) باید در محیط کار و اجتماع اجرا شود
جک استراو پروژه نفوذ را کلید زد/ ورود وزیر امور خارجه سابق انگلیس به سومین حرم اهل بیت(ع) همزمان با ...
در آن روز با حمایت و هدایت سرویس اطلاعات خارجی انگلیس MI6 به خیمه های عزای حسینی حمله کرده و حرمت این روز مقدس را شکستند. تا لحظه مخابره این خبر استاندار، معاون سیاسی استانداری فارس و دیگر مسئولان ارشد سیاسی استان درباره چرایی و یا علت حضور استراو در شیراز در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی توضیحی نداده اند. همچنین بنا بر برخی شنیده های خبری، دیدار با برخی فعالان سیاسی اصلاح طلب در دستور
از ورود طاعون به الموت قزوین تا توقف ساخت سد شفارود
توسعه اجرای طرح های صنعتی، خدماتی، دامداری و کشاورزی، آتش سوزی، تغییر اقلیم و خشکسالی که انسان سهم بیشتری در این دلایل دارد و به مرگ و نابودی افتاده است. مردم و قانون مردم و قانون دو عامل اساسی برای کمک به حفظ محیط زیست و کاهش تخریب حیات طبیعت و جامعه است چرا که حیات، توسعه، آرامش، راحتی موفقیت در گرو وجود زیربستری مهم به نام محیط زیست معنا و امکان پیدا می کند پس محیط زیست مان را جدی بگیریم و دوستدار آن باشیم.
مجلس دست اصلاح طلبان معتدل هم نباید بیفتد
مقام معظم رهبری درباره اجرای برجام اشاره و تصریح کرد: در این نامه تقریبا همه مسائل به صورت واضح و روشن بیان شده است. رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطرنشان کرد: مسئله هسته ای آنقدر مهم و خطیر است که حتی دولت ها و مجالس هم باید منافع آنها در سایه مسائل هسته ای باشد. باهنر تصریح کرد: رهبری دقت هایشان را در این موضوع اعمال و بعد هم کار را به مسیر قانونی اش واگذار کردند و در
قلب تپنده جهان تشیع در تاسوعای حسینی به سوگ نشست
استان قم نیز در دو بخش پایگاه مرکزی و پایگاه روح الله فعال هستند. در پایگاه روح الله با توجه به نزدیک بود به هسته مرکزی شهر حجم حضور مردم نوع دوست بیشتر است و عزاداران در این روزها اقبال بیشتری برای اهدای خون خود به نیازمندان دارند. *ساماندهی ایستگاه های صلواتی از جمله اقدامات صورت گرفته در تاسوعا و عاشورای حسینی ساماندهی ایستگاه های صلواتی است؛ همانگونه که امیر سامع
اعلام آمادگی راهداری برای مقابله با بحران احتمالی ناشی از ال نینو
سردسیر به ناوگان کامیون های راهداری اضافه کنیم . همچنین همکاران ما در بسیاری از محورها نسبت به رفع ایراد و تعمیر و بازسازی ماشین آلات نیز اقدام کردند. از سوی دیگر راهدارهای ما با کمک ماشین آلات راهداری آماده اند تا تمام جاده ها را در طول زمستان و در شرایط سخت و بورانی جاده باز نگه داشته و به مردم خدمت کنند." حسن نیا در ادامه به مشکلات اعتباری برای نگهداری راهها اشاره می کند و می افزاید
انصاری: دولت با اقتباس از مکتب سیدالشهدا مصمم به ریشه کنی فساد است
کاسبان تحریم را ببندد و دست آنها را از جیب مردم و بیت المال کوتاه کند که البته همراهی مردم، همراهی قوا، مجلس و قوه قضائیه در این مهم می تواند دولت را بیشتر کمک کند. او ادامه داد: همچنین از رسانه ملی تقاضا داریم که دولت را بیشتر کمک کند زیرا دولت نیازمند به حمایت ترویجی و تبلیغی است و رسانه ملی باید وظیفه تاریخی خود را به نحو احسن در حمایت از دولت و زمینه سازی اجرای برجام فراهم سازد.
اهداف توسعه پایدار و مبارزه همگانی با فقر
. نگاهی به اهداف توسعه توسعه پس از 2015 " Post-2015 Development Agenda" نشان می دهد چهار هدف مهم و استراتژیک آن عبارتند از : 1- ریشه کنی فقر در همه اشکال آن و در همه جا ، 2- پایان بخشیدن به گرسنگی، دستیابی به امنیت غذایی و بهبود تغذیه، و ترویج کشاورزی پایدارتضمین زندگی سالم 3- ترویج رفاه برای همه افراد در همه سنین و 4- تضمین کیفیت آموزش برابر و فراگیر و ترویج فرصت های آموزش (یادگیری
مذاکره با هند و اسپانیا برای خرید پالایشگاه های نفت/10 هزار میلیارد تومان پول مردم در دست بابک زنجانی/ ...
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، صنعت نفت و گاز و پتروشیمی یکی از شاهرگهای کلید اقتصاد کشور که نیاز به جذب سرمایه گذاری دارد. اکثر مسئولان اعتقاد براین دارند که در صورت برداشتن تحریم و آزادسازی پول های بلوکه شده زمینه برای توسعه این صنعت فراهم می شود. تجهیزات تولیدی همچنان چشم انتظار مشتری دبیر کمیسیون انرژی مجلس با تاکید براینکه هم اکنون اکثر کالاهای تولیدی
عزاداران حسینی تاسوعا را به سوگ نشستند
/> تامین امنیت مراسمات عزاداری فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر نیز اظهار داشت: به منظور ایجاد امنیت مطلوب مراسم عزاداری روز و شب های تاسوعا و عاشورای حسینی، واحدهای عملیاتی، انتظامی و ترافیکی پلیس شهرستان بوشهر در آمادگی کامل هستند. سرهنگ ابراهیم عرب زاده اضافه کرد: در این مدت با تشدید گشت های هدفمند انتظامی و ترافیکی زمینه حضور گسترده مردم ولایت مدار شهرستان بوشهر در مساجد، تکایا، حسینیه ها و محل های عزاداری فراهم می شود.
برقراری عدالت آموزشی طرح شناسایی دانش آموزان بانیازهای ویژه
به گزارش خبرنگار پانا از خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، حسین نعمتی افزود: برمبنای تعالیم و تاکیدات قانون برنامه پنجم توسعه کشور مهم ترین رسالت نظام آموزشی و پرورشی فراهم ساختن شرایط تحصیل برای همه افراد جامعه است. وی ادامه داد:براساس این وظیفه باید تمامی افراد جامعه با در نظر گرفتن تفاوتها،ویژگی ها و شرایط خاص بتوانند از فرصتهای برابر برای آموزش بر خوردار شوند.
نوربخش:اعطای تسهیلات بدون بهره به مستمری بگیران تامین اجتماعی از هفته آینده
کوچک حمایت از سوی صندوق و برای کسب وکارهای متوسط و بزرگ شبکه بانکی و صندوق توسعه ملی وارد عمل می شود از این رو نگاه و رویکرد ما باید بازارگرایی باشد. اصغر نورالله زاده متذکر شد: ما در صندوق اعتبارات در حوزه اشتغال را طی امسال 70 درصد افزایش داده ایم که بیشتر این کسب و کارها می تواند در حوزه خدمات باشد، همچنین در کنار حمایت های مالی توجه به ایجاد بازار و ساخت بازارهای جدید نیز باید جزو اولویت ها باشد تا مثمرثمر واقع شود که این مهم منوط بر همکاری دستگاه ها و ارگان های ذی ربط است.
کاهش 17 درصدی واردات در گمرک استان بوشهر
تابناک بوشهر: احمد پورحیدر با بیان اینکه استان ساحلی بوشهر در حوزه تجارت دریایی جایگاه مهمی دارد اظهار داشت: از 10 شهرستان این استان 8 شهرستان ساحلی است که امکانات ویژه ای برای فعالیت های دریایی از جمله بازرگانی دریایی فراهم کرده است. وی با بیان اینکه اکنون 13 گمرک در استان بوشهر مستقر شده تصریح کرد: این اداره ها در شهرهای مختلف این استان تاسیس شده که خدمات ویژه ای به صادرکنندگان و
عزم دولت برای ریشه کنی فساد در هر رده و مقامی/زمانه، زمانه پرکردن جیب خود نیست
نسبت به تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای کم لطفی یا بی توجهی کرده اند، بعد از این به این دستاورد توجه بیشتری نشان دهند و آن را دستاورد همه مردم، کشور و از منافع ملی بدانند و دولت را کمک کنند تا موانع اجرای برجام را از میان بردارد. او با یادآوری این نکته که دولت با اجرای برجام می کوشد تحریم ها را گام به گام از سر مردم بردارد، اظهار کرد: دولت مصمم به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی که از
استاندار کرمان: ایده شهر اقتصاد مقاومتی قابل توسعه به سایر مناطق است
تاکید کرد: امنیت در شهرستان قلعه گنج طی سال های گذشته وضعیت چندان مطلوبی نداشته اما با اجرای طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی، این شهرستان در حال حاضر امن ترین شهرستان جنوب استان کرمان است. وی تصریح کرد: در مسیر توسعه این شهرستان از حضور سران طوایف نیز به خوبی استفاده شده و در مسیر جذب سرمایه داران بومی نیز اقدام شده است و به نوعی همه افراد در مسیر توسعه همراه هستند. استاندار کرمان گفت: قلعه گنج باید
اجرای 10 پروژه درمانی در شهرستان دشتستان
تابناک بوشهر: علیرضا حاجیونی اظهار داشت: در اسلام تاکید بسیار زیادی به توجه به سلامت و بهداشت شده و باید در راستای بهبود وضعیت سلامت جامعه اهتمام ورزیم. وی افزود: دولت تدبیر و امید در راستای رفاه و آسایش مردم و کاهش هزینه های درمانی، برنامه های ارزشمند و متنوعی اجرایی و عملیاتی کرده و این مهم موجبات رضایتمندی مردم به ویژه اقشار کم درآمد را فراهم کرده است. رئیس شبکه بهداشت و