سایر منابع:
سایر خبرها
ترین های هفته سه لیگ قهرمانان اروپا+عکس
بهترین بازیکن: هالک (زنیت) تیم زنیت سن پترزبورگ که تنها تیمی است که تاکنون از سه بازی گذشته 9 امتیاز کامل خود را گرفته است، هالک بازیکن برزیلی این عامل اصلی این پیروزی ها بوده است و در بازی گذشته تمیش برابر لیون گل تماشایی را از فاصله بسیار دور به ثمر رساند که نوع خودش منحصر به فرد بود در نتیجه یوفا او را به عنوان بهترین بازیکن این هفته لیگ قهرمانان انتخاب کرد. بهترین تیم ...
فردین صحرایی/تحلیل روان شناختی و رمزی نقاشی کودکان کار خیابانی
فردین صحرایی -متولد 1356، کوهدشت -فارغ التحصیل مهندسی آب از دانشگاه شهید چمران اهواز، 1379 -فارغ التحصیل کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشگاه هنر اسلامی تبریز ، 1392 -عضو شورای سردبیری نشریات دانشجویی سوته دلان ، پیام و همدلی متعلق به امور دانشجویی، معاونت دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز، 1379-1377 -همکاری با هفته [...] فردین صحرایی -متولد 1356، کوهدشت -فارغ التحصیل مهندسی آب از دانشگاه شهید چمران اهواز، 1379 -فارغ التحصیل کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشگاه هنر اسلامی تبریز ، 1392 -عضو شورای سردبیری نشریات دانشجویی سوته دلان ، پیام و همدلی متعلق به امور دانشجویی، معاونت دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز، 1379-1377 -همکاری با هفته نامه ی سیمره و چاپ مطالب و مقالاتی پیرامون مباحث نقد ادبی و هنری و مسایل اجتماعی و سیاسی، 1392-1383 -انتشار مقاله ی رهیافتی پدیدار شناشانه به نظریه سینمایی اگزیستانسیالیسم با همکاری سرکار خانم مریم پیردهقان در ماهنامه ی فلسفه ی نو و پایگاه اینترنتی انسان شناسی و فرهنگ( www.anthropoloy.ir )، 1391 -انتشار مقاله ی نوای اساطیری مویه پیرامون نقد و بررسی موسیقایی آثار استاد ایرج رحمانپور، در کتاب دایره المعارف موسیقی لرستان ؛ تالیف رضا اقبالی 1392 و شماره ی اول هفته نامه ی سیمره 1383 -انتشار مقالات و مطالبی ، در هفته نامه سیمره و پایگاه های اینترنتی مختلف ، 1391-1390 تحت عناوین ذیل: - زیبایی نامکرر، نازیبایی مکرر - هویت بینامتنی و بینافرهنگیت هویتی - واکاوی یک فرهنگ - میر نامیرا - شورا پلکان قدرت یا حلقه ی مفقوده ی دولتشهر - خودنگاری شبه مدرن - خنیاگر زاگرس، راوی مقام های کهن - تحلیل روانشناختی و رمزی نقاشی کودکان کار خیابانی - شناخت و بررسی ابعاد شخصیت علی میردریکوندی و مکاتبات با کتابخانه ی بادلیان دانشگاه آکسفورد انگلستان - تحلیل رمزی یکی از نقوش سنگ نگاره های میرملاس - صیرروت انسان در عصر مدرنیته در دست انتشار (مقدمه ای بر رهیافتی انسان شناختی به پارادیم مدرنیته انسان معاصر) -تالیف کتاب در دست انتشار با عنوان زیبایی شناسی آوازهای کهن هوره ، پایان نامه ی کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشگاه هنر اسلامی تبریز با همکاری و مشاوره استاد علی اکبر شکارچی، 1394 -تالیف کتاب در دست انتشار تایپوگرافی نور و سایه ها با همکاری آقای سجاد همتی، پایان نامه ی کارشناسی ارشد گرافیک دانشکده ی هنرهای زیبا دانشگاه تهران، 1393 - در حال ترجمه ی کتاب سفر اکتشافی گروه باستان شناسی هلمز به لرستان ، 1393 ؛ شرح سفر دکتر اریک فردریک اشمیت باستان شناس آمریکایی آلمانی الاصل و هیات همراه به لرستان در سالهای 1398-1934 -تشکیل اولین گروه موسیقی تلفیقی( پاپ-سنتی ) در کوهدشت و اجرای کنسرت موسیقی به مناسبت زلزله ی بم در سال 1382 -تدریس ساز گیتار برای اولین بار در اداره ی فرهنگ و ارشاد کوهدشت طی سالهای 1382-1388 -برگزیده اول جشنواره ی گرافیک و طراحی لوگو به مناسبت ایام قدر ماه رمضان در سال 1386، حوزه ی هنری استان لرستان، خرم آباد -انتشار سلسله گفتارهایی پیرامون مباحث فلسفی، روانشناختی و انسان شناسی تحت عنوان نهان نا آرام درون و شرح و تفسیر منطق الطیر عطار نیشابوری و مثنوی معنوی مولانا در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی 1394-1390 -مصاحبه تصویری با خبرگزاری هنر ایران ( آرتنا ) پیرامون نقد و پژوهش در دانشگاه به مناسبت هفته ی پژوهش در آذرماه 1393 ( www.artna.org ( تحلیل روان شناختی و رمزی نقاشی کودکان کار خیابانی مقدمه: علم روانکاوی و نمادشناسی و تحلیل رمزی نشانه ها و تصاویر هنری پیشینه ای به قدمت قرن اخیر و اوایل قرن بیستم دارد.گسترده گی،پیچیدگی وعوامل دخیل در سرنوشت و احوالات روانی و روحی انسان و پیامد های اجتماعی و رفتاری و ارتباطی آن همواره در ادوار مختلف دستمایه ی خلق آثار هنری و سوژه ی تفکر و اندیشه بسیاری از اندیشمندان،متفکران و هنرمندان بوده است.آدمی از آن رو که با ناشناخته های بسیاری از جمله خود،دیگری و امر متافیزیک و ماوراءالطبیعه مواجه است ، همواره در نهانگاه وجودی اش به این امور پرداخته و کنکاش نموده است.پایه گذار علم روانکاوی زیگموند فروید(1939-1856) روانشناس برجسته ی اتریشی است،نظریه ی وی در مورد ضمیر ناخودآگاه که وی آن را خاستگاه رفتارها و اختلالات روانی می داند از مشهورترین اندیشه های روانشناختی قرن بیستم است.در ادامه ی مباحث وی کارل گوستاو یونگ(1961-1875)روانپزشک و متفکر سوئیسی پایه های روانشناسی نوین را با ارائه ی نظریاتش در قالب روانشناسی تحلیلی و ضمیر ناخودآگاه جمعی و آرکی تایپ ها(کهن الگوها) بنیان نهاد. در این نوشتار نگارنده کوشش نموده تا با تحلیل روانشناختی و رمزی از منظری روانکاوانه- توصیفی وهنری به 4نمونه از نقاشی های کودکان کار خیابانی بپردازد. تصویر 1 الف:تحلیل روانشناختی: این تصویر ترکیبی از رنگهای اغلب گرم و بخش کوچکی رنگهای سرد است به گونه ای که قسمت اعظم تصویر مملو از رنگهای گرم شامل قرمز،زرد،نارنجی و صورتی و اندکی رنگ سرد آبی و خاکستری توام با قرمز است.رنگهای گرم بیشتر دلالت بر برونگرایی،مبادله،ارتباط،پویایی،تحرک و دیگرپذیری توام با نشاط و سرزندگی دارند که البته بر مبنای ترکیب بندی و چینش رنگها و خطوط و اشکال و سطوح آنها می توان به تفسیر های بسیار گوناگون دست یافت.دست یافتن به یک تحلیل جامع و کامل از شخصیت یک فرد بسیار سخت و پیچیده است و این گمانه زنی ها بی شک بر اساس قضاوت ها و پیش متن های شخصی روان تحلیلگر استوار خواهد بود.تمام سطح تصویر از رنگ پوشانده شده و جای خالی و خلایی در آن دیده نمی شود که این گویای شخصیت بسیط و فراگیر و برون گرای فرد است و نگرش به پیرامون،بیرون و جامعه و دیگران و شرایط در وی مشهود است.خطوط و حاشیه های مشخص و روشن و مرزهای واضح در این نقاشی به ندرت دیده می شود که می توان دریافت که فرد دارای گرایشها و تمایلات بسیار و در عین حال متزلزل و تعریف نشده ای است به این مفهوم که مفاهیم و دریافتهای حسی و عقلانی وی به مرحله ی بلوغ و تکامل نرسیده و مرز مشخصی و تعریف درستی از خود و جهان پیرامون ندارد.همچنین شاید مبین تشویشها،نگرانیها و اختلالات شخصیتی و یا تنش های ناشی از مواجهه با پدر یا مادر و نوعی گذار به مرحله ی استقلال شخص و تسلط بر اوضاع زندگی باشد.خطوط در اشکالی چون خورشید،درخت،خانه و پنجره ها،گل و گیاهان،پرندگان و میوه های درخت به خوبی قابل مشاهده است.فرد با برجسته نمودن و مشخص نمودن وضوح حدود و مرزهای اشکال فوق، اشاره ای نمادین به انگاره هایی چون نیل به دگرگونی و پیشرفت،ترس یا نیاز به پدر،نیاز به ارتباط و نوعی بلند پروازی و مفید بودن در جامعه دارد.تاکید بر خانه و درخت های سیاه،تیره توام با ترکیب رنگهای قرمز تیره و خاکستری وجوه پنهانی و درونی عجیب و شگفت آوری از شخصیت فرد را برملا می سازد به این معنی که ترسیم کننده از نوعی نامیدی،رنج و درد و افسردگی وروان نژندیهای بحران زایی سخت آزرده است این در حالیست که سطح رنگ آبی در بالای سمت راست تصویر در قیاس با سطوح رنگی تیره و سیاه و قرمز تند کمتر بوده و نمایان کننده این نکته است که عواطف،احساسات و روحیات شکننده و رویاها و تخیلات آرمانی فرد به شدت تحت شرایط بغرنجی تهدید می شود و به گونه ای کنار هم قرا گرفتن تصویر محو خورشید و لکه ی آبی در بالای خانه نشان از دور از دست بودن و ناامیدی فرد در رسیدن به آرزوها و رویاهایش دارد اما همچنان کورسوی امیدی فراسوی تیره گیها می بیند. ب:تحلیل رمزی: در این تصویر تنها خطوط و سطوح رنگی در یک بافت به غایت مشوش و تیره و تار با فضایی اندوه بار دیده می شوند و اشکالی به شکل سه بعدی و حجیم در آن دیده نمی شود که این گویای سنین قبل از نوجوانی و مرحله ی پیش از ورود فرد به جهان منطقی و عقلانیت است و هنوز شخص در مراحل کودکی و انگار ه های انتزاعی و سطوح رنگی ساده است. رمزگشایی این تصویر بدون اشاره به جنبه های نمادین سطوح و اشکال دو بعدی و اساسا” نوع آنها بی تردید ناقص و الکن خواهد بود.بدین منظور می توان با بررسی این سطوح و کمپوزیسیون آنها به جنبه هایی از روانشناسی شخصیت دست یافت.خورشید،ابر،خانه،گل و درختان و گیاهان،زمین،پرندگان و آسمان از تصاویر و سطوح مشخص و نمادین این نقاشیست.ترسیم بسیاری از اساسی ترین و بدیهی ترین نیاز های بشری و اشاره به بنیادی ترین پدیده ها ی پیرامونی انسان در این نقاشی در فضایی تیره و تار و سیاه و غم بار بیش از هر چیز نشانگر جهان و فضای ذهنی و نگرش شخصیتی است که جهانش سرشار از استیصال و نا امیدی و فروبستگی و تردید و هراس و وحشت است.او خواسته که با برون ریزی و بازنمود و بازنمایی درونیات و مکنوناتش پرده از زیست دردناک خود بر دارد و از نگاهی دیگر علاوه بر اشاره به زندگی و امید وآینده ی روشن آنها را در ترکیبی از رنگهای تیره به نمایش بگذارد تا این تضاد و دوگانگی ابدی ذات بشری را ترسیم کند.پرنده،درخت،خورشید و آسمان گرچه تیره ترسیم شده اند اما نمادی از امید و زایش و الوهیت و تعالی گرایی نیز هستند.همچنین خانه و زمین نمادهایی از خانواده و مادر هستند که پایبندی و وابستگی و رمزگانی از کهن الگوهای مادر و پدر هستند. تصویر2 الف:تحلیل روانشناختی: تنوع رنگ به نسبت کمی در این تصویر مشاهده می شود.رنگها تنها محدود به رنگهای سرد از جمله آبی و سیاه و خاکستری و رنگ گرم زرد و قهوه ای است.احاطه ی رنگهای سیاه و آبی بر فضای نقاشی و استفاده از خطوط شکسته و ضخیم نشانگر جنبه های درونگرا،عواطف و احساسات ظریف و شخصیت لطیف و شکننده ی فرد است.میل به تنهایی و گوشه گیری و انزوا احتمالا”از ویژگیهای رفتاری ترسیم کننده است.سطوح سمت چپ و گوشه ی بالایی تصویر پوشیده از رنگ سیاه با خطوط منحنی است که این نمایانگر فضای تیره و یاس آلود توام با مرارت های زندگی فرد است.شاید نیز اشارتی به احساسات و عواطف فرو کوفته و سرکوب شده توام با تهدید های روحی و اختلالات روانی وی باشد یا اینکه محرومیت از یک فضا و شرایط مطمئن و آرام و مهرورزانه باشد که اینگونه بروز می یابد.خطوط شکسته و تند و ناهمگون و ضخیم در خانه و درخت و تصویر موهوم و نامشخص رشته ی پرندگان در حال پرواز در بالای درخت،اشاره به نوعی نیاز به آغوش گرم خانواده و نیل به پیشرفت و نیاز به زندگی صلح آمیز دارند.آنچه در این نقاشی بیشتر مشهود است پر رنگتر بودن خانه ها و تعدد آنها و نیز رنگ زرد تند آنهاست که مبین نیاز به امنیت و آرامش و وابستگی به خانواده و پدر و مادر است . ب:تحلیل رمزی: نمادها در این تصویر در سطوح و بافت هایی از خانه،آسمان،درخت،پرندگان و زمین ترسیم شده اند.در اینجا نیز پیوند همیشگی فرد را با طبیعت از یک سو و خانواده(کهن الگوهای پدر و مادر)می بینیم.یعنی در واقع می توان خانه و پدر را نمادی از درون،آسمان،الوهیت،عواطف و احساسات و مرگ دانست و از سویی دیگر مادر و طبیعت را نمادی از زندگی،زایش و باروری،برون گرایی و زمین دانست ،که در این تصویر به شکل موجز و زیبایی ترسیم شده است. تصویر3 الف:تحلیل روانشناختی: این تصویر به شدت انتزاعی است ودارای دلالت ها،خوانش ها و مفاهیم بسیار و پیچیده وگسترده ایست.رنگ و بافت به تنهایی بر تمام سطح نقاشی غالب شده و از خط و شکل نشانی نیست.در واقع سطوح رنگی درهم و مغشوش همچون ابری گریزان و معلق در هم تنیده شده اند.توصیف وبیان روانشناختی این نقاشی بیش از سایرین تحریک کننده و برانگیزاننده و شورانگیز است.گویی درایجازی رازآمیز فرد خواسته که بیش از هرچیز شخصیتش را پنهان و مخفی نگاه دارد و ما را به بازی هراس آور هیجان و غلیان احساسات بر انگیزد.رنگهایی شامل زرد تیره و خاکستری و سرمه ای توام با تاشها و ضربه های نرم و گاه تند قلم مو در ترکیب بندی تیره و تار حکایت از روح و روانی درونگرا،آرام و عواطفی شدید و شکننده دارد.بخش اعظم تابلو سرشار از رنگهای خاکستری و تیره است که اشارتی به تیرگی حاکم بر زندگی فرد دارد.از نکات بارز این نقاشی فقدان حضور رنگهای اصلی در تابلوست و آنچه بروز می یابد در رنگهای ترکیبی و امتزاج رنگهای مخلوط است که این نیز به گمانم باز بیانگر درونگرایی شدید و انزواطلبی و تنهایی شخص است.در مرکز نقاشی رنگ زرد را در قالب یک انگاره ی موهوم انسانی می بینیم که البته شاید این تنها یک برداشت شخصی باشد که محوریت اثر را به سمت ترسیم کننده سوق می دهد.علیرغم گستره ی تیره ی تابلو، رنگ زرد در مرکز تابلو اشارتی ظریف به گشایش،درخشش،شادی و خوشبینی و میل به مشارکت و گرایش عمیق به پیشرفت در هیات پیکره ی انسانی نقاش دارد. ب:تحلیل رمزی: در این نقاشی به طور مشخص و موکد تصاویر یا اشکال و یا نمادهای مشهودی که دلالت های برون متنی داشته باشند وارجاعات فرا متنی و رمزی آن معلوم و قابل تفسیر باشد ،دیده نمی شود که این به معنی عدم خوانش و تحلیل رمزی و فقدان عناصر برون متنی در آن نیست،بلکه حتی جای بررسی و ارائه ی تحلیل ها و تفسیر ها و خوانش های متعدد را باز می گذارد.اینجا دیگر عناصر بصری و نمادینی چون زمین ،آسمان و درخت و انسان و گیاه و پرندگان و...گویی همگی حضوری مستمر و رمزآلود دارند و حتی چیزی بیشتر از همه ی اینها هم دارد چرا که همه ی پدیده ها ونمادها ادغام شده و مرز میان حقیقت و واقعیت،جهان واقعی و خیالی و رویا شکسته شده. این اثر به دلیل نوع پرداخت و ترسیم انتزاعی رنگها بسیار تفسیر پذیر و چند بعدی است.محوریت پیکره ی نامتعادل و نامشخص انسان در مرکز تابلو تنیده شده در رنگ زرد و ترکیب آن با فضای پیرامونی تیره نشانگر سرنوشت دهشت بار و پر رنج انسان و مواجهه ی وی با امور رازآمیز این جهان است. تصویر4 الف:تحلیل روانشناختی: آنچه که در این نقاشی با سایر نقاشی ها متمایز و متفاوت است،عدم پوشش تمام سطح نقاشی با رنگ است. به عبارت دیگر فضاهای خالی و سفید در تعادل و توازن با رنگهای سبز و قرمز و زرد و سیاه می باشد.نیز رنگهای سرد سبز و سیاه همین توازن را با رنگهای گرم زرد و قرمز دارند.اما پوشش غالب سطح اثر مملو از ترکیبات رنگی سبز در قالب درختان سبز بهاری و در پیوند با گیاهان و زمین سبز می باشند.همچنین تعداد درختان که هفت درخت دارای بار و سبز هستند خود دارای ارجاعات فرامتنی و رمزی هستند.رنگ سبز غالب شاید اشاره به شخصیت پویا و متحرک و شاد و با طراوت و ارتباط و دگرباشی شخصیت نقاش دارد.درختان در آرایشی منظم و در کنار هم به صورت هفت گانه ی مصوری کانون توجه و مرکزیت اثر را تشکیل داده است.خانه ی تاریک و با خطوط ضخیم سیاه در حاشیه ی پایین اثر نشان از تیرگی و اختلال در روابط خانوادگی و عواطف و احساسات سرکوب شده یا ترس و وحشت ناشی از مواجهه با والدین دارد.مقابل خانه رنگهای سیاه و قرمز به شکلی نامشخص در هم ادغام شده و سطوحی نامعین و نامعلوم از پیکره های انسانی را تشکیل می دهند که تیرگی و سیاهی بر وجودشان سایه افکتده.به لحاظ ترکیب بندی و کمپوزیسیون ،استقرار خانه ی ناقص سیاه و پیکره های نا معین انسانی تیره در قسمت تحتانی گیاهان و درختان سبز گویای بخش نهانی و درونی نا مطمئن وپر تردید و تیرگی فضای حاکم بر عواطف شخص است.در این نقاشی فضای سفید و خالی اثر نشانگر درونیات،ذات و ضمیر ناخودآگاه فر د است که در تعادل با برونیات وی قرار دارند ب:تحلیل رمزی: نمادهای معین و مشخص قابل رویت در این اثر شامل درخت،زمین،گیاهان سبز،خانه وپیکره های موهوم ودر هم پیچیده ی انسانیست.عنصر بصری کانونی و مرکزی اثر که محوریت هدف ترسیم کننده بوده،درخت می باشد و المان های فرعی و پیرامونی خانه،زمین و انسان هستند.شاید این تاکید عامدانه به درختان سبز هفت گانه بی ارتباط با تقدس عدد هفت در تمامی فرهنگها و جنبه ی رمزآمیز و نمادین آن در تشریح و توصیف پدیده ها و مقولات ناشناخته و رازآمیز بشری اعم از گردش کیهان و نجوم و ستارگان تا سرنوشت زیست بشری،نباشد.اگر حتی بر این گمان باشیم که نقاش عامدانه به ترسیم این هفتگانه نپرداخته و ضمیر ناخودآگاه وی در این امر دخیل بوده،باز نمی توان جنبه های رمزی آنرا در نظر نگیریم.تقابل زیبای خانه ی سیاه و درختان سبز و نحوه ی ترکیب بندی عناصر بصری ازجمله اسقرار درختان در مرکز و خانه ی سیاه و پیکره های انسانی در پایین و زیر زمین سبز حاکی از تقابل و تضاد و دوگانگی زندگی و مرگ و زایش و نابودی و هستی و نیستی دارد،اینکه در ضمیر ناهوشیار و نهان درونی ما این امور معنوی و الوهی حضوروپیوندی ذاتی و جدایی ناپذیر دارند.اما در نگاهی جزئی تر در مورد خالق این اثر می توان گفت گرچه خانه ی سیاه نشان از اختلالات روحی و روانی و پریشانی و افسردگی و تیرگی روابط دارد،اما در پس زمینه ی نا هوشیار ذهن وی دریچه و پنجر ه ای از روشنایی و امید و زندگی و پیشرفت به روی وی باز است و حتی این نیل به زندگی بر تمایلات و اختلالات روانی اش می چربد. درج شده توسط : سجاد همتی / دبیر پاتوق هنری " میرملاس " ...
پسران بد در فوتبال ایران
که سوشا مکانی دروازه بان استیل آذین دچار مصدومیت شد و توپ را به بیرون فرستاد. اما شاگردان دایی بازی جوانمردانه را رعایت نکردند و همان توپ با ضربه اشپیتیم آرفی؟ وارد دروازه استیل آذین شد تا پس از آن دعوایی مفصل مفصل میان بازیکنان دو تیم راه بیفتد. پس از آن مکانی اظهار کرد: خدا آن بالاست و با صورتی اشک بار به هواداران پرسپولیس گفت: بردن ارزش این کارها را ندارد. پس ...
پاسخ بنیتس به انتقادها از بازی دفاعی رئال
به گزارش "ورزش سه"، رئال این هفته در لیگ قهرمانان، در غیاب خامس رودریگس، گرت بیل و کریم بنزما، مقابل پاری سن ژرمن به تساوی بدون گل رسید. پس از این دیدار، لورن بلان، سرمربی پی اس جی، رئال را به بازی دفاع متهم کرد اما بنیتس که سابقه قهرمانی در چمپیونزلیگ و لیگ اروپا را دارد، به این انتقادات پاسخ داد. او به خبرنگاران گفت:" من سال ها در فوتبال بودم و متاسفانه اینکه صحبت های کنفرانس مطبوعاتی بیش از آنچه در زمین اتفاق می افتد، مورد توجه قرار بگیرد، بخشی از فوتبال است. برای رئالی ها، دیدن نمایشی با شور و اراده، بزرگترین لذت است. ...
مورینیو به احیای چلسی امیدوار است
. با این حال مورینیو معتقد است پیروزی 2-0 این تیم برابر آستون ویلا و تساوی بدون گل برابر دینامو کیف در لیگ قهرمانان اروپا نشانه پیشرفت این تیم است. وی روز جمعه در پاسخ به این سوال که آیا افت غیر قابل پیش بینی این تیم به پایان رسیده است گفت: نمی دانم. بازیکنان همیشه در کنار هم بوده اند و به اندازه کافی شجاعت دارند که مسئولیت خود را بپذیرند و حتی برخی صراحتا خود را مسئول نتایج ضعیف تیم ...
تیم منتخب هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا/ ستاره های جدید فوتبال اروپا را بشناسید
بازیکنان که دوندگی بالایی داشتند، چک با عکس العمل های فوق العاده خود در چند صحنه تیم خود را در بازی نگه داشت. همین باعث شد دروازه بان سابق چلسی که این فصل با عملکرد خوب خود جای اوسپینا را در دروازه توپچی ها گرفته، در تیم منتخب هفته قرار بگیرد. کوناته ( مالمو ) - مرتساکر ( آرسنال ) - تیاگو سیلوا ( پاری سن ژرمن ) - آئوریر ( پاری سن ژرمن ) خط دفاع این هفته تیم منتخب لیگ قهرمانان هم ...
شور، اشتیاق، هویت
آخرین نمایش فوق العاده برای سنیرا پیش از فصل 2006-2005 بود. مسلما به یادماندنی ترین گل با این پیراهن، گل زیبای گایزکا مندیتا به اتلتیک بیلبائو در سن مامس است که مندیا پس از عبور از چند بازیکن گل سوم والنسیا را در این بازی خارج از خانه به ثمر رساند. 1999 - تغییر به رنگ نارنجی رنگ نارنجی به رنگ اصلی برای نمایش والنسیا تبدیل شد. نارنجی نشانه رشد، تغییر و تجدید حیات ...
بهترین های هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا؛ آرسنال بهترین تیم شد و هالک بهترین بازیکن
گل از میرالم پیانیچ و یاگو فالکه برای رم، کار تمام شده باشد، اما کوین کمپل و ادمیر مهمدی در هفت دقیقه پایانی کار را به تساوی کشاندند. این سومین تساوی 4-4 تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بود. بهترین سیو: واکنش مانوئل نوئر در دیدار مقابل آرسنال بایرن مونیخ که پیش از دیدار مقابل آرسنال، هرگز در دیدارهای رسمی اش در فصل جاری شکست نخورده بود، چند بار دروازه اش توسط مانوئل نویر قبل از گل ...
این دل شده هیأت اباعبدالله(36)/ باید که از نیزه سرت را پس بگیرم
بدون من سفری رفته ای ؟ بگو ... ...حالا بدون من، نه خدا حافظی مکن پس حرف می زنی که خداحافظی کنی اینگونه نه نزن، نه خدا حافظی مکن شاید کسی نبُرد خدا را چه دیدی با کهنه پیرهن، نه خدا حافظی مکن این سمت عزیز، محترم، با کفن ، ولی آن سمت بی کفن، نه خدا حافظی مکن بعد از تو چند مرد به دنبال چند زن بعد از تو ...
100 توصیه مهم رهبری به هیات های عزادارای
/2 /92) ویژگی های مداحی هنر مداحی:در کار مدّاحیِ شما چند چشمه هنری وجود دارد: شعرتان هنر است؛ صدایتان هنر است؛ آهنگی که انتخاب می کنید، هنر است؛ اشارات و کارهایی که انجام می دهید، هنر است. (19 /7 /1377) منطق داشتن : عنصر دوم، عنصر تعقّل است؛ چون منطق، استدلال، حرف حساب، حرف درست و حرف خوب در لابلای این شعرها فراوان وجود دارد و می تواند ذهنها را قانع کند. البته منطق ...
تساوی ستارگان در پاریس/گلادباخ ترمز یووه را کشید/پیروزی من سیتی در ثانیه های پایانی؛یک امتیاز یونایتد از ...
در ادامه مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا 8 دیدار در 4 گروه برگزار شد و در حساس ترین دیدار پاری سن ژرمن در خانه مقابل رئال مادرید به تساوی بدون گل دست یافت. شب سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا از ساعت 22 و 15 دقیقه با برگزاری 8 دیدار همزمان در 4 گروه دیگیری شد و در حساس ترین مصاف رئال مادرید در ورزشگاه پارک ده پرنس شهر پاریس به مصاف سن ژرمن رفت و این دیدار مهم در شب بی فروغ ستارگان دو ...
رونالدو و نیمار غایبان بزرگ تیم منتخب لیگ قهرمانان اروپا
رونالدو به همراه تیمش مقابل پاری سن ژرمن خوش درخشید اما این دیدار با نتیجه بدون گل به پایان رسید که این نتیجه منجر شد تا رونالدو در این لیست نباشد. از سوی دیگر، نیمار ستاره برزیلی بارسلونا که 2 گل تیمش را مقابل باته بوریسف برای همبازی اش راکیتیچ ساخته و پرداخته بود نیز از حضور در این لیست محروم ماند. تیم منتخب هفته گذشته لیگ قهرمانان اروپا به شرح زیر است: دروازبان: پیتر چک (آرسنال ...
هفته دهم بوندس لیگا| بایرنی ها در پی دهمین پیروزی + ترکیب احتمالی
پذیرش دو گل در یک ربع پایانی، بازی را به حریف لندنی خود واگذار کرد. در شب درخشش دوباره پیتر چک برابر بایرن مونیخ، الیور ژیرود و مسوت اوزیل، دو بار دروازه مانوئل نویر را گشودند تا هالیوودی ها اولین شکست خود در فصل جدید را متحمل شوند. کینگزلی کومان و خاوی مارتینز پس از غیبت در بازی برابر توپچی ها، احتمالا بار دیگر به ترکیب اصلی تیم شان باز خواهند گشت. فرانک ریبری، هولگر بدشتوبر، ماریو ...
سرهنگ علیفر گلر تاتنهام را به گربه تشبیه کرد
و سبک فوتبالش خوشش می آمد. بارها از هری کین تعریف کرد و همچنین تعبیری خاص برای لوریس گلر تاتنهام به کار برد. او در یکی از رفلکس های این گلر گفت: مگر می شود به این گربه گل زد! او ادامه داد که رفلکس های گلر تاتنهام مثل گربه است و چندین و چند بار دیگر این واژه را به کار برد تا در نهایت اوکاکا روی یک ضربه بغل پای ساده توانست دروازه تاتنهام را برای بار دوم باز کند و اندرلشتی ها پیروز بازی باشند. ...
لیگ اروپا| تساوی شالکه مقابل نماینده چک
-0 به سود آبی ها به پایان رسید. با شروع نیمه دوم اسپارتای میهمان به حملات خود ادامه داد و در دقیقه 50 موفق شد توسط کهنیده فاتای به گل تساوی برسد. این پایان کار نبود و مردان اسپارتا در دقیقه 63 موفق شدند از حریف قدرتمند آلمانی خود پیش بیفتند. این بار داوید لافاتا دروازه آبی ها را باز کرد. بازی به بیست دقیقه پایانی خود رسید که در دقیقه 73 لروی سانه موفق شد بار دیگر فرشته نجات شالکه شود و گل تساوی را به ثمر برساند. در ادامه هم اتفاق خاصی رخ نداد و بازی با همین نتیجه 2-2 به پایان رسید. ...
آنها دیگر فوتبال بازی نکردند و فقط دفاع کردند
...." لیورپول 35 ضربه به سمت دروازه روبین کازان داشت و کلوپ در این رابطه گفت:" گاهی 10 نفره شدن حریف خیلی به نفع ماست ولی گاهی کار را سخت می کند زیرا در این بازی آنها دیگر فوتبال بازی نکردند و فقط دفاع کردند. آنها راه ما را خیلی خوب سد کرده بودند ولی ما هم موقعیت هایی داشتیم. بنتکه توپ را به تیر زد و باز هم موقعیت هایی بود. در مجموع، فکر می کنم 98 درصد خوب بودیم ولی کامل نبودیم و هنوز 2 درصد کم داریم. این مشکل امروز ما بود. ...
تیم منتخب هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد
به گزارش ورزش 11، در تیم منتخب هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا که از جانب اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) اعلام شده، تیم های پاری سن ژرمن و آرسنال با دو بازیکن بیشترین سهم را دارند. تیم منتخب هفته سوم لیگ قهرمانان با سیستم بازی 3-3-4 به شرح زیر است: دروازه بان: پتر چک (آرسنال) مدافعان: سرژی آئوریه (پاری سن ژرمن)، پر مرته ساکر (آرسنال)، تیاگو سیلوا (پاری سن ...
نوحه هایی که شاه را مغلوب عزاداران کرد
به گزارش سرمد: باز این چه شورش است که در خلق عالم است آشناترین شعری که روی پارچه نوشته ها و سیاهه های تکیه به چشم می خورد، صدای دمِ میاندار در کوچه پیچیده است و نوای عزاداران حکایت غمی است که از عمق قلب و روحشان اوج می گیرد و صدا می شود. میاندار بین دسته حرکت می کند و با پس و پیش کردن عزاداران علاوه بر مرتب کردن صف، جای جدید برای تازه واردها باز می کند تا جمع عزاداران دقیقه به دقیقه ...
عبرتهای عاشورا در کلام رهبر معظم انقلاب
گرفته ایم. بعد ببینیم کسی که مثل ما در این قسمت قرار گرفته بود، آن روز چگونه عمل کرد که ضربه خورد؟ مواظب باشیم آن طور عمل نکنیم. فرض کنید شما در کلاس آموزش تاکتیک، شرکت کرده اید. در آن جا مثلاً جبهه ی دشمن فرضی را مشخّص می کنید، جبهه خودیِ فرضی را هم مشخّص می کنید. بعد متوجّه تاکتیک غلط جبهه ی خودی می شوید و می بینید که طراح نقشه ی خودی، فلان اشتباه را کرده است. شما دیگر در وقتی که می خواهید تاکتیک ...
شاهکار رفقای علیرضا حقیقی در آنفیلد
که اتفاقا علیرضا حقیقی را هم روی نیمکت خود داشت آغاز شد. مارکو دویچ در دقیقه 15 تک گل کازان را وارد دروازه لیورپول کرد. بعد از آن بازی در اختیار تیم روسیه ای بود تا اینکه در دقیقه 36 کاپیتان این تیم، کازمین از بازی اخراج شد و شیرازه تیمش را به هم ریخت. بعد از اخراج او درست روی همان ضربه خطا، امره چان دروازه روبین کازان را باز کرد و بازی را به تساوی کشاند. این گل اولین خوشحالی بعد از گل کلوپ در ...
در پایان بازی دربی کدام تیم ها مدعی قهرمانی هستند؟
. استقلال تهران مظلومی از همان شروع لیگ سعی داشت تیمی متفاوت بسازد. چیزی که در بازی استقلال در هفته های ابتدایی به خوبی دیده می شد. پاس های کوتاه، حملات متعدد و برنامه ریزی شده. یکی از نقاط قوت استقلال این فصل در ابتدای فصل این بود که تیم مظلومی اگر گل اول را می زد، عقب نشینی نمی کرد و برای گل دوم هم فشار می آورد تا خیال خود را از بابت بد راحت کند. اما چند اتفاق کافی بود که ...
کاش هفته ای یک بار دربی بود تا پرسپولیس را می بردیم
حتی در تیم ملی هم منتظر شانس هستیم. بدون موقعیت خاصی در طول بازی، یک توپ را گل می کنیم و به مرحله بعدی رقابت ها می رویم. * قبول دارید مشکل بی توجهی به فوتبال پایه و جوانان ما، تنها تقصیر مدیران داخلی نیست؟ حتی کارلوس کی روش که در ابتدا قرار بود علاوه برتیم ملی وظیفه نظارت بر تیم های پایه را هم داشته باشد، هیچ وقت برای این موضوع وقت نگذاشت. - ببینید. آقای کی روش از نظر فنی مربی ...
فوتبال بدون مسی و رونالدو چه زیباست!!
، اشتباه نکنید رونالدو تا ابد رونالدو است! در توانایی های او و همتای آرژانتینی اش لیونل مسی هرگز نمی توانید تردید کنید، چرا که گاها باید به چشمان خود تردید کنیم! آنها رویا را برای ما به مستطیل سبز آورده اند، رویایی که در چارچوب دروازه چندین سال است سلطه گری می کند. رویا را کنار بگذارید، رونالدو را در حال گل زنی رها کنید، مسی را در حال دریبل زدن فراموش کنید، به سال 2013 باز گردید، فرانک ریبری ستاره ...
چرا کودکتان خارج از خانه حرف نمی زند
کودک پرشور و پرحرفتان را به مدرسه می فرستید و در عین حال مطمئن هستید با سابقه ارتباط های خانوادگی و اجتماعی بیرون از خانه می تواند در مدرسه هم با محیط و همسالانش ارتباط برقرار کرده و دوستانی هم برای خودش دست و پا کند اما با گذشت چند روز از شروع مدرسه از مدرسه به شما اطلاع می دهند کودکتان در مدرسه لام تا کام حرف نمی زند و هرچه علم و دیگر عوامل مدرسه تلاش می کنند، زبان باز نمی کند که نمی کند. ...
فیلم | لیورپول 1-1 روبین کازان | سرخ پوشان نتوانستند از موقعیت هایشان استفاده کنند
کرنر تبدیل شد. در دقیقه 66 پاس لالانا از کناره ها با ضربه مدافع حریف تا آستانه ورود به دروازه رفت. در دقیقه 73 سانتر دقیق کلاین روی نقطه پنالتی روی پای بنتکه فرود آمد و ضربه این مهاجم بدون محافظ به بیرون رفت. در دقیقه 80 ضربه بغل پای دقیق بنتکه تیر دروازه را لرزاند. یک دقیقه بعد شوت سنگین جان با واکنش دروازه بان مهار شد. ...
بنیتز در حال به ثبت رساندن رکورد تساوی های بدون گل برای رئال مادرید
به گزارش ورزش 11، رئال مادرید با نتیجه ی 0-0 برابر پاری سن ژرمن در لیگ اروپا متوقف شد تا رئال با 3 تساوی بدون گل پر تکرار ترین نتیجه فصل اش را کسب کرده باشد، نتیجه ای که مورد دلخواه هوادارن رئال مادرید نیست. رئال در حالی که خط حمله ای زهر دار و کاملا هجومی را در اختیار دارد به تساوی بدون گل دست می یابد و اعتراض هوادران را در می یابد. پیش از این به رافائل بنیتز انتقاداتی از ...
فیلم | فنرباحچه 1 - 0 آژاکس | شیرینی پیروزی در دقیقه پایانی
تیم فوتبال فنرباحچه ترکیه در ثانیه های پایانی موفق به شکست حریف سرشناس هلندی خود شد. به گزارش خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام ؛ از ساعت 22:35 دقیقه به وقت تهران تیم پرستاره ویتور پریرا در خانه به مصاف آژاکس هلند رفت و در نهایت در شبی که باز هم رابین فن پرسی سرشناس بازی را از روی نیمکت ذخیره ها آغاز کرده و با وجود این که 19 شانس گلزنی ایجاد کرده بود، نتوانست دروازه حریف هلندی خود را تا ثانیه های پایانی بازی باز کند، اما این تلاش ها سرانجام نتیجه داد و فرناندائو مهاجم نوک این تیم در دقیقه 90 با ضربه سر خود بر روی سانتر ارکین گل برتری تیم میزبان را به ثمر رساند. ...
استقلال با تساوی هم صدرنشین ماند
روز گذشته استقلال تهران مقابل استقلال خوزستان به تساوی یک- یک رسید و صدرنشین جدول باقی ماند. به گزارش خبرآنلاین، شاگردان مظلومی که صدرنشین جدول بودند، به مصاف تیمی رفتند که می توانست با شکست دادن استقلال تهران، خودش صدرنشین شود. استقلال خوزستان در دقیقه 38 توسط عقیل کعبی دروازه تیم مظلومی را باز کرد اما استقلال تهران هم در دقیقه 44 توسط پروپئیچ به گل رسید. با این گل، بازی مساوی شد و داور سوت ...
بازگشت آرسنال
کسب کرد. این تیم با حساب دو بر صفر میزبان خود را شکست داد. در این گروه بایر لورکوزن میزبان رم بود که این بازی عجیب با تساوی چهار- چهار خاتمه یافت. لورکوزن ابتدا با دو گل چیچاریتو از مهمان خود پیشی گرفت ولی به یکباره چهار گل دریافت کرد که دو گل تیم رم را د روسی به ثمر رساند. در شش دقیقه پایانی تیم لورکوزن دو گل دیگر وارد دروازه رم کرد تا خود را از شکست خانگی نجات دهد. تیم بحران زده چلسی در گروه G ...
زندگینامه حضرت ابوالفضل
و شهید شد . عباس24 سال داشت.شهادت امام حسن بار دیگر بنی هاشم راسوگوار کرد عباس نیز به همراه خاندان پیامبر در غم واندوه ازدست دادن برادرش متأثّر و اندوهگین شد . عباس چند سال بعد از شهادت پدرش ، در سن هیجده سالگی با لُبابه دختر عبداللّه بن عبّاس ازدواج کرد . عبداللّه راوی حدیث و از شاگردان لایق و برجسته علی (ع) بود و لبابه در محیطی عرفانی و مذهبی تولدو رشد یافته بود.حاصل ازدواج عباس بالبابه دو فرزند ...