سایر منابع:
سایر خبرها
نسل در روایات مربوط به راه رفتن به چه معنا است؟
، ص 439، مؤسسه آل البیت( علیه السلام )، قم، چاپ اول، 1409ق. [4]. المحاسن، ج 2، ص 377؛ وسائل الشیعة، ج 11، ص 439. [5]. همان. [6]. المحاسن، ج 2، ص 377. [7]. وسائل الشیعة، ج 11، ص 438. [8]. مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 73، ص 276، دار إحیاء التراث العربی، بیروت، چاپ دوم، 1403ق. [9]. جوهری، اسماعیل بن حماد، الصحاح (تاج اللغة و صحاح العربیة)، محقق و مصحح: عطار ...
آیا دو روایتی که پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله و سلم ) فرمودند: مجالس خود را به ذکر علی( علیه السلام ...
، ص 368، مؤسسة النشر الاسلامی، قم، چاپ اول، 1407ق؛ علامه حلی، حسن بن یوسف، کشف الیقین فی فضائل أمیر المؤمنین( علیه السلام )، محقق و مصحح: درگاهی، حسین، ص 450، وزارت ارشاد، تهران، چاپ اول، 1411ق؛ مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 38، ص: 199، دار إحیاء التراث العربی، بیروت، چاپ دوم، 1403ق. [2]. ابن مغازلی، علی بن محمد، مناقب الإمام علی بن أبی طالب( علیه السلام )، ص 199، دار الأضواء، بیروت، چاپ ...
آیا عبارت این الفاطمیون در روایات آمده است؟ آیا اساساً گروه هایی وجود دارند که در قیامت به صورت مستقل از ...
السلام ) فرمود: إِذَا کَانَ یَوْمُ الْقِیَامَةِ نَادَی مُنَادٍ أَیْنَ حَوَارِیُّ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ ... ثُمَّ یُنَادِی أَیْنَ حَوَارِیُّ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ... ثُمَّ یُنَادِی الْمُنَادِی أَیْنَ حَوَارِیُّ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ... ثُمَّ یُنَادِی أَیْنَ حَوَارِیُّ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیِّ فَیَقُومُ کُلُّ مَنِ اسْتُشْهِدَ مَعَهُ... ثُمَّ یُنَادِی أَیْنَ حَوَارِیُّ عَلِیِّ بْنِ ...
آیا بر اساس روایات بیشتر بهشتیان را افراد ابله تشکیل می دهند؟!
گفت روایت اکثر أهل الجنّة البُله ، تأییدی بر بهشتی بودن بسیاری از مستضعفان است. [1]. ر. ک: حمیری، عبد الله بن جعفر، قرب الاسناد، ص 75، مؤسسه آل البیت علیهم السلام، قم، چاپ اول، 1413ق؛ بیهقی، احمد بن حسین، شعب الایمان، ج 2، ص 497، مکتبة الرشد، للنشر و التوزیع، ریاض، چاپ اول، 1423ق. [2]. قادری هندی، علاء الدین علی بن حسام الدین، کنز العمال فی سنن الأقوال و الأفعال، محقق، بکری حیانی، صفوة ...
در چه روزها و ماه هایی زیارت امام حسین( علیه السلام ) مستحب است؟
و بالای قبر بیتوته نماید مثل کسی است که در مقابل آن حضرت شهید شده باشد .[6] در روایتی امام حسن عسکری( علیه السلام ) یکی از نشانه های مؤمن را، زیارت امام حسین( علیه السلام ) در روز اربعین شمرده اند.[7] [1]. ابن قولویه، جعفر بن محمد، کامل الزیارات، محقق و مصحح: امینی، عبد الحسین، ص 294، دار المرتضویة، نجف اشرف، چاپ اول، 1356ش. [2]. همان. [3]. همان، ص 113. [4]. همان، ص 164. [5]. همان، ص 182. [6]. همان، ص 173. [7]. شیخ مفید، محمّد بن محمد بن نعمان، کتاب المزار، محقق و مصحح: ابطحی، سید محمد باقر، ص 53، کنگره جهانی هزاره شیخ مفید، قم، چاپ اول، 1413ق. ...
منظور از خاک آلود کردن نامه چیست؟ و چرا در گذشته این کار را انجام می دادند؟
...، بیروت، چاپ اول، 1410ق. [5]. جزائری، نعمت الله بن عبد الله ، ریاض الأبرار فی مناقب الأئمة الأطهار، ج 2، ص 358، مؤسسة التاریخ العربی ، بیروت، چاپ اول، 1427ق؛ کمره ای، محمد باقر، ترجمه و شرح اصول کافی، ج 6، ص 597، اسوه، قم، چاپ سوم، 1375ش. [6]. مازندرانی، محمد صالح بن احمد، شرح الکافی (الأصول و الروضة)، محقق، مصحح، شعرانی، ابوالحسن، ج 11، ص 138، المکتبة الإسلامیة، تهران، چاپ اول ...
در روایتی از امام رضا( علیه السلام ) میان روایات مختلف درباره نوع میوه ممنوعه بهشتی حضرت آدم و حوا جمع ...
کتاب خود آنرا آورده است. معنای این روایت چنین است: از عبد السلام بن صالح هروی (ابا الصلت) روایت شده است: به حضرت امام رضا( علیه السلام ) گفتم: یا ابن رسول اللَّه! خبر بده مرا از حقیقت شجره (میوهای) که آدم و حوا از آن خوردند؟ چرا که مردم در آن اختلاف کردهاند؛ برخی روایت گفتهاند گندم بود و برخی میگویند انگور بود و گروه دیگری روایت کرده اند که درخت حسد[3]بود. آنحضرت فرمود: تمام این ...
پیامبر اسلام( صلی الله علیه و آله و سلم ) به چه کسانی نفرین می کنند؟
در جوانی زنا مرتکب می شود وقتی به سن پیری رسید قوادی می کند(بین زن و مرد به حرام جمع می کند) این افراد واصله و موصله هستند. [1]. بقره، 159. [2]. بقره، 161. [3]. مائده، 78. [4]. مسد، 1. [5]. شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، ج 3، ص 274، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ دوم، 1413ق. [6]. همان، ج 6، ص 429. [7]. کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی ...
منظور روایاتی که دانش پژوهان را مانند مجاهدان در راه خدا معرفی می کند چیست؟
علیهم السلام ، چاپ دوم، قم، 1385 ق . [2]. قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ( علیه السلام ): الشَّاخِصُ فِی طَلَبِ الْعِلْمِ کَالْمُجَاهِدِ فِی سَبِیلِ اللَّهِ ، فتال نیشابوری، محمد بن احمد، روضة الواعظین و بصیرة المتعظین، ج 1، ص 10، انتشارات رضی، ایران، قم ، چاپ اول، 1375 ش . [3]. عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ( علیه السلام ) قَالَ إِذَا کَانَ یَوْمُ ...
معنای تَوَشُّح که در روایات مربوط به نماز آمده، چیست؟
...> [5]. و التوشح و هو إرسال الرداء من العاتقین الی الکشحین و شده ؛ ابن فهد حلّی، جمال الدین احمد بن محمد، الرسائل العشر، محقق و مصحح: رجائی ، سید مهدی، ص 68، انتشارات کتابخانه آیة الله مرعشی نجفی قدس سره، قم، چاپ اول، 1409ق. [6]. ابن سیدة: و التوشُّح أَن یَتَّشِحَ بالثوب، ثم یُخرجَ طَرَفه الذی أَلقاه علی عاتقه الأَیسر من تحت یده الیمنی، ثم یَعْقِدَ طرفیهما علی صدره ؛ لسان العرب، ج 2، ص ...
آیا کتاب های تعبیر خواب موجود و تعابیری که از امام صادق( علیه السلام ) نقل می کنند معتبرند؟
غَیْرِی ؛[1] اسماعیل بن عبد اللَّه قرشی می گوید: مردی خدمت امام صادق( علیه السلام ) آمد و گفت ای فرزند رسول خدا( صلی الله علیه و آله و سلم ) من در خواب دیدم گویا در بیرون شهر کوفه هستم، در جایی که می دانم کجا است، و گویا شبحی از چوب یا مردی چوبی را دیدم که بر اسبی چوبین سوار بود و شمشیر را نشان می داد، و من در حالی که ترسان و هراسان بودم او را بدان حال می نگریستم. حضرت به او فرمود: تو مردی هستی که قصد ...
چرا در برخی روایات امام علی( علیه السلام ) را هاجر الهجرتین (انجام دهنده دو هجرت) توصیف کرده اند؟
...، قم، چاپ اول، 1418ق. [7]. بحار الأنوار، ج 45، ص 174. [8]. مناقب آل أبی طالب علیهم السلام، ج 4، ص 168. [9]. طبرسی، احمد بن علی، الاحتجاج علی أهل اللجاج، محقق، مصحح، خرسان، محمد باقر، ج 2، ص 311، نشر مرتضی، مشهد، چاپ اول، 1403ق؛ بحرانی اصفهانی، عبد الله بن نور الله ، عوالم العلوم و المعارف والأحوال من الآیات و الأخبار و الأقوال( مستدرک سیدة النساء إلی الإمام الجواد، محقق، مصحح، موحد ابطحی اصفهانی، محمد باقر، ج 17، ص 408، مؤسسة الإمام المهدی( علیه السلام )، قم، چاپ اول، 1413 ق . [10]. بحار الأنوار، ج 40، ص 11. ...
افطاری دادن در کدام روز برابر مهمان کردن صد هزار پیامبر، امام و شهید است؟
روز غدیر است. [1]. گروهی از مردم. [2]. کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 2، ص 202، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم، 1407ق. [3] . سید ابن طاووس، رضی الدین علی، الاقبال بالاعمال الحسنة، ج 1، ص 476، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ دوم، 1409ق. ...
پیامبر اسلام( صلی الله علیه و آله و سلم ) در جواب شمعون مسیحی، عقل را چگونه معرفی می کند؟
...> [5]. کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 1، ص 27 – 28، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم، 1407ق؛ مجلسی، محمد باقر، مرآة العقول فی شرح أخبار آل الرسول، محقق، مصحح، رسولی، سید هاشم، ج 1، ص 93، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ دوم، 1404ق. [6]. برقی، احمد بن محمد بن خالد، المحاسن، محقق، مصحح، محدث، جلال الدین، ج 1، ص 192، دار الکتب الإسلامیة، قم، چاپ دوم، 1371ق؛ کافی، ج 1، ص 21 – 23؛ شیخ حرّ عاملی، وسائل الشیعة، ج 1، ص 41، مؤسسه آل البیت( علیه السلام )، قم، چاپ اول، 1409ق. ...
منظور از این که در روایات آمده: خدا کالاها را گران و یا ارزان می کند، چیست؟ آیا این دسته از روایات بر ...
زِیَادٍ عَنْ یَعْقُوبَ بْنِ یَزِیدَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَسْلَمَ عَمَّنْ ذَکَرَهُ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ( علیه السلام ) قَالَ: إِنَّ اللَّهَ جَلَّ وَ عَزَّ وَکَّلَ بِالسِّعْرِ مَلَکاً فَلَنْ یَغْلُوَ مِنْ قِلَّةٍ وَ لَا یَرْخُصَ مِنْ کَثْرَةٍ ؛کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 5، ص 162، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم، 1407ق. [7]. ایجی، میر ...
چرا ائمه(علیه السلام ) در پاسخ یک سؤال جواب های متفاوت ارائه می کردند؟
اللَّهِ (علیه السلام ) قَالَ ذُکِرَتِ التَّقِیَّةُ یَوْماً عِنْدَ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ (علیه السلام ) فَقَالَ وَ اللَّهِ لَوْ عَلِمَ أَبُو ذَرٍّ مَا فِی قَلْبِ سَلْمَانَ لَقَتَلَهُ وَ لَقَدْ آخَی رَسُولُ اللَّهِ ( صلی الله علیه و آله و سلم ) بَیْنَهُمَا ، کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 1، ص 401، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، تهران، 1407ق . [2 ...
آیا بر اساس روایات شیعی، نماز در مسجد الحرام و مسجد النبی از ارزش والایی برخوردار است؟
، ص 30، دار الشریف الرضی للنشر، قم، چاپ دوم، 1406ق؛ شیخ حرّ عاملی، وسائل الشیعة، ج 5، ص 271، مؤسسه آل البیت(علیه السلام )، قم، چاپ اول، 1409ق. [7]. اصفهانی (مجلسی اول)، محمد تقی، روضة المتقین فی شرح من لا یحضره الفقیه، محقق و مصحح: موسوی کرمانی، سید حسین، اشتهاردی، علی پناه، طباطبائی، سید فضل الله، ج 2، ص 88، مؤسسه فرهنگی اسلامی کوشانپور، قم، چاپ دوم، 1406ق؛ فتال نیشابوری، محمد بن احمد، روضة ...
آیا منابع شیعی توصیه هایی برای ساخت مسجد و بیان آداب آن دارند؟
، قم، چاپ اول، 1414ق. [2]. برقی، ابو جعفر احمد بن محمد بن خالد، المحاسن، محقق و مصحح: محدث، جلال الدین، ج 1، ص 55، دار الکتب الإسلامیة، قم، چاپ دوم، 1371ق. [3]. أَنَّ رَسُولَ اللهِ( صلی الله علیه و آله و سلم ) أَتَی عَلَی قَوْمٍ مِنَ الْأَنْصَارِ وَهُمْ یَبْنُونَ مَسْجِدًا لَهُمْ، فَقَالَ: أَوْسِعُوهُ تُمْلَئُوهُ ؛ بیهقی، احمد بن حسین، السنن الکبری، محقق: عطا، محمد عبد القادر، ج 2، ص 616 ...
ثواب کمک کردن به فامیل نیازمند بیشتر است یا به دیگران؟
تَعُولُ أُمَّکَ وَ أَبَاکَ وَ أُخْتَکَ وَ أَخَاکَ ثُمَّ أَدْنَاکَ فَأَدْنَاکَ وَ قَالَ لَا صَدَقَةَ وَ ذُو رَحِمٍ مُحْتَاج ؛ شیخ مفید، محمد بن محمد، الإختصاص، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، محرمی زرندی، محمود، ص 219، المؤتمر العالمی لالفیة الشیخ المفید، قم ، چاپ اول، 1413ق. [2]. عَنْ عَمْرِو بْنِ یَزِیدَ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ( علیه السلام ) قَالَ سُئِلَ عَنِ الصَّدَقَةِ عَلَی مَنْ یَسْأَلُ ...
آیا پیامبران و امامان از مظلومیت و شهادت امام حسین( علیه السلام ) سخن به میان آورده اند؟
غَزْوَةَ صِفِّینَ فَلَمَّا نَزَلْنَا بِکَرْبَلَاءَ صَلَّی بِنَا صَلَاةً فَلَمَّا سَلَّمَ رَفَعَ إِلَیهِ مِنْ تُرْبَتِهَا فَشَمَّهَا ثُمَّ قَالَ: وَاهاً لَکِ أَیتُهَا التُّرْبَةُ لَیحْشَرَنَّ مِنْکِ قَوْمٌ یدْخُلُونَ الْجَنَّةَ ... بِغَیرِ حِسابٍ ؛ نصر بن مزاحم، وقعة صفین، محقق و مصحح: هارون، عبد السلام محمد، ص 140، مکتبة آیة الله المرعشی النجفی، قم، چاپ دوم، 1404ق. [8]. أَنَّ ...
معنای حدیث احْفَظْ لِسَانَکَ تَسْلَمْ وَ لَا تَحْمِلِ النَّاسَ عَلَی رِقَابِنَا چیست؟
، ص 365، مدرسه امام علی بن ابی طالب( علیه السلام )، قم، چاپ اول، 1377ش. [6]. کُلَّمَا تَقَارَبَ هَذَا الْأَمْرُ کَانَ أَشَدَّ لِلتَّقِیَّة ؛ برقی، ابو جعفر احمد بن محمد بن خالد، المحاسن، محقق و مصحح: محدث، جلال الدین، ج 1، ص 259، دار الکتب الإسلامیة، قم، چاپ دوم، 1371ق؛ الکافی، ج 2، ص 220. [7]. مَنْ أَفْشَی سِرَّنَا أَهْلَ الْبَیْتِ أَذَاقَهُ اللَّهُ حَرَّ الْحَدِید ؛ شعیری، محمد بن ...
حدیث حارث همدانی در مورد حاضر شدن امام علی( علیه السلام ) بر بالین محتضر را چگونه ارزیابی می کنید؟
بن علی، الاصابة فی تمییز الصحابة، تحقیق: عبد الموجود، عادل احمد، معوض، علی محمد، ج 1، ص 347، دار الکتب العلمیة، بیروت، چاپ اول، 1415ق. [5]. برقی، احمد بن محمد بن خالد، الطبقات (رجال البرقی)، ص 4، انتشارات دانشگاه تهران، 1383ق؛ و ر.ک: امین عاملی ، سید محسن، اعیان الشیعة، ج 4، ص 365 – 370، دار التعارف للمطبوعات ، بیروت، 1406ق. [6]. شیخ مفید، الأمالی، محقق و مصحح: استاد ولی، حسین، غفاری ...
آیا روایتی با این مضمون که در صحرای قیامت قلم دانشمندان، ارزشمندتر از خون شهیدان است وجود دارد؟ اگر وجود ...
یحضره الفقیه، ج 4، ص 398 – 399. [4]. جزایری، نعمت الله بن عبدالله، ریاض الأبرار فی مناقب الأئمة الأطهار، ج 2، ص 464، مؤسسه تاریخ عربی، بیروت، چاپ اول، 1427ق. [5]. مجلسی اول، محمد تقی، روضة المتقین فی شرح من لا یحضره الفقیه، محقق و مصحح: موسوی کرمانی، سید حسین، اشتهاردی، علی پناه، طباطبائی، سید فضل الله، ج 12، ص 227، مؤسسه فرهنگی اسلامی کوشانپور، قم، چاپ دوم، 1406ق. ...
آیا پیامبر( صلی الله علیه و آله و سلم ) و امامان( علیه السلام ) هم شب قدر برایشان مشخص نبود؟
توانم سه شب را بیایم) شب قدر را به من بگویید (که فقط همان شب را بیایم)، آن حضرت فرمود: شب بیست و سوم بیا .[5] [1]. ر ک: کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 1، ص 260، بَابُ أَنَّ الْأَئِمَّةَ ( علیه السلام ) یَعْلَمُونَ عِلْمَ مَا کَانَ وَ مَا یَکُونُ وَ أَنَّهُ لَا یَخْفَی عَلَیْهِمُ الشَّیْ ءُ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِمْ ، دار الکتب الإسلامیة، تهران ...
منظور از این روایت که؛ خداوند 99 اسم دارد که هرکس آنها را بر شمرد وارد بهشت می شود ، چیست؟
نائل می کند و انسان با ریاضت های قلبی مظهر اسمای الهی و آیت بزرگ خدا می شود و وجودش وجودی ربّانی خواهد شد.[5] [1]. إِنَّ لِلَّهِ تِسْعَةً وَتِسْعِینَ اسْمًا مِائَةً إِلَّا وَاحِدَةٍ، مَنْ أَحْصَاهَا دَخَلَ الْجَنَّةَ ؛ حاکم نیشابوری، محمد بن عبدالله، المستدرک علی الصحیحین، محقق: عبد القادر عطا، مصطفی، ج 1، ص 62، ح 41، دار الکتب العلمیة، بیروت، چاپ اول، 1411ق؛ أبو حاتم، محمد بن حبان بن أحمد ...
آیا روایاتی از اهل سنت داریم که پیامبر اسلام( صلی الله علیه و آله و سلم ) و یا ائمه( علیه السلام ) مبیّن ...
، محمد باقر، ج 1، ص 104، سازمان چاپ وانتشارات وزارت ارشاد اسلامی، تهران، چاپ اول، 1411ق؛ طبرانی، سلیمان بن أحمد، المعجم الکبیر، محقق: سلفی، حمدی بن عبد المجید، ج 11، ص 65، مکتبة ابن تیمیة، قاهرة، چاپ دوم، بی تا؛ حقی بروسوی، اسماعیل، تفسیر روح البیان، ج 5، ص 272، دارالفکر، بیروت، بی تا؛ ملاحویش آل غازی، عبدالقادر، بیان المعانی، ج 6، ص 525، مطبعة الترقی، دمشق، چاپ اول، 1382ق. [6]. شعرانی، عبد ...
مقصود از روایاتی که مردم مکه و مدینه را نکوهش می کند و مردم شام را بدتر از مردم روم می داند، چیست؟
، تهران، چاپ اول، 1386ش. [4]. توبه، 101. [5]. محدث بحرانی، یوسف بن احمد، الحدائق الناضرة فی أحکام العترة الطاهرة، محقق و مصحح: ایروانی، محمد تقی، مقرم ، سید عبد الرزاق، ج 5، ص 183 – 184، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ اول، 1405ق. [6]. مجلسی، محمد باقر، مرآة العقول فی شرح أخبار آل الرسول، محقق و مصحح: رسولی محلاتی، هاشم، ج 11، ص 220، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ دوم، 1404ق؛ نجفی ...
آیا مقام کعبه بالاتر است یا کربلا؟
خود نشان مده و اگر چنین کنی تو را فرو برده و در آتش جهنّم قرارت می دهم .[2] تمام موارد فوق کاملاً توجیه پذیر است، زیرا اگر نبود شهادت امام حسین( علیه السلام ) در کربلا، امروز نه از طواف خبری بود، نه از کعبه و نه از اسلام! [1]. ابن قولویه، جعفر بن محمد، کامل الزیارات، محقق و مصحح: امینی، عبد الحسین، ص 268، دار المرتضویة، نجف اشرف، چاپ اول، 1356ش. [2]. همان، ص 267. T ...
آیا این روایت که می گوید امام علی( علیه السلام ) فرزند خورشید است، صحیح است؟
العربی، بیروت، چاپ دوم، 1403ق. [2]. فتال نیشابوری، محمد بن احمد، روضة الواعظین و بصیرة المتعظین، ج 1، ص 156، انتشارات رضی، قم، 1375ش . [3]. شیخ صدوق، معانی الاخبار، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، ص 114 – 115، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ اول، 1403ق. T
آیا روایاتی پیرامون استفاده از عطر داریم؟ چه نوع عطری مستحب است و باید به کجای بدن یا لباس بزنیم؟
، تحف العقول عن آل الرسول( صلی الله علیه و آله و سلم )، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، ص 60، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ دوم، 1404ق. [2]. سید رضی، محمد، نهج البلاغة، محقق و مصحح: عطاردی، عزیز الله، ص 546، مؤسسه نهج البلاغه، قم، چاپ اول، 1414ق. [3]. شیخ صدوق، ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص 40، دار الشریف الرضی للنشر، قم، چاپ دوم، 1406ق. [4]. مکارم الأخلاق، ص 42. [5]. شیخ ...