در روایت لَا یمْسَحْ أَحَدُکمْ بِثَوْبِ مَنْ لَمْ یکسُهُ از چه چیزی نهی ...
سایر منابع:
سایر خبرها
معنای تَوَشُّح که در روایات مربوط به نماز آمده، چیست؟
، احمد بن محمد، المصباح المنیر، منشورات دار الرضی، قم، چاپ اول، بی تا؛ ابن منظور، محمد بن مکرم، لسان العرب، ج 2، ص 633، دار صادر، بیروت، چاپ سوم؛ واسطی زبیدی، محب الدین سید محمد مرتضی، تاج العروس من جواهر القاموس، محقق و مصحح: شیری، علی، ج 4، ص 246، دار الفکر، بیروت، چاپ اول، 1414ق؛ طریحی، فخر الدین، مجمع البحرین، تحقیق: حسینی ، سید احمد، ج 2، ص 423، کتابفروشی مرتضوی، تهران، چاپ سوم، 1375ش. ...
منظور از خاک آلود کردن نامه چیست؟ و چرا در گذشته این کار را انجام می دادند؟
...، بیروت، چاپ اول، 1410ق. [5]. جزائری، نعمت الله بن عبد الله ، ریاض الأبرار فی مناقب الأئمة الأطهار، ج 2، ص 358، مؤسسة التاریخ العربی ، بیروت، چاپ اول، 1427ق؛ کمره ای، محمد باقر، ترجمه و شرح اصول کافی، ج 6، ص 597، اسوه، قم، چاپ سوم، 1375ش. [6]. مازندرانی، محمد صالح بن احمد، شرح الکافی (الأصول و الروضة)، محقق، مصحح، شعرانی، ابوالحسن، ج 11، ص 138، المکتبة الإسلامیة، تهران، چاپ اول ...
آیا عبارت این الفاطمیون در روایات آمده است؟ آیا اساساً گروه هایی وجود دارند که در قیامت به صورت مستقل از ...
، 167، دار المرتضویة، نجف، چاپ اول، 1356ش. [7]. ر.ک: حواریون ائمه اطهار( علیه السلام ) ، سؤال 32625؛ حواریون عیسی( علیه السلام ) ، سؤال 21221. [8]. شیخ مفید، محمد بن محمد، الإختصاص ، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، محرمی زرندی، محمود، ص 61-62، الموتمر العالمی لالفیة الشیخ المفید، قم، چاپ اول، 1413ق. [9]. حافظ برسی، رجب بن محمد، مشارق أنوار الیقین فی أسرار أمیر المؤمنین، محقق و مصحح ...
چرا در برخی روایات امام علی( علیه السلام ) را هاجر الهجرتین (انجام دهنده دو هجرت) توصیف کرده اند؟
عبد المحسن العباد البدر، فضل أهل البیت وعلو مکانتهم عند أهل السنة والجماعة، ج 1، ص 52، دار ابن الأثیر، ریاض، چاپ اول، 1422ه. [3]. سُئِلَ قَنْبَرٌ مَوْلَی مَنْ أَنْتَ فَقَالَ أَنَا مَوْلَی مَنْ ضَرَبَ بِسَیْفَیْنِ وَ طَعَنَ بِرُمْحَیْنِ وَ صَلَّی الْقِبْلَتَیْنِ وَ بَایَعَ الْبَیْعَتَیْنِ وَ هَاجَرَ الْهِجْرَتَیْنِ وَ ... ؛ کشی، محمد بن عمر، اختیار معرفة الرجال، محقق، مصحح، شیخ طوسی، محمد بن ...
پیامبر اسلام( صلی الله علیه و آله و سلم ) در جواب شمعون مسیحی، عقل را چگونه معرفی می کند؟
...> [5]. کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 1، ص 27 – 28، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم، 1407ق؛ مجلسی، محمد باقر، مرآة العقول فی شرح أخبار آل الرسول، محقق، مصحح، رسولی، سید هاشم، ج 1، ص 93، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ دوم، 1404ق. [6]. برقی، احمد بن محمد بن خالد، المحاسن، محقق، مصحح، محدث، جلال الدین، ج 1، ص 192، دار الکتب الإسلامیة، قم، چاپ دوم، 1371ق؛ کافی، ج 1، ص 21 – 23؛ شیخ حرّ عاملی، وسائل الشیعة، ج 1، ص 41، مؤسسه آل البیت( علیه السلام )، قم، چاپ اول، 1409ق. ...
نسل در روایات مربوط به راه رفتن به چه معنا است؟
، ص 439، مؤسسه آل البیت( علیه السلام )، قم، چاپ اول، 1409ق. [4]. المحاسن، ج 2، ص 377؛ وسائل الشیعة، ج 11، ص 439. [5]. همان. [6]. المحاسن، ج 2، ص 377. [7]. وسائل الشیعة، ج 11، ص 438. [8]. مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 73، ص 276، دار إحیاء التراث العربی، بیروت، چاپ دوم، 1403ق. [9]. جوهری، اسماعیل بن حماد، الصحاح (تاج اللغة و صحاح العربیة)، محقق و مصحح: عطار ...
آیا در نهج البلاغه به ظهور حضرت امام مهدی( عجه الله تعالی فرجهم الشریف )، اشاره ای شده است؟
مُغْتَرِبٌ إِذَا اغْتَرَبَ الْإِسْلَامُ وَ ضَرَبَ بِعَسِیبِ ذَنَبِهِ وَ أَلْصَقَ الْأَرْضَ بِجِرَانِهِ بَقِیَّةٌ مِنْ بَقَایَا حُجَّتِهِ خَلِیفَةٌ مِنْ خَلَائِفِ أَنْبِیَائِهِ ؛ شریف الرضی، محمد بن حسین، نهج البلاغة، محقق: صبحی صالح، ص 263، هجرت، قم، چاپ اول، 1414ق. [2]. هاشمی خویی، میرزا حبیب الله، منهاج البراعة فی شرح نهج البلاغة، محقق، مصحح، میانجی، ابراهیم ، ج 10، ص 350، مکتبة الأسلامیة، تهران ...
منظور روایاتی که دانش پژوهان را مانند مجاهدان در راه خدا معرفی می کند چیست؟
، محمد جواد، ج 6، ص 345، نشر صدوق ، چاپ اول، تهران، 1367 ش . [5]. أَبِی حَمْزَةَ الثُّمَالِیِّ قَالَ سَمِعْتُ عَلِیَّ بْنَ الْحُسَیْنِ زَیْنَ الْعَابِدِینَ ( علیه السلام ) یَقُولُ مَا مِنْ خُطْوَةٍ أَحَبَ إِلَی اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ خُطْوَتَیْنِ خُطْوَةٍ یَسُدُّ بِهَا الْمُؤْمِنُ صَفّاً فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ خُطْوَةٍ إِلَی ذِی رَحِمٍ قَاطِع ، شیخ صدوق، خصال، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، ج 1، ص 50، جامعه مدرسین ، چاپ اول، قم، 1362 ش . ...
چکیده ای از ویژگی های کتاب محاسن برقی و حدیث گواهی خضر( علیه السلام ) بر امامت ائمه( علیه السلام ) را ...
امام معصوم( علیه السلام ) نقل نمی کند، بلکه با اسقاط چند نفر (و اعلام و آگاهی به این اسقاط) از امام( علیه السلام ) نقل می کند. حریری، محمد یوسف، فرهنگ اصطلاحات حدیث، ص 121، نشر هجرت، قم، 1381ش. [7]. شیخ صدوق، کمال الدین و تمام النعمة، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، ج 1، ص 313، دار الکتب الاسلامیة، تهران، چاپ دوم، 1395ق. [8]. شیخ صدوق، علل الشرائع، ج 1، ص 96، کتاب فروشی داوری، قم، چاپ اول ...
آیا بر اساس روایات بیشتر بهشتیان را افراد ابله تشکیل می دهند؟!
...، ج 14، ص 467، مؤسسة الرسالة، بیروت، چاپ پنجم، 1401ق؛ امالی، سید مرتضی، ج 1، ص 38، دار الفکر العربی، قاهره، چاپ اول، 1998م؛ ابن بطریق، یحیی بن حسن، عمدة عیون صحاح الاخبار، ص 159، دفتر نشر اسلامی، قم، چاپ اول، 1407ق. [3]. ابن منظور، لسان العرب، ج 13، ص 477، واژه بله ، دار صادر، بیروت، 1414ق؛ ابن اثیر جزری، مبارک بن محمد، النهایة فی غریب الحدیث و الاثر، ج 1، ص 155، اسماعیلیان، قم، چاپ اول ...
آیا دو روایتی که پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله و سلم ) فرمودند: مجالس خود را به ذکر علی( علیه السلام ...
...، 1424ق؛ موصلی، شرف الدین ابی محمد عمر بن شجاع الدین محمد، مناقب آل محمد المسمی بالنعیم المقیم لعترة النبأ العظیم ، ص 254، مؤسسة الأعلمی ، بیروت، چاپ اول، 1424ق ؛ [3]. بشارة المصطفی لشیعة المرتضی، ج 2، ص 60. [4]. مناقب الإمام علی بن أبی طالب( علیه السلام )، ص 199. [5]. شیخ مفید، الاختصاص، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، محرمی زرندی، محمود، ص 224، المؤتمر العالمی لالفیة الشیخ ...
عبادة بن صامت که بود؟ آیا درست است که شیعیان او را توثیق نکردهاند و از انصار معاویه بود؟
...، بیروت، چاپ دوم، 1409ق. [5]. الاصابة فی تمییز الصحابة، ج 3، ص 506. [6]. شیخ طوسی، محمد بن حسن، الأبواب(رجال طوسی)، محقق و مصحح: قیومی اصفهانی، جواد، ص 43، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ سوم، 1427ق. [7]. کشی، محمد بن عمر، إختیار معرفة الرجال، ص 38، نشر دانشگاه مشهد، 1348ش. [8]. علامه حلّی، حسن بن یوسف، خلاصة الأقوال، ص 129، منشورات المطبعة الحیدریة، نجف اشرف، چاپ دوم ...
مستأثر و مستحل فیء در روایات به چه معنا است؟
آن متعلق به امام است.[12] در واقع گروه پنجم، به دلیل تصرّف بدون اجازه در اموالی که متعلق به امام است، ملعون واقع شده اند. [1]. کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، محقق و مصحح: غفاری علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 2، ص 293، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم 1407ق. [2]. شیخ صدوق، الخصال، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، ج 1، ص 338، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ اول، 1362ش. در این روایت، این ...
پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله و سلم ) و حضرت فاطمه( سلام الله علیها ) قرآن را چگونه توصیف می کنند؟
...، بیروت، چاپ دوم، 1403ق. [3]. جامع الأخبار، ص 40. [4]. مجلسی، محمد باقر، مرآة العقول فی شرح أخبار آل الرسول، محقق و مصحح: رسولی محلاتی، هاشم، ج 12، ص 479، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ دوم، 1404ق. [5]. کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 2، ص 599، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم، 1407ق. [6]. طبرسی، احمد بن علی، الاحتجاج علی أهل اللجاج، محقق و مصحح: خرسان، محمد باقر، ج 1، ص 99، نشر مرتضی، مشهد، چاپ اول، 1403ق. T ...
آیا روایاتی پیرامون استفاده از عطر داریم؟ چه نوع عطری مستحب است و باید به کجای بدن یا لباس بزنیم؟
...، عیون أخبار الرضا( علیه السلام )، محقق و مصحح: لاجوردی، مهدی، ج 1، ص 279، نشر جهان، تهران، چاپ اول، 1378ق؛ شیخ حرّ عاملی، هدایة الأمة إلی أحکام الأئمة (منتخب المسائل)، ج 3، ص 259، مجمع البحوث الإسلامیة، مشهد، چاپ اول، 1412ق. [6]. مجلسی، محمد باقر، مرآة العقول فی شرح أخبار آل الرسول، محقق و مصحح: رسولی محلاتی، هاشم، ج 20، ص 5، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ دوم، 1404ق. [7]. طبرسی ...
مقصود از روایاتی که مردم مکه و مدینه را نکوهش می کند و مردم شام را بدتر از مردم روم می داند، چیست؟
، تهران، چاپ اول، 1386ش. [4]. توبه، 101. [5]. محدث بحرانی، یوسف بن احمد، الحدائق الناضرة فی أحکام العترة الطاهرة، محقق و مصحح: ایروانی، محمد تقی، مقرم ، سید عبد الرزاق، ج 5، ص 183 – 184، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ اول، 1405ق. [6]. مجلسی، محمد باقر، مرآة العقول فی شرح أخبار آل الرسول، محقق و مصحح: رسولی محلاتی، هاشم، ج 11، ص 220، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ دوم، 1404ق؛ نجفی ...
معنای لباس مُعلَم و لباس مُلحَم که در روایات آمده، چیست؟
.[6] در کتاب های فقهی نیز همین معنا آمده است.[7] [1]. کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 4، ص 342، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم، 1407ق. [2]. شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، ج 2، ص 336، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ دوم، 1413ق. [3]. شهید ثانی، زین الدین بن علی، مسالک الأفهام إلی تنقیح شرائع الإسلام، ج 2 ...
آیا در هر شرایطی، دعای پدر و مادر در حق فرزندشان مستجاب خواهد شد؟
حِینٍ وَ دَعْوَةُ الْوَلَدِ الصَّالِحِ لِوَالِدَیْهِ وَ دَعْوَةُ الْوَالِدِ الصَّالِحِ لِوَلَدِهِ وَ دَعْوَةُ الْمُؤْمِنِ لِأَخِیهِ بِظَهْرِ الْغَیْبِ فَیَقُولُ وَ لَکَ مِثْلُهُ ؛ کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 2، ص 509، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم، 1407ق. [5]. خدایا! تو این فرزند را به من عطا کردی و به من بخشیدی، خدایا! بخشش خود را امروز ...
آیا استفاده از کلاهی که یهودیان بر سر می گذارند، برای مسلمانان اشکال دارد؟ و آیا روایاتی داریم که از آن ...
، بیروت، چاپ دوم، 1403ق. [7]. واسطی زبیدی، محب الدین سید محمد مرتضی، تاج العروس من جواهر القاموس، محقق و مصحح: شیری، علی، ج 8، ص 424، دار الفکر للطباعة و النشر و التوزیع، بیروت، چاپ اول، 1414ق. ر. ک: عرقچین در روایات، 9049. [8]. Kippah [9]. برای اطلاع از اختلافات ر.ک: شهید ثانی، زین الدین بن علی، الروضة البهیة فی شرح اللمعة الدمشقیة، شارح: کلانتر، سید محمد، ج 2، ص 258 – 259، کتابفروشی داوری، قم، چاپ اول، 1410ق. T ...
آیا روایت عشره مبشره (مژده بهشت به ده نفر از اصحاب پیامبر اسلام( صلی الله علیه و آله و سلم )) صحیح است؟
...> [9]. ابن أبی الحدید، عبد الحمید بن هبه الله، شرح نهج البلاغة، محقق و مصحح: ابراهیم، محمد ابوالفضل، ج 1، ص 185، مکتبة آیة الله المرعشی النجفی، قم، چاپ اول، 1404ق. [10]. حاکم نیشابوری، محمد بن عبدالله، المستدرک علی الصحیحین، تحقیق: عطا، مصطفی عبد القادر، ج 3، ص 419، دار الکتب العلمیة، بیروت، چاپ اول، 1411ق؛ هیثمی، علی بن أبی بکر،کشف الأستار عن زوائد البزار، تحقیق: اعظمی، حبیب الرحمن، ج 3، ص ...
آیا در روایات، درباره چگونگی اعلام قیمت در کالای مزایده ای مطلبی نقل شده است؟
آل الرسول، محقق و مصحح: رسولی، سید هاشم، ج 19، ص 418، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ دوم، 1404ق؛ اردبیلی، احمد بن محمد، مجمع الفائدة و البرهان فی شرح إرشاد الأذهان، محقق و مصحح: عراقی، آقا مجتبی، اشتهاردی، علی پناه، یزدی اصفهانی، آقا حسین، ج 8، ص 131، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ اول، 1403ق. [10]. ر.ک: علامه حلّی، حسن بن یوسف، تذکرة الفقهاء، ج 12، ص 162، مؤسسه آل البیت( علیه السلام )، قم ...
آیا روایتی با این مضمون که در صحرای قیامت قلم دانشمندان، ارزشمندتر از خون شهیدان است وجود دارد؟ اگر وجود ...
، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، ج 4، ص 399، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ دوم، 1413ق؛ فتال نیشابوری، محمد بن احمد، روضة الواعظین و بصیرة المتعظین، ج 1، ص 9، انتشارات رضی، قم، چاپ اول، 1375ش؛ طبرسی، علی بن حسن، مشکاة الأنوار فی غرر الأخبار، ص 137، المکتبة الحیدریة، نجف اشرف، چاپ دوم، 1385ق. [2]. شیخ طوسی، محمد بن حسن ، الأمالی، ص 521، دار الثقافة، قم، چاپ اول، 1414ق. [3]. من لا ...
منظور از این روایت که؛ خداوند 99 اسم دارد که هرکس آنها را بر شمرد وارد بهشت می شود ، چیست؟
، صحیح ابن حبان، محقق: شعیب الأرنؤوط، ج 3، ص 87، مؤسسة الرسالة، بیروت، چاپ دوم، 1414ق؛ بخاری، محمد بن اسماعیل، الجامع المسند الصحیح المختصر من أمور رسول الله( صلی الله علیه و آله و سلم ) و سننه و أیامه(صحیح بخاری)، محقق: الناصر، محمد زهیر بن ناصر، ج 7، ص 108، ح 2736، دار طوق النجاة، بیروت، چاپ اول، 1422ق. [2]. شیخ صدوق، محمد بن علی، التوحید، محقق و مصحح: حسینی، هاشم، ص 194، دفتر انتشارات اسلامی ...
آیا روایاتی از اهل سنت داریم که پیامبر اسلام( صلی الله علیه و آله و سلم ) و یا ائمه( علیه السلام ) مبیّن ...
، الکافی، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 1، ص 221، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم، 1407ق؛ فرات کوفی، ابوالقاسم، تفسیر فرات، تحقیق: محمودی، محمد کاظم، ص 82، سازمان چاپ و انتشارات وزارت ارشاد اسلامی، تهران، چاپ اول، 1410ق؛ قمی، علی بن ابراهیم، تفسیر القمی، محقق و مصحح: موسوی جزائری، سید طیب، ج 2، ص 105، دار الکتاب، قم، چاپ سوم، 1404ق. [4]. ابن ابی حاتم، عبدالرحمن بن محمد ...
آیا روایاتی درباره لاک پشت وجود دارد؟
دریایی فقط آنهایی که فلس دارند قابل خوردن هستند و خوردن لاک پشت، خرچنگ، مارماهی و چیزهایی که در صدف ها قرار دارند و موجوداتی مانند آنها سزاوار نیست. [1]. کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 6، ص 221، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم، 1407ق. [2]. ابن حیون، نعمان بن محمد مغربی، دعائم الإسلام و ذکر الحلال و الحرام و القضایا و الأحکام، محقق، مصحح، فیضی، آصف، ج 2، ص 125، مؤسسة آل البیت علیهم السلام، قم، چاپ دوم، 1385ق. ...
معنای کلمات جلال و جزار و قلائد در روایات چیست؟
...، ص 204، مؤسسه اسماعیلیان، قم، چاپ دوم، 1414ق. [4]. طریحی، فخر الدین، مجمع البحرین، تحقیق: حسینی ، سید احمد، ج 3، ص 131، کتابفروشی مرتضوی، تهران، چاپ سوم، 1375ش. [5]. شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، ج 14، ص 173، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ دوم، 1413ق. [6]. کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، ج 9، ص 133، دار الحدیث، قم، چاپ اول، 1429ق. [7]. شیخ حرّ عاملی، وسائل الشیعة، ج 14، ص 173 – 174، مؤسسه آل البیت( علیه السلام )، قم، چاپ اول، 1409ق.a T ...
معنای حدیث احْفَظْ لِسَانَکَ تَسْلَمْ وَ لَا تَحْمِلِ النَّاسَ عَلَی رِقَابِنَا چیست؟
) و گرفتن نامه مربوط به حمله به مکه ، سؤال 13533. [4]. ر.ک: مجلسی، محمد باقر، مرآة العقول فی شرح أخبار آل الرسول، محقق و مصحح: رسولی، سید هاشم، ج 8، ص 212، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ دوم، 1404ق؛ ابن قاریاغدی، محمد حسین، البضاعة المزجاة (شرح کتاب الروضة من الکافی)، محقق و مصحح: احمدی جلفائی، حمید، ج 2، ص 50، دار الحدیث، قم، چاپ اول، 1429ق. [5]. مکارم شیرازی، ناصر، اخلاق در قرآن، ج 3 ...
معنای فرار از خدا به سوی خدا چیست؟
] [1]. شریف الرضی، محمد بن حسین، نهج البلاغة، محقق: صالح، صبحی، خطبه 24، ص 66، هجرت، قم، چاپ اول، 1414ق؛ نهج البلاغة، ترجمه دشتی، محمد، ص 70، مؤسسه انتشارات مشهور، قم، چاپ دوم، 1379ش. [2]. مکارم شیرازی، ناصر، پیام امام، ج 2، ص 72، دارالکتب الاسلامیة، تهران، چاپ اول، 1375ش. [3]. ذاریات، 50. [4]. علامه جعفری، محمد تقی، ترجمه و تفسیر نهج البلاغه، ج 5، ص 95، دفتر نشر فرهنگ ...
آیا خدا انگشت دارد که در جایی پیامبر( صلی الله علیه و آله و سلم ) فرمود: دل های آدمیان بین دو انگشت از ...
...، قاهره، چاپ اول، 1998م. [2]. همان. [3]. ر.ک: تفسیر لما خلقت بیدی ، سؤال 30654. [4]. ابن منظور، محمد بن مکرم، لسان العرب، محقق و مصحح: میر دامادی، جمال الدین، ج 8، ص 193، دار الفکر للطباعة و النشر و التوزیع، دار صادر، بیروت، چاپ سوم، 1414ق. [5]. همان. [6]. همان. [7]. همان. [8]. جزری، ابن اثیر، مبارک بن محمد، النهایة فی غریب الحدیث و الأثر، ج 3، ص 9، مؤسسه مطبوعاتی اسماعیلیان، قم، چاپ اول، 1367ش. [9]. لسان العرب، ج 8، ص 193. [10]. ر.ک: أمالی المرتضی (غرر الفوائد و درر القلائد)، ج 1، ص 318 – 323. T ...
آیا در روایات شیعه غلوّ وجود دارد؟
...، 1410ق؛ کشی، محمد بن عمر، اختیار معرفة الرجال، تعلیقه میرداماد استر آبادی، ص 222 – 223، مؤسسة آل البیت( علیه السلام )، قم، چاپ اول، 1363ش. [5]. اختیار معرفة الرجال، ج 2، ص 498؛ طریحی، فخر الدین، مجمع البحرین، تحقیق: حسینی ، سید احمد، ج 3، ص 430، کتابفروشی مرتضوی، تهران، چاپ سوم، 1375ش؛ علامه حلی، حسن بن یوسف، خلاصة الأقوال، محقق و مصحح: بحرالعلوم، محمدصادق ، ص 261، دار الذخائر، نجف اشرف، چاپ دوم، 1411ق. [6]. ابن أبی زینب (نعمانی)، محمد بن ابراهیم، الغیبة، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، ص 305، نشر صدوق، تهران، چاپ اول، 1397ق. T ...