سایر منابع:
سایر خبرها
علت ترشح پستانها، چیه؟
سوال مخاطب نی نی بان: سلام،بنده چون کیست تخمدان داشتم دکترم دو دوره قرص ال دی بهم داد تامصرف کنم بسته دوم رو ک مصرف میکردم با نامزدم رابطه داشتم و هیچ مایعی به ناحیه تناسایم ریخته نشد،درضمن هنوز ازدواج کامل نکردم،ودخترم،،،بعد یک هفته از رابطه مون متوجه شدم از سرسینه م وقتی ک فشار میدم یه قطره مایع چسبنده میااد و در سمت چپ شکمم یه حالت نبض مانندی رو احساس میکنم،مشکلم چی میتونه باشه؟؟؟ پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی: دوست عزیز معاینه و در صورت لزوم سونوگرافی لازم است. ...
آزمایش هورمون آنتی مولرین، چرا باید انجام شود؟
عنوان مرد یا زن مشخص نشود. این مورد به عنوان دستگاه تناسلی مبهم شناخته می شود. نام دیگر این بیماری دوجنسی میباشد. در صورتی که جنین دارای ژن های زنانه (XX) باشد ، مقادیر کمی AMH ساخته می شود. این امر امکان توسعه اندامهای تولید مثلی زنانه را فراهم میکند. AMH بعد از بلوغ نقش متفاوتی برای زنان دارد. در آن زمان ، تخمدان ها (غده هایی که سلولهای تخمک را تولید میکنند) شروع به ساخت AMH می کنند
لکه بینی سقط جنین، خونریزی یک روز بود
سوال مخاطب نی نی بان: سلام. من طبق سونوگرافی هفته ی 6 بارداری بودم و فقط ساک حاملگی دیده شده بود که 8mm بود. دیروز با 8 قرص سایتوتک در منزل سقط انجام دادم. بعد از سومین قرص خون ریزیم شروع شد و حدود ده ساعت درد شدید داشتم و لخته های زیاد دفع کردم با خونریزی متوسط (درحد قاعدگی معمولی). اما از امروز صبح (روز بعد از سقط) دیگه خون ریزی ندارم و فقط کمی لکه بینی. البته هنوز کمی درد هم دارم. آیا این غیر
خونریزی پس از زایمان، مجدد شروع شده
سوال مخاطب نی نی بان: 16روزه زایمان طبیعی کردم تا قبل روز دهم خونریزیم تقریبا تموم شده بود،اما امروز مجدد خونریزی داشتم تقریبا شبیه پریود،علتش چیه؟؟ پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان: دوست عزیز تا 40 روز پس از زایمان به صورت متناوب خروج خون و گاهی لخته کوچک قابل انتظار است.
لکه بینی در دوران بارداری، در هفته نوزدهم شدیدتر شده
سوال مخاطب نی نی بان: ازهفته8 تا 12 لکه بینی خفیف داشتم که آمپول وشیاف پروژسترون مصرف کردم وقطع شد.مجدد ازهفته قبل یعنی18 هفته تااین هفته که19 هفته شده ام لکه بینی شدیدترشده وکمر درد ودل درد دارم.دکتر فقط سونوی cx وشیاف تجویز کرده ولی بشدت میترسم واضطراب دارم.لطفا راهنمایی کنید. اگرسرکلاژ نیاز باشه میتونم بیهوشی کامل بگیرم؟ پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و
درد قبل از پریود، در مقعد و پهلوی چپ
سوال مخاطب نی نی بان: سلام من 4ماه پیش سقط با سایتوتک داشتم و بعد از اون (سه بار اخیر که پریود شدم) تقریبا از ده روز قبل پریود احساس درد و سوزش در پهلوی سمت چپم داشتم که گاهی همراه با علائمی شبیه به ای پی هست یعنی در پشت شانه و مقعد و در ضمن قبل از پریود به شدت عصبی و افسرده میشم تا حدی که افکار خودکشی دارم به خاطر شرایط الان نمیتونم به مطب یا کلینیک مراجعه کنم لفا راهنماییم کنید پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی: دوست عزیز متاسفانه بدون معاینه و سونوگرافی نمیتوان نظری داد. ...
درمان کیست تخمدان، میشه به بارداری اقدام کرد؟
درست بشه؟؟اقدام به بارداری کنم چند ماه طول میکشد تا باردارشوم؟؟ممنونم میشم راهنماییم کنید .باتشکر پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی: دوست عزیز بهتر است اول کیست جذب شود و سپس برای بارداری اقدام کنید. بهتر است به توصیه پزشک عمل کنید. پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان: دوست عزیز رازیانه با افزایش سطح درونی هورمون زنانه ممکن است
کیست در بارداری، آسیب به جنین
دوران حاملگی تحت مراقبت متخصص زنان و زایمان باشند.در صورتی که مادر دچار سندروم تخمدان پلی کیستیک باشد، خطر ابتلا به دیابت بارداری ، فشار خون بارداری، سقط جنین یا زایمان زودرس در وی افزایش می یابد.با متخصص زنان و زایمان درباره ی گزینه های درمانی و خطرات کیست در بارداری مشورت کنید. وی به شما بهترین گزینه درمانی را برای داشتن بارداری سالم و ایمن پیشنهاد خواهد کرد. ویژگی های کیست بارداری
قرص کلومیفن برای ناباروری مردان، عوارض
درمان مشکل ناباروری در بدن مردان خوشبختانه، درمان مشکل ناباروری در بدن مردان آسان تر از درمان مشکل ناباروری در بدن زنان است. نکته جالب توجه این است که هورمون تنظیم کننده سیستم تولیدمثلی زنان، قدرت باروری مردان را نیز کنترل خواهد نمود. به همین دلیل، مهم ترین داروهایی که برای درمان مشکل ناباروری در بدن مردان مورد استفاده قرار می گیرد، عبارتند از: 1. داروی کلومیفن یک داروی کارآمد برای
لکه بینی پیش از پریود، گل گاو زبون خوردم
سوال مخاطب نی نی بان: این ماه یک هفته زودتر پریود شدم لکه بینی داشتم توی این دو روز گل گاوزبون دم کردم و دو دفعه هم عرق بیدمشک خوردم که راه بیفته خونریزی تا اینکه روز هشتم یا نهم بود که خونریزی م راه افتاد تا روز چهاردهم الانم که دو روزه لکه بینی دارم نمی دونم چی کار کنم پاسخ دکتر فریبا الماسی، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی: دوست عزیز قطعا لکه بینی زیاد و طولانی مدت قبل از پریود طبیعی نیست. باید از لحاظ اختلال هورمونی بررسی شوید. گاهی اوقات مشکلات رحمی باعث ایجاد لکه بینی غیر معمول می شود جهت معاینه و بررسی بیشتر به متخصص مراجعه کنید. ...
بارداری بعد از 45 سالگی، آیا ممکنه؟
بارداری بعد از 45 سالگی به وجود آید 1. خطرات خاصی که در بارداری در سنین بالای 45 رخ میدهد یکی از مهم ترین نکاتی که این افراد باید به یاد داشته باشند این است که در زمان تلاش برای باردار شدن خود در سنین بعد از 45 سالگی، احتمال بروز مشکلات برای خود آن ها و فرزند داخل رحمشان زیاد است. معمولا، زنان مسنی که روند باردار شدن خود را با مشورت یک متخصص زنان و زایمان باتجربه انجام داده، به تمام
داروهای آسم در دوران بارداری مخاطره آمیز نیستند
دکتر سهیلا انصاری پور، جراح و متخصص زنان، زایمان و فلوشیپ ناباروری درباره این بیماری به سیناپرس گفت: آسم بیماری التهابی مزمن و غیر واگیر ریه است که میزان شیوع آن در بزرگسالان 10 و در زنان باردار 7 تا 8 درصد است. این عضو هیات علمی پژوهشگاه ابن سینا افزود: عوامل ارثی، ژنتیکی در پیدایش آسم نقش تعیین کننده ای دارند و عوامل محیطی و آلرژیکی مانند عفونت ریه، آنفلوآنزا، دود سیگار، آلاینده های
احتمال باردار شدن، در رابطه محافظت شده هست؟
سوال مخاطب نی نی بان: سلام من 3 ماه پیش با نامزدم رابطه ی کنترل شده داشتم از اون موقع به صورت منظم پریود شدم اما این ماه 3 روزه که پریدیم عقب افتاده امکان بارداری وجود داره؟فقط زیر دلم یکم درد میکنه ممنون میشم سریع جواب بدین خیلی استرس دارم پاسخ دکتر فریبا الماسی، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی: دوست عزیز چون پس از تماس جنسی خونریزی داشتید احتمال بارداری وجود ندارد.
احتمال بارداری با پیشاب، با آمپول پریود شدم
سوال مخاطب نی نی بان: سلام خسته نباشید من دی ماه یک بار رابطه بدون دخول داشتم تماسی بین الت ها اصلا نبود و شکم از برخورد دست پیشاب دار هستش اون ماه قرص ضد بارداری میخوردم بخاطر کیست بعد قطع قرص پریود شدم ولی بعد اون خودم طبیعی پریود نشدم یه بار امپول زدم یه بارم با قاعده اور های گیاهی پریود شدم حجم پریودمم مثل همیشه بود ب نظر شما شکی برا بارداری میمونه؟خیلی نگرانم چون خودم طبیعی پریود نشدم و با
علائمی که زنگ خطر ابتلا به دیابت را به صدا در می آورند!
خون را سخت کند. وجود پلاک ها تمیز کردن دندان ها را دشوارتر می کند پلاک هایی که برداشته نشده با گذشت زمان بصورت جرم های سفت می شود و بالای لثه شما جمع می شود. جرم ها مسواک زدن و تمیز کردن بین دندان های شما را دشوارتر می کنند. لثه های شما قرمز و متورم شده و به راحتی خونریزی می کنند. 11. سندرم تخمدان پلی کیستیک این سندرم یکی از دلایل اصلی ناباروری در بین
تاخیر در پریود شدن، سه ماه پشت هم
سوال مخاطب نی نی بان: سلام من همیشه پریودی کاملا منظم داشتم ولی سه ماهه همینطور داره عقب میفته پریودیم ماه قبلی چهار روز عقب افتاد ولی الان 9 روزه که پریود نشدم تیرویید کم کار هم دارم که قرص استفاده میکنم و اخرین باری که ازمایش دادم نرمال شده بود چ مشکلی میتونم داشته باشم؟ پاسخ دکتر فریبا الماسی، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی
بازگشت اسپرم از واژن، امکان بارداری هست؟
سوال مخاطب نی نی بان: سلام من وقتی منی وارد بدنم میشه زود خارج میشه با این وجود الان 3روز پریودیم عقب افتاده بی بی چک منفیه،معده درد و حالت تهوع داشتم ک دیشب قرص خوردم الان معده درد ندارم،با این شرایط امکانه بارداری هست؟ پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان: دوست عزیز خارج شدن مایع منی بعد از رابطه به صورت طبیعی، صورت میگیرد و مایعات خارج شده در واقع مواد زائد و نگه دارنده اسپرم است. خود اسپرم ها طی 30 ثانیه اول پس از انزال به بالا صعود میکنند.
10 علائم کمبود استروژن در بدن زنان
شدن به دوران یائسگی در زنان بالای 40 سال (تولید این هورمون از این زمان به بعد کاهش پیدا می کند و میزان آن در دوران یائسگی بسیار پایین است و باعث علائم این دوران مانند خستگی و گرگفتگی می شود.) سابقه خانوادگی در مورد مسائل هورمونی، مانند کیست تخمدان رژیم غذایی شدید در چه مواردی کمبود استروژن خطرناک است؟ اگر آزمایشات شما کمبود هورمون استروژن را نشان دهد باید با توجه به توصیه ها و تجویز پزشک
عمل جراحی هایمنوپلاستی، اگه بخیه ها باز بشه می فهمم؟
سوال مخاطب نی نی بان: سلام وقت بخیر من یکماه پیش عمل هایمنوپلاستی انجام دادم ولی همون روز پریود بودم و 6روز بعدش مجبور شدم برم سرکار و مدت طولانی بشینم و متاسفانه بخیهام باز شد الان بعد 11روز دوباره انجام دادم و 11روز کامل استراحت کردم فقط دوروز پیش سه چهارساعت نشستم اونم جوری ک فشار نیاد و نیم ساعتم همون روز رانندگی کردم.الان خیلی استرس دارم ک بخاطر همون روز ک نشستم بخیهام دوباره بازشده
زمان مصرف قرص ضدبارداری/آی یو دی و عادت ماهانه/عوارض خودارضایی/زمان پریودی در دوران شیردهی
و بعد شب دوباره 1دونه اخر بسته را خوردم فرداشب که دیگه قرص تمام شده بود و یک رابطه کامل داشتم الانم که 4روزه از تمام شدن بسته و 3روز از رابطه میگذره من لکه بینی دارم با درد خفیف،میخوام بدونم باردارم یا نه؟ اگر 18 تای قبلی را از روز 5 مرتب خورده باشید امکان حاملگی وجود ندارد سلام من الان 6 ماهه زایمان کردم و هنوز پریود نشدم و قرص شیردهی مصرف میکردم این قرصارو شبی یک عدد و پشت
تاخیر در عادت ماهانه، امکانش هست حامله باشم؟
سوال مخاطب نی نی بان: سلام من سه ماه پیش تقریبن رابطه مقعدی داشتم با نامزدم، بعد رابطه هم پریود شدم، هنگام رابطه لک بینی نیز داشتم، الان پریود این ماهم عقب افتاده لازم ب ذکره کیست تخمدان هم دارم ولی حالت تعوع، نغخ شکم، درد تخمدان و کمر نیز دارم ایا ممکنه باردار باشم؟؟؟؟؟ پاسخ دکتر فریبا الماسی، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی: دوست عزیز چون پس از تماس جنسی خونریزی داشتید احتمال بارداری وجود ندارد.
تولد نوزاد پسر با گرم کردن مزاج پدر و مادر
پرهیز از مصرف سردیجات(خوردنی و نوشیدنیهای سرد) بخش عمده ناراحتیهای خانم شما برطرف می شود. 1- سندروم تخمدان پلی کیستیک در صورتی که مشکل سندروم تخمدان پلی کیستیک وجود داشته باشد تخمدان ها مقدار زیادی آندروژن یا هورمون مردانه ترشح می کنند و در تخمک گذاری فرد مشکل به وجود می آورند. زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک، تخمدان های بزرگی دارند که در آن کیست های متعدد و کوچک وجود
علت تاخیر در پریودی، کیسته یا حاملگی خارج از رحم؟
سوال مخاطب نی نی بان: سلام وقت بخیر ببخشید من و نامزدم ابان ماه باهم عشق بازی داشتیم و برای این ک خیالمون راحت باشه هفت روز بعدش ازمایش خون دادن ک منفی بود و اخر ابان ماه هم پریود شد ماه های بعد هم پریودهاشونو شدن تا اسفند ک استرس و ترس بدی بهشون وارد شد و الان دوماه میشه ینی اسفند و فرودین که دردهای پریودی را دارن ولی پریود نمیشن من خواستم بدونم امکان بارداری چه داخل رحم چه بیرون رحم هست؟؟(بازم
پریودم عقب افتاده، نمی تونم آزمایش خون بدم
سوال مخاطب نی نی بان: سلام خسته نباشید من هفته پیش رابطه داشتم از پشت و اب منی همسرم هم داخل مقعدم ریخته شد و الان عادت نشدم چند روزی هست که می گذره و دوران عقدم هستم نمی تونم برم ازمایش بدم ممنون میشم کمکم کنید پاسخ دکتر فریبا الماسی، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی: دوست عزیز احتمال بارداری با رابطه مقعدی صفر است، حتما برای مشخص شدن علت عدم قاعدگی به پزشک مراجعه کنید.
آزمایش بارداری با بزاق دهان
در ظرف مخصوص بگذارند. پس از گذشت 10-15 دقیقه کاربر می تواند دستگاه را که قابل استفاده مجدد بوده، در مقابل چشم قرار داده و دکمه ای را برای فعالسازی نور آن فشار دهد. اگر این عدسی نشانگر نقاط و نقش نگارهای مشابه باشد، زن باردار نیست اما اگر برگهای کوچک سرخس مانند در آن ظاهر شود، کاربر دو تا سه روز تا تخمک گذاری فاصله دارد. این در حالیست که اگر این الگوی برگی به شکل کامل در عدسی نقش