سایر منابع:
سایر خبرها
تولید ایران کنار گذاشتم البته آنها نگران حرام اعلام کردن ما نبودند چون آنها را به کشورهای اروپایی یا شیلی می فروختند! یکی از دلخوشی های ما این بود که کل کشتار حلال بود و این گوشت های حلال به کشورهای اروپایی صادر می شد، امیدوار بودیم که حلال خوری تاثیر وضعی خودش را روی کسانی که آنها تغذیه می کنند داشته باشد چه مسلمان باشند و چه غیر مسلمان. هودریگو می دانست که ما از کار کردن در ...
اگر بخواهی خشن باشی این ها از تو دور می شوند، پس تو آنها را عفو کن و برایشان طلب مغفرت کن و با آنها در امور مشورت کن و وقتی تصمیمی گرفتی توکل بر خدا کن و به تصمیمت عمل کن. کسانی که مشمول رأفت و مهربانی اسلامی نمی شوند! استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: حتی در سوره توبه که سوره غضب است و بدون بسم الله آغاز می شود، آخر سوره با رحمت تمام می شود و خداوند می فرماید که ما پیامبری از ...
...، این سنت حسنه در کل کشور رایج شد و طلاب ما در کل کشور شروع کردند به انجام این خدمت. 3- رسیدگی به مسائل شرعی بیماران وظیفه سومی که داشتند رسیدگی به مسائل شرعی بیماران بود مثل نماز، تیمم، وضو، غسل این بیماران کرونایی و یک سری مباحث شرعی مثل نجاست، پاکی و امثال اینها. 4- تقدیر و تشکر از کادرهای درمانی وظیفه چهارمی که این طلبه ها پیداکردند تقدیر و تشکر و عرض خسته نباشید ...
...، ولی وسوسه هایی برای آن ها پیدا می شود و به مطالعه و تحقیق می پردازند، پاک اند و این وسوسه ها ضرری ندارد؛ [6]یعنی کافر شمرده نشده و نجس نیستند. دوم: دیدگاه عدّه ای از فقها:، اما عده ای از فق ها این قاعده را فقط مختصّ نماز دانسته و آن را در موارد دیگر جاری نمی دانند، بلکه می گویند در موارد دیگر باید به حکم مخصوص همان مورد عمل کرد. [7]بیشتر بخوانید: احکام وسواس در اسلام ...
قادر محال است که از کسی قربانی را بی جهت قبول کرده و از دیگری بی جهت قبول نکند، از لحاظ فقهی قربانی هر دو صحیح بوده است؛ ولی وجه اخلاقی یکی درست و دیگری نادرست بوده است. نماز یک فرد ممکن است از لحاظ فقهی کاملاً درست باشد، ولی اینکه مقبول است یا خیر بحث دیگری است؛ بنابراین نقش اخلاق و طهارت باطن حتی در قبولی نماز و احکام فقهی هم مؤثر است. إِنَّما یَتَقَبَّلُ اللهُ مِنَ الْمُتَّقینَ ؛ خداوند عمل را ...
استناد می کنند. آنها همچنان بر این باورند که احکام شرعی واقعی از متن روایات، قابل استخراج است و نیاز به ظن یا همان راه علمی نیست. در مقابل، اصولی ها، مباحث سنگینی برای حجیت ظن خاص، یعنی مواردی دارند که شارع، مواردی خاص از ظن را حجت دانسته است. آنان نمونه های مختلفی را از موارد ظن موضوعی می آورند که شارع، در اعمال حکم شرعی، ظن را کافی دانسته که نمونه آن ظن در رکعات نماز یا در باره قبله یا در امر نجس ...