سه شنبه ۲۵ اردیبهشتساعت ۰۱:۵۲May 2024 14
جستجوی پیشرفته

خبرهای الف 14 خرداد 1401 - alef.ir

الف 29 اسفند 1393 الف 29 اسفند 1394 الف 30 اسفند 1395 الف 29 اسفند 1396 الف 29 اسفند 1398 الف 30 اسفند 1399 الف 29 اسفند 1400 الف 31 فروردین 1401 الف 31 اردیبهشت 1401 الف 31 تیر 1401 الف 31 مرداد 1401 الف 31 شهریور 1401 الف 30 مهر 1401 الف 30 آبان 1401 الف 1 خرداد 1401 الف 2 خرداد 1401 الف 3 خرداد 1401 الف 4 خرداد 1401 الف 5 خرداد 1401 الف 6 خرداد 1401 الف 7 خرداد 1401 الف 8 خرداد 1401 الف 9 خرداد 1401 الف 10 خرداد 1401 الف 11 خرداد 1401 الف 12 خرداد 1401 الف 13 خرداد 1401 الف 14 خرداد 1401 الف 15 خرداد 1401 الف 16 خرداد 1401 الف 17 خرداد 1401 الف 18 خرداد 1401 الف 19 خرداد 1401 الف 20 خرداد 1401 الف 21 خرداد 1401 الف 22 خرداد 1401 الف 23 خرداد 1401 الف 24 خرداد 1401 الف 25 خرداد 1401 الف 26 خرداد 1401 الف 27 خرداد 1401 الف 28 خرداد 1401 الف 29 خرداد 1401 الف 30 خرداد 1401 الف 31 خرداد 1401 
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۵ - ۱۳:۲۴    
وزارت اقتصاد در مورد مصاحبه وزیر اقتصاد راجع به نرخ تورم توضیحی منتشر کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با انتشار توضیحی درباره مصاحبه مورخ ...
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۵ - ۱۳:۰۷    
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان بوشهر گفت: در روزهای پایانی هفته جاری، دمای هوا در برخی نقاط استان بوشهر به ویژه مناطق غیرساحلی تا 50 درجه افزایش می یابد. ...
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۵ - ۰۸:۳۲    
پزشکان تاکید می کنند که به تعویق انداختن زمان اجابت مزاج می تواند به روده بزرگ آسیب بزند.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۵ - ۰۶:۳۷    
سطح گاز دی اکسید کربن (CO2) در زمین به رکورد بالایی رسیده است.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۵ - ۰۵:۳۵    
متخصصان در یک بررسی به این موضوع پرداختند که چرا همه افراد مبتلا به چاقی دچار دیابت نوع دو نمی شوند.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۵ - ۰۴:۳۳    
ربات ها به زودی با توسعه یک پوست مصنوعی که می تواند احساسات ناراحت کننده را حس کند، درد را احساس می کنند.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۵ - ۰۳:۳۴    
دانشمندان می گویند افسانه های قدیمی درباره صحبت کردن شفق های قطبی ممکن است حقیقت داشته باشند و اکنون می توانند زمان وقوع صدای شفق قطبی را با دقت 90 درصد پیش بینی کنند.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۵ - ۰۲:۳۶    
دانشمندان دانشگاه فناوری نانیانگ، سنگاپور(NTU سنگاپور) یک "پارچه" کشسان و ضد آب ساخته اند که انرژی تولید شده از حرکات بدن را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۵ - ۰۱:۳۷    
"ایلان ماسک" اعلام کرده که شرکت تسلا در ماه سپتامبر از نمونه اولیه ربات انسان نمای خود موسوم به "اُپتیموس"(Optimus) رونمایی خواهد کرد.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۵ - ۰۰:۳۵    
"جنگ ها، فراز و نشیب دارند. حمله ولادیمیر پوتین به اوکراین نیز از این قاعده مستثنی نیست. جای ترس های اولیه از یک فتح سریع را عقب نشینی روسیه و مقاومت اوکراین گرفت و مقاومت اوکراین اکنون با یک حمله ...
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۲۳:۳۶    
تا به حال به این فکر کرده اید که سگ ها چگونه محیط اطراف را می بینند؟ عکس های جذابی که توسط یک دامپزشک تهیه شده نشان می دهد که سگ ها در مقایسه با انسان دنیا را چگونه می بینند.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۲۳:۰۷    
بیش از 46 هزار نفر در آمریکا از ابتدای سال 2021 بیش از یک میلیارد دلار در کلاهبرداری های رمزارز از دست دادند.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۲۲:۴۶    
با افزایش آمار ابتلا به کرونا در آمریکا، برخی دانشگاه های آمریکا مجددا قانون ماسک اجباری را اعمال کردند.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۲۲:۴۶    
وزیر اطلاعات به همراه جمعی از مدیران وزرات اطلاعات با حضور در قرارگاه قدس جنوب شرق کشور با سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران و فرمانده قرارگاه قدس و جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران دیدار ...
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۲۲:۲۲    
اگر فکر می کنید فرزند شما به اندازه کافی می خوابد، ممکن است در اشتباه باشید. طبق گزارش بنیاد ملی خواب، اکثر بچه ها کمتر از آنچه والدینشان تصور می کنند می خوابند ...
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۲۲:۰۱    
مناطق 4، 5، 7، 8 و 13 را می توان محدوده های سکونتی گروه های متوسط درآمدی شهر تهران دانست که میانگین قیمت هر متر خانه در این مناطق بین 31 تا 42 میلیون تومان است.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۲۱:۴۴    
رسانه های آمریکا در حالی بی سر وصدا از کنار تیراندازی جمعی تگزاس گذشتند که این رخداد بدون در نظر گرفتن مهاجم، 21 کشته برجای گذاشت.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۲۱:۲۴    
واتس اپ قصد دارد ابزار بازگرداندن پیام حذف شده را برای کاربران این سرویس پیام رسان عرضه کند.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۲۱:۰۳    
شبکه سی ان ان خبر داد، طی هفته های اخیر آمریکا و متحدانش رایزنی های پشت پرده ای برای آتش بس در اوکراین انجام دادند.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۲۰:۴۲    
آتش نشانان در حادثه متروپل هم مثل هر حادثه عظیم دیگری، در خط اول امدادرسانی بوده اند. از دقایق اول آوار شدن ساختمان در آن خیابان شلوغ آبادان تا امروز که گرد مرده بر همه جای امیری پاشیده اند ...
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۲۰:۲۸    
پایگاه خبری "میدل ایست مانیتور" در گزارشی می نویسد: اسرائیلی ها ترور و قتل های هدفمند را به یک قانون و امر موجه برای خود تبدیل کرده اند ...
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۹:۴۳    
میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین پیش بینی می کند که جنگ در دو تا شش ماه آینده پایان خواهد یافت.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۸:۴۱    
استاندار خوزستان گفت: متاسفانه طی سال های 94 تا 99 در شهر آبادان روابط ناسالمی را شاهد بودیم که حادثه متروپل نمونه ای از تبعات این روابط ناسالم و نبود نظارت هاست.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۸:۳۷    
وزیر کشور با بیان این که امروز دشمن به دنبال اذیت مردم و کشاندن آنان به سوی اعتراضات است،گفت:جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای محسوب می شود و به همین خاطردشمن به دنبال آسیب است.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۸:۰۸    
بر اساس آمار مدیریت شبکه برق کشور، تامین برق تاکنون بدون هیچ مشکلی به همه مشترکان خانگی، صنعتی و کشاورزی انجام شده و شبکه برق کشور در شرایط پایدار قرار دارد.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۸:۰۰    
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: بعد از 13 روز کار شبانه روزی امروز ماموریت نیرو های این سازمان در آبادان به پایان رسید.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۷:۵۵    
دقایقی پیش زمین لرزه ای به بزرگی 4.2 ریشتر شهر نوکنده را لرزاند.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۷:۴۷    
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با قدردانی از زحمات مسئولین وزارت بهداشت در مهار کرونا و به صفر رسیدن آمار فوتی ها ...
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۷:۰۵    
مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) با سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب و با حضور شخصیت های لشکری و کشوری و جمع کثیری از مردم برگزار شد.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۶:۳۲    
سفرهای جاده ای مردم در روزهای تعطیل گذشته افزایش بیش از60 درصدی را نسبت به همین ایام در سال گذشته تجربه کرد.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۶:۰۴    
رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه مراسم سالگرد حضرت امام خمینی (ره) در نظم و ایمنی کامل برگزار شد، گفت: طبق برآوردهای اولیه بین 200 تا 250 هزار نفر در این مراسم حضور داشتند.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۵:۳۹    
فردا 15 خرداد، بانک ملی، بازار متشکل ارزی و صرافی های مجاز باز هستند و به مردم خدمات ارزی ارائه می کنند.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۵:۳۴    
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به عراق سفر کرده است، در حاشیه جلسه ستاد مرکزی اربعین که در محل سفارت کشورمان در بغداد برگزار شد، از نهایی شدن دستورالعمل بهداشتی حماسه اربعین امسال خبر داد.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۵:۳۰    
فرماندار آبادان در خصوص خارج کردن دو پیکر دیگر از زیر آوار متروپل در بامداد شنبه گفت: منتظر اعلام نهایی پزشک قانونی در خصوص هویت پیکرهای کشف شده هستیم و پس از آن در خصوص آمار فوتی ها اظهار نظر می ...
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۵:۳۰    
سازمان هواشناسی با صدور هشداری از فعالیت سامانه بارشی و رگبار و رعد و برق، احتمال آبگرفتگی معابر و شکستن نهال ها خبر داد.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۵:۲۲    
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از گفت وگوی خود با وزیر خارجه ایران درخصوص توافق هسته ای برجام خبر داد.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۵:۱۳    
علی اکبرناطق نوری، کسی که پیکر رهبر فقید انقلاب را به خاک سپرد روایتی از چگونگی خاکسپاری امام خمینی(ره) تعریف می کند که در پی می آید.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۳:۵۵    
بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته 64 بیمار جدید کووید-19 در کشور شناسایی شدند و به این ترتیب بعد از گذشت حدود 28 ماه، مبتلایان روزانه کرونا در کشور دو رقمی شد.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۳:۳۸    
سخنرانی مقام معظم رهبری در مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در رسانه های غربی با بازتاب گسترده همراه شد.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۲:۵۳    
به دلیل وجود تنوع زیاد محصولات در بازار و به وجود آمدن تقلب های گسترده، دقت در خرید قطعات الکترونیک اورجینال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ...
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۲:۴۸    
بر اساس لایحه دو فوریتی دولت در خصوص تغییر نرخ عوارض گمرکی، درامد دولت در پایان سال از محل عوارض واردات حدود 28 هزار میلیارد تومان کاهش خواهد یافت.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۱:۲۲    
نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به هرج و مرج در فلسطین اشغالی، گفت که اسرائیل در حال نزدیک شدن به فروپاشی است.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۱:۱۴    
وزیر خارجه هند ضمن رد انتقادها درباره روابط دهلی نو با مسکو، فشارهای غرب علیه نفت ایران و ونزوئلا را رد کرد.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۱:۱۰    
سازمان ملل از کشته شدن دست کم 19 غیرنظامی در یمن طی دو ماه اخیر به رغم آتش بس خبر داد.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۱:۱۰    
رئیس اداره کنترل مرز هوائی فرودگاه امام با تشریح چگونگی اختلال رخ داده در سیستم گذرنامه فرودگاه، گفت: در حال حاضر روند پذیرش مسافر در فرودگاه امام خمینی(ره) به حالت عادی بازگشته است.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۱:۰۶    
همچنان مشمولانی وجود دارند که در سال های قبل به دلایل مختلف از جمله مشکلاتی در زمینه شماره شبای بانکی سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند، اما طبق برنامه ریزی ها اگر مشکلات مذکور برطرف شود ...
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۱:۰۲    
مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت گوشت قرمز نسبت به هفته های گذشته تغییر چندانی نداشته است.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۰:۳۷    
شبکه خبری ان بی سی نیوز به نقل از مقامات آمریکایی از تعویق سفر برنامه ریزی شده جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به عربستان و سرزمین های اشغالی که قرار بود اواخر ماه جاری میلادی انجام شود خبر داد و نوشت ...
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۰:۳۷    
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اصلی ترین دلیل افزایش هزینه حج را نوسان قیمت ارز دانست و درباره دیگر دلایل این گرانی توضیح داد.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۰:۳۷    
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به افزایش 10 تا 20 درصدی حقوق کارمندان و با بیان اینکه این افزایش پاسخگوی هزینه های کارمندان نیست ...
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۰:۲۹    
با فرارسیدن سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)، صحبت از ابعاد مختلف شخصیتی ایشان به عنوان یکی از چهره های موثر و تاریخ ساز قرن بیستم، اوج گرفته است ...
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۰:۲۰    
تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) گفت:امام خمینی(ره) منادی استقلال و آزادی مردم ایران شد و مردم ایران را در برابر جنایت های قاجار به یک آزادی و عزت و استقلال رهنمون کند.
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۰۰:۳۲    
از مهم ترین شاخصه های معرفت شناسی حضرت امام خمینی، جامعیت و تضلّع ایشان بر علوم اسلامی است. اگر تنها به عناوین آثاری که این فقیه مکتب آل محمد نگاشته است نظری بیفکینیم ...
الف   ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۰۰:۰۳    
میزان اکثریت است؛ و تشخیص شورای نگهبان که این مخالف قانون نیست و مخالف اسلام هم نیست، میزان است که همه ما باید بپذیریم. من هم ممکن است با بسیاری از چیزها، من که یک طلبه هستم، مخالف باشم ...