یکشنبه ۰۳ تیرساعت ۱۰:۵۰Jun 2024 23
جستجوی پیشرفته

خبرهای العالم 1 اسفند 1396 - fa.alalam.ir

العالم 29 اسفند 1393 العالم 29 اسفند 1394 العالم 30 اسفند 1395 العالم 31 فروردین 1396 العالم 31 اردیبهشت 1396 العالم 31 خرداد 1396 العالم 31 تیر 1396 العالم 19 مرداد 1396 العالم 26 شهریور 1396 العالم 30 مهر 1396 العالم 30 آبان 1396 العالم 30 آذر 1396 العالم 30 دی 1396 العالم 30 بهمن 1396 العالم 1 اسفند 1396 العالم 2 اسفند 1396 العالم 3 اسفند 1396 العالم 4 اسفند 1396 العالم 5 اسفند 1396 العالم 6 اسفند 1396 العالم 7 اسفند 1396 العالم 8 اسفند 1396 العالم 9 اسفند 1396 العالم 10 اسفند 1396 العالم 11 اسفند 1396 العالم 12 اسفند 1396 العالم 13 اسفند 1396 العالم 14 اسفند 1396 العالم 15 اسفند 1396 العالم 16 اسفند 1396 العالم 17 اسفند 1396 العالم 18 اسفند 1396 العالم 19 اسفند 1396 العالم 20 اسفند 1396 العالم 21 اسفند 1396 العالم 22 اسفند 1396 العالم 23 اسفند 1396 العالم 24 اسفند 1396 العالم 25 اسفند 1396 العالم 26 اسفند 1396 العالم 27 اسفند 1396 العالم 28 اسفند 1396 العالم 29 اسفند 1396 
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۱۰:۱۸    
سارا خادم الشریعه، دختر شطرنج باز کشورمان که در سال های اخیر توانسته با عملکرد درخشان خود به رتبه های بالایی در رده سنی جوانان و امید حتی در سطح جهان دست پیدا کند ...
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۰:۵۱    
کپنهاگ دانمارک با کسب امتیاز 8.24 از 10، هوشمند ترین شهر جهان در سال 2017 شد.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۰۹:۳۹    
وزرای خارجه اسپانیا و هلند که به تهران سفر کرده اند عصر امروز با دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو می کنند.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۲۳:۰۶    
منابع رسانه ای ائتلاف متجاوز سعودی به کشته و زخمی شدن دستکم شش نظامی خود در جبهه های مرزی عربستان با یمن اعتراف کرد.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۲۳:۰۳    
فدراسیون جهانی فوتبال عربستان را به خاطر سیاسی کاری نسبت به قطر تهدید به کنار گذاشتن از جام جهانی 2018 روسیه کرد.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۲۲:۵۶    
خوشرو تحریم های یکجانبه گرایانه را به لحاظ اخلاقی غلط و غیرقابل توجیه برشمرد که به نوبه خود قواعد حقوق بین الملل را به چالش می طلبد.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۲۲:۱۵    
استاد باسابقه خلبانی کشور با تشریح دلایل احتمالی برخورد هواپیمایATR به کوه گفت:هواپیما در قسمت شرقی با سلسله قله های دنا برخورد کرده و نتوانسته به قسمت غربی که فرودگاه قرار دارد، برسد.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۲۱:۵۷    
یک روزنامه عربستانی از تیتر عجیبی در قبال شکست تیم الهلال ریاض برابر استقلال در لیگ قهرمانان آسیا استفاده کرد.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۲۱:۵۱    
نماینده آمریکا در سازمان ملل می گوید چه فلسطینی ها خوششان بیاید چه خوششان نیاید، آمریکا تصمیم خود را گرفته و قدس از نظر واشنگتن، پایتخت اسرائیل است.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۲۱:۵۱    
لندن فردا (چهارشنبه) میزبان گفت وگوی دوره ای سیاسی ایران و انگلستان در سطح معاونان وزرای خارجه دو کشور است و در این رایزنی ها ابعاد مختلف مسائل دوجانبه ...
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۲۱:۳۶    
استرالیا تا پایان سال سال 2016، بیشترین تعداد میلیونرهای جهان را به خود جذب کرده است.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۲۱:۲۳    
نخست وزیر عراق در نشست خبری هفتگی خود گفت که دولت این کشور هرگز اجازه نخواهد داد ناتو یا کشوری از خاک عراق علیه ایران استفاده کند.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۲۱:۲۳    
مراسم عزاداری شام شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۲۱:۱۴    
رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به ورود برخی از نیروهای وابسته به سوریه به منطقه عفرین، مدعی شد که با طرف های ایرانی و روسی بر سر عفرین به توافق رسیده است.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۲۰:۵۳    
بازیکنان الهلال عربستان سعودی در یک اقدام غیر اخلاقی با بی احترامی به جانباختگان سانحه هواپیمایی یک دقیقه سکوت را پیش از دیدار با استقلال را نپذیرفتند.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۲۰:۴۴    
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طی سخنرانی خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل با مطرح کردن پیشنهاد 4 بندی از شورای امنیت و سازمان ملل خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۲۰:۰۹    
گفت وگو با محمد ثلاث راننده قاتل اتوبوس دراویش که 3 تن از افسران ناجا را به شهادت رساند را مشاهده می کنید.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۹:۵۳    
وزیر خارجه فرانسه با بیان اینکه اوضاع در سوریه وخیم است، گفت در روزهای آینده به ایران و روسیه سفر می کند.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۹:۲۳    
آشوب برخی دروایش در منطقه پاسداران تهران به وسیله برخی رسانه های عربی و منطقه ای نیز مخابره شد؛ تعدادی از این رسانه ها به صورت خنثی به اتفاق مذکور پرداختند و تعدادی نیز در نحوه پوشش دست به شیطنت زدند.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۸:۵۲    
معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به اینکه در ادامه امکان پرواز بالگرد نیست، تیم ها در منطقه خود می مانند و ما فردا تلاش می کنیم که با افزایش تیم ها، جنازه ها را منتقل کنیم.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۸:۴۳    
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 97 از پرداخت یارانه نقدی به 55 میلیون ایرانی در سال آینده خبر داد.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۸:۳۹    
حمله خمپاره ای تروریست ها به دمشق و مناطق اطراف آن که بار دیگر امروز سه شنبه از سرگرفته شد، شماری شهید و زخمی برجا گذاشت.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۸:۱۲    
دبیرکل کمیته اجرایی ساف در اظهاراتی بی سابقه، ضمن ابراز ناامیدی از ادامه کار تشکیلات خودگردان اعلام کرد، به اعتقاد او آویگدور لیبرمن (وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) رئیس حقیقی فلسطین است.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۸:۰۷    
نیروهای مردمی سوریه از سمت حلب عملیات برای ورود به منطقه عفرین را شروع کرده اند.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۸:۰۷    
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل ( یونیسف) اعلام کرد روزانه هفت هزار کودک تازه به دنیا آمده به ویژه در گروه کشورهای در حال توسعه می میرند.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۷:۵۰    
لحظاتی پیش پیام رسان تلگرام برای گوشی های تلفن همراه و رایانه های خانگی مسدود شد.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۷:۲۳    
هوش مصنوعی گوگل می تواند با اسکن کردن چشم فرد، احتمال وقوع بیماری قلبی را پیش بینی کند.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۷:۲۰    
سخنگوی وزارت خارجه ایران ابراز نگرانی فرانسه و انگلستان از برنامه دفاع موشکی ایران را بدون هرگونه توجیه منطقی خواند و ادعای ارسال موشک به مردم یمن توسط ایران را سناریوپردازی کودکانه ...
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۷:۰۵    
وزیر خارجه روسیه مخالفت مسکو با مواضع آمریکا در قبال کُردها را تکرار و با اشاره به عملیات ترکیه در عفرین ، بر لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۶:۳۵    
جانشین فرمانده سپاه اصفهان گفت: با توجه به وضعیت آب و هوایی، برف سنگین در ارتفاعات و صعب العبور بودن منطقه عملیات انتقال پیکرها چند روز زمان می برد.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۶:۳۲    
مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی با اشاره به حرکت سامانه بارشی در منطقه شهر یاسوج و کوه دنا، گفت: در ارتفاعات دنا از صبح فردا تا صبح روز دوشنبه هفته آینده بارش برف و باران ...
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۵:۳۳    
افراد مسلح به پل الرئیس دمشق خمپاره شلیک کردند.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۵:۲۰    
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که وزرای خارجه اسپانیا و هلند به منظور رایزنی با ظریف و مقامات کشورمان امشب به تهران سفر می کنند.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۵:۱۱    
به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، لاشه هواپیمای سقوط کرده ای تی آر در ارتفاع چهار هزار و 500 متری شناسایی شده و امدادرسانی در این ارتفاع انجام می شود.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۴:۳۳    
برخی دراویش گنابادی شب گذشته با حمله به نیروی انتظامی، اقدام به تخریب اموال مردم در خیابان پاسداران کردند.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۴:۲۵    
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفته است که نیروهای ارتش تا ساعت دیگر به محل حادثه هواپیمای ATR می رسند.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۴:۲۵    
استاندار اصفهان با بیان این که تا این لحظه هنوز جعبه سیاه پیدا نشده گفت: کوه دنا کوهی است که بخش شمالی آن در استان اصفهان و جنوبیان در کهگیلویه و بویراحمد و در نقطه مرزی دو استان سقوط کرده است.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۴:۱۵    
رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که طی روزهای آینده شاهد تسریع پیشروی نیروی زمینی این کشور در عفرین خواهید بود.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۳:۵۱    
تلاش های آمریکا برای میانجیگری بین لبنان و رژیم صهیونیستی در نزاع مرزی دو طرف که بیش از هر چیز با هدف تامین منافع این رژیم صورت گرفت، در همان گام های نخست ناکام ماند.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۳:۳۰    
'چانگ اونگ' عضو اهل کره شمالی کمیته بین المللی المپیک (IOC) گفت: این امکان وجود دارد که دو کره به طور مشترک بازی های زمستانی 2021 آسیا را برگزار کنند.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۳:۲۶    
وزیر خارجه کشورمان در صفحه اینستاگرامی خود به سفرهای یک هفته گذشته خود به کشورهای کویت، هند، آلمان و روسیه اشاره کرد.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۳:۲۰    
رئیس جمهور لبنان در کنفرانسی خبری با همتای عراقی اش اعلام کرد پیروزی بر ترورریسم باعث شد مردم عراق بار دیگر به امنیت خود اعتماد کنند ...
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۳:۰۳    
انتقال دسته جمعی بازیکنان عربستانی به لیگ های اسپانیا با شکست بزرگی مواجه شد.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۲:۵۵    
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، بالگردهای اورژانس از صبح امروز بر فراز رشته کوه های دنا به پرواز درآمدند.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۲:۳۶    
در این ویدیو لحظه پیدا شدن لاشه هواپیمای شرکت آسمان را ملاحظه خواهید کرد.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۲:۲۴    
هواپیمای ATR72 متعلق به شرکت آسمان به شماره پروازی 3704 روز یکشنبه هفته جاری از فرودگاه مهر آباد به سمت یاسوج در منطقه دناکوه سمیرم سقوط کرد.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۲:۰۶    
رهبر معظم انقلاب طی پیامی درگذشت فرزند احمد توکلی را تسلیت گفتند.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۲:۰۳    
پس از دو روز تلاش امدادگران و نیروهای تخصصی برای یافتن هواپیما، صبح امروز (سه شنبه) لاشه هواپیمای ATR در منطقه عمومی دنا شناسایی شد.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۱:۴۴    
وزیر خارجه ترکیه در پی انتشار خبر ورود ارتش سوریه به عفرین تا ساعاتی دیگر اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه تاکنون وارد منطقه عفرین نشده اند.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۱:۳۸    
آلمان برای برطرف کردن کمبود تجهیزات ارتش تحت فشار زیادی قرار گرفته است، کشورهای عضو ناتو نگرانند این مساله آمادگی آلمان را در شرایطی که برلین برای به دست گرفتن فرماندهی نیروهای واکنش سریع ناتو آماده ...
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۱:۳۷    
آلفونسو داستیس وزیر خارجه اسپانیا در سفر به تهران با مقامات کشورمان از جمله همتای ایرانی خود ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه را بررسی می کند.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۱:۲۶    
میشل عون امروز (سه شنبه) در سفری رسمی وارد بغداد شد.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۱:۲۳    
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام خبر واریز حقوق حق التدریسان آزاد گفت: عیدی این گروه نیز تا پایان هفته واریز خواهد شد.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۱:۲۲    
مدیر واحد مدل سازی و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وضعیت کیفی هوای پایتخت طی امروز در شرایط سالم است و انتظار می رود تا شبانگاه شاخص کیفیت هوا روند افزایشی داشته باشد.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۱:۱۶    
تعدادی از نوجوانان دانش آموز با برگزاری تحصن در مقابل کاخ سفید اعتراض خود را نسبت به موضع رئیس جمهور آمریکا در خصوص کنترل سلاح نشان دادند.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۰:۵۸    
پس از کشف لاشه هواپیمای مسافربری شرکت آسمان، خبرهای رسیده از مشاهده شدن اجساد برخی از مسافران و اعزام چهار فروند بالگرد برای انتقال اجساد قربانیان حکایت دارد.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۰:۵۲    
گروه های مقاومت فلسطین برآمادگی خود برای پاسخ دادن به هرگونه افزایش حملات اشغالگران صهیونیستی در نوار غزه تاکید کردند.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۰:۴۶    
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مختصات دقیق محل پیدا شدن لاشه هواپیمای آسمان را اعلام کرد.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۰:۲۲    
سخنگوی سپاه گفت: بالگردهای نیروی هوافضایی سپاه صبح امروز لاشه هواپیمای آسمان را ارتفاعات کوه دنا پیدا کردند.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۰:۰۹    
نماینده دائم ایتالیا در سازمان ملل متحد، برجام را ستون مهمی برای معماری امنیت جهانی دانست و بر حفظ آن تاکید کرد.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۰۹:۵۱    
فرمانده ارتش لبنان به رژیم صهیونیستی هشدار داد در صورت هرگونه تجاوز به لبنان، با استفاده از ابرازهای ممکن، به آنها پاسخ خواهیم داد.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۰۹:۴۵    
سخنگوی ناجا از دستگیری 300 نفر از آشوبگران خیابان پاسداران خبر داد و گفت: رانندگان خودروهای مرگ (اتوبوس و سمند) و ضاربان و عناصر اصلی در بین دستگیر شدگان هستند.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۰۹:۴۰    
آشوب به راه افتاده از سوی تعدادی از دراویش گنابادی با تلاش مأموران نیروی انتظامی به پایان رسید اما در این واقعه 3 مأمور ناجا و دو بسیجی به شهادت رسیدند.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۰۹:۳۳    
زنامه هاآرتص اذعان کرد، رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران، اکنون از 7 گروه معارض سوری در بلندی های جولان، حمایت های تسلیحاتی می کند.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۰۹:۲۷    
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان گفت: مختصات نقطه مشخص شده از طریق سیگنال گوشی تلفن همراه در نزدیکی قله دنا و در مکانی بوده که بالگردها به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی در روزهای گذشته ...
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۰۹:۰۲    
به غیر از شهدای شناسایی شده، امروز؛ سه شنبه، اول اسفند ماه 96 همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) پیکر مطهر 156 شهید گمنام در 83 نقطه از 20 استان کشور تشییع و خاکسپاری می شوند.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۰۸:۵۶    
وزیر ارتباطات در پست اینستاگرام دو تماس تلفنی یکی از مسافران پرواز تهران- یاسوج را تایید کرد و البته نوشت که این تماس ها قبل از سقوط هواپیما بوده است.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۰۸:۴۴    
مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان از آغاز عملیات 7 بالگرد و 30 پهپاد با مختصات جدید در دناکوه خبر داد.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۰۸:۳۸    
دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی نسبت به تنش زایی های خاورمیانه، درگیری مستقیم بین اسرائیل و حزب الله را بدترین کابوس عنوان کرد.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۰۸:۰۵    
سخنگوی نیروی انتظامی از دستگیری بالغ بر 60 نفر از اعضای فرقه دراویش که در محدوده پاسداران دست به آشوب زده اند، خبر داد.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۰۷:۴۵    
عصر روز دوشنبه راننده یک اتوبوس با زیر گرفتن شماری از نیروهای انتظامی در خیابان پاسداران تهران سه تن از آن ها را به شهادت رساند ...
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۰۷:۰۳    
فرمانده ارتش عراق از دریافت 36 دستگاه تانک T-90 از روسیه خبر داد.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۰۶:۵۶    
اتحادیه اروپا روز دوشنبه از کشورهای ضامن برقراری آتش بس در سوریه ( ایران ، روسیه و ترکیه) خواست برای کاهش میزان خشونت ها در سوریه تلاش کنند.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۰۶:۵۰    
نمایندگی دیپلماتیک اتحادیه اروپا در سودان در بیانیه ای از آزادی تعدادی از بازداشتی های سیاسی در این کشور استقبال کرد و آزادی همه آنان را خواستار شد.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۰۲:۲۵    
منابع یمنی از کشته شدن دست کم هفت نفر از نظامیان سعودی و انهدام خودروی نظامی آنها در نجران خبر دادند.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۰۲:۲۵    
ارتش مصر روز دوشنبه از رزمایش دریایی مشترک با فرانسه در دریای سرخ همزمان با عملیات نظامی فراگیر مصر علیه تروریست ها در مناطق مختلف این کشور که با مشارکت نیروی هوایی مصر صورت می گیرد، خبر داد.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۰۱:۴۱    
زلزله 4.6 دهم ریشتری که در کشور عراق به وقوع پیوست، در سردشت و حومه آن نیز احساس شد.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۰۱:۲۷    
سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره تشدید برخورد های نظامی در داخل و اطراف غزه ابراز نگرانی کرد.
العالم   ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۰۰:۴۶    
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از احضار سفیر سوئد در تهران به وزارت خارجه در پی اقدام نامتعارف دولت سوئد در اعطای تابعیت به احمدرضا جلالی محکوم امنیتی خبر داد.