سایر منابع:
سایر خبرها
و اول پیوند به هم شود " [7] این انسان معمولی، که در طبیعت با خلق و خوی طبیعی زندگی می کند، باید به مرحله ای از کمال برسد که بتواند همه ی کثرات را به "وحدت" برگرداند و بفهمد که همه ی کثرت ها وهمه آفریده ها با همه تکثرشان، از یک امر واحد و حقیقت یگانه نشأت گرفته است. این همان مقام توحید است که خداوند از انسان ها انتظار درک و فهم وشهودش را دارد . در پاراگراف اول این فصل امام(ره ...
استوی الی السماء فسواهن سبع سماوات و در انتهای آیه، دانایی خود را نسبت به همه چیز و هو بکل شی علیم اعلام می دارد. در این آیه 2 سطری، خلقت جهانیان و هفت آسمان و آگاهی خداوند بر همه چیز به صورت یک مثلث بازگو می شود و خداوند از پیروان قرآن می خواهد در آن بیندیشند و از آن بهره برداری صحیح و هو الذی خلقکم، لکم ما فی الارض جمیعا بنمایند. مطالعه و درایت موضوع مطالعه بسیار مهم ست و بهره کاری از آن داشتن نیز ...
نیشابوری در منطق الطیر، وادی اول یعنی طلب تشریح و این مرتبه از رشد انسان با آنچه مازلو از نگاه مدیریتی به آن پرداخته، مقایسه شده است. وادی دوم : عشق بعد ازین، وادی عشق آید پدید غرق آتش شد، کسی کانجا رسید کس درین وادی بجز آتش مباد وانک آتش نیست، عیشش خوش مباد عاشق آن باشدکه چون آتش بود گرم رو، سوزنده و سرکش بود گر ترا آن چشم غیبی باز شد با تو ...