سایر منابع:
سایر خبرها
رابطه لغو کنسرت ها و غیب شدن نفتکش ها!/ واردات هزاران تن برنج با مصوبه خاص
... همین چند روز پیش بود که استاد نصیریان با حضور در برنامه خندوانه آرزو کرده بود فیلمی با حضور عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، محمد علی کشاورز، داوود رشیدی و خودش ساخته شود و رامبد جوان هم قول داده بود این کار با همکاری او و دوستانش به ثمر بنشیند، اما دیگر نیازی به انتظار نیست. این اتفاق هرگز نخواهد افتاد. در روزهایی که داوود رشیدی، هنرمند شناخته شده کشورمان زنده بود، با همسر مهربانش احترام ...
گزارش عملکرد فرمانداری شهرستان شهرضا
شهرستان جلسه با مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان جشنواره مد و لباس اسلامی جلسه برنامه ریزی ستاد بزرگداشت هفته دولت حضور وزیر ارتباطات و فناری اطلاعات در شهرضا بازدید از ستادهای نوروزی شهرستان جلسه هم اندیشی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور جناب آقای عقدائی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ...
قهرمان المپیک مهمان امشب دورهمی
به گزارش جام جم آنلاین ، مجموعه تلویزیونی دورهمی به کارگردانی مهران مدیری امشب ( 5 شهریور ماه) ساعت 23 با حضور سهراب مرادی دارنده مدال طلای المپیک در رشته وزنه برداری و سینا شعبانخانی خواننده پاپ پخش خواهد شد. مرادی در دسته 94 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری المپیک ریو توانست بر سکوی قهرمانی بایستد و اولین مدال آور تاریخ ورزش استان اصفهان در المپیک لقب بگیرد. شعبانخانی نیز سال گذشته با آهنگ جادوی خاص و انتشار آلبومی با همین نام طرفداران بسیاری را پیدا کرده است. این برنامه شب گذشته میزبان میلاد کی مرام بود. ...
طنین صدای شکوهی در دیار بوعلی
به گزارش جام جم آنلاین "شب فیروزه ای" امشب(5 شهریور) در شهر همدان و آرامگاه بوعلی سینا به صورت زنده تولید و پخش می شود. در برنامه امشب خانم فلور نظری (بازیگرسینما و تلویزیون) و مهدی شکوهی (خواننده) به عنوان مهمان ویژه حضور دارند. گفتنی است شب فیروزه ای از فردا شب، میهمان مردم قزوین می شود. ...
مهدی یراحی: در رفاقت ادعا دارم/ جناب خان بر سر دوراهی عشق به احلام یا شهرت ! + فیلم
بزرگ را دنبال می کردم و به فکر ساختن فیلم بودم اما چون امکانات زیادی می خواست دنبال نکردم. به خاطر ته صدایی که داشتم، خوانندگی را انتخاب کردم. خواننده تیتراژ ماه عسل در خصوص حضور در تهران و ویژگی های اخلاقی خود عنوان کرد : از سال 80 به تهران آمدم. به دلیل جنوبی بودنم، خیلی به مهمان و مهمانی علاقه دارم. بیشتر اوقات خانه ما پر از مهمان است. در بخشی از برنامه، خش دار شدن صدای رامبد ...
راهبردهای AIBD در برابر شبکه های اجتماعی
به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، اجلاس سالانه موسسه توسعه رسانه های آسیا و اقیانوسیه در اولین نشست تخصصی اش در قالب نشست گروه برنامه راهبردی (SPT) با بررسی اهداف و راهکارهای مناسب، راهبردهای این موسسه را برای آینده تدوین کرد. مدیرکل امور بین الملل صداوسیما و مسئول اجرایی این نشست با اشاره به ضرورت بررسی مسیرهای اطلاع رسانی نوین گفت: این نشست که سی و ششمین نشست گروه برنامه راهبردی (SPT) است،با حضور نمایندگان رادیو و تلویزیون 17 کشور عضو برگزار شد و بررسی فضای برودبند و شبکه های اجتماعی از مهمترین بخش های آن بود. عباس ناصری طاهری تصریح کرد: هم اکنون جضور شبکه های اجتماعی و تاثیر فضای مجازی بر مخاطب به دغدغه ای برای رسانه های برودکست تبدیل شده و بخش مهمی از مباحث این نشست به برخورد با این چالش جدید اختصاص داشت. وی با تأکید بر تجمیع نظرات و همراهی نمایندگان رادیو و تلویزیون های عضو افزود: دسترسی مخاطب به رسانه های مچازی تاکید ما را بر برودبند (پهن باند) بیشتر کرده است و نقطه عطف این نشست در ارائه برنامه هایی در حوزه برودبند بوده است. مدیرکل امور بین الملل صدا و سیما این نشست را فرصت مغتنمی برای ارائه راهکارهای مناسب برای همکاری ها دانست و آن را گام مهمی در بهبود روابط اعضای اتحادیه ارزیابی کرد. ایران میزبان چهل و دومین نشست سالانه و پانزدهمین همایش عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا – اقیانوسیه AIBD است و این گردهمایی تا ششم شهریور ادامه خواهد داشت. دکتر علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما عصر امروز با سخنرانی خود در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما، رسما این نشست بین المللی را افتتاح می کند. موسسه توسعه رادیو و تلویزیون های آسیا - اقیانوسیه در سال 1977 میلادی و تحت نظارت سازمان علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) تاسیس شد. این موسسه سازمانی منحصر به فرد و بین دولتی است و به کشورهای عضو کمیسیون آسیا - اقیانوسیه شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد خدمات ارائه می دهد. دولت مالزی میزبان این موسسه و دبیرخانه آن در شهر کوالالامپور است. در مراسم افتتاحیه این اجلاس قرار است آثار برگزیده مسابقه رادیو وتلویزیونی این اتحادیه با اهدای جوایز به برگزیدگان معرفی شوند. ...
آقای جذاب؛ میهمان امشب "خندوانه" شد + عکس
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ریشه : مهدی یراحی؛ خواننده ماه عسل امشب مهمان برنامه خندوانه خواهد بود.
خواننده جوان مهمان امشب خندوانه +عکس
مجموعه تلویزیونی "خندوانه" امشب میزبان مهدی یراحی خواهد بود. مجموعه خندوانه با اجرای رامبد جوان امشب (پنجشنبه 4 شهریور ماه) ساعت 23 با حضور مهدی یراحی خواننده پاپ پخش خواهد شد. وی به تازگی آخرین کنسرت خود در سالن برج میلاد را پشت سر گذاشته است.
“جناب خان” میزبان بیماران لوپوس در خندوانه می شود
داروها و آزمایشات دوره ای این بیماران قدمی برای بیماران لوپوس بعنوان بخشی از شهروندان برنداشته است. وی ضمن اظهار خرسندی از حمایت رامبد جوان در برنامه خندوانه نسبت به حضور بیماران لوپوس در برنامه به منظور آگاهی بخشی جامعه گفت:امیدواریم با حمایت رسانه هاو بویژه پس از پخش برنامه خندوانه از بیماران لوپوس شاهد آگاهی بخشی حداکثری جامعه نسبت به این قشر مظلوم، جذب حداکثری خیرین سلامت و حمایت مادی و معنوی سایر نهادها و متولیان سلامت کشور برای بازگرداندن لبخند به بیماران مظلوم لوپوس باشیم. انتهای پیام/ ...
سودابه حسنی دخت: زن و شوهر شریک دارو ندار یکدیگرند
سودابه حسنی دخت کاردانی بی هوشی دارد، مدرک لیسانس را در رشته پرستاری گرفته و برای فوق لیسانس رشته روابط بین الملل را انتخاب کرده است. با این گوینده درباره استقلال مالی زنان، بزرگ کردن فرزندان و تاثیر سبک زندگی پدر و مادر بر رشد بچه ها هم صحبت شدیم. برای آشنایی بیشتر با شما، کمی از خودتان برایمان بگویید؟ پدرم دبیر هنرستان بود و مادرم خانه دار. در خیابان پیروزی تهران متولد شدم، در همین محله به مدرسه رفتم و دیپلم گرفتم و بعد از گرفتن دیپلم سرکار رفتم. یعنی بعد از گرفتن دیپلم، کنکور ندادید و دانشگاه نرفتید؟ یک سال کار کردم. بعد در کنکور شرکت کرده و دانشگاه رفتم. دوره کمک های اولیه شامل تزریقات و پانسمان و... را در هلال احمر گذراندم و به مدت یک سال در یک کلینیک مشغول کار شدم. پس در سن کم حس خوب دستمزد گرفتن را تجربه کردید؟ بله! از همان ابتدای جوانی کار کردن را تجربه کردم .شاید به همین دلیل به کار عادت کردم و الان اگر چند روزی مرخصی بگیرم یا به هر دلیلی سرکار نروم، احساس خوبی ندارم. بچه های نسل گذشته معمولا بعد از گرفتن دیپلم دوست داشتند سرکار بروند تا بتوانند به خانواده کمک کنند، والدین هم کمتر مخالفت می کردند اما الان بیشتر پدر و مادرها، فرزندان 18 19 ساله خود را هنوز بچه هایی می دانند که باید از آنها مراقبت کنند. نسل قبل خیلی متفاوت از نسل امروز است. بچه های امروزی خیلی پاستوریزه هستند. تفاوت نسل ها کاملا مشهود است؛ ما تجربه های متفاوت اجتماعی داشتیم و خیلی چیزها را از نزدیک درک می کردیم البته نسل امروزی هم خیلی چیزها می داند که ما از آنها سر درنمی آوریم.با همه اینها معتقدم نسل ما بهتر و بیشتر با زندگی و اتفاقات آن رو به رو می شد. این اتفاق بیشتر به خاطر نگرش والدین به فرزندانشان است یا خود بچه ها کمتر اهل ریسک کردن و رودررو شدن با تجربه های زندگی هستند؟ به نظرم مقصر اصلی جامعه است.نسل ما راحت تر وارد جامعه می شد، پدر و مادرها بیشتر به جامعه اعتماد داشتند و به ما اجازه می دادند در کلاس های مختلف شرکت کنیم و سرکار برویم.اما الان والدین بچه های خود را در کلاس های مختلف ثبت نام می کنند اما خودشان مدام همراه آنها هستند و از آنان مراقبت می کنند. به همین دلیل است که یک جوان 18 ساله امروزی خیلی از تجربه هایی که ما در این سن به دست می آوردیم را کسب نکرده است و توانایی انجام خیلی از کارها را ندارد . برای ما فقط در دوره ابتدایی سرویس می گرفتند اما در مقاطع بعدی خودمان به مدرسه می رفتیم و برمی گشتیم با این که مدرسه به خانه خیلی دور بود.همین رفت و آمد در سرما و گرما ما را قوی کرد. اما بچه های امروزی توانایی پیاده روی های کوتاه یا تنها رفتن به کوچه و خیابان را ندارند . والدین به جامعه اعتماد ندارند و همین، بچه ها را ضعیف کرده است. البته ناامنی در جامعه را نمی توان نادیده گرفت؛ به نظر شما که اهل رسانه هستید ناامنی چرا در جامعه زیاد شده است؟ به نظرم قُبح خیلی چیزها از بین رفته است.یکی دو دهه قبل مردم مراعات خیلی از چیزها را می کردند حتی جلوی بچه ها سیگار نمی کشیدند اما الان بزرگ ترها جلوی بچه مثلا سه ساله کارهایی را انجام می دهند که مناسب سن او نیست و نباید برای او عادی شود. در اکثر خانه ها ماهواره وجود دارد و بچه ها مدام در معرض برنامه های آن هستندکه این برنامه ها ذهن آنها را تخریب می کند.دوره ما فیلم وی اچ اس بود که با نظارت خانواده آنها را تماشا می کردیم؛ پدر ومادرمان نمی گذاشتند صحنه های خشن و صحنه هایی را که مغایر اخلاق بود، حتی سیگار کشیدن را، ببینیم. چند روز قبل در اخبار اعلام کردیم سیگار کشیدن به مقطع راهنمایی رسیده است و این فاجعه است. سن خیلی از ناهنجاری ها پایین آمده و همه اینها باعث شده جامعه ناامن شود. من به عنوان مادر همیشه نگران فرزندم هستم چون می دانم هرچند بچه ام را خیلی خوب تربیت کنم و مراقب او باشم، اما مطمئن نیستم او در مدرسه و جامعه با خیلی از ناهنجاری ها آشنا نشود و در معرض آلوده شدن قرار نگیرد. شما در سن پایین استقلال مالی را تجربه کرده اید این موضوع چقدر در توانمندسازی شما موثر بود؟ استقلال حس خیلی خوبی دارد! وقتی نوجوان بودم، خجالت می کشیدم از پدر و مادرم پول بگیرم .معمولا خودشان مایحتاج ما را می گرفتند. وقتی حقوق بگیر شدم، چیزهایی را که دوست داشتم، می خریدم البته با اجازه پدر و مادر. استقلال مالی داشتم اما بدون اجازه والدینم چیزی نمی خریدم. یادم هست با اولین حقوقم برای خواهر و برادر کوچک ترم اسباب بازی خریدم. اما نسل امروز اگر استقلال مالی داشته یا نداشته باشند، خیلی از کارها را بدون اجازه والدین انجام می دهند که این هم یکی از خطراتی است که خانواده های امروزی را تهدید می کند. استقلال مالی و به تبع آن اعتماد به نفس بالای شما بعد از ازدواج چه تاثیری در زندگی مشترک شما داشت؟ همیشه گفته ام که همسرم مرد بسیار خوبی است. درآمدم را هیچ وقت صرف هزینه های خانواده نمی کنم چون همسرم روی درآمد من حساب باز نکرده است. من بعد از ازدواج هم سرکار رفتم هم ادامه تحصیل دادم؛ چون کار و تحصیل را دوست دارم و همسرم مانعی برای پیشرفتم نیست. در برخی خانواده ها زن و مرد به یکدیگر فخرفروشی می کنند و همین آسیب جدی به زندگی مشترک آنها وارد می کند، نظرتان درباره چنین روشی در زندگی مشترک چیست؟ رفتار زشت و تحقیرکننده ای است.به نظرم این به فرهنگ خانواده بستگی دارد. وقتی زندگی مشترک شکل می گیرد، زن و مرد شریک داروندار هم می شوند. این که برخی زوج ها سر موضوعاتی مانند مالکیت خانه، ماشین و... با یکدیگر نزاع می کنند، نشان دهنده این است که مفهوم زندگی مشترک و خانواده را نمی دانند. پدر شما معلم بوده و معمولا این قشر در تربیت فرزندان موفق هستند؛ شما بیشتر تحت تاثیر پدرتان بزرگ هستید یا مادر؟ مادرم برای درس خواندن و پیشرفت ما را تشویق می کرد و پدرم حامی ما بود. مادرم مدام ما را تشویق به پیشرفت می کرد برای همین هیچ کدام از ما در هیچ مقطعی چه تحصیلی و چه کاری، متوقف نشدیم. طاهره آشیانی - جام جم ...
پریا روایتی روشن و گویا از ایدز
...، یکی از این موضوعات است که با وجود پرداختن به آن در چند اثر سینمایی و تلویزیونی از دهه هفتاد تا به امروز، بسیاری از جنبه های حقیقی آن مغفول مانده و بدرستی معرفی نشده است. سریال آخرین ستاره شب، ساخته منوچهر پوراحمد را می توان نخستین نمایش جدی ایدز در قاب تصویر دانست. پس از آن در مجموعه های تلویزیونی و فیلم های سینمایی دیگری نظیر داستان یک شهر، خط قرمز، بهشت پنهان، غوغا و پابرهنه در بهشت، می توان رد پایی از این بیماری را مشاهده کرد. این حجم از روایت ها در مقایسه با هزینه ها و آسیب هایی که ایدز به جامعه تحمیل می کند ناچیز است؛ خصوصا این که در برخی آثار به دلایل گوناگون، شاهد نمایش نه چندان صحیح این بیماری یا پرداختی کوتاه و گذرا به آن هستیم. ادامه این روند معیوب باعث شده است سوژه ای جذاب که لزوم پرداخت صحیح به آن همچنان احساس می شود، نه مانند گذشته بکر بماند و نه آنچنان تاثیرگذار باشد. قصه آدم های این روزگار حال دوباره این بیماری، دستمایه اصلی یک سریال تلویزیونی قرار گرفته است. پریا در دل قصه ا ی خانودگی و اجتماعی مشخصا به بیمازی ایدز می پردازد و برخلاف آثار پیش از خود بی پرده سخن می گوید. تلویزیون با انبوهی از مخاطبان خود، بستری مناسب برای آگاهی رسانی درباره ویروس اچ آی وی است، زیرا این بیماری نه یک مساله بهداشتی و پزشکی صرف، بلکه یک معضل فرهنگی اجتماعی قابل پیشگیری است که در خلال یک اثر نمایشی در قاب همه گیر تلویزیون می تواند بهتر معرفی شود و تاثیرگذارتر باشد. ناگفته نماند، این تاثیرگذاری در صورتی است که اثر به جنبه های نمایشی و جذابیت های مخاطب پسند وفادار بماند و وظیفه آگاهی رسانی صرف را بر عهده برنامه های آموزشی و مستند قرار دهد. در سریال پریا این مهم تا حد زیادی رعایت شده، اما درست در آنجایی که پای نمایش در شیوه انتقال اطلاعات لغزیده، بیشترین آسیب را به یکدستی اثر وارد کرده است. برای مثال، نویسنده پریا در جای جای سریال، اطلاعاتی از راه های انتقال و ابتلا به ویروس اچ ای وی و تبدیل آن به ایدز به مخاطب ارائه می دهد. این اطلاعات اغلب از طریق دیالوگ های میان خواهر و شوهر خواهر کیوان و همچنین در راهنمایی های پزشک به گوش مخاطب می رسد. اطلاعات تازه از نقاط قوت و وجه تمایز کار است، اما اجرای نه چندان ظریف آن در برخی سکانس ها، آن را از یک اثر نمایشی هنرمندانه به برنامه ای آموزشی تنزل می دهد. اگر این اطلاعات که به قصد آگاهی دهی در دیالوگ ها نشسته اند، کمی هنرمندانه تر در تار و پود قصه تنیده می شدند، به قصه گویی سریال ضربه کمتری وارد می شد. ساختارشکنی خلاقانه تمایز و جذابیت در آخرین ساخته حسین سهیلی زاده برای مخاطب ایرانی کم نیست؛ نمونه آن پرداخت روشن به بیماری ایدز، شکل گیری رابطه ای عاشقانه اما غریب با عرف جامعه و همچنین ارتباط احساسی میان پدر و مادر دو شخصیت اصلی است که پیش از این در قاب تلویزیون کمتر دیده شده . در کنار این همه تازگی، همچنان شاهد تلاش بی ثمر برای نمایش خانواده ای آرمانی و بی نقص در روابط کلیشه ای خانواده خواهر کیوان با بازی کمند امیرسلیمانی و امیررضا دلاوری و همچنین شخصیت مددکار اجتماعی به عنوان حلال مشکلات و همراه همیشگی هستیم. از سوی دیگر، سریال گاه در ایجاد روابط علت و معلولی برخی اتفاقات سهل انگارانه عمل کرده است؛ برای مثال شخصیت کیوان به واسطه تزریق از طریق سرنگ آلوده گرفتار این بیماری می شود، اما این رخداد بسیار ساده انگارانه رقم می خورد و همین می شود که چینش برخی اتفاقات در قاب تصویر مستدل و منطقی از کار در نمی آید. ریتم سریال نیز در یک طیف در حال نوسان است. این اتفاق بیش از اجرا از فیلمنامه نشأت می گیرد و اغلب ناشی از تزلزل شخصیت ها در واکنش به حوادث و تعلل آنهاست. شخصیت پریا که نام سریال نیز از او گرفته شده، یک قهرمان بی تقص نیست و تردید او در تصمیم گیری درباره ازدواج، فرزندانش یا واکنش به بیماری همسرش باعث می شود روند داستان به کندی پیش برود؛ روندی که مدتی است با بروز روحیه جنگندگی پریا در مقابل بیماری ضرباهنگ تندتری به خود گرفته است. این ویژگی انسانی موجب نزدیکی بیشتر مخاطب به شخصیت اصلی می شود، اما گاه توالی اتفاقات را از ریتم می اندازد. شخصیت های آشنا با دغدغه های امروزی آنچه پریا را این روزها بر سر زبان ها انداخته، علاوه بر سوژه حساسیت برانگیز آن، شخصیت های آشنا و بادغدغه های امروزی است. بروز این بیماری در خانواده ای معمولی که نمونه آن را اطراف خود سراغ داریم و پیوندش با روابط عاطفی و خانوادگی به تاثیرگذاری قصه و درگیر کردن احساسات مخاطب کمک شایانی کرده است. همان طور که گفته شد در گذشته از ایدز و بیماران درگیر با آن تصویری مبهم ارائه می شد. باید پذیرفت که برخی ملاحظات و در لفافه سخن گفتن ها اقتضای زمان ساخت این آثار بوده است؛ اما امروزه با گسترش وسایل ارتباط جمعی و همچنین نگاه جدی تر به این بیماری، بیان کهنه یا الکن هیچ تاثیری بر مخاطب نخواهد داشت. پریا تا به امروز روشن ترین نگاه و گویاترین زبان را نسبت به مبتلایان ویروس اچ آی وی در میان آثار تلویزیونی داشته است. سریال در ضمن به تصویر کشیدن داستان یک زندگی، با دستمایه قرار دادن یک بیماری سخت، چندین شخصیت را وارد ماجرا می کند که هر کدام با مسائل و مشکلاتی، دست و پنجه نرم می کنند و سرنوشتشان به یکدیگر گره خورده است. با این میزان از گره افکنی به سرانجام رساندن شخصیت ها با پایانی رضایتبخش که درخور این قصه متفاوت باشد، مشکل به نظر می رسد. باید به تماشا نشست و دید سعید فرهادی این کلاف سردرگم را چگونه باز می کند! تمایزهای جذاب پریا تمایز و جذابیت در آخرین ساخته حسین سهیلی زاده برای مخاطب ایرانی کم نیست؛ نمونه آن پرداخت روشن به بیماری ایدز، شکل گیری رابطه ای عاشقانه اما غریب با عرف جامعه و همچنین ارتباط احساسی میان پدر و مادر دو شخصیت اصلی است که پیش از این در قاب تلویزیون کمتر دیده شده است. آنچه پریا را این روزها بر سر زبان ها انداخته، علاوه بر سوژه حساسیت برانگیز آن، شخصیت های آشنا و با دغدغه های امروزی است. بروز این بیماری در خانواده ای معمولی که نمونه آن را اطراف خود سراغ داریم و پیوندش با روابط عاطفی و خانوادگی، به تاثیرگذاری قصه و درگیر کردن احساسات مخاطب کمک شایانی کرده است. نوشین مجلسی ...
شبکه کودک با مخاطب 82 درصدی
نوجوان را پخش کنیم چراکه خلأ برنامه های مخصوص نوجوانان بسیار جدی است و اردیبهشت ماه امسال مورد انتقاد شدید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت. به لطف خدا، فعلا چهار ساعت یعنی هشت تا 12 شب برای نوجوانان برنامه پخش می کنیم و امیدواریم کانال امید هر چه زودتر راه اندازی شود. چه برنامه هایی برای شبکه کودک و کانال های زیرمجموعه آن دارید؟ در واقع چند آرزو برای شبکه کودک و نوجوان داریم. اول این ...