سایر منابع:
سایر خبرها
دیدن ده ها نمایشنامه قدیمی از نویسنده هایی که نام هرکدام به تنهایی وزنه ای در ادبیات نمایشی ایران است در یک کتابخانه در اداره تئا تر؛ شگفت انگیز است. نمایشنامه هایی که بعضی از آن ها دست نویس و بعضی دیگر با خط نام های آشنا، پاراف شده و حاشیه نویسی شده اند. گنجینه ای که حمید مظفری می گوید یک از هزار گنجی بزرگ بوده که روزگاری در اداره تئا تر به همت او و دیگران نگهداری می شده و حالا چیزی به جز همین چند نمایشنامه از آن با ...
بدونِ هیچ دلبری از میلیون به میلیارد می شکستند. به کی روش خرده ای نبود حتی اگر به برزیل نمی رفتیم. روزهایی که مربی های ایرانی اجنبی اجنبی راه انداخته بودند و حرف از دستمزد میلیاردی کیروش میزدند باور کردیم ما همان ملتی هستیم که چشمِ دیدنِ کسی که با همه ی وجود برایمان زحمت میکشد را نداریم. درست همان روزها باید سه بازی در دوحه,تهران, سئول به میدان میرفتیم. آخرین تیرها به سمتِ کیروش روانه میشد ...
چیز روشن و آشکار بدون پنهان کاری اعلام می شود و گروه هایی که حمایت مالی می شوند چند ماه پس از اجرای کارشان باید گزارش مالی بدهند و بگویند آن مبلغ را چه طور خرج کرده اند، به هر بازیگر یا دست اندرکار دیگر چه مبلغ داده اند. سه ماه پیش هم نمایش نامه یک دقیقه سکوت را به زبان انگلیسی و بی دردسر و درخواست مجوز در سایت آمازون منتشر کردم. ولی یادم است چند سال پیش که در ایران به ناشرم گفتم یک ...
که با زبان امروزی تر، آثار کلاسیک مان را از این زاویه نگاه کنیم، بلکه بتوانم آشنایی و ارتباط بیشتری بین (خصوصا) نسل جوان و آثار کلاسیک ایرانی برقرار کنم یعنی به نظرتان اگر من شعر شاعران صله بگیر دربار، مثل عنصری را نخوانم، در فهم هویت خودم دچار مشکل می شوم؟ اصلا فرقی هست بین من با دیگری که شاید هیچ وقت در عمرش شعر عنصری را نخوانده باشد؟ فرق اصلی این است که شاید آن فرد هیچ ...
نمونه های فاخر ادبیات ما، مانند دیوان حافظ در تأویل پذیری آنها است. اساسا تفاوتی که بین رمان زرد و رمانی که اندیشه ای در آن وجود دارد، همین مسئله تأویل پذیری است. بر این اساس طبیعتا برداشت هایی که از یک اثر می شود، با نوع نگاه مخاطبان انطباق پیدا می کند. وی افزود: آقای زنوزی از مفاخر ادبیات ما هستند و همین تأویل پذیری در آثارش باعث ماندگاری شان خواهد بود. آثاری که تأویل پذیر نیستند و همه ...