سایر خبرها
...، استناد به شرع است و جهل مردم باید با تبلیغ و ارشاد جاهل مرتفع گردد، نه با بدعت دانستن چیزی که بدعت نیست. اگر ملاک عمل این باشد، نباید هیچ یک از اعمال مطلق را انجام داد؛ مثلاً نباید نماز تراویح را که به اعتقاد اهل سنت از حیث جماعت و فردی مطلق است، به جماعت خواند تا کسی توهم نکند، نماز تراویح فقط به جماعت صحیح است. این پاسخ می تواند پاسخی برای کسانی باشد که تفاوت بدعت و تشریع را در قصد و ...
مشخص کرده اند، از طرفی کسانی که دست به تکفیر حاکم می زنند، برخلاف سنت نقل شده در بخاری و مسلم عمل می کنند. خشونت هایی که علیه زنان و کودکان صورت می گیرد نیز خلاف سنت می باشد. پی نوشت ها: 1. پژوهشگر مؤسسه تحقیقاتی دارالأعلام لمدرسة اهل البیت (علیهم السلام). 2. صحیح بخاری، نوشته محمد بخاری (ابوعبدالله محمد بن اسماعیل بن ابراهیم بن مغیرة بخاری جعفی) (194-256ق) معروف به امام ...
به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه در این نشست که با عنوان دین، اوقات فراغت و سینما در مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، بر گزار شد، سید حسین شرف الدین عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به عنوان استاد و پژوهشگر علوم اجتماعی، به بررسی تفاوت سرگرمی های سنتی و مدرن پرداخت و آسیب های موجود در سبک نوین تفریح را بیان کرد. چیستی کار شرف الدین ابتدا به ...
بر رأی خود غزّالی محصول دو سال مطالعات او در اوقات فراغت از تألیف و تدریس و سپس یکسال تأمل در آنچه خوانده بود (بدون رجوع به استاد) است. توجه به این اثر موجب شده هنوز گاهی اروپائیان او را نماینده ی فلسفه مشایی در فرهنگ اسلامی در قرون وسطی بدانند چرا که از کتاب تهافت او بی خبر بودند. او سپس کتاب تهافت الفلاسفه را تألیف کرد که در دو بخش الهیات و طبیعیات در بیست مسئله دعاوی فیلسوفان را مطرح و ردّ می ...
از دانش ملاهای تنگ نظر این مدارس به دیوبندی های سرسخت و متعصب مبدل شدند، از این رو جنبش طالبان از طریق جمعیت العلماء الاسلام، پاکستان با خط دیوبندی آشنا شده و به شدت تحت تأثیر گرایش های مذهبی این مکتب قرار دارند. (7) استاد شهید برهان الدین ربانی در دیداری که با عطاءالله مهاجرانی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در 1382/6/19 داشته است می گوید: یکی از شیوه های شناخت ...
جماعت بود که حنابله پیرو او بودند. نسب او به قبیله ی شیبان بن ذهل می رسید. برخی از این خاندان در خراسان ساکن شدند. جد احمد، والیِ سرخس بود و در قیام عباسیان نیز حضور داشت. (4) آنان به تدریج، به بغداد آمدند و تولد و مرگ احمد، در بغداد اتفاق افتاد. او در بغداد، نزد قاضی ابویوسف، شاگرد ابوحنیفه تحصیل و برای تحصیلات بالاتر، به مکان هایی مانند کوفه، مکه، شام، بلاد جزیره، واسط و بصره سفر کرد. (5) پس ...