سایر منابع:
سایر خبرها
آن کتابها استفاده کردند. ویل دورانت می گوید: از جمله دلایل ضعف این روایت (روایت عبد اللطیف) این است که: قسمت مهم کتابخانه اسکندریه را مسیحیان متعصب به دوران اسقف توفینس به سال 392 میلادی (در حدود 250 سال قبل از فتح اسکندریه به دست مسلمین) سوزانیده بودند. ویل دورانت هم چنین می گوید: در مدت پنج قرن که از وقوع تا ثبت حادثه مفروض در کتاب عبد اللطیف فاصله بود، هیچ یک از مورخان ...
ازپیش به این فکر وامی داشت که باید با روح و ذهن مردم ارتباط داشته باشند؛ چراکه پیامبران الهی در قلب ها نفوذ داشتند و می توانستند افراد را تا پای جان در کنار خود حفظ کنند و بعضاً تا تشکیل حکومت نیز پیش بروند؛ و این موضوعی بود که درباره حفظ مردم سرزمین خود نیز در آن با مشکل روبه رو بودند چه بسا که می خواستند برای کشورگشایی، قوم دیگری را نیز تحت سلطه خود درآورند. تلاش های فلاسفه و متفکران ...
سال 1382 یک ستاره شناس موفق به پیدا کردن جسمی بزرگ در آنسوی پلوتون شد، بر اساس اطلاعاتی که ناسا در این زمینه منتشر کرده است این جسم بزرگ را اِریس (Eris)، نام گذاری کردند. کشف این اطلاعات جدید باعث شد تا ستاره شناسان یک بار دیگر به دنبال پاسخی برای این سوال باشند که واقعاً یک سیاره چه ویژگی هایی باید داشته باشد. نتیجه تحقیقات جدید به اینجا ختم شد که بر اساس ابعاد و موقعیت قرار گرفتن پلوتون ...
به گزارش ستاره ها، روزنامه اعتماد نوشت: هنوز شعر پریا در سرش می چرخد؛ شعری که با آن بزرگ شده. مرد بازیگر عادت داشت هر شب این شعر را برای پسرش بخواند. تمام شب های کودکی پسر با پریا آمیخته است. صدای پدر مثل آبشار جاری می شد در گوش هایش و او آرام آرام به خواب می رفت. گویی بازی زمان است و نمی دانم در این بازی، او از گذشته به حال آمده یا من به گذشته سفر کرده ام که انگار جوانی او رو به روی من نشسته است ...
مباش ،با آنکه خدایت آزاد آفریده است.در این تفکرهیچ کس حق ندارد به حقوق مردم تجاوز کند یا توقع نیایش و کرنش از خلق داشته باشد. او برگزیده ی خود مردم است و در اختیار مردم. اسلام امتیازات طبقاتی را الغاء کرد و سازش و صفای خاصی بین فقیر و غنی ، حاکم و رعیت برقرار ساخت، یک حاکم مقتدر اسلامی بر اثر تربیت اسلامی؛ مثل مردم، بین مردم رفت و آمد می کرد و همه حق داشتند آزادانه به او پیشنهاد کنند، انتقاد ...
واژه های کهن با ریشة صرفی و نحوی در ادبیات عربی و سابقه کاربرد طولانی. 2 واژه های معاصر که در محاورات عادی بین مردم حجاز با یکدیگر تکامل یافته و در عین نو بودن به نوعی ریشه در واژه های کهن هم دارند. برخی از این ها نیز از قبایل و طوایف بادیه نشین به میان محاورات عمومی اعراب راه یافته و رواج یافته اند. 3 واژگان "دخیل" که از مجموع لغات بازرگانی کشورهای اطراف و کلمات مورد استفاده ...