سایر منابع:
سایر خبرها
صالحی: آیت الله هاشمی تا آخر عمر در رکاب رهبر انقلاب بود
این مصادق آیه قرآن کریم که هر کس ایمان به خدا داشته باشد خداوند به وی عزت می دهد، خاندان آن مرحوم هم به پیروی از وی هم اکنون در این مسیر هستند و از خدا مدد می خواهند. وی گفت: یکی از مسائل سخت و دشوار این است که به افراد نیکی کنیم ولی آنان به تو بدی کنند و این، منش در هاشمی بود. شاگرد و یار قدیمی امام راحل (ره) خاطرنشان کرد: بهترین مطلب در این مورد فرمایش مقام معظم رهبری است ...
بلندمرتبه سازی در شرع مذموم است/ شهر اسلامی در روایات آخرالزمان
الْأَعْظَم که شاهد بحث ما هم این است که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف راه های اصلی را توسعه می دهند. در ادامۀ روایت می فرماید: جناح هایی که در راه مردم است و راه مردم را این جناح ها می بند را حضرت می شکند یعنی اجازه نمی دهد که بالکن ها در راه ها به وجود بیایند. این وَ لَا یَتْرُکُ بِدْعَهً إِلَّا أَزَالَهَا وَ لَا سُنَّهً إِلَّا أَقَامَهَا شاهد بر این است که این نوع ساختمان در نظر شرع ...
مواظب فرشته ها باشیم
و یقدسون و یهللون و یکبرون الی یوم القیامه نصف صلاتهم لعائد المریض (کافی، ج 3، ص 120) فرمود: اگر کسی مریضی از مسلمان ها را عیادت کند، اینهایی که گوشه و کنار خانه افتادند، خدا را قسم می دهیم به حق محمد و آل محمد، همه مریض ها و گرفتارها مخصوصا مریض های مد نظر شفای عاجل روحی و جسمی مرحمت بفرماید. فرمود: اگر کسی مریضی از مسلمان ها را عیادت کند، خدا هفتاد هزار فرشته همراه او می کند و بعد فرشته ها می ...
محکم و بدون تعارف باید در برابر ضد انقلاب ایستاد
باطل با هم ترکیب می شود. مثلا طرف مقابل نمی آید مستقیم بگوید علی علیه السلام بد است! می گوید لا حکم الا لله . بله. حکم فقط برای خدا است. یک وجهی از حق را می آورد ولی نتیجه باطل می گیرد. همان چیزی که حضرت علی می فرماید: کلمه حق یراد بها الباطل. ظاهرش می آید می گوید من دارم حق می گویم: لا حکم الا لله . یا اینکه با قرآن نباید بجنگیم. مگر غلط می گویم؟ این جا است که آن فتنه شکل می گیرد. این جا ...
راهکارهای پیشگیری از خرافات از دیدگاه اسلام
، این زنجیرها را از دست و پای مردم بردارند.(2) اسلام با دعوت به تفکر و تعقل، انسان ها را از پذیرش بی دلیل و تقلید کورکورانه از دیگران برحذر می دارد، برای هر پدیده ای سبب و علت خاصی را قرار می دهد تا ما گرفتار شانس و اتفاق و خرافاتی از این قبیل نشویم. امام صادق ع می فرمایند: أَبَی اللَّهُ أَنْ یُجْرِیَ الْأَشْیَاءَ إِلَّا بِأَسْبَابٍ فَجَعَلَ لِکُلِّ شَیْ ءٍ سَبَباً...؛ خداوند متعال ...
بازگشت به سیره رسول الله(ص)، راه برون رفت جهان اسلام از مصائب
. وی با بیان اینکه خداوند بر همه جهان و کائنات مسلط است، افزود: تمام موجودات، الله تعالی را می شناسند و او را حمد و تسبیح می کنند، بطوری که در قرآن کریم آمده است وَ إِنْ مِنْ شَیْ ءٍ إِلَّا یُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ وَ لکِنْ لا تَفْقَهُونَ تَسْبِیحَهُمْ (اسراء، 44) هیچ موجودی نیست مگر اینکه حمد پروردگار را بیان می کند، اما شما نوع تسبیح آن ها را تشخیص نمی دهید. امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان ...
تا چه زمان بعد از گناه می توان توبه کرد؟
خداوند او را هفت ساعت مهلت دهد، پس اگر از خدا آمرزش خواست چیزی بر او نوشته نشود و اگر این ساعت ها گذشت و آمرزش نخواست گناه نوشته شود، و همانا مؤ من پس از بیست سال بیاد گناهش افتد تا از خدا آمرزش خواهد و خدا گناهش را بیامرزد، و کافر همان ساعت آنرا فراموش کند. أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع یقُولُ مَا مِنْ مُؤْمِنٍ یذْنِبُ ذَنْباً إِلَّا أَجَّلَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ سَبْعَ سَاعَاتٍ مِنَ ...
دعای نجات از گرفتاری ها و مشکلات
گرفتاری و سختی در زندگی هر فردی وجود دارد و با توجه به شدت آن و همچنین مقاومت فرد می تواند با آن مقابله کند. یکی از راه های نجات از گرفتاری توسل به درگاه خدا و کمک خواستن از قدرت بی پایان اوست. ستاره در این مقاله برای شما مجموعه ای از دعاهای نجات از گرفتاری ها را جمع آوری کرده است. دعای نجات از گرفتاری امام علی (ع) امام علی (ع) گفتن ذکر لا حَولَ و لا قُوّة إلّا بِاللهِ العَلِیِّ ...
مدیریت در اسلام و تفاوت های مدیر با رئیس/ مدیریت خدمت و امانت است
فَقَالَ ع وَ اَللَّهِ لَهِیَ أَحَبُّ إِلَیَّ مِنْ إِمْرَتِکُمْ إِلاَّ أَنْ أُقِیمَ حَقّاً أَوْ أَدْفَعَ بَاطِلاً . (در سال 36 هجری به هنگام عزیمت به شهر بصره، جهت جنگ با ناکثین در سرزمین ذی قار، فرمود) ابن عباس می گوید در سرزمین ذی قار نزدیکی بصره، خدمت امام رفتم که داشت کفش خود را پینه می زد، تا مرا دید، فرمود: قیمت این کفش چقدر است گفتم بهایی ندارد. فرمود: به خدا سوگند، همین کفش بی ارزش ...
اسلام؛ دین خلاصی بخش
) إِلاَّ دِفَاعاً . أَمَّا الحَربُ وَ القِتَالُ لِمَحضِ البَغیِ وَ العُدوَانِ . مُحَرَّمَه فِی الإِسلاَمِ لاَیُبَاحُ شَیءٌ مِنهَا... (همان، ج 10: 270). وی بالعکس ابن تیمیه و شاگردان مکتب او که بیشتر از حد غرق در شگفتی های جهاد مسلّحانه اَند، جهاد را بر سه قِسمِ جهاد ظاهری، جهاد با شیطان و جهاد با نفس تقسیم و با عنایت به بعضی روایات، جهاد با نفس را برترین جهادها معرّفی می کند (ر ...