سایر منابع:
سایر خبرها
هنوز به آدم شدن امریکا امیدوارید؟!
توانمندی های موشکی کشور، به عمل آورد. به نظر می رسد استفاده از عبارت در صورت تکرار این گونه اقدامات غلط و مداخله جویانه نشان می دهد که دولت در مرز اعتماد و بی اعتمادی نسبت به آمریکا قرارگرفته است زیرا در فضای فعلی آن هم بعد از تصویب برجام توسط مجلس و دولت، باوجود کارشکنی های متعدد آمریکا ازجمله تصویب قانون محدودیت صدور روادید برای مسافران ایران و امضای اوباما پای این نامه، کمتر کسی آن هم در میان
پشت پرده تعویق اجرای تحریم های تازه آمریکا علیه ایران/ روحانی به هر قیمتی برجام را اجرا می کند؟
تحریم های احتمالی موشکی را بی ارتباط با برجام دانست. کمی بعدتر، سید عباس عراقچی نیز در گفتگویویژه خبری، با تکرار همین مواضع، از “پیشبرد برنامه های دفاعی” به عنوان پاسخ خیلی قاطع دولت یاد کرد! حسن روحانی رییس جمهور هم با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به وزیر دفاع، از وی خواست تا “در صورت تکرار این گونه اقدامات غلط و مداخله جویانه از سوی آمریکا” وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با
پاداش خروج اورانیوم از ایران تحریم بود!
جواب نمی دهد که اگر ایالات متحده و اوباما اهل عمل به قول های خود در برجام بودند، اجازه تصویب و امضای چنین قانونی را نمی دادند؟ مشرق تصریح کرد: با توجه به رفتارهای اخیر آمریکا به خصوص دو تحریم اخیر، دشمنی و بدقولی آمریکایی ها بیش از پیش برای مردم ایران تأیید شده است و این وظیفه دولت و شخص رئیس جمهور است که فرمان لغو اجرای برجام را صادر کند، فرمانی که به نظر می رسد طرف های دولتی از اتخاذ و
نامه رئیس جمهور خوب ولی ناکافی است
برای تحلیل بیشتر این نامه و ارزیابی واکنش های صورت گرفته درباره آن با دکتر فواد ایزدی ، عضو هیأت علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران گفت وگو کرده ایم. آنچه پیش رو است حاصل گفت وگوی قدس با این تحلیلگر مسائل سیاسی و بین المللی است. نامه رئیس جمهور به وزیر دفاع مبنی بر افزایش تولید موشک های بالستیک و تقویت قدرت نظامی و دفاعی کشور را چطور ارزیابی می کنید؟ این نامه در جواب به تحریم جدیدی است که آمریکایی ها می خواهند در
برجام توسط آمریکا نقض شده است/ دولت روند اجرای برجام را متوقف کند
موفقیت آمیز این برجام خودداری خواهند کرد . در بخش دیگری از این نامه آمده است: هم اکنون برجام توسط آمریکا نقض شده است و هیئت دولت باید اقدامات خود در چارچوب برجام را متوقف سازد و یا در یک شرایط کاملاً حداقلی، تنها در صورت تعلیق بند 203قانون Consolidated Appropriations Act درباره ایران توسط باراک اوباما اجرای تعهدات خود را ادامه دهد نه با نامه بی اعتبار و سیاسی آقای کری که ضمانت اجرایی ندارد
پاداش خروج اورانیوم از ایران تحریم بود!
هیچ کس این سوال را جواب نمی دهد که اگر ایالات متحده و اوباما اهل عمل به قول های خود در برجام بودند، اجازه تصویب و امضای چنین قانونی را نمی دادند؟ مشرق تصریح کرد: با توجه به رفتارهای اخیر آمریکا به خصوص دو تحریم اخیر، دشمنی و بدقولی آمریکایی ها بیش از پیش برای مردم ایران تأیید شده است و این وظیفه دولت و شخص رئیس جمهور است که فرمان لغو اجرای برجام را صادر کند، فرمانی که به نظر می رسد طرف
برخلاف دستور رهبری، اورانیوم ها یکجا از ایران خارج شد نه تدریجی/دولت به نامه رهبری توجه کند نه نامه جان ...
خیلی به ما ربط ندارد. وی افزود: ما در مجلس مصوبه ای داریم که اگر برجام نقض شود، دولت موظف است در قبال هر گونه عدم پایبندی طرف مقابل در خصوص لغو تحریم ها و یا وضع تحریم های جدید اقدامات متقابل انجام دهد. ایزدی خاطرنشان کرد: الان هر هفته یک قانون جدید ضد ایران و ضد برجام داریم، اگر هفته پیش دولت قانون مجلس را اجرا می کرد و در خروج اورانیوم عجله نمی کرد؛ شاید این اتفاق نمی افتاد
توجیه گر رفتار آمریکا نباشیم
دولت آمریکا از همه ابزارهای خود در مسیر اجرایی کردن برجام استفاده خواهد کرد و قانون مذکور نمی تواند خللی در این مسیر ایجاد کند.با همه این اوصاف، باید نکاتی را در خصوص فعل و انفعلات صورت گرفته در خصوص اقدام اخیر مقامات آمریکایی در نظر گرفت : 1- نخست اینکه همه مسئولین حوزه سیاست خارجی کشورمان متفق القول هستند که اجرایی شدن قانون تصویب شده از سوی ایالات متحده نقض برجام محسوب می شود. با این حال
عراقچی: آزمایش های موشکی نقض برجام نیست
بیان این که ما در خصوص لغو برجام مصوبه مجلس شورای اسلامی و نامه رهبری را داریم اظهار داشت: بر اساس مصوبه مجلس دولت موظف است که هر گونه پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو موثر تحریم ها یا بازگرداندن تحریم های لغو شده و وضع تحریم های دیگر را رصد کند و اقدامات مناسب را انجام داده و همکاری داوطلبانه را متوقف سازد لذا بر این اساس زمانی که ما این دست اقدامات را از طرف مقابل مشاهده می کنیم باید دولت قانون را بر
عراقچی:صهیونیستها به دنبال ایجاد مانع در اجرای برجام است
لحاظ روانی اثر خود را در شهروندان اروپایی می گذارد اما آن چه که به ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران برمی گردد این است که محکم با این اقدامات برخورد کنیم و برای آمریکایی روشن سازیم که نمی توانند با الفاظ و قانون بازی کنند. *دولت باید بر اساس مصوبه مجلس تا تعیین تکلیف قوانین نقض برجام از خارج کردن اورانیوم از کشور صبر می کرد در ادامه این بحث فؤاد ایزدی کارشناس مسائل سیاسی کشورمان
روحانی هشدار داد؛ آمریکا غلاف کرد!
1929 هنوز حاکم است و اعتبار دارد افزود: "آمریکایی ها در صدد هستند تا به بهانه نقض قطعنامه، برخی دست اندرکاران آزمایش موشکی را در لیست تحریم قرار دهند " او ابراز امیدواری کرد تا دو هفته آینده 6 قطعنامه گذشته که قطعنامه 1929 هم جزوی از آن است، لغو شود. نامه صریح رییس جمهور بر تداوم توان موشکی آمریکا در میان همه این رفتارها، واکنش کسی زبانزد خاص و عام شد، که تا به امروز رفتار
تحریم های انتخاباتی
قانون نقض صریح برجام است و تعهد 1+5 درباره عادی شدن روند تجارت با ایران را نقض می کند! در ایران دولت حسن روحانی نه تنها واکنش قاطعی به این نقض برجام و تحریم جدید علیه ایران نشان نداد بلکه اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای تلاش کردند این اقدام اوباما را توجیه کنند! حسن روحانی نیز ترجیح داد نسبت به این ماجرا سکوت کند. در موضوع مصوبه کنگره مبنی بر برداشت 2 میلیارد دلاری از دارایی های بلوکه شده ایران نیز
تکلیف نقض برجام روشن می شود؟
29-، بر اساس بند اول و دوم دستورات مقام معظم رهبری پیرامون برجام که بصورت سرگشاده در اختیار افکار عمومی قرار گرفت و بر اساس فهم عمومی از برجام و هدف آن که چیزی غیر از لغو تحریم ها نبود؛ اعلام تحریم های جدید و حتی اعلام بر روی میز گذاشتن آنها، نقض برجام محسوب می شود و اکنون چرا این نقض آشکار یا با سکوت و یا با نامه نگاری رئیس دولت به وزیر دفاع پاسخ داده می شود؟ از سوی دیگر و بر اساس
ریش گرو گذاشتن کری چقدر می ارزد؟!
دخالتی در همکاری های اقتصادی و تجاری کشورهای دیگر با ایران به عمل نیاید و بالاخره آقای کری تایید کرده است که دولت آمریکا بدین منظور ابزارهای متعددی در اختیار دارد که حتی شامل توقف اجرای این قانون بر طبق اختیارات رئیس جمهور می شود. با توجه به اهمیت امضای وزیر امورخارجه آمریکا در پای این نامه که تعهد رسمی برای این کشور محسوب می شود و گفته وزیر امورخارجه کشورمان که ما با کنگره کاری نداریم و طرف حساب دولت امریکا است باید دید پا درمیانی این نامه از نقض برجام جلوگیری می کند یا خیر!
مواضع متناقض درباره برجام/از اعتماد عراقچی تا نگرانی ابوطالبی!
اوباما. به گزارش فارس، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور عنوان کرد: برجام یکی از مهم ترین دستاوردهای چالشی جاری سیاست ورزی دموکرات ها در آمریکاست؛ آنها با این دستاورد به مبارزات انتخاباتی 2016 خواهند رفت. در مقابل، جمهوری خواهان می کوشند تا اقداماتی را انجام داده و قوانینی تصویب کنند که در یک سال باقیمانده دولت اوباما، نقض برجام خود به خود صورت پذیرد تا با پیروزی احتمالی شان در انتخابات
دشمنی ادامه دار
اقدامات بعدی برای ما باشد. ابتدایی ترین اقدام حقوقی درخصوص اتفاقات اخیر، جلوگیری از روند ادامه اجرای برجام است. این در حالی است که خود مقامات سیاسی و دیپلماتیک کشورمان نیز نقض صورت گرفته را تأیید می کنند. آقای ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به صراحت تأکید می کند که نقض برجام صورت گرفته است. اما در اجرا و در روند عملی اقدامات جمهوری اسلامی ایران اتفاق نمی افتد. در قانون اقدام متناسب و متقابل
نقض برجام را توجیه نکنید
به گزارش افکارنیوز ، روزنامه رسالت در یادداشتی نوشت: آمریکا مشغول کارشکنی است. براساس کارشکنی اخیر مقامات آمریکایی، طرح محدودیت سفر بدون روادید در ایالات متحده آمریکا به قانون تبدیل شده و به امضای رئیس جمهور ایالات متحده رسید. اقدامی که نقض عینی ماده 29 برجام محسوب می شود. به موجب این طرح، اتباع 38 کشوری که تا به حال از گرفتن روادید آمریکا معاف بودند و دارای تابعیت یکی از کشورهای ایران
قانون محدودیت سفر بدون روادید به آمریکا مغایر برجام است
ایران از لغو تحریم ها براساس برجام رفتار کنند و دولت آمریکا را از برگرداندن تحریم ها باز داشته است. وی افزود:حتی در بند 28 اشاره شده، کشورهای امضاء کننده برجام متعهد هستند سند را با حسن نیت و در فضای سازنده بر مبنای احترام متقابل اجرا و از هرگونه اقدام مغایر با روح و هدف برجام پرهیز کنند. بنابراین، این قانون با روح برجام در تناقض است. 38 کشور اروپایی براساس توافقی که با دولت آمریکا
فوربس: قانون آمریکایی محدودیت مسافرت به ایران نقض برجام است
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، فوربس در نوشتاری به قلم یکی از مقاله نویسان این نشریه در این خصوص افزود: 'مجلس نمایندگان آمریکا پس از حملات تروریستی روز جمعه 13 نوامبر (22 آبان ماه) در پاریس، لایحه ای تصویب کرد که بر اساس آن مردم 38 کشور اروپایی که پیش از این تابع قانون لغو روادید با آمریکا بودند، چنانچه از سال 2011 به چهار کشور ایران، عراق، سوریه و سودان سفر کرده باشند باید برای ورود به
تنها پاسخ به گستاخی آمریکا توقف برجام است
. در بخش دیگری از نامه آمده است: مکررا از مسئولان ذی ربط شنیده شده است که این اقدامات با برجام معارض است. باید موضع رسمی دولت در این باره سریعا اعلام گردد و توضیحات کافی در این زمینه به مردم داده شود و بدون فوت وقت اقدامات لازم در عرصه بین المللی صورت پذیرد و اگر احیانا نقض برجام دانسته نمی شود، دولت دلایل خویش را آشکارا به ملت ارائه نماید. اگر نقض باشد، که چنین به نظر می رسد، و مقامات ایران
فرار از شروط رهبری در سایه سکوت مجلس
تعهدات رویکرد مقامات امریکایی درباره اجرای برجام نیست چه آنکه بسیاری از منتقدان معتقدند امریکا به بخش قابل توجهی از تعهدات خود پایبند نمی ماند، بلکه در این گزارش شروط رهبر معظم انقلاب برای اجرای برجام مورد بازبینی قرار گرفته است و این سؤال مطرح شده که آیا دولت که هم اکنون روزهای پایانی اجرای تعهدات خود را سپری می کند، شروط مدنظر رهبر معظم انقلاب را محقق کرده است یا خیر؟ رهبر معظم انقلاب در نامه خود به رئیس جمهور درباره شروط اجرای شرط مهم و لازم برای اجرای برجام تأکید 9 مهرماه سال جاری منتشر شد به 29برجام که در تاریخ کردند. این شروط عبارتند از: ...
پاسخ موشکی ایران به تحریم های پسابرجام
) توسط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظف است طبق بند 3 مصوبه مجلس، اقدام های لازم را انجام دهد و فعالیت های برجام را متوقف کند. واکنش رئیس جمهور موضوع نقض تعهدات طرف های غربی تا آنجا پیش رفت که رئیس جمهور نیز به این روندی که ایالات متحده در پیش گرفته واکنش نشان داد و در نامه ای به وزیر دفاع خواستار آن شد که در صورت تکرار مداخله ها، برنامه جدید گسترش
روحانی باید به ظریف نامه می نوشت!
صراط: حسین قدیانی در روزنامه وطن امروز نوشت: نامه رئیس قوه مجریه به وزیر دفاع در واکنش به اقدامات خصمانه آمریکا در پسابرجام را خواندم. دست شان درد نکند اما نکته اینجاست که توان موشکی ایران متاثر از اراده فرماندهی کل قوا به صورت طبیعی هر روز در حال پیشرفت است و صدالبته هیچ سدی یارای ایستادن برابر این توان والای نظامی را ندارد. پس بهتر بود جناب آقای روحانی به جای این نامه، نامه ای خطاب به آقای ظریف
روحانی باید به وزیرخارجه نامه می نوشت نه وزیر دفاع!
، نامه ای خطاب به آقای ظریف می نوشتند و ناظر بر موارد متعدد نقض برجام توسط اوبامای مودب و باهوش، به وزیر امور خارجه متذکر می شدند که ضمن تنظیم دست فرمان سیاست خارجه دولت اعتدال با نقض برجام توسط آمریکا، زین پس انجام یکسویه تعهدات برجامی توسط ایران متوقف شود. چه می گویم که به لطف دوستان دولتی، ما در کوتاه ترین بازه زمانی ممکن به اکثر تعهدات خود در برجام عمل کردیم! به راستی این برجام چگونه توافقی است؟! درحالی که هنوز تحریم های قبل برداشته نشده، مانع تحریم های جدید هم نمی شود.
بازتاب بین المللی نامه روحانی به وزیر دفاع
با انعکاس نامه روحانی به وزیر دفاع می نویسد: اقدام روحانی یک روز پس از اقدام اوباما برای تحریم شخصیت های ایرانی بوده است و به نظر می رسد این اقدام در واکنش به اقدام اوباما صورت گرفته است. نیویورک تایمز نیز به اعتراض ایران به قانون ضد ایرانی ممنوعیت ویزا برای اتباع ایرانی اشاره می کند و می نویسد این اقدامات نمی تواند برای پیشبرد برجام و حسن نیت طرفین مثبت باشد.
چینی بند زن تحریم ها فعال شد/ "ریش گرو" گذاشتن کری چقدر می ارزد؟
جنگ زده ای چون سوریه و عراق قرار داد درحالی که در این لیست نامی از عربستان مشاهده نمی شود و این قانون نیز به امضا رئیس جمهور این کشور رسید بیشتر ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در این رابطه می گوید: "اگر عین قانون کنگره رفتار شود حتما نقض برجام است اما اگر دولت آمریکا همانطور که وزیر خارجه این کشور اعلام کرده، از امکانات خود استفاده کند، مانع از اجرای برجام نخواهد شد؛ باید ببینیم این قانون
عقب نشینی کاخ سفید از تحریم موشکی
گروه سیاسی- علی ودایع: به فاصله چند روز از افشای شنود توطئه های نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه مذاکرات اتمی ایران با گروه 1+5 که منجر به تفاهم برجام شد، کاخ سفید اعمال تحریم های اقتصادی جدید علیه جمهوری اسلامی ایران را به تعویق انداخته است. این خبر را روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی منتشر کرد تا از تصمیم تازه دولت آمریکا در جهت به تعویق انداختن تحریم های جدید علیه
برجام در دست انداز
گروه سیاسی: هر چند توافق 23 تیر وین به امضای طرفین رسیده و دو طرف درصدد اجرای آن هستند، اما وضع تحریم های جدید توسط وزارت خزانه داری امریکا برجام را در دست انداز قرار داده است. در این ارتباط 8 تن از نمایندگان مجلس طی نامه ای به رییس جمهور خواستار واکنش او به این اقدام شده اند . در این ارتباط رییس جمهور به وزیر دفاع دستور داد تولید انواع موشک با سرعت و جدیت ادامه یابد. ماجرا از آنجا آغاز شد
از "سیلی موشکی ایران" و "غلاف کردن امریکا" تا "برجام زدگی!"
یزد" نیز ضمن "مهم و تاثیرگذار"دانستن نامه رئیس جمهور به وزیر دفاع در مورد توان موشکی کشور؛ در تیتر خود می نویسد: "روحانی هشدار داد؛ آمریکا غلاف کرد!" روزنامه "نسل فردا" هم از رایزنی های فشرده سیاسی خبر می دهد و تیتر یکی به این شرح دارد: "عقب نشینی آمریکا"؛ این روزنامه می نویسد: "به نظر می رسد فعلا دولت آمریکا از اعلام اسامی افراد تحریمی صرف نظر کرده است" روزنامه "قانون" نیز از
کری فکر نمی کرد مجبور شود ریش گرو بگذارد!
که دولت آمریکا بدین منظور ابزارهای متعددی در اختیار دارد که حتی شامل توقف اجرای این قانون بر طبق اختیارات رئیس جمهور می شود. با توجه به اهمیت امضای وزیر امورخارجه آمریکا در پای این نامه که تعهد رسمی برای این کشور محسوب می شود و گفته وزیر امورخارجه کشورمان که ما با کنگره کاری نداریم و طرف حساب دولت امریکا است باید دید پا درمیانی این نامه از نقض برجام جلوگیری می کند یا خیر!