شباهت چهره زنان در نقاشی های معروف دوره رنسانس
سایر منابع:
سایر خبرها
دست هایی که بالا نرفتند، قیمت هایی که تکان نخوردند
مواجهه با آثار فرهاد مشیری نیز خبری نیست و اقبال خریداران ایرانی به آثار او کمتر شده است. متنوع ترین دوره حراج تهران نباید از نظر دور بماند که حراج شانزدهم یکی از متنوع ترین دوره های حراج تهران بوده است. به جز دو سه استثنا، یک اثر از هر هنرمند ارائه شده بود و طیف های گوناگونی از هنرمندان معاصر در حراج حاضر بودند. امیدوارم کم رونقی حراج سبب نشود حراج گزاران دوباره به عرضه بیشتر آثار ...
با هنرمان از ایثارگران قدردانی می کنیم
شهید مرتضی رضایی، نقاش سبک رئال و امپرسیونیسم است و مدرک دوره عالی نقاشی از جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران دارد. او سال ها دبیری نقاشی را نیز در کارنامه دارد. برایمان می گوید که ذوق به نقاشی از خیلی قبل تر همراه او بوده؛ از زمانی که به یاد دارم به نقاشی علاقه داشته ام. در دوران سربازی قبل از انقلاب، سربازانی که می خواستند برای خانواده هایشان نامه بفرستند، به من می گفتند حاشیه نامه هایشان را نقش ...
ساحل امن برای تئاتر/افزایش دوبرابری بودجه تا فراگیری اجراها
در حوزه حمایت از هنر و هنرمندان به ویژه واکسینه کردن تمامی افراد جامعه برای بازگشت به روال عادل زندگی بود. مُهر واکسیناسوین بر برگزاری جشنواره چهلم تئاتر فجر به شکل فیزیکی با سه مولفه منحصر به فرد برای نخستین بار در طول سابقه 40 دوره ای جشنواره تئاتر فجر که همواره این رخداد با بودجه خود درگیر بود، تمامی بودجه 9 میلیارد و 200 میلیون تومانی آن به شکل تام و تمام به این جشنواره ...
رشد دو برابری فروش در حراج تهران
آثار گران قیمت در شانزدهمین حراج تهران، شکار سیمرغ رضا درخشانی با تکنیک مواد روی بوم با قیمت نهایی هشت میلیارد تومان فروش رفت. این اثر در سال 1395 خلق شده است. مجموعه شکار در واقع گستره جست وجوی عصری و محتوایی رضا درخشانی در نگارگری ایرانی است که همواره یکی از منابع الهام آثار وی بوده است. در حراج شانزدهم منصور قندریز هنرمند دیگری بود که اثری بدون عنوان از او که به عنوان قله حراج خوانده شد، به قیمت 6میلیارد و 200میلیون تومان چکش خورد. این قیمت درحالی نهایی شد که پیش تر این اثر بین 6-7 میلیارد تومان تخمین زده شده بود. اثری بد ...
میلیاردی های شانزدهمین حراج تهران را بشناسید
.... نقاشی های درخشانی سطوح وسیع و بزرگی از رنگ های درخشان است که در آن ادبیات و نقاشی به هم گره می خورد. دلبستگی نقاش به تأثیرات نوستالژیک تاریخ سرزمین مادری، سبب شده تلاش کند دستاوردهای کهن هنر ایران زمین را در قالب و هیاتی نو و امروزی بازآفرینی کند. بر خلاف نگارگری ایرانی، این آثار در ابعاد بزرگ و با بافت غلیظ در دو یا سه لت و یا بیشتر به اجرا درمی آیند که البته رنگ نقش عمده ای را ...
آسیب شهرداری به مجسمه تاریخی فردوسی
اثر گرانبها و ارزشمند ابوالحسن صدیقی - نقاش و مجسمه ساز مشهور ایرانی - که یکی از المان های مطرح شهر تهران به شمار می آید، دو رنگ شده و به صورت تیره و روشن درآمده است! به نظر می رسد مسئولان وقت سازمان زیباسازی شهر تهران که سالانه برنامه های مرمتی و شست وشوی آثار شهری را در برنامه کاری خود ...
شانزدهمین حراج تهران با بیش از 78 میلیارد تومان فروش پایان یافت
یک اثر با عنوان به فروش نرسید و به مجموعه بازگشت. حراج تهران سال 1391 به عنوان مجموعه ای مستقل و خصوصی شکل گرفت و به فضایی برای معرفی برترین های هنر مدرن و معاصر ایران از هنرمندان نام آشنا تا جوان تبدیل شده است. از اهداف اصلی این حراج همواره تقویت بازار داخلی به عنوان زمینه و بستر بازار جهانی اعلام شده است و همکاری های گسترده ی آن با مجموعه داران و گالری ها در راستای تحقق این مهم است ...
میلیاردی های شانزدهمین حراج تهران را بشناسید
.... نقاشی های درخشانی سطوح وسیع و بزرگی از رنگ های درخشان است که در آن ادبیات و نقاشی به هم گره می خورد. دلبستگی نقاش به تأثیرات نوستالژیک تاریخ سرزمین مادری، سبب شده تلاش کند دستاوردهای کهن هنر ایران زمین را در قالب و هیاتی نو و امروزی بازآفرینی کند. بر خلاف نگارگری ایرانی، این آثار در ابعاد بزرگ و با بافت غلیظ در دو یا سه لت و یا بیشتر به اجرا درمی آیند که البته رنگ نقش عمده ای را ...
شانزدهمین حراج تهران آغاز به کار کرد + گران ترین آثار اعلام شدند
تومان فروخته شد. تابلوی بدون عنوان از گیزلا وارگا سینایی که سال 1394 خلق شده است، با قیمت 300 میلیون تومان چکش خورد. تابلوی نقاشی سه لته ای شکوه اثر نیلوفر قادری نژاد به قیمت 300 میلیون تومان فروخته شد. تابلوی بدون عنوان اثر علیرضا آسانلو که دومین اثر او در این دوره حراج محسوب می شود، 130 میلیون تومان چکش خورد. اثر محمدهادی فدوی با عنوان دو اسب و زن نشسته که ...
نظرات داوکینز بنیادگرایانه و بنیانش لغزنده است
عملی هم دیرپاست و به دوره متاخر باز نمی گردد و آثار زیانبار زیادی برای دین و باورهای دینی داشته و به هویت فرد و اخلاق و انسانیت او ضربه زده است. رمضانی افزود: همزمان با خلقت انسان و مطرح شدن بحث توحید طبیعتا عده وگروهی بر آن شدند که با این تفکر به مخالفت بپردازند. الحاد عملگرایانه بعد از دوره رنسانس رواج یافت و این سؤال مطرح شد که دین چه کارکردی در زندگی بشر دارد؛ این بحث کلامی از مدتها ...