سایر منابع:
سایر خبرها
فریدون مشیری؛ شاعر کوچه خاطره ها
می توان زبان شعر وی را مانند سعدی برخوردار از ویژگی سهل و ممتنع دانست. در انتخاب درون مایه نیز او از مفاهیم انسانی عمیق غافل نمانده است.(2) ***شاعری با حس های خاطرانگیز نوستالژی (غم غربت) واژه ای است که از روان شناسی وارد ادبیات شده است و در بررسی های ادبی به شیوه ای از نگارش گفته می شود که بر پایه آن شاعر یا نویسنده در سروده یا نوشته خویش، گذشته و سرزمینی که یادش را در دل دارد ...
ماجرای سرود - خلبانان، خلبانان - در گفتگو با - بابک رادمنش -
نکرده ام. بچه ها هم آنجا به مدرسه رفتند و دیگر مجبور شدیم همانجا ماندگار شویم. البته اینطور نبوده که در این سی سال به ایران برنگشته باشم. هر سال می آمدم و مدتی هم در ایران می ماندم. من عاشق ایرانم و کاش می توانستم درمانم را اینجا انجام دهم که مجبور نباشم این همه رنج دوری از وطن را تحمل کنم. زندان زیبا سال اول مهاجرت برایم بسیار سخت گذشت. هر شب قرآن می خواندم تا تحمل غربت آسان تر ...
فرهنگ در رسانه
یکی از اشعار فروغ وام گرفته ام، شعر: گوش کن، وزش ظلمت را می شنوی . در این مجموعه هم روی مساله زنان و جنگ متمرکز هستم. دلیلش هم این است که همیشه بر این باور بوده ام، زنان در مقایسه با مردان، بیشتر در جریان جنگ ها متحمل آسیب می شوند، ضمن اینکه در جنگ ها به زنان ستم مضاعفی می شود که به مردان نمی شود، مثل آزارهای جنسی یا بدرفتاری هایی مانند فروش زنان به اسارت گرفته شده. طبیعی است که هر یک از ما به ...
پنمجمین نشست کتابخوان دانش آموزی پاکدشت برگزار شد
شرح ابیات، تلاش کرده است تا نوجوانان کشورمان را با این اثر بزرگ ایران زمین آشنا سازد. کتاب ” قیصر امین پور ” تالیف محمدحسن حسینی / نشر مدرسه / ارائه توسط هانیه صالحی این کتاب به شرح زندگی و مجموعه آثار قیصر امین پور شاعر معاصر می پردازد. ویژگی های شعری امین پور، بلوغ زبانی اشعار او، نمونه هایی از اشعار و نثر شاعر و دست نوشته های ادیبان معاصر درباره وی، در این کتاب گنجانده شده ...
جایزه بوکر عربی برای اولین بار به یک نویسنده فلسطینی رسید/ روایت درد و رنج یک ملت
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا ) به نقل از گاردین،کتاب جدید ربعی المدهون در چهار قسمت به نگارش درآمده است و هر قسمت یک جنبش را توصیف می کند. برای مثال در آغاز از هولوکاست سخن به میان می آید، سپس با خروج فلسطینی ها در اسرائیل از سال 1948 ادامه می یابد و در پایان از حق فلسطینی ها برای بازگشت به وطن خود دفاع می کند. امینه تیبان ، شاعر و استاد دانشگاه اهل امارات که جزو هیات داوران ...
متن سخنرانی رئیس جمهور در محفل گرامی داشت از هشتم ثور
، لاړشئ کندهار ته، ارزګان ته، پکتیا ته پکتیکا ته. دا وطن د تقسیم وطن نه دی. یو ورځ قېمت د دې جنګ کې زموږ مکتبونه ابادېږی، څوک دا جنګ راباندې اچوی. شپږ میاشتنۍ نجلۍ څنګه پرې کېږی، نوی کلن، فرق یې کړی، د شینوارو د دایکنډی فرق شوی، د شینوارو او د ارزګان فرق شوی؟ دښمن غواړی موږ کې تفرقه واچوی او موږ د تفرقې خلک نه یوو د اتفاق او اتحاد خلک یوو. قوای امنیتی و دفاعی افغانستان، اولاد تمام مردم ...
سعدی؛ کهن گرای نوآور / دکتر میرجلال الدین کزازی
ترین مردمان بوده اند به شعر، چگونه این مردم درنیافته اند که بیتهای فردوسی و سعدی که بسیاری از آنها در زبان پارسی، دستان و زبانزد شده است، شعر نیستند، نظم اند؟! پی نوشت: 1 در برخی نسخه ها: نتراشد. منابع: 1- انصاری، عبدالله بن محمد (1372). مجموعه رسایل فارسی خواجه عبدالله انصاری، به تصحیح و مقابله سه نسخه، مقدمه و فهارس محمد سرورمولایی، تهران: توس، ج2٫ ...
دروغ های بزرگ دیکتاتوری رسانه ای اصلاحات/ بهشت دموکراسی کجاست؟
تقریباً 8 سال از شروع زمامداری اوباما چشم انداز روشنی در این دو کشور وجود ندارد. هیلاری کلینتون که این روزها برای ورود به کاخ سفید سرگرم تبلیغات انتخاباتی است، در پاسخ به سئوالی درباره بزرگترین اشتباه خود، از موافقت با جنگ عراق یاد کرد و آن را از اساس اشتباه دانست که به خسارات جبران ناپذیری منجر شده است. اگر زمامداران سابق ولاحق آمریکا قدری صداقت داشتند، قطعاً از جنگ افغانستان هم به عنوان ...
سردار بی ادعای بابلسر عاشق گمنامی بود
گروه جهاد و مقاومت مشرق – در ایام نوروز 95 برای دیدار و مصاحبه با خانواده شهید جاویدالاثر و مدافع حرم سیدجلال حبیب الله پور راهی بابلسر شدیم. آسمان بارانی بود که از کوچه پس کوچه های شهر گذشتیم و به منزل شهید رسیدیم. ساختمانی نیمه کاره با نمایی سیمانی که روی دیوار عکس شهید بود و پرچم سیاهی که با گذشت یک سال غم غربت و گمنامی شهید رنگ از رخسارش پریده بود. زنگ آیفون که به صدا درآمد خانم خانه به ...
فرهنگ در رسانه
راجع به مادرم هستند و یادبودی از رنج های او و دیگر انسان هایی است که در پی قتل عام سال 1915 از عثمانی به ایران مهاجرت کردند. من در بین این مهاجران بزرگ شدم. برای این تابلوها ترجیح دادم تا این صحنه ها را از دید خودم به صورت یک نقاشی مجسم کنم. این اتفاق برای من واقعا غم انگیز بود؛ اینکه می دیدم نه تنها مادرم بلکه تمام خانواده های دیگری هم که با هم بودیم این رنج ها را متحمل می شدند و با این شرایط زندگی ...