سایر منابع:
سایر خبرها
ماده و مدیریت عالم ماده را بلد هستم و من راه کسب لذتی را که موجود از زندگی می طلبد، می دانم. اما آن جمله انی اعلم ما لا تعلمون چیز دیگری می گوید که من می دانم این لذت، لذتی محدود در این عالم است. من جن و انس را برای لذت محدود نیافریدم بلکه برای لذت نامحدود آفریده ام. با این چیزی که تو بلدی نهایتا لذت محدود را می توان به دست آورد. باید از راهی که می گویم طوری رشد کنی که بر عالم وجود، ولایت پیدا ...
...> بنابراین انس بیشتر با مادیات و اعتبارات انسان از فطرت الهی خود غافل می نماید و اثر این غفلت راه جهنّم را می پیماید. حال ممکن است این سؤال مطرح شود که چرا خدای متعال این غرایز حیوانی و مادی را در نهاد آدمی قرار داده است و بطوری که اکثریت را از هدف اصلی باز داشته است؟ در جواب به این سؤال توجّه به دو نکته در مورد کمال انسان لازم می باشد; یکی این که ارزش کمال انسان به اختیاری بودن آن است ...
عفو و عطوفت او دل بسته و همین تنها زاد راه او است، به فرزندی که از نعمت جوانی برخوردار است و فرصت برای تهذیب نفس و خدمت به خلق خدا در دست دارد و امید است چنانچه پدر پیرش از او راضی است خداوند بزرگ از او راضی باشد و توفیق خدمت به محرومان که شایستگان ملتند و مورد سفارش اسلامند، هرچه بیشتر به او مرحمت فرماید. فقر ذاتی و همیشگی موجودات در هستی و کمال و نیاز همه به خداوند فرزندم ...
از این جهت مقدم بر آن می باشد. و سوم یافتن راه درست هدایت و فراگیری طریق حق و علم نسبت به حلال و حرام الهی و در آخر پرستش و بندگی خدا و عمل به فرامین الهی از اصول هدایت می باشد. از آنجا که القای دین و عقیده بر افراد بطور تحمیلی ممکن نیست، لذا راه صحیح هدایت را انبیا با بیداری فطرت و تحرک عقل بشر و تعلیم آنها در پیش گرفتند، لااکراه فی الدین قد تبین الرشد من الغی (13): یعنی هیچ اکراه و ...
دین که کتاب و سنّت آن را دربردارند، ثابت و پایدار بوده و هرگز قابل خراش و خدشه نیست، امّا لباس ها و شیوه های عمل به آن ها قابل دگرگونی هستند. بنابراین تجدید اسلامی جز حفظ اصول و واقعیات که روح اسلام است و دگرگونی در لباس و مقررات که شیوه پیاده شدن است، چیز دیگری نیست و هر نوع تجدید که با ساختار اسلام در تناقض باشد، تجدید نیست، بلکه نوعی ساختارشکنی خواهد بود که در آینده درباره آن توضیح ...