سایر منابع:
سایر خبرها
انتظار معقولی است. در روایات مکتب اهل بیت این تدبیر در قالب اصل مرجعیت و حاکمیت فقیهان عادل به نیابت از امام معصوم و به عنوان حجت های شرعی قابل جست وجوست (کلینی، 1362: ج1، 67؛ حر عاملی، 1412: ج27، 136-140؛ جوادی آملی، 1387: 144-147). در واقع فقیهان عادلِ مورد تأیید امام زمان تحت عنایت و دستگیری ویژۀ ایشان، حجت های شرعی و واسطه های فیض هدایت الهی امام به مردمند. این نکته هم تکلیفی برای ...
) فرمود : مراد از این آیه ماییم که خداوند ما را از هر آلایش ظاهر و باطن پاکیزه داشته است . پیرمرد بسیار تعجب کرد و گریست و گفت چقدر من بی خبر مانده ام . سپس به امام ( ع ) عرض کرد : اگر توبه کنم آیا توبه ام پذیرفته است ؟ امام ( ع ) به او اطمینان داد . این پیرمرد را به خاطر همین آگاهی شهید کردند . باری ، قافله اسیران راه خدا را در جلو مسجد جامع دمشق متوقف ساختند . سپس آنها را در حالی که به طنابها بسته ...
هم درد و هم سرنوشت نبودن مسوولان با مردمان می دانم. همینطور که آقای دکتر هاشمی فرمودند، این اراده حق جویی و حق طلبی، بزرگترین معروف در جامعه ماست و بزرگترین منکر هم این بی عدالتی و ظلم است. رهبری هم در یکی از سخنان خود به صراحت فرمودند که در این کشور باید با فقر و فساد و تبعیض مقابله شود و فکر می کنم ریشه مشکلات هم همین سه مورد است، اما آقایانی که به ضررشان است اینها را دیگر چندان مورد توجه قرار ...
، هدف دیگری دنبال نمی کردند، بنابراین تضاد و غرض ورزی میان دو حزب ایران نوین و مردم با این اقدام از میان رفت. با این حال حتی در میان حاکمیت و دولت، عده ای بر این باور قرار گرفتند که با انحلال همان احزاب به شدت ناتوان شده و فروپاشیده، شاه گام دیگری در راستای تبعیت از شیوه های خشن تر و مستبدانه تر حکومت و حکمرانی برداشته و به اصطلاح به حکومت مشروطه پشت کرده است . سفارت آمریکا در تهران هم در ...
...> وی افزود: عقیده به وجود امام زمان و انتظار آمدن یک مصلح جهانی و اعتراض به فساد و جور حاکم بر زمان و ایستادگی در مقابل امواج بی دینی و ترویج گناه، از جمله اعتقاداتی است که باید برای ترویج و تبلیغ آن تلاش کرد. دبیرکمیته رسانه همایش ملی تجلیل از خادمان جشن های مردمی نیمه شعبان ادامه داد: منتظر راستین، فرهنگ انتظار بی خبران را به درون این دایره نورانی وارد می سازد و شوق امام مهدی(عج) و انتظار ...
شایسته حکومت ندانست اما دست به قیام هم نزد تا زمانی که مردم عراق او را فراخواندند. قیام بدون پشتوانه مردمی مانند کف روی آب است. زیرساختی برای تغییر دیده نمی شود. پس منتظر می ماند اما تسلیم نمی شود. هدف امام اصلاح امت جدش است. او روش مبارزاتی خود را برای رسیدن به این هدف از همان ابتدا به شیوه ای عاقلانه و مدبرانه انتخاب می کند. ابتدا کوشید تا اول با رفتن از مدینه به مکه از دست حکومت فاسد ...
اجرای حق به چهارده معصوم (ع) رسیده است. (عباراتی نظیر الحق معکم و فیکم و منکم و الیکم و انتم اهله و معدنه در زیارت جامعه کبیره و عبارتی نظیر الحق ما رضیتموه و الباطل ما اسخطتموه در زیارت آل یاسین) دالّ برهمین مقصودند. با دو مقدمه فوق معلوم می گردد، عدالت اسلامی صرفا با تبعیّت از قول و فعل معصوم، تحقق پذیر است. یکی از حقوق اساسی ملت مبتنی بر عدالت حقوقی، برخورداری یکسان از حقوق است که در ...