سایر منابع:
سایر خبرها
بیات شدنِ نوای شور شجریان
مصاحبه رپورتاژگونه استاد شجریان با روزنامه رسمی دولت، طی روزهای گذشته واکنش ها و حواشی مختلفی را داشته است. جدای از اینکه برخی ها با حاشیه سازی سعی می کنند ذهن مخاطب را به سمت و سوی دیگر ببرند و به جای حل مشکلات مردم از چهره های سرشناس استفاده یا سوءاستفاده می کنند، جدای از اینکه آیا می توان بودجه بیت المال را صرف تبلیغ برای افرادی که در مقابل نظام ایستاده اند کرد و جدای از اینکه آیا این حاشیه
مسخره کنندگان دیروز، مدافع مدافعان حرم شده اند!
کردی؟ می روی وارد موجی می شوی که اینطور می شود و حتی وقتی جایزه را گرفتم هیچ کس به من تبریک نگفت بابت اینکه برایشان کار چیپ و مسخره ای می آمد. همان دوستان در صفحه اینستاگرامشان دو هفته پیش همه شان در مدافع از حرم پست گذاشتند و من به شخصه این کار را نکردم چون من کارم را جای دیگری انجام دادم و با یک پست گذاشتن به نظرم نمی توانستم ارادتم را نشان دهم ولی اینها این کار را کردند و خیلی از این مسئله دلگیر
محمدرضا شجریان: هرگز ربنا را از مردم دریغ نکردم
اجتماع می گویم. گاهی به خود اجتماع باید تذکر بدهیم و بگوییم اشتباه می کنید. و گاهی دولت دارد در مورد مردم اشتباه می کند ما می گوییم که اشتباه نکن و مردم چیز دیگری می خواهند. این کار یک تذکر است. مثل یک روحانی که روی منبر دارد تذکری می دهد به مردم می گوید این کار را نکنید، این کار سیاسی نیست. اما اگر مردمی را دور هم جمع کنیم و حزبی تشکیل دهیم؛ وقتی یارگیری می کنید و می خواهید به قدرتی
محمدرضا شجریان: ̋ربنا ̋ متعلق به من هم نیست، متعلق به مردم است
خوشحال ام و موسیقی شاد ارائه می کنم. اگر ناراحت است، مطابق حال او کار می کنم. این جا است که فکر می کنند کار سیاسی انجام شده. من کار اجتماعی می کنم، نه کار سیاسی. کار من اجتماعی است و از درد اجتماع می گویم. گاهی به خود اجتماع باید تذکر داد و گفت اشتباه می کنید و گاهی دولت دارد در مورد مردم اشتباه می کند. ما می گوییم که اشتباه نکن و مردم چیز دیگری می خواهند. این کارِ آن روحانی، سیاسی نیست؛ یک تذکر است
ربّنای استاد شجریان از "خط سپید مردمی" تا " خط قرمز رسانه ملی"!
بی مهری به هنرمندان و بی توجهی به جامعه هنری کشور به مانند جامعۀ صنفی وکالت، رویۀ تاسف باری است که هراز چندگاهی، نَقل مجلس و نُقل محفل برخی از اشخاص، مقامات و رسانه های مدعی استقلال و تعهد رسانه ای قرار گرفته که صرفنظر از مطرود بودنِ این روش و منشِ نادرست در نگاه مردم، شهروندان و حقوقدانان مستقل و سوگند خورده، مستوجب مسئولیت قانونی و حقوقی نیز می باشد. هنوز، قصۀ پُرقصۀ بازگشت سالار عقیلی و جهت گیری های جناحی برخی از رسانه ها نسبت به وی یا بازخوردهای به عمل آمده نسبت به خانم معتمد آریا در سال گذشته به پایان نرسیده بود که اینک، بازخوانی و تکرار وضعیت مشابه نسبت به استاد شجریان، کلید خورد..!! ...
از عکس یادگاری شجریان با مجریان بی بی سی تا آواز خواندن دخترش مقابل مردان
هرگز از مردم دریغ نکردم. حال اگر اقتضای سیاست است که صدای من را به هیچ صورتی پخش نکنند، خودشان می دانند ولی دروغ نگویند که ربنا را من نگذاشته ام پخش کنند.” ادعای شجریان در حالیست که به اذعان خبر منتشر شده در وبسایت بی بی سی فارسی ، این خواننده در جریان فتنه 88، خود خواستار عدم پخش آثارش در صدا و سیما شده بود. با این حال، به نظر می رسد شجریان باید یقه عوامل بی بی سی را بگیرد که خبر
داستان استاد آوازی که در جستجوی راه بازگشت است / مروری برآواهای سیاسی آقای خواننده
بخش هایی از بندهای دیروز مصاحبه محمدرضا شجریان با روزنامه ایران بازگردیم: من سخت جلوی کسانی که فعال سیاسی بودند یا احزاب سیاسی که می خواستند از موقعیت هنری من استفاده کنند ایستادم... به آنها گفتم شما حق ندارید در این سالن اعلامیه پخش کنید یا شعار بدهید چرا که این کار سوءاستفاده از یک موقعیت است... من نمی خواستم وارد حزب و سیاست شوم. من می خواهم هنرمند باشم و برای مردم کار کنم و به مردم راست بگویم
امروز چه رفتاری باید با "شجریان" داشته باشیم؟!
شخصِ شجریان خواستار این اتفاق بوده و نه مدیران وقتِ رسانه ملی. پس از درخواست شجریان مبنی بر عدم رضایتش برای پخش "ربنا" از رسانه ملی، مدیران وقت هم طی بخشنامه ای و بنا بر درخواست نامبرده، پخش آن را از رسانه ممنوع اعلام کردند! شجریان در گفت و گو با بی بی سی فارسی می گوید: در شرایطی که مردم ما در بهت و حیرت فرو رفته اند و در شرایطی که این خس و خاشاک با طوفانی که آقای احمدی نژاد به
گفت وگوی مفصل شجریان درباره ربنا، موسیقی و مخالفان
خود اجتماع باید تذکر بدهیم و بگوییم اشتباه می کنید. و گاهی دولت دارد در مورد مردم اشتباه می کند ما می گوییم که اشتباه نکن و مردم چیز دیگری می خواهند. این کار یک تذکر است. مثل یک روحانی که روی منبر دارد تذکری می دهد به مردم می گوید این کار را نکنید، این کار سیاسی نیست. اما اگر مردمی را دور هم جمع کنیم و حزبی تشکیل دهیم؛ وقتی یارگیری می کنید و می خواهید به قدرتی برسید و یک ایدئولوژی را پیاده کنید این
حمله به اعتبار و آبروی سینمای ایران
سینمای ایران در عرصه های بین المللی هستند!! و در وضعیت خشونت بار منطقه که افراط و تفریط بیداد می کند؛ تهور و بی باکی را با شجاعت اشتباه می گیرید و از ابتدایی ترین تعریف اعتدال (نه به معنای سیاسی ان) بلکه به معنای همان غیرت و اخلاقی که شما از آن نام می برید باز می مانید. با تهور و بی باکی به مردم فحاشی می کنید و هتاکی را از طریق نارسانه هفت به مخاطب می آموزانید که این خود افتی بزرگ در
تبلیغات عاشورایی به جای اینکه به مردم بینش، شعور و آگاهی بدهد، به یک نوع اعتراض سیاسی، جناحی تقلیل پیدا ...
با فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، افکار عمومی جامعه و همچنین رسانه ها معطوف به واقعۀ مهم عاشورا می شود. در محرم امسال نیز، تبلیغاتی در این زمینه انجام شد که تلاش داشت تا شخصیت های امروزی را با شخصیت های حاضر در واقعۀ عاشورا مرتبط کند. همین امر بهانه ما شد تا پای صحبت های سید جواد میری، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بنشینیم و از دیدگاه وی این موضوع و