سایر منابع:
سایر خبرها
یا امیر المؤمنین این غلام که باو سه دینار دادی آزاد کرده من است و تو امروز مرا با او در عطیه برابر میداری،طلحه و زبیر و مروان بن حکم و سعید بن عاص و گروهی از قریش نیز نظیر این سخن را بزبان آوردند.اما علی علیه السلام کسی نبود که این شکوه ها و اعتراضات در او مؤثر واقع شده و وی را از راه حق و عدالت منصرف نماید در پاسخ آنان فرمود:آیا بمن دستور میدهید درباره ظلم و ستم بکسی که نسبت به او زمامدار شده ام ...
صورت گرفت، یکی از پدیده های اجتماعی که در دنیای اسلامی رخ داد این بود که طبقه ای در اجتماع اسلامی پیدا شد که به اسلام علاقه مند بود، به اسلام مؤمن و معتقد بود اما فقط ظاهر اسلام را می شناخت، با روح اسلام آشنا نبود،طبقه ای که هر چه فشار می آورد فقط روی مثلا نماز خواندن بود نه روی معرفت، نه روی شناسایی اهداف اسلامی.یک طبقه مقدس مآب و متنسک و زاهد مسلک در دنیای اسلام به وجود آمد که پیشانیهای اینها از ...
زدن خانه پارۀ تن رسول خدا(ص) و دشنام دادن به علی بن ابی طالب و کشتن صحابه پیامبر(ص) و رسوا کردن آنان، به خاطر اینکه ملازم اهل بیتِ پیامبرشان بوده اند. همگی این مسائل، سنگ بنای انسان مسلمان از لحاظ بیولوژیکی بود و سرشتی در درون فرد به وجود آمد که از لحاظ روحی، متمایل به گستاخی و پرده دری بر خداوند و اهل بیت پیامبر(ص) بیش از پدران خویش گردید، چون این فرهنگ در بیشتر شهرهای اسلامی شیوع پیدا کرده بود ...
دیدگاه میان طرفین محدود نمی شود بلکه این خاندان، الازهر را تحت فشار قرار داده تا با تحصیل طلاب شیعه در این نهاد مخالفت کند و مانع سفر پژوهشگران ایرانی به مصر شود. در حالی که عربستان سعودی معتقد است الازهر نقش اساسی در زمینه مقابله با تشیع را دارد، الازهر نیز تاکید کرده است که این نهاد دینی و عربستان یک روح در دو بدن هستند! پایگاه خبری "ساسه پست" در تماس تلفنی با "عباس شومان ...
...، نشان می دهد که دلیل توجه عربستان به الازهر آن است که می خواهد قطع رابطه میان الازهر، به عنوان بزرگترین مؤسسه اهل سنت در جهان عرب، با شیعیان بویژه ایران ادامه یابد و تلاش برخی از شیوخ الازهر مانند مرحوم محمود شلتوت برای کاستن از اختلاف میان طرفین با شکست مواجه شود. به گزارش ایسنا، پایگاه اینترنتی ساسه پست مصر گزارش داد که مجموعه دیگری از اسناد حاکی از آن است که احمد القطان سفیر ...
...، ما پس از تو از ابن الخطاب و ابن ابی قحافه چه ها کشیدیم . دیگر سرزمین ها نیز در طول روزگار و با اختلاف صورت های انسانی، شاهد این مسأله بوده است. از این رو، جای شگفتی نیست که خولی بن یزید اصبحی – لعنت الهی بر او باد – سرِ مقدّس سرور جوانان اهل بهشت را نزد ابن زیاد آورد و آن را در برابر او قرار داد و گفت: إمْلَأْ رِکَابِی فِضَّهً وَ ذَهَباً إِنِّی قَتَلْتُ الْمَلِکَ ...